Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 01:08

Heb Sam net verteld dat hij niet naar Antwerpen hoeft. Vond ie helemaal prima. :+ ken inmiddels ook de geselecteerden. Ik gun het ze. Maar het is wel een aparte selectie. En niet omdat ik niet mee mag maar omdat ze simpelweg totaal niet naar de plaatsing en scores gekeken lijken te hebben. :? 1 van de vier geselecteerden (mijn niveau. Die van niveau 1 ken ik niet voldoende om te oordelen) heeft daadwerkelijk hoge plaatsingen en scores gereden en de beker gewonnen (waardoor je automatisch selecteert)
De andere drie hebben regelmatig flink lagere scores gereden dan mij en dan een andere ruiter die ook niet geselecteerd is (terwijl die ruiter consequent in de top vier reed.)

De enige ruiter van niveau 1 die ik ken is wel logisch. De overige drie heb ik niet kunnen volgen/ken ik niet, maar die van mijn niveau zijn niet logisch. Dat ze mij niet meenemen is logisch. We hebben simpelweg niet genoeg gescoord. Alleen: die wat ze wel meenemen hebben op 1 na minder gescoord. :?

Ik mag van mezelf altijd 1 dag balen en dan nieuwe doelen stellen: dat zal voor ons de interclub zijn met Sam (ook met een team maar dan de clubs ipv de provinciales) en gewoon starten met Rêve en kijken wat die vindt van het spelletje. _O-

Morgen gaan we naar Chris. :j en verder gewoon zoals gepland. 21 augustus gaat Rêve mee op wedstrijd als alles goed blijft gaan.

Ik weet niet of dit een ‘deukje’ is. We hebben ‘deukjes’ gehad. Maar dit was een vrij gemene uithaal. We hebben nog wel eens een discussie gehad waarbij het best pittig ging maar niet persoonlijk. Maandag werd hij persoonlijk en onfair… Ik ken mezelf: ik weet wanneer ik mensen uitlok of dingen zeg (of met mijn lichaamstaal) waardoor ze zich in het nauw gedreven voelen. Het is bijna eng (aldus een vriendin en mijn man.) hoe ik perfect kan omschrijven welke woorden en welke houding geleid heeft tot welke reacties. Ik weet zelfs met welke blikken ik de meeste mensen kan doen zwijgen zonder dat ze beseffen dat ze op mijn blik reageren. :o (afgelopen zondag nog per ongeluk omdat ik niet aan het opletten was en instinctief reageerde. Zodra het gebeurde wist ik het maar was er nog weinig aan te doen zonder het erger te maken. :o ) ik probeer dat te voorkomen maar door mijn opvoeding en jeugd heb ik heel veel geleerd dat niet perse netjes is maar me wel heeft helpen overleven en dat raak je niet kwijt of iig niet gemakkelijk. Als je je eigen boodschappen niet ‘ziet’ is het onmogelijk om anderen te snappen en voorspellen zoals ik vaak doe. Als ik me niet bewust zou zijn van mijn ‘fouten’ zou de wereld nog verwarrender zijn dan ze al is voor me. Heel vaak laat ik 99% van de details van een interactie weg omdat mensen het altijd raar vinden hoeveel ik zowel van mezelf als van de ander gedetecteerd heb. Maandag was ik er wat klaar mee in de zin dat ik geen excuses wilde horen maar ook niet in discussie wilde gaan. (Heb weken geleden al tegen een vriendin gezegd dat het me niet eens meer interesseerde omdat het duidelijk was dat we een andere visie hebben op onze relatie tot elkaar. Of meer: dat het punt gekomen was dat ik niet meer ging blijven proberen.)

Het bleek echter dat hij mijn input niet nodig had. Toen ik gewoon zei ‘K ik ben wel een beetje klaar met de excuses eerlijk gezegd. Mijn frustratie is gewoon dat ik me voeg of de rest vd week kan creperen.’ (Afspraken vast krijgen bij hem is moeilijk en alle voorgaande keren was het aanpassen of wachten tot mijn volgende afspraak.)
En daarop kwam dat het mijn dogma’s waren die zorgde voor de situatie niet zijn communicatie. :+ want hij had niet gezegd dat ik niet op mijn gewone uur kon komen enkel gevraagd om vroeger te komen. (En theoretisch gezien heeft hij gelijk maar hij had ook niet gemeld dat mijn normale uur ook kon en alle vorige keren was het verplaatsen of niet. Dus zó raar vind ik het dan niet dat ik er van uit ga dat het vroegen of pech hebben is.)

