De andere drie hebben regelmatig flink lagere scores gereden dan mij en dan een andere ruiter die ook niet geselecteerd is (terwijl die ruiter consequent in de top vier reed.)
De enige ruiter van niveau 1 die ik ken is wel logisch. De overige drie heb ik niet kunnen volgen/ken ik niet, maar die van mijn niveau zijn niet logisch. Dat ze mij niet meenemen is logisch. We hebben simpelweg niet genoeg gescoord. Alleen: die wat ze wel meenemen hebben op 1 na minder gescoord.

Ik mag van mezelf altijd 1 dag balen en dan nieuwe doelen stellen: dat zal voor ons de interclub zijn met Sam (ook met een team maar dan de clubs ipv de provinciales) en gewoon starten met Rêve en kijken wat die vindt van het spelletje.

Morgen gaan we naar Chris.

Ik weet niet of dit een ‘deukje’ is. We hebben ‘deukjes’ gehad. Maar dit was een vrij gemene uithaal. We hebben nog wel eens een discussie gehad waarbij het best pittig ging maar niet persoonlijk. Maandag werd hij persoonlijk en onfair… Ik ken mezelf: ik weet wanneer ik mensen uitlok of dingen zeg (of met mijn lichaamstaal) waardoor ze zich in het nauw gedreven voelen. Het is bijna eng (aldus een vriendin en mijn man.) hoe ik perfect kan omschrijven welke woorden en welke houding geleid heeft tot welke reacties. Ik weet zelfs met welke blikken ik de meeste mensen kan doen zwijgen zonder dat ze beseffen dat ze op mijn blik reageren.

Het bleek echter dat hij mijn input niet nodig had. Toen ik gewoon zei ‘K ik ben wel een beetje klaar met de excuses eerlijk gezegd. Mijn frustratie is gewoon dat ik me voeg of de rest vd week kan creperen.’ (Afspraken vast krijgen bij hem is moeilijk en alle voorgaande keren was het aanpassen of wachten tot mijn volgende afspraak.)
En daarop kwam dat het mijn dogma’s waren die zorgde voor de situatie niet zijn communicatie.

Daar ben ik letterlijk niet op in gegaan. Ben gewoon voor hem gaan staan (en daarmee alles wat hij nog wilde zeggen gestopt. Dat leek me het beste vooral voor mij. Ik had genoeg gehoord voor die dag.

Vrijdag ging iets beter. Opnieuw: ik was maandag teleurgesteld om de reden die maflinger noemt en vervolgens gekwetst omdat hij het voor mijn gevoel bewees met zijn uitspraken. Maar ik besef ook dat ik hem wellicht in een rol duw die hij niet wil dus ik had me eigenlijk al voor genomen van afstand te nemen. Je kan vriendschap niet dwingen en ik kan niet blijven aanbieden en steeds het deksel op de neus krijgen. Dus vrijdag ging rustig. Stiller dan voorheen en oppervlakkig maar niet gespannen. Gewoon Kinesist en patiënt. Niks meer maar ook niks minder.
En vanmorgen dus het bericht dat hij naar Italië was.

Ik zal P of S vragen of ze overnemen…
Mijn excuses voor mijn late beslissing.’
Sturen en vervolgens niks meer. Ook niet of iemand zal over nemen. Is geen manier om met patiënten om te gaan.
Heb uiteindelijk zelf gebeld. Één kinesiste was ronduit onbeschoft (nu heeft die mogelijk reden en daar kan ik wel mee om.) maar ze gaf me S door en S kwam uit de lucht vallen. Hem was niks gevraagd en P pakt geen patiënten meer over (recent vader geworden en hij heeft me letterlijk gezegd dat hij niet meer in valt.) dus ik weer zeker dat als ik niet gebeld had ik daar gewoon hoor niks gezeten had want ik had een afspraak om 19:30 en S werkt maar tot 17:00 op maandag. Met wat pech had ik zelfs voor een gesloten praktijk gestaan.