Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:12

Spannend Selina !

Fijn dat je het paard nog eens mag proberen Boemel.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:12

ikke schreef:
boemel schreef:
Ik heb er gisteren 3 bekeken en gereden.

1. dressuur gefokt 7 jarig paard. Erg fijn onder het zadel, maar foei wat stond hij er slecht bij. Mager, opgetrokken buik, lange hoeven. Dat ie nog zo lopen kon!
Hoewel ik echt een klik met m voelde,doe ik het met een spijtig gevoel niet.

Hij haalt volgens mij echt de gezegde 167cm niet en het lijkt net een pony onder mn vriend, die ook wil gaan rijden.
Jammer!

2. 5 jarige Friese ruin. L1 dressuur. Fijn gereden paard, maar ik kon m niet fijn uitzitten en ik had niet het gevoel dat mijn vriend ermee uit de voeten zou kunnen (kijkerig, weinig focus).

3. 6 jarige springgefokte ruin. Stond op stal bij de Fries, dus we kwamen er toevallig bij

Mooi paard, lief paard en qua maat en temperament helemaal goed voor zowel mn vriend als mij. Ik heb er mee buiten gereden en ik reed zo langs een bouwplaats op wapperend plastic.

Dressuurmatig is ie helaas niet voor elkaar. Sterker nog, hij is wat verreden.
Paard is erg op de kop gereden met slof.
Hij zet zich regelmatig vast in zn lijf en heeft her en der een tactfout/ huppeltje.

Gelukkig staat hij nog niet officieel in de verkoop, omdat hij hertraind wordt. Dus ik mag m vaker rijden.
En ik denk dat ik dat maar doen ga.
Paard met zo'n karakter is goud waard, dus de moeite waard om te proberen.

Wat is je beeld van die laatste? Als er niks stuk is en de prijs naar kwaliteit (of het gebrek daaraan) dan gewoon mee nemen.
Het is altijd maar de vraag of die training ook oplevert wat jij zoekt.

Mijn beeld is dat het verder een erg leuk en lief paard is.

Prijs naar kwaliteit vind ik dus best lastig te beoordelen.
Ik zit gewoon niet zo in de prijzen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:17

Ketly schreef:
Ik zou zo'n paard gewoon op de foto zetten. Als er niks aan de hand is is dat met goede begeleiding wel op te lossen.

Hij is 2 jaar geleden x-ray en klinisch voor de sport goedgekeurd als 4 jarige. Kwam verder niets geks uit.

Ik ben gisteren ook met m op het zandpad gaan draven. Hij voelt kaarsrecht in zijn lijf.
Gisteren filmpje van het rijden doorgestuurd naar een bevriend osteopaat.
Zij zegt dat ie wat vast lijkt in de schouders en wat slap, maar verwacht geen gekkigheid.

Klinisch keuren zou ik hoe dan ook doen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:05

Dan zou ik best wat risico willen nemen als ik jou was :D

Mijn eigen paard wordt morgen aan het eind van de ochtend gekeurd, ik ben zooooo nerveus :o Heb alle doemscenario's al bedacht inmiddels :+ Ben zo bang dat er iets uit komt waardoor ze niet verkocht zou kunnen worden. Ze heeft daar echt een topplek en dan zou ik zelf ook weer verder kunnen.

Hebben jullie tips om de komende 24 uren door te komen? :+

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:09

Ketly schreef:
Dan zou ik best wat risico willen nemen als ik jou was :D

Mijn eigen paard wordt morgen aan het eind van de ochtend gekeurd, ik ben zooooo nerveus :o Heb alle doemscenario's al bedacht inmiddels :+ Ben zo bang dat er iets uit komt waardoor ze niet verkocht zou kunnen worden. Ze heeft daar echt een topplek en dan zou ik zelf ook weer verder kunnen.

Hebben jullie tips om de komende 24 uren door te komen? :+

Bezig blijven zodat je hoofd niet te veel tijd heeft om te gaan piekeren.
Succes met de keuring alvast!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:17

Ben gelukkig gewoon aan het werk dus dat scheelt al wel. Ik ga morgen zelf niet mee, ze staat toch al bij deze mensen dus ze nemen haar zelf mee. Het is wel een goed paard met op de benen zes 1tjes en twee 2tjes (gekeurd toen ze 4 was) dus hoop dat de rest van haar lichaam ook goed is! Dan kan ik hopelijk zsm 'mijn' nieuwe vriendje keuren :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:59

Spannend Ketly! Ik ga voor je duimen dat ze er goed door komt.

Wat jammer Boemel van die eerste. Als je gevoel er wel goed bij is. Hoeven gewicht ed komt natuurlijk wel weer goed. Als die 6 jarige wel is wat je wilt kun je hem misschien het beste zelf oppakken? Ipv te laten trainen door een ander?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:06

boemel schreef:

1. dressuur gefokt 7 jarig paard. Erg fijn onder het zadel, maar foei wat stond hij er slecht bij. Mager, opgetrokken buik, lange hoeven. Dat ie nog zo lopen kon!

Hij haalt volgens mij echt de gezegde 167cm niet en het lijkt net een pony onder mn vriend, die ook wil gaan rijden.
Jammer!

2. 5 jarige Friese ruin. L1 dressuur. Fijn gereden paard, maar ik kon m niet fijn uitzitten en ik had niet het gevoel dat mijn vriend ermee uit de voeten zou kunnen (kijkerig, weinig focus).

3. 6 jarige springgefokte ruin. Stond op stal bij de Fries, dus we kwamen er toevallig bij

Mooi paard, lief paard en qua maat en temperament helemaal goed voor zowel mn vriend als mij. Ik heb er mee buiten gereden en ik reed zo langs een bouwplaats op wapperend plastic.

