Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar zo te horen is het idd nu niet het moment om grote stappen door te pakken, dus heel slim zo een weekje de comfortzone opzoeken en bevestigen 
Maar dat is dus blijkbaar een dingetje bij haar, lastig...zou zo niet direct een manier weten om te trainen, desensibiliseren deden jullie al he 

Zadel is helaas inderdaad niet OK, met de prolite pad gaat het net aan maar zoals ik al dacht wordt hij zodra ze buikig is van het gras tegen de schoft gedrukt wanneer er niks onder ligt. Ook met de pad is het echt millimeterwerk, hij ligt veel te dicht bij de schoft. Oorzaak is te zacht gevuld in combinatie met de veranderingen die Pinda de laatste maanden ondergaan is qua groei en uitzwaren, hij lag oorspronkelijk wel net aan goed maar nu dus echt niet meer. Gelukkig met een andere manier van vullen nu wel weer pas te maken, dat scheelt
Wel de 2e volledig nieuwe vulling in dat zadel op 2 maanden tijd, geen leuke grap
Gelukkig is dat precies het zadel waar ik van mijn 12e tot mijn 28e standaard altijd op reed, hopelijk herinnert mijn lijf zich dat nog

maar goed dat je het ziet en dan een paar stappen teruggaat. Er zijn er genoeg die gewoon doorjekkeren. Pfff dat zadeleuvel kennen we...
Joy heeft ny het zadel van bijrijdster op, maar in juli gaan we opnieuw naar Country Mill, en dan voor een eigen zadel. Westernzadels en jonge paarden is geen match
. Vrijdagmiddag nog goed, savonds bijrijdster gereden, zaterdag vrij, zondag ineens knikken op linksvoor
. Kak. Gister een lichte verbetering, maar nog steeds niet helemaal zuiver. Nou dan ga ik direct al weer doemdenken met mijn hypochondrie...
. Niks dik, geen afdrukken van hoeven ergens of iets.
. Leuke opsteker! 
Ik wil het zeker eens zien! Vind die online wedstrijden wel cool. Zeker als je voorlopig nog geen vervoer hebt naar wedstrijden is het wel echt super handig, mogen ze van mij wel vaker doen.

Ik lees meestal wel alles, maar verdeeld over de dag en weet dan niet meer wie wat geschreven had
Ik ben helemaal aan het clickeren geslagen, het werkt zoooo goed voor hem! HZo kan hij met clickeren wel stil blijven staan als ik hem wil poetsen, en hij snapt het principe gewoon erg goed (na de click komt de beloning, dan is de uitdaginig natuurlijk wat hij moet doen voor die click, en dat vind hij dus fantastisch
) 
) en heel veel beterschap
Soms is een paard nou eenmaal niet voor jou, en kan iemand anders er heel gelukkig mee zijn.. Mrs_Midnight schreef:Ik kan jullie echt niet bijhouden hoorIk lees meestal wel alles, maar verdeeld over de dag en weet dan niet meer wie wat geschreven had
Soms reageer ik op enkele individuele berichtjes, maar zo'n bijleespost is echt niet te doen voor mij!
Vergeef mij...
Ik lees wel heel graag mee
En vind het ook leuk om zo af en toe iets van Dije te laten zien
Beterschap
Inderdaad, laat het wel/niet verkopen nog maar even bezinken, zo'n gebeurtenis moet eerst even een plekje hebben voordat je grote beslissingen gaat nemen...
Anders gaat het mij ook veel te hard hoor
Wel leuk, zo'n lekker actief topic!

Daarentegen denk ik ook dat als je een paard hebt dat echt niet bij je past, het voor jezelf en je paard fijner is om hem te verkopen dan om te blijven struggelen en daarover ook frustraties e.d. te krijgen.
Dat is niet niks zeg, beterschap gewenst! Verstandig dat je hem na laat kijken, wie weet heeft hij inderdaad wel ergens last van. Snap wel dat je vertrouwen een flinke deuk heeft opgelopen.. Eerst maar even alles laten bezinken, maandag afwachten dan hopelijk tot een goede beslissing komen. Ik duim in ieder geval dat er niets ernstigs met hem aan de hand is!
Ik hoop ook echt dat wij de zadelpasser weer op het erf mogen laten komen, mijn volwassen merrie is ook... nou.... rond
en haar zadel ligt ook niet echt fantastisch meer.
en gelukkig ook heel veel hele positieve berichten met brave paarden. Fijn zeg!
Alvast excuses als je dat wel zo ervaart.