[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:49

Judass schreef:
Harvey1 schreef:
Het is een beetje een luxeprobleem! Jill is blijkbaar heel populair, dat komt omdat ze ons zo meeneemt in de wereld. Het is net alsof je erbij bent en ze maakt leuke vlogs voor jong en oud. Maar daarbij hoort wel dat mensen steeds meer meer meer willen. Ik ben zelf niet zo, vind het super tof als er een nieuwe vlog komt maar lig er ook niet wakker van als dat niet zo is.

Jill, hoe vervelend het ook moet zijn dat mensen bijna iets te lijken eisen: het is een groot compliment. Je doet het superleuk! :-)

En daarnaast zijn ze misschien van normale vloggers gewend dat ze elke scheet vloggen, alleen rijden die mensen geen int. grand prix niveau. :')

Ik denk dat jij de spijker op z'n kop slaat :)
Het hele youtube sfeertje is soms een beetje naar, vooral onder de wat jongere volgers die denken dat ze het recht hebben om ongevraagd hun mening om alles te geven, en dingen te eisen.

Of gewoon mensen die vergeten dat jij alleen een kijkje in de keuken geeft, en niet dat dit jouw fulltime job is.

Precies. En ik denk dat wij ook niet kunnen weten hoe het is en voelt om op zo'n niveau te moeten presteren. De meeste mensen houden die wereld zo veel mogelijk gesloten voor de buitenwereld. Er komen alleen maar posts over de wedstrijd als je toppunten haalt en filmen gebeurt al helemaal niet. De sfeer is ook niet altijd top, helemaal als het niet gaat zoals je wilt. In mijn ogen pakt Jill dat heel anders en beter aan. Ze maakt de 'elite' wereld toegankelijk voor alle ruiters. Ik zou ook wel 7 dagen per week een vlog kunnen bekijken omdat ik er ook veel van leer. Alleen ik besef ook dat mensen ook een leven hebben. In tegenstelling tot andere vloggers lijkt het alsof zij de hele dag een beetje niets doen en editen, zij hebben geen drie paarden en een hele management die in orde moet zijn. Dus ik denk dat des te populairder Jill zal worden des te erger het wordt maar daar moet je doorheen. Het moet wel leuk blijven..

Ik volg Danielle ook alleen daar merk je toch iets teveel dat er sponsoring in het spel is. Ik ken de wereld van social media en sponsoring en werk er zelf ook in maar het moet niet zo obvious zijn, dan knap ik af merk ik. Niet om dat overigens af te kraken. Zij heeft weer een eigen manier van filmen.

Afwezig

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:51

Jill, hoe ging je wedstrijd gisteren? :)

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 15:22

Thanks iedereen voor de uitleg vanuit jullie perspectief, vind ik lief en fijn. :)
Het is gewoon niet leuk om te horen dat 'het niet naar mijn zin is gegaan' en dat ik daarom niks heb gepost erover. Want zo ben ik totaal niet. Dat ik altijd reserve word van EK teams en het nét op het moment supreme niet 100% lukt, dat hoort bij mij, daarom ben ik wie ik ben. Ik schaam me daar totaal niet voor. Ik heb het hele EK gebeuren gefilmd afgelopen jaar, echt de zwaarste emotionele periode van m'n leven zowat met een zwaar teleurstellend eind _O- Het NK wat compleet mislukte. Nee ik vind niet dat ik alleen rozengeur en maneschijn laat zien. Dat ik (zoals Rosanne idd zei) geen online psycholoog ben, dat klopt inderdaad, daar ben ik ook niet voor. En ik wil dat gerust op een normaal moment uitleggen in een vlog thuis hoe ik met dat soort situaties omga, maar niet op een internationale wedstrijd.

Mijn wedstrijd ging gister echt heel fijn, hij deed weer super zijn best, heel ontspannen, heel fijn! Ik had alleen weinig afstemming in de U 25 proef omdat ik die natuurlijk sinds mei? niet meer heb gereden. Dus daar hebben we punten laten liggen en fouten gemaakt. Ik had 66,92% geloof ik, maar dit soort wedstrijden maakt het me eerlijk gezegd niet uit wat ik rij of wie er in dat hok zit. Ik moet gewoon weer even samen met 'm oefenen en ritme krijgen.

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:46

Zelfs ik als fanatieke springer vindt jouw dressuur vlog echt super leuk om te volgen!
Ik kwam laatst dit topic tegen en heb meteen een aantal vlogs bekeken, echt mijn complimenten en ga zeker door met vloggen :D

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 23:21

Mijn nieuwste product staat online!! *\o/* www.byjill.eu
Dramafoto's want Enzos had weer zo'n -hoi ik bijt in alles en sta niet stil- dag... :roll:

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:09

Super leuk om te zien en volgen en alle resultaten mee te kunnen beleven, heel veel succes met alles in de toekomst!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:24

Super leuke vlog jill!!

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:53

Hele leuke vlog weer, wat super dat het zo goed ging met Graafje!!

Ik heb het me al eens vaker afgevraagd maar ik moet het nu toch echt vragen: ben je niet bang dat er iets in je wagen valt en bij de paarden terecht komt? Dat als er bijvoorbeeld een keer een hoge hobbel is dat er iets van zo'n plankje stuitert en door de wagen gaat schuiven?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:13

Super leuke vlog! Ik blijf het nog steeds echt super knap vinden dat je zo rustig kunt blijven op wedstrijd, ik zie (op de video's dan :P ) echt geen wedstrijd stress en bijna altijd een lach op je gezicht!