Daar ben ik letterlijk niet op in gegaan. Ben gewoon voor hem gaan staan (en daarmee alles wat hij nog wilde zeggen gestopt. Dat leek me het beste vooral voor mij. Ik had genoeg gehoord voor die dag. :o) en hij heeft nog zo’n vijf woorden uit me gekregen (waarvan vier over mijn arm die lam was.) en één ‘cava’ over hoe de wedstrijd geweest was. :+ daarna heeft hij muziek op gezet. Als ik besluit van te zwijgen krijg je me daar toch niet uit. :+

Vrijdag ging iets beter. Opnieuw: ik was maandag teleurgesteld om de reden die maflinger noemt en vervolgens gekwetst omdat hij het voor mijn gevoel bewees met zijn uitspraken. Maar ik besef ook dat ik hem wellicht in een rol duw die hij niet wil dus ik had me eigenlijk al voor genomen van afstand te nemen. Je kan vriendschap niet dwingen en ik kan niet blijven aanbieden en steeds het deksel op de neus krijgen. Dus vrijdag ging rustig. Stiller dan voorheen en oppervlakkig maar niet gespannen. Gewoon Kinesist en patiënt. Niks meer maar ook niks minder.

En vanmorgen dus het bericht dat hij naar Italië was. :+ nu ben ik wellicht veeleisend. Maar letterlijk: ‘ Toch maar beslist om te vertrekken met de kids. Het is een weekje Italië geworden (net vertrokken)
Ik zal P of S vragen of ze overnemen…
Mijn excuses voor mijn late beslissing.’
Sturen en vervolgens niks meer. Ook niet of iemand zal over nemen. Is geen manier om met patiënten om te gaan.

Heb uiteindelijk zelf gebeld. Één kinesiste was ronduit onbeschoft (nu heeft die mogelijk reden en daar kan ik wel mee om.) maar ze gaf me S door en S kwam uit de lucht vallen. Hem was niks gevraagd en P pakt geen patiënten meer over (recent vader geworden en hij heeft me letterlijk gezegd dat hij niet meer in valt.) dus ik weer zeker dat als ik niet gebeld had ik daar gewoon hoor niks gezeten had want ik had een afspraak om 19:30 en S werkt maar tot 17:00 op maandag. Met wat pech had ik zelfs voor een gesloten praktijk gestaan. :+

Hannanas

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 06:03

Uit zijn berichtje haal ik op dat hij mogelijk privé wat strubbelingen heeft / niet zo lekker in zijn vel zit/ het aardig bedoeld naar jou maar persoonlijk even niet anders kon. Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten hoeft te worden.

Fijn dat S het even overneemt! En als ze het te druk vinden kun je misschien (tijdelijk) eens bij een andere praktijk koekeloeren? Andere peuten zijn soms wel eens verfrissend, andere invalshoek etc.

Leuk weer een les bij Chris! Ga je weer laten filmen? <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 06:09

Hannanas schreef:
Uit zijn berichtje haal ik op dat hij mogelijk privé wat strubbelingen heeft / niet zo lekker in zijn vel zit/ het aardig bedoeld naar jou maar persoonlijk even niet anders kon. Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten hoeft te worden.

Fijn dat S het even overneemt! En als ze het te druk vinden kun je misschien (tijdelijk) eens bij een andere praktijk koekeloeren? Andere peuten zijn soms wel eens verfrissend, andere invalshoek etc.

Leuk weer een les bij Chris! Ga je weer laten filmen? <3

Tis niet de 1e strubbeling. Ik ben niet het type dat na één strubbeling op geeft. Het is deze maand (naja juli) al de 3e ongeveer. De vorige waren niet veel beter. Tis niks heel nieuw. Gewoon iets waar mijn limiet wat bereikt is. Geen ramp. Gewoon koerswijziging nodig. Even terug zoeken naar de juiste richting en komt wel goed.

Het voordeel van die praktijk is dat ik kan over schakelen maar hoe ik het ook draai of keer mijn huidige is wel degene met de meeste ervaring.

