Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:11

SusanH schreef:
Krijg net via de app melding binnen van een schijnaanval op een Mountain biker bij Tongeren. Ze noemen het een schijnaanval omdat er geen gewonden zijn gevallen denk ik, de man heeft de wolf afgeweerd met zijn fiets. Wolf kwam op hem afgerend. Man schijnt via de melding pro wolf te zijn dus benieuwd of en hoe dit het nieuws haalt.

Was dat niet gewoon een herder? Die zijn dol op het achtervolgen van mountainbikers.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:12

Ah tongerense heide.

Dacht even tongeren België

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:13

Benzz schreef:
SusanH schreef:
Krijg net via de app melding binnen van een schijnaanval op een Mountain biker bij Tongeren. Ze noemen het een schijnaanval omdat er geen gewonden zijn gevallen denk ik, de man heeft de wolf afgeweerd met zijn fiets. Wolf kwam op hem afgerend. Man schijnt via de melding pro wolf te zijn dus benieuwd of en hoe dit het nieuws haalt.

Was dat niet gewoon een herder? Die zijn dol op het achtervolgen van mountainbikers.

Is dat zo? Mijn herder kijkt er niet eens na.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:15

Dreamboy schreef:
Benzz schreef:

Mijn kruising herder vind het zijn grootste hobby, hij moet altijd aan de riem als we paden kruisen en vaak hoor ik: tja herder he, die zijn daar gek op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:30

Bij Gortel stikt het van de wolven dus lijkt me dat de kans dat het een wolf was vrij groot is.

En weer een zichtmelding nu bij Woudenberg. Brrrr.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 20:35

tienus63 schreef:
Zichtmelding met beeld Hoevelaken-Stoutenburg.
Denk dat het dezelfde wolf betreft als de melding Amersfoort-Achterveld.

Bron: geen wolf in cultuurlandschap
https://fb.watch/oQgAvXvq1m/?mibextid=WC7FNe

Denk eerder dat hij naar beneden is gegaan want er is er ook 1 gespot bij Woudenberg, niet lang na Achterveld.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:35

SusanH schreef:

Hopelijk maakt de man het goed en maakt hij een officiële melding, mocht dat nog niet gedaan zijn.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:39

Benzz schreef:
Dreamboy schreef:

Mijn kruising herder vind het zijn grootste hobby, hij moet altijd aan de riem als we paden kruisen en vaak hoor ik: tja herder he, die zijn daar gek op.[/quote]

Dan is mijn Mechelaar vast een uitzondering. Van mijn Corgi is het dan weer wel de grootste hobby, fietsers wegjagen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:40

Kaja schreef:
SusanH schreef:

Hopelijk maakt de man het goed en maakt hij een officiële melding, mocht dat nog niet gedaan zijn.

Als hij inderdaad pro wolf is gaat dat vast niet gebeuren of was het bij nader inzien toch ern hond.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:51

Wie heeft dit “verhaal” naar buiten gebracht dan?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:53

Kaja schreef:
Wie heeft dit “verhaal” naar buiten gebracht dan?

Misschien een getuige? Of iemand uit de omgeving van de moutainbiker? Geen idee.

journee

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:40

En als dit wel een wolf is geweest die deze man heeft benaderd en de man inderdaad pro-wolf is, dan is er toch niets aan de hand? Dan wilde de wolf vast alleen een beetje spelen...

(persoonlijk zou ik voortaan echter liever ergens anders gaan fietsen...)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:49

Daarom dan vast ook de woorden schijn aanval.

Als ik een voorwerp nodig heb om me te beschermen laat ik het woord schijn wel weg.. En met mij vele denk ik zo.

Maar vraag me ook af wie de melder is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 23:55

Hoeft geen bekende pro-wolfer te zijn natuurlijk. Denk het zelfs niet. Meest logische is dat de melder hem kent en weet dat hij pro-wolf is, het verhaal van vanochtend hoorde en vervolgens meldde bij de app-groep met als saillant detail de toevoeging dat de man pro-wolf is. Genoeg ON'ers die pro zijn en dat luid verkondigen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:17

Wat ik me vooral ook afvraag is wie de verantwoording op zich gaat nemen als dadelijk wel iemand gewond raakt. Wie is hier in Nederland verantwoordelijk voor?

Volgens mij was het een Amerikaan die een verslag heeft geschreven over de verschillende stappen (en dus alarm signalen) die wolven doorlopen voordat het echt linke soep is. En bij mijn weten is een schijnaanval de laatste waarschuwing voor een echte aanval.

Natuurlijk is de kans op een fatale aanval niet groot, ik geloof dat er 26 geregistreerd zijn de laatste 20 jaar met zo'n 500 aanvallen zonder dodelijke afloop. (maar het lijkt me dat je die ook niet wilt meemaken)

Wat er echter ook niet bij de berekening vermeld wordt, is dat in het grootste deel van de wereld wolven zowiezo verjaagd of afgeschoten worden als ze te dicht bij komen of te brutaal worden. En dan wordt het risico op een aanval natuurlijk ook flink beperkt...

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:23

Er staat nu een verslag van de mountainbiker op facebookgroep Geen wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:28

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:29

Dreamboy schreef:
Dan is mijn Mechelaar vast een uitzondering. Van mijn Corgi is het dan weer wel de grootste hobby, fietsers wegjagen.

Heeft dat najagen niet gewoon te maken met hoe een sterke jachtdrift de hond heeft? Lijkt mij ook zeker niet iets wat aan een enkel ras gebonden kan worden. (hoewel je bij een grote hond misschien nog net wat harder moet trappen om ze voor te blijven :+)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:31

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 10-12-23 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:32

journee schreef:
Wat ik me vooral ook afvraag is wie de verantwoording op zich gaat nemen als dadelijk wel iemand gewond raakt. Wie is hier in Nederland verantwoordelijk voor?

Volgens mij was het een Amerikaan die een verslag heeft geschreven over de verschillende stappen (en dus alarm signalen) die wolven doorlopen voordat het echt linke soep is. En bij mijn weten is een schijnaanval de laatste waarschuwing voor een echte aanval.

Natuurlijk is de kans op een fatale aanval niet groot, ik geloof dat er 26 geregistreerd zijn de laatste 20 jaar met zo'n 500 aanvallen zonder dodelijke afloop. (maar het lijkt me dat je die ook niet wilt meemaken)

Wat er echter ook niet bij de berekening vermeld wordt, is dat in het grootste deel van de wereld wolven zowiezo verjaagd of afgeschoten worden als ze te dicht bij komen of te brutaal worden. En dan wordt het risico op een aanval natuurlijk ook flink beperkt...

Ik denk dat niemand verantwoordelijk wordt gehouden. Tis een wild dier.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:33

journee schreef:
Dreamboy schreef:

Heeft dat najagen niet gewoon te maken met hoe een sterke jachtdrift de hond heeft? Lijkt mij ook zeker niet iets wat aan een enkel ras gebonden kan worden. (hoewel je bij een grote hond misschien nog net wat harder moet trappen om ze voor te blijven :+)

Je kunt in mijn geval beter stil gaan staan, word je wel platgeknuffeld : D

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:34

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:35

Benzz schreef:
journee schreef:

Je kunt in mijn geval beter stil gaan staan, word je wel platgeknuffeld : D[/quote]

Bij die van mij ook inderdaad. Klein hondje met een grote bek.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:38

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 00:38

tienus63 schreef:
In Reusel een mini paardje gedood door naar wat het lijkt door een wolf

Gatsiedarrie.