Super leuk gedaan weer :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:18

Leuke vlog weer! Wat moet dat een opluchting geven dat de eerste wedstrijd meteen zo goed verlopen is :)
Ik had wel een vraag als dressuur-leek :+ Volgens mij was het geen B-proef die je gereden hebt en mij is altijd geleerd dat je met een nieuw paard in de B moet starten. Had er iemand anders dan al wedstrijden gereden met Graafje of zijn de regels anders als je zelf Grand Prix rijdt?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:18

Als je 2x Z gestart (met verschillende paarden) ben mag je geloof ik zelf kiezen als ik mij niet vergis.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:23

Ja maar was het niet zo dat B dan niet meer mag?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:26

Ze reed toch ook L2?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:27

_xManadisx_ schreef:

Volgens mij mag B dan niet meer inderdaad.
Maar Jill is L2 gestart :j

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:31

Anne_mieke88 schreef:
_xManadisx_ schreef:

Volgens mij mag B dan niet meer inderdaad.
Maar Jill is L2 gestart :j

Dat dacht ik al te zien inderdaad :)
Degene daarvoor vroeg over de B, vandaar dat ik daar over begon ;)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:35

Er zijn allerlei tabellen voor.
Als je 2x Z bent mag je idd geen B meer starten en mag je dus met elk paard gelijk in het L1 beginnen. (tenzij het paard te jong is, of ook al uitgebracht is, je moet altijd n de hoogst gemeenschappelijke klasse starten)
Omdat Jill 2x lichte tour is en zelf met 1 zware tour mag ze niet lager dan L2 starten. Volgens mij zijn er wel regels dat er niet op kampioenschappen gestart mag worden onder het M, maar dat moet ik even opzoeken.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:50

Ik zie het staan inderdaad. L2 en niet lager dus. Duidelijk :j

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:54

Bedankt voor de antwoorden :D Dan is het mij in ieder geval duidelijk!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 19:43

Michelle77 schreef:
Er zijn allerlei tabellen voor.
Als je 2x Z bent mag je idd geen B meer starten en mag je dus met elk paard gelijk in het L1 beginnen. (tenzij het paard te jong is, of ook al uitgebracht is, je moet altijd n de hoogst gemeenschappelijke klasse starten)
Omdat Jill 2x lichte tour is en zelf met 1 zware tour mag ze niet lager dan L2 starten. Volgens mij zijn er wel regels dat er niet op kampioenschappen gestart mag worden onder het M, maar dat moet ik even opzoeken.

Jepp ! :D Dit is het precies. Ik mag inderdaad ook pas vanaf M selectie.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 19:45

Marit_P schreef:

Ik heb het me al eens vaker afgevraagd maar ik moet het nu toch echt vragen: ben je niet bang dat er iets in je wagen valt en bij de paarden terecht komt? Dat als er bijvoorbeeld een keer een hoge hobbel is dat er iets van zo'n plankje stuitert en door de wagen gaat schuiven?

Sorry had helemaal over deze vraag heen gelezen :)

Nee gaat echt niet gebeuren... :Y) hobbels ofzo voel je amper achterin, en we rijden natuurlijk super voorzichtig. Het is niet echt te vergelijken met een trailer, dat rammelt aan alle kanten, ons wagentje is echt heel stabiel.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 19:46

mcjv schreef:
Super leuke vlog! Ik blijf het nog steeds echt super knap vinden dat je zo rustig kunt blijven op wedstrijd, ik zie (op de video's dan :P ) echt geen wedstrijd stress en bijna altijd een lach op je gezicht!

Super leuk gedaan weer :D

Lief! :o

Je moet je wel indenken dat ik echt zo mega vaak op wedstrijd ga dat ik echt geen zenuwen meer heb... voor mij is dat net als naar de jumbo gaan :')

Al ga ik wel out van een observatiewedstrijd. Maar dat is ook echt een mega piekmoment, daar ben ik slecht in.

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:19

Jiill_ schreef:
Marit_P schreef:

Sorry had helemaal over deze vraag heen gelezen :)

Nee gaat echt niet gebeuren... :Y) hobbels ofzo voel je amper achterin, en we rijden natuurlijk super voorzichtig. Het is niet echt te vergelijken met een trailer, dat rammelt aan alle kanten, ons wagentje is echt heel stabiel.

Ja daar heb je inderdaad wel een punt, als je achterin zo'n busje zit voel je dat ook allemaal niet en met paarden achterin scheur je natuurlijk niet als een malle over hobbels :+

Oeh nieuwe vlog online, ben benieuwd *\o/*

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:10

Ik heb ook al een tijdje een vraag :+

Heb je nou nooit eens een dag dat je denk: vandaag heb ik écht geen zin om te rijden/voeren/mesten etc (wat je allemaal nog meer doet)? :D
Je bent altijd zo enthousiast en vrolijk op de filmpjes!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 18:07

Omdat ik veel vraag krijg over de toestand van de halsters at the moment;

Nou guys ik ben super druk bezig geweest omdat de halsters dus allemaal uitverkocht en niet meer leverbaar waren... Maar ben super trots op het NIEUWE COLLECTIE HALSTER <3 Ik vind hem net zo chique en het beste; HIJ IS VERKRIJGBAAR IN PONY :):) eindelijk.