Als mijn man zin heeft wordt er gefilmd, hij is de enige die ik het kan vragen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 01:25

Zijn halster was stuk (netje houdt het vooralsnog langer vol dan het vorige. Al koop ik de volgende keer wel de cob ipv de pony.
Hij heeft een nieuwe mijlpaal: het halster dat in januari? Nog te groot was past nu, hij lijkt de prachtige dikke kaken van zijn moeder geërfd te hebben. Hij is ook duidelijk heel blij met het kleurtje O:) (volgens mij geeft ie licht in het donker nu. _O- )
Afbeelding
Mijn man komt binnenkort mee om te helpen met een fatsoenlijke standfoto. Hij komt steeds naar me toe. :+ ik vind hem kwa bouw wel meer paard dan pony nu. (Wat los staat van zijn uiteindelijke grootte want Rêve heeft ook meer paarden bouw.
Afbeelding

Les met Sam ging goed. Chris zei halfweg ineens ‘tis eigenlijk echt een mooi diertje he…’
Hij dacht ook dat Sam groter was dan 1.48m. :D :+:

Hij paste even iets aan aan het hoofdstel en Sam was Sam en ging zachtjes om een aai vragen toen hij klaar was. Ik weet niet of Chris besefte dat hij hardop zei ‘wat ben je ook een lief dier eigenlijk hè,’ want toen ik zei ‘hij is onvoorstelbaar lief.’ keek hij even geschrokken zijn op. _O-
Sam versiert iedereen :+:

Ik heb filmpjes. Maar die post ik morgen, vanuit de les meteen naar de fysio. Goed gesprek gehad en een deel van mijn afspraken laten over zetten naar deze fysio. Wil er via PB wel uitgebreider op in gaan voor wie wil. Voel me iig een stuk rustiger met deze beslissing ook al kon hij niet alle afspraken over nemen (bijscholingen enzo).

Mijn man zei ‘als we niet naar het IPK gaan vraag dan aan Chris om een les die vrijdag dan gaan we met Rêve. :+:
Rêve is nog wat eh onbetrouwbaar kwa laden op verplaatsing en hij had die vrijdag vrij genomen voor als ik geselecteerd was. Morgen even bellen als hij morgen niet antwoord want dat zou ik een heel goed alternatief vinden. :j

Mijn dagje balen is voorbij dus kan er weer tegen aan. :+

Ik vroeg vandaag ook aan Chris of Sam echt klaar was voor het Z2 met zijn wissels en Chris zijn antwoord was ‘meid zijn wissels zijn goed. Hij springt ze stuk voor stuk mooi door. Als ik echt moet muggenziften zou je nog iets aan de appuyementen moeten werken maar dat heb je op een week voor mekaar als je wil,’
Dus oefeningen gekregen om die te perfectioneren. :j

Heb mijn club voorzitter beloofd dat ik mee zou rijden met de interclub dus moet nog tot 18 september in mijn huidige niveau blijven (moet niks maar ik houd me aan mijn beloftes) maar daarna ga ik over. :j

Tijdens de les ook een paar van de foutjes tegen gekomen in de vorige proeven en nu ook gevoeld hoe die ontstaan. :j dus nu kan ik ze voorkomen. (Soms is Chris een beetje helderziende denk ik. Hij gaf me precies de oefening waarin het probleem ontstond zonder dat ik gezegd had welke oefening; enkel dat hij galop onderdelen toegevoegd had twee weken geleden. En nu snap ik ook waarom. Wanneer ik hem uit de zijgang reed legde ik mijn buitenbeen te veel aan. (Terwijl dat niet nodig is.) Icm binnenbeen om hem in de buiging te houden voor de volte 10m verwarde Sam dat, begrijpelijk, met de galophulp. :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:39

Ben erg benieuwd hoe Reve het gaat doen op wedstrijd.