Hij zet zich regelmatig vast in zn lijf en heeft her en der een tactfout/ huppeltje.

Gelukkig staat hij nog niet officieel in de verkoop, omdat hij hertraind wordt. Dus ik mag m vaker rijden.
Tactfout\huppeltje. M.a.w. niet rad? Let goed op en laat keuren voor je koopt.Tenzij dat het karakter zo goed en de prijs zo extreem laag is en je verwachtingen zo eenvoudig dat het een risico waard is.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:55

Ik ben hier al een hele tijd aan het meelezen en wil me ook melden.

Nadat mijn slechts 6-jarige merrie 3 jaar is gestorven terwijl ik zelf zwanger was van mijn eerste kindje wou ik stilaan toch graag zelf weer een paard. Intussen wel altijd een bijrijdpaard gehad.
Ik wist niet waar ik naar op zoek was: leeftijd, geslacht en kleur wat onbelangrijker maar graag koel in het hoofd, fijn karakter. Zocht ook eerder een dressuurpaard.

Paarden kijken is niet altijd even soepel verlopen, ben van een 4-jarige vos merrie gevallen tijdens het proefrijden nadat ze een aantal keer bokte en omdraaide, volgens de eigenares had ze nog nooit gebokt. Dus met wat minder vertrouwen gaan verder kijken en dan op een 4-jarige donkerbruine hengst gebotst. Over dit paard maakte ik dit topic: [MD] RX keuring 4-jarige straalbeen 2
En woensdag zal dit paard opnieuw gekeurd worden, spannend!

Ik hoop dus op goedkeuring, dan zou hij nog gecastreerd worden voor hij naar mij komt!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:39

anjali schreef:
boemel schreef:

Jammer!

Tactfout\huppeltje. M.a.w. niet rad? Let goed op en laat keuren voor je koopt.Tenzij dat het karakter zo goed en de prijs zo extreem laag is en je verwachtingen zo eenvoudig dat het een risico waard is.

Ja, dat vind ik ook een ding.
Prijs is niet laag.
En keuren hoe dan ook als ik er mee verder ga.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:25

Even een ego-berichtje. Had de schimmel die ik vorige week op het oog had laten keuren. Was helemaal gek op dat dier! Helaas negatief aankoopadvies; verkalking van slijmbeurs net achter de oren (calcificatie). Baal zo :( :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:32

Amberr1994 schreef:
Even een ego-berichtje. Had de schimmel die ik vorige week op het oog had laten keuren. Was helemaal gek op dat dier! Helaas negatief aankoopadvies; verkalking van slijmbeurs net achter de oren (calcificatie). Baal zo :( :(

Wat balen :(

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:56

Amberr1994 schreef:

Super balen, maar wel beter dat je er nu achter komt.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:14

Amberr1994 schreef:

Oh dat is echt jammer :( daar zou ik ook van balen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:27

Amber: neee wat onwijs balen ;( wat voor problemen kunnen hierbij ontstaan?

Leentje: succes, hopelijk goede berichten!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:32

Ach wat balen Amber.. Snap het heel goed dat je daar van baalt!

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:35

MISTRAL94 schreef:

Problemen met aanleuning, want dat doet hem gewoon veel pijn. Als je hem met een lang teugeltje rijdt, zal er niets aan de hand zijn maar dat is niet mijn doel het hem.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:39

Amberr1994 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Problemen met aanleuning, want dat doet hem gewoon veel pijn. Als je hem met een lang teugeltje rijdt, zal er niets aan de hand zijn maar dat is niet mijn doel het hem.

Ah nee, wat sneu ook voor het paard. Idd beter dat je er nu achter komt dan over een tijdje.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:37

Eindelijk weer wat goed nieuws tijdens mijn zoektocht. Ik ga zaterdag bij een 12 jarige merrie kijken. Ze staat daar momenteel nog in training dus rijden gaat nog niet, maar ik mag wel alvast komen kijken of er een klik is. ;)

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:47

paard van mijn moeder laten keuren vanmidaag die heft zikte van cruisin of zo its paard loop wedsrijjden LT Maar toch afgekeud dus veder zoeken

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:18

Jeetje, toch wel wat afgekeurde paarden :( balen zeg! Hadden jullie ook met foto's gekeurd?
Ik ga zaterdag kijken :D. Een 10 jarige ruin. Heb er heel veel zin in

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:21

Balen Amber! Zo zie je maar hoe belangrijk keuren is

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:51

Amberr1994 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Je moet inderdaad goed naar je doel kijken. Onwijs jammer hopelijk zie je snel weer een leuk nieuw paard :(:)

Spannend Sintara veel plezier!

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:49

Sintara schreef:
Jeetje, toch wel wat afgekeurde paarden :( balen zeg! Hadden jullie ook met foto's gekeurd?
Ik ga zaterdag kijken :D. Een 10 jarige ruin. Heb er heel veel zin in

Spannend!!

Ja ik doe wel altijd foto's. Ook hals en rug, anders was dit er ook niet uitgekomen.

Ik ben ook weer aan het rondkijken!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:22

Chichika schreef:
paard van mijn moeder laten keuren vanmidaag die heft zikte van cruisin of zo its paard loop wedsrijjden LT Maar toch afgekeud dus veder zoeken

Ziekte van Cushing bedoel je zeker?Dat is een ernstige ongeneeslijke aandoening die soms met dure medicijnen onder controle kan worden gehouden maar die werken niet altijd.