Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:boemel schreef:Ik heb er gisteren 3 bekeken en gereden.
1. dressuur gefokt 7 jarig paard. Erg fijn onder het zadel, maar foei wat stond hij er slecht bij. Mager, opgetrokken buik, lange hoeven. Dat ie nog zo lopen kon!
Hoewel ik echt een klik met m voelde,doe ik het met een spijtig gevoel niet.
Hij haalt volgens mij echt de gezegde 167cm niet en het lijkt net een pony onder mn vriend, die ook wil gaan rijden.
Jammer!
2. 5 jarige Friese ruin. L1 dressuur. Fijn gereden paard, maar ik kon m niet fijn uitzitten en ik had niet het gevoel dat mijn vriend ermee uit de voeten zou kunnen (kijkerig, weinig focus).
3. 6 jarige springgefokte ruin. Stond op stal bij de Fries, dus we kwamen er toevallig bij
Mooi paard, lief paard en qua maat en temperament helemaal goed voor zowel mn vriend als mij. Ik heb er mee buiten gereden en ik reed zo langs een bouwplaats op wapperend plastic.
Dressuurmatig is ie helaas niet voor elkaar. Sterker nog, hij is wat verreden.
Paard is erg op de kop gereden met slof.
Hij zet zich regelmatig vast in zn lijf en heeft her en der een tactfout/ huppeltje.
Gelukkig staat hij nog niet officieel in de verkoop, omdat hij hertraind wordt. Dus ik mag m vaker rijden.
En ik denk dat ik dat maar doen ga.
Paard met zo'n karakter is goud waard, dus de moeite waard om te proberen.
Wat is je beeld van die laatste? Als er niks stuk is en de prijs naar kwaliteit (of het gebrek daaraan) dan gewoon mee nemen.
Het is altijd maar de vraag of die training ook oplevert wat jij zoekt.
Ketly schreef:Ik zou zo'n paard gewoon op de foto zetten. Als er niks aan de hand is is dat met goede begeleiding wel op te lossen.
Ketly schreef:Dan zou ik best wat risico willen nemen als ik jou was
Mijn eigen paard wordt morgen aan het eind van de ochtend gekeurd, ik ben zooooo nerveusHeb alle doemscenario's al bedacht inmiddels
Ben zo bang dat er iets uit komt waardoor ze niet verkocht zou kunnen worden. Ze heeft daar echt een topplek en dan zou ik zelf ook weer verder kunnen.
Hebben jullie tips om de komende 24 uren door te komen?
boemel schreef:Tactfout\huppeltje. M.a.w. niet rad? Let goed op en laat keuren voor je koopt.Tenzij dat het karakter zo goed en de prijs zo extreem laag is en je verwachtingen zo eenvoudig dat het een risico waard is.Ik heb er gisteren 3 bekeken en gereden.
1. dressuur gefokt 7 jarig paard. Erg fijn onder het zadel, maar foei wat stond hij er slecht bij. Mager, opgetrokken buik, lange hoeven. Dat ie nog zo lopen kon!
Hij haalt volgens mij echt de gezegde 167cm niet en het lijkt net een pony onder mn vriend, die ook wil gaan rijden.
Jammer!
2. 5 jarige Friese ruin. L1 dressuur. Fijn gereden paard, maar ik kon m niet fijn uitzitten en ik had niet het gevoel dat mijn vriend ermee uit de voeten zou kunnen (kijkerig, weinig focus).
3. 6 jarige springgefokte ruin. Stond op stal bij de Fries, dus we kwamen er toevallig bij
Mooi paard, lief paard en qua maat en temperament helemaal goed voor zowel mn vriend als mij. Ik heb er mee buiten gereden en ik reed zo langs een bouwplaats op wapperend plastic.
Hij zet zich regelmatig vast in zn lijf en heeft her en der een tactfout/ huppeltje.
Gelukkig staat hij nog niet officieel in de verkoop, omdat hij hertraind wordt. Dus ik mag m vaker rijden.
anjali schreef:boemel schreef:Tactfout\huppeltje. M.a.w. niet rad? Let goed op en laat keuren voor je koopt.Tenzij dat het karakter zo goed en de prijs zo extreem laag is en je verwachtingen zo eenvoudig dat het een risico waard is.Ik heb er gisteren 3 bekeken en gereden.
Jammer!
MISTRAL94 schreef:Amber: neee wat onwijs balenwat voor problemen kunnen hierbij ontstaan?
Leentje: succes, hopelijk goede berichten!
Amberr1994 schreef:MISTRAL94 schreef:Amber: neee wat onwijs balenwat voor problemen kunnen hierbij ontstaan?
Problemen met aanleuning, want dat doet hem gewoon veel pijn. Als je hem met een lang teugeltje rijdt, zal er niets aan de hand zijn maar dat is niet mijn doel het hem.
Amberr1994 schreef:MISTRAL94 schreef:Amber: neee wat onwijs balenwat voor problemen kunnen hierbij ontstaan?
Problemen met aanleuning, want dat doet hem gewoon veel pijn. Als je hem met een lang teugeltje rijdt, zal er niets aan de hand zijn maar dat is niet mijn doel het hem.
Sintara schreef:Jeetje, toch wel wat afgekeurde paardenbalen zeg! Hadden jullie ook met foto's gekeurd?
Ik ga zaterdag kijken. Een 10 jarige ruin. Heb er heel veel zin in
Chichika schreef:paard van mijn moeder laten keuren vanmidaag die heft zikte van cruisin of zo its paard loop wedsrijjden LT Maar toch afgekeud dus veder zoeken