Spijtig van je selectie maar wel begrijpelijk al kan je gefronsde wenkbrouwen ook begrijpen van de andere geselecteerden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 12:19

Ik ook. :j Ik verwacht er niet veel van. Ik denk dat ze behoorlijk onder de indruk gaat zijn en ik weet dat de kans reëel is dat ze mijn hulpen eerder als "bijzaak" gaat zien. :+ Maar als ze wat kilometers gemaakt heeft ben ik overtuigd dat Rêve een paard gaat worden dat heel stabiel gaat zijn. Waar Sam elke dag anders is, is Rêve een stuk stabieler ook thuis. Hoewel ik knetter gek ben van Sam, is die stabiliteit ook wel een aantrekkelijke eigenschap. _O- Dat heeft ze niet van haar moeder. _O-

Joy lijkt dat nog meer te hebben. Die is nu al een paar keer verhuisd in zijn jonge leven (twee opfoks en die keer met het wateroverlast.) en die is echt overal hetzelfde. Zelfs toen hij nog maar een paar maanden oud was. :+ Hij nam Rêve mee de vreemde omgeving in ipv andersom. _O-

Ja, ben benieuwd wat ze gaan doen op het IPK. Het zijn ruiters die allemaal kúnnen presteren trouwens. Of ik het eens ben met de manier waarop of niet verandert niets aan het feit dat ze het kunnen. Maar ben wel benieuwd wat het IPK gaat geven. Tot nu toe hebben ze altijd een paar ruiters mee gehad die het al eens ervaren hadden. Die konden de nieuwe ruiters dan wat helpen met do's en don'ts maar dit jaar hebben ze maar 1 ruiter mee die al eens geweest is en die zit niet in het team. Die gaat individueel. De jaren dat ik mee ging merkte je heel erg dat de ruiters die voor het eerst gingen toch best veel vragen en steun hadden aan de ruiters die al eens geweest waren. Toen ik het 1e jaar mee ging heb ik ook heel veel gehad aan de ruiters die al geweest waren. Dit team heeft geen ruiters om op terug te vallen gezien ze allemaal nieuw zijn. Het IPK is "maar een wedstrijd" maar wel eentje die druk met zich mee neemt. De meeste regionale ruiters hebben nog nooit voor een team gereden, enkel individueel. En rijden in/voor een team brengt tegelijk een gevoel van "niet alleen zijn" en een zekere druk met zich mee. Want als je het verknalt heb je je team, maar als je het verknalt, dan verknal je het ook voor het team. Als je het voor jezelf verknalt op een gewone wedstrijd "lijdt" niemand daaronder behalve jij zelf.

Het IPK wordt in gekleed zoals een nationale wedstrijd wat veel van onze regionale ruiters ook niet gewoon zijn.

Edit: Zo, Rêve haar les is bevestigd. :j Dus ik heb een vervanger voor het IPK. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:50

Ben benieuwd wat Chris van haar gaat vinden nu hij haar na een lange tijd gaat terug zien.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:05

En dan zul je zien, dat er een ruiter met zonnebrand uitvalt en je haastjerepje toch nog met Sam naar het IPK moet / mag :+

ook stukkies filmen van de les met Reve he

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 14:15

Rocamor schreef:
En dan zul je zien, dat er een ruiter met zonnebrand uitvalt en je haastjerepje toch nog met Sam naar het IPK moet / mag :+

ook stukkies filmen van de les met Reve he

_O- die kans is er Idd maar we moeten toch ‘s ochtends vertrekken ivm de honden. Dus het kan gecombineerd worden. _O-

Vorig jaar meen ik hebben ze de 3e reserve moeten oproepen. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:38

Of corona. :+ Zou toch maar de wedstrijdtenue klaar houden voor het geval dat. :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:44

Oeh Rrêve bij Chris dan wordt je man toch wel enigzins verplicht om te filmen eh O:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:01

Ik denk dat ik mijn grote middelvinger zou opsteken als ze mij nog zouden oproepen als ze mij zouden passeren met deelnemers die minder hebben gescoord dan ik... :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 18:24

Mer1980 schreef:
Ik denk dat ik mijn grote middelvinger zou opsteken als ze mij nog zouden oproepen als ze mij zouden passeren met deelnemers die minder hebben gescoord dan ik... :=

tja dat kan je natuurlijk doen maar dan moet je niet verwachten dat je ooit nog mee gevraagd gaat worden. :)

De commissie bepaalt, zo zijn de regels van het spel nu eenmaal. Je kan het daar niet mee eens zijn maar je weet dat het zo is. Ik ben ook niet akkoord met het feit dat S&T toegestaan wordt op mijn niveau maar dat is nu eenmaal ook zo. Het feit is dat we kwa scores niet overtuigd hebben. :) Als ze bellen en het is te regelen dan ga ik graag als reserve op. Een beetje sportiviteit tonen is wel zo mooi.

Mars schreef:
Oeh Rrêve bij Chris dan wordt je man toch wel enigszins verplicht om te filmen eh O:)

Sam is gisteren ook gefilmd maar heb zelf nog geen tijd gehad om filmpjes te kijken. _O- Net terug van een botmeting en gestopt aan de epplejack. :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:17

Ik ben wel wat rancuneus inderdaad zeker als er (in mijn ogen) onrechtmatig gehandeld word, dus anderen die slechter scoren wel mee nemen en dan mij niet terwijl ik bewezen van dienst ben geweest in een team. Dat is hoe ik het heb gelezen hoor, correct me if I'm wrong. Dat zou gewoon pijn doen en dan heb ik er gewoonweg geen behoefte meer aan.

Heb je nog wat leuks gescoord in de EJ?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:17

Ik snap je hoor Mer, ik heb dat in een grijs verleden ook gehad. Ik reed met een tuigpaard (oke, iets steviger dan het gemiddeld rijpaard en wat hogere witte benen), overigens niet geheel onverdienstelijk in de lagere klassen. Ik reed toen ook in het viertal van de vereniging en ineens was het zo dat ik werd bedankt. Hadden ze aangegeven dat mijn rijden op dat moment minder was door omstandigheden (overlijden in naaste familie), dan had ik dat begrepen. Nee, ik werd aan de kant gezet omdat ik een tuigpaard onder mijn kont had. Iets dat een jaar daarvoor geen issue was.

Ik was toen ook minder in staat om te relativeren (inmiddels kwart eeuw ouder en ook ietwat wijzer) en geloof dat ik toen ook bedankt heb voor de eer.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:41

Mij doe je juist geen plezier met viertal of achttal rijden. Geen idee hoe ik trouwens zou reageren moest ik zelf in zo'n situatie zitten.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:42

Rocamor schreef:
Ik snap je hoor Mer, ik heb dat in een grijs verleden ook gehad. Ik reed met een tuigpaard (oke, iets steviger dan het gemiddeld rijpaard en wat hogere witte benen), overigens niet geheel onverdienstelijk in de lagere klassen. Ik reed toen ook in het viertal van de vereniging en ineens was het zo dat ik werd bedankt. Hadden ze aangegeven dat mijn rijden op dat moment minder was door omstandigheden (overlijden in naaste familie), dan had ik dat begrepen. Nee, ik werd aan de kant gezet omdat ik een tuigpaard onder mijn kont had. Iets dat een jaar daarvoor geen issue was.

Ik was toen ook minder in staat om te relativeren (inmiddels kwart eeuw ouder en ook ietwat wijzer) en geloof dat ik toen ook bedankt heb voor de eer.

Dat je met bepaalde rassen in BE op wedstrijden of de gewone 'simpele' lokale LRV-clubs niet moet verschijnen is hier niet meer dan normaal in België.
Dat ze daardoor veel mensen gewoon uitsluiten is normaal en je wordt er niet om gehoord.
Zolang je niet een duur dressuur of springpaard onder je kont hebt, of de juiste kennissen, ben je een dikke nul.

Ben blij dat ik op dat vlak uit de paardenwereld weg gegaan ben.
Good riddance.
Moesten veel mensen zulke praktijken de rug toekeren, dan zou dat mogelijk stoppen, want dan hebben die clubs ook geen ruiters meer.... Maar daarvoor moet je er zelf niet afhankelijk van zijn en sterk op je poten staan. (TS, ik zeg hiermee niet dat jij niet sterk op je poten staat of zo.)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:57

Oh, maar er waren er destijds ook zat die de neus ophaalden toen ze zagen dat ze tegen zo'n tuiger moesten. En het was niet eens het oude type hoor. En ze keken vaak na de proeven op hun neus omdat ze achter me geplaatst waren. Ik heb er bij juryleden weinig problemen mee gehad dat ik een tuigpaard reed.

Maar dat mijn eigen club(-instructeur) me om die reden reserve zette, kon ik niet waarderen.

Petraaken, ik vond het toen best leuk hoor, dat viertal. Maar, zoals geschreven, gaat om 1/4 eeuw geleden. Gut, ik voel me met het bericht bejaarder

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 12:32

Mer1980 schreef:
Ik ben wel wat rancuneus inderdaad zeker als er (in mijn ogen) onrechtmatig gehandeld word, dus anderen die slechter scoren wel mee nemen en dan mij niet terwijl ik bewezen van dienst ben geweest in een team. Dat is hoe ik het heb gelezen hoor, correct me if I'm wrong. Dat zou gewoon pijn doen en dan heb ik er gewoonweg geen behoefte meer aan.

Heb je nog wat leuks gescoord in de EJ?

mwah ik zie dat niet als onrechtvaardig behandeld worden, ik heb niet genoeg gescoord. :) Ik was teleurgesteld (al is dat ook voorbij inmiddels eigenlijk.) maar pijn doen zulke dingen me niet. Ik weet dat de keuze niks persoonlijk is. :)
Prestaties van het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Dus dat ik al van dienst geweest ben doet simpelweg niet ter zake. :) Ik vind het alleen wel jammer voor het huidige team dat zij niemand hebben om op terug te vallen. Zeker kwa "wat neem je mee" waren er altijd veel vragen voor degenen die al eens geweest waren de voorgaande jaren. :D

Maar op het eind van de dag heeft het secretariaat dit niet gedaan om mij te etteren. ;) Dus ik voel me niet onrechtvaardig behandeld of persoonlijk aangevallen. Ik heb al drie hele mooie IPK's gereden met Sam. Ik hoop voor de groep die nu gaat dat het ook een prachtige herinnering wordt.
Keandra schreef:
Rocamor schreef:

Dat je met bepaalde rassen in BE op wedstrijden of de gewone 'simpele' lokale LRV-clubs niet moet verschijnen is hier niet meer dan normaal in België.
Dat ze daardoor veel mensen gewoon uitsluiten is normaal en je wordt er niet om gehoord.
Zolang je niet een duur dressuur of springpaard onder je kont hebt, of de juiste kennissen, ben je een dikke nul.

Ben blij dat ik op dat vlak uit de paardenwereld weg gegaan ben.
Good riddance.
Moesten veel mensen zulke praktijken de rug toekeren, dan zou dat mogelijk stoppen, want dan hebben die clubs ook geen ruiters meer.... Maar daarvoor moet je er zelf niet afhankelijk van zijn en sterk op je poten staan. (TS, ik zeg hiermee niet dat jij niet sterk op je poten staat of zo.)

Ik rijd met een gewone simpele mee op de KR (VLP/PSV). Ja, het is moeilijker, ik mag geen fouten maken want bij de minste fout die ik maak dalen de scores enorm. Maar als ik Sam op punt heb (en mezelf ook) dan gaat die simpele toch voorop hoor. :) Het is ook een beetje je eigen instelling. Ja, ik word sneller en harder af gestraft en als ik niet 100% in mijn ritme ben rijd ik geen scores waar de duurdere/minder simpele paarden zich wel fouten kunnen permitteren. Maar dat is gewoon wat het is. :) Het is idd wel zo dat Nederlanders zich denk ik vaak niet kunnen voorstellen hoe groot het verschil in mentaliteit hier is. In België met bv een haflinger of Fjord starten komt gewoon amper voor... (op PSV iig niet, weet niet hoe dat op LRV zit.)

Ik zou dat alleen niet op "de paardenwereld" steken want Chris bv is helemaal gek van Sam terwijl die ook een heel ander type gewend is in zijn lessen. Op wedstrijd als ze passeren krijgt Sam eigenlijk altijd wel wortel of snoep toegestopt als ze ons eenmaal kennen. _O- één van mijn concurrentes komt hem standaard even kroelen als ze Sam zijn beschermers uit doen en zij aan de kant staat (omdat ze al gereden heeft of nog niet moet losrijden).
Ik kan me geen fouten permitteren maar ik voel me niet onwelkom en een heel aantal leden van de commissie hebben ook gewoon altijd hun respect geuit over hoe ik Sam er aan heb.

Rocamor schreef:
Oh, maar er waren er destijds ook zat die de neus ophaalden toen ze zagen dat ze tegen zo'n tuiger moesten. En het was niet eens het oude type hoor. En ze keken vaak na de proeven op hun neus omdat ze achter me geplaatst waren. Ik heb er bij juryleden weinig problemen mee gehad dat ik een tuigpaard reed.

Maar dat mijn eigen club(-instructeur) me om die reden reserve zette, kon ik niet waarderen.

Petraaken, ik vond het toen best leuk hoor, dat viertal. Maar, zoals geschreven, gaat om 1/4 eeuw geleden. Gut, ik voel me met het bericht bejaarder

Dat snap ik wel. :) Mijn clubvoorzitter (die ook in de commissie zit) wilde ons er heel graag bij maar uiteindelijk is anders beslist, hij heeft het uiteindelijk niet voor het zeggen. Die vroeg wel meteen "je rijdt toch wel nog mee voor de interclub he?"
Dus ik voel me ook helemaal niet persoonlijk afgewezen. Ik weet niet hoe ze exact beslist hebben maar ik heb niet het gevoel dat ze me er expres buiten gehouden hebben. Wellicht wilden ze gewoon de nieuwe ruiters de kans geven. (het is een beetje ons-kent-ons op KR en een deelname aan het IPK helpt vaak met opgenomen worden "in de groep" zeg maar. Want dan komen de namen wat meer voorbij en voelen de andere ruiters meer "binding" met de nieuwelingen.)

En daar zou ik alleen maar kunnen achter staan, zeker omdat Sam nu eenmaal geen hoge scores gelopen heeft. Hadden we nu 67% gemiddeld gereden acht ik de kans groot dat we wel er bij geweest waren maar dat hebben we niet gered door omstandigheden.

Afbeelding
Nieuwe dunnere vliegendekens die in solden waren (helft vd prijs).
Afbeelding
O:) O:) Mezelf getroost met vrolijke kleurtjes zwepen.
(let niet op het deken dat naar beneden gedonderd was. :+ ) En dat andere zwart is de neus van mijn pup die altijd wel ergens rond me zit, staat of ligt. :))

Gisteren ook botmeting gehad en al een korte inzage gehad maar nog niet alle uitleg wqnt dokter moet me nog bellen maar er zit iig ook osteoporose in mijn wervels.

Of dat bij de vorige meting ook was weet ik niet want ik kan me niet herinneren of ze toen de wervels ook gedaan hebben.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:19

oke, best banketstaaf als reactie op zo'n lap tekst, maar die zwepen <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 13:22

ja he :+: Er waren vier motiefjes, had maar eentje nodig eigenlijk maar kon nie kiezen tussen deze twee. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:28

jaren LRV gereden en ik was best tevreden van mijn eigen club maar was het beu om op slecht terrein mijn dressuurproef te rijden. Nog een jaar gehad dat we een paar wedstrijden hadden waar je tot over de kogels in de modder reed. Werd gewoon in gereden. Zag regelmatig paarden met bloed op de benen uit de ring komen. Ik ben een keer halverwege gestopt en afgegroet. Jury wist niet wat er van te maken en waarom ik stopte. Heb haar uitgelegd dat ik geen zin had in een peesblessure van mijn paard door het slechte terrein. Sindsdien ging ik niet van eens meer van start als ik het terrein te slecht vond. Later ben ik WVUR gaan rijden. Lekker op goede zandbodems en ook veel eerlijkere jurering. Goed proef was een goede proef of je nu met haf, fjord of warmbloedig reed.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:46

Hoe krijgt Rêve het voor elkaar om er tegelijkertijd als prinses en draakje uit te zien :D Ik vind haar zo sprekend, je ziet gewoon dat er heel wat in dat koppie om gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 00:03

Spoiler:
petraaken schreef:
jaren LRV gereden en ik was best tevreden van mijn eigen club maar was het beu om op slecht terrein mijn dressuurproef te rijden. Nog een jaar gehad dat we een paar wedstrijden hadden waar je tot over de kogels in de modder reed. Werd gewoon in gereden. Zag regelmatig paarden met bloed op de benen uit de ring komen. Ik ben een keer halverwege gestopt en afgegroet. Jury wist niet wat er van te maken en waarom ik stopte. Heb haar uitgelegd dat ik geen zin had in een peesblessure van mijn paard door het slechte terrein. Sindsdien ging ik niet van eens meer van start als ik het terrein te slecht vond. Later ben ik WVUR gaan rijden. Lekker op goede zandbodems en ook veel eerlijkere jurering. Goed proef was een goede proef of je nu met haf, fjord of warmbloedig reed.

De hoofdreden dat ik nooit LRV heb willen starten waren idd de terreinen. :) PSV wordt nogal eens gezien als de ‘dikke nekken’ sectie. Maar voor mij was die keuze puur omwille van de ondergrond. Altijd fatsoenlijke bodems. Eigenlijk nooit gras of modder. Als een piste te nat is wordt het af geschaft of naar binnen verplaatst indien dat kan. Indien niet wordt er soms op één piste gelegen (vaak is het dan de laagste hoek die water heeft).

Ik ben op wedstrijd mee getrokken door mijn eerste trainster. Die reed VLP. Ik had daarna kunnen veranderen maar de bodems en de verplichtingen hebben me daar altijd van weerhouden (veel clubs verplichten vier/achttal en les op de club).

Ik wil geen vier/achttal rijden en mijn eigen trainer kiezen. Van wat ik hoor zijn clubs daar nu wel van af aan het stappen maar de bodems zijn nog niet altijd goed geloof ik.

Ik denk dat KR en VOR daar wel extremen in zijn kwa de dure paarden. Tenminste, als ik me baseer op de IPK’s die ik gereden heb. Brabant begon daar ook in op te komen in 2019, (de GP paarden die dan niv 1 starten :+ )

Ik vind de opbouw van de proeven van de lrv wel beter.

Mars schreef:
Hoe krijgt Rêve het voor elkaar om er tegelijkertijd als prinses en draakje uit te zien :D Ik vind haar zo sprekend, je ziet gewoon dat er heel wat in dat koppie om gaat.

_O- Rêve heeft veel uitdrukking op haar hoofd. Geen heel elegant hoofd maar wel veel uitdrukking. Wij kunnen aan haar blik alleen zien wat haar planning is meestal. (Dat betekent niet altijd dat we het kunnen voorkomen. _O- )

Mijn paarden hun nacht-plek. Ze kunnen ook in de paddock waar ik rijd. Gewoon hooi in netten in de ijzeren korf. In de ballen zitten wortels, vitamine koek (equifirst, de graanvrije), kleine rolletjes Duits kruidenhooi van pavo, blokje munt luzerne van havens (brix) en gewoon hooi om het ze wat moeilijker te maken om alles er uit te halen. :+
Afbeelding
Het duurde even voor Sam door had wat hij er mee moest maar Rêve deed het hem graag voor en nu zijn de ballen met de verstopte schatten razend populair. _O- ze zijn nooit leeg in de ochtend dus ze houden de paarden echt uren zoet. (Rond de middag, dus na een 12-tal uur zijn ze vaak leeg. Ze kunnen natuurlijk wel ook gewoon hooi uit de netten eten maar die zijn ook nooit leeg.)
(En ja. Ik ben half in de boom geklommen voor die wat aan de hoogste tak hangt ná dat mijn man naar zijn werk vertrokken is en ik hoop dat ie niet 1+1 doet want dan wurgt ie me. _O- Maar Ik heb vroeger zoveel in bomen geklommen dat zelfs met mijn huidige lichaam ik nog best handig ben kennelijk. :+ boom is oud, gezond en stevig dus …)

Ik heb lang gewacht met deze dingen aan te schaffen maar heb er nu nog twee onderweg die in uitverkoop waren (twee voor 35 ipv 26 het stuk).

Dan heeft Joy eentje als ie thuis komt en eentje voor de vrachtwagen. Vullen moet je even handig in worden maar ben echt blij met deze dingen.

Er zijn ook grote die je kan open klappen (maar die zijn 56 euro). Daar wil ik misschien wel eens voor kijken als die met Black Friday ofzo een stuk goedkoper zijn.

We zijn momenteel met een paar dingen bezig…. Als alles goed loopt komen er grote positieve veranderingen aan. Dan zou ik de grotere varianten ook wel willen. :o ik wil nog niet openbaar zetten wat die veranderingen zijn maar wil het wel PB’en. Vandaag een gesprek gehad dat het haalbaar deed klinken… maar we zijn nog aan het wachten op een mail die alles zal bepalen. :+ misschien is het naief om jullie te vertrouwen met PB’s maar ik ben zelf best enthousiast en ik kan het nog met niemand delen. _O- ja met mijn vader maar die was … niet zo behulpzaam. :x

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:22

Oh dat ik wil het delen maar ik kan het nog of gewoon niet delen gevoel herken ik echt zo erg.

Je mag zeker pb sturen. Wie weet stuur ik er wel 1 terug met mijn verhaal ;)