[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Syrianda

Re: [VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:30

Fijn Wendy!

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:26

Fijn om te horen dat het weer goed met haar gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:39

Goed te horen dat Bambi weer de oude is. :D

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:46

Hoi Wendy,

Hoe gaat het nu daar?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 07:06

Druk druk druk, maar Bambi is gelukkig weer helemaal de oude!! Voer ietsjes afgebouwd. Ik kan niet wachten tot ze in der zomernacht komt!!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:12

Even bijgelezen, heel lang niet gedaan. Hoe blij kan je zijn met poep? :+

Heel naar, maar wat tof dat ze weer beter is, volgens mij heeft ze dat te danken aan d'r geweldige baasje! *\o/*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 22:32

Vandaag Bambi weer in de stapmolen gehad, en wat zit er toch een pit in dat beestje! Volgens mij heeft ze meer gedraafd dan gestapt!
Verder gaat het nu eigenlijk wel goed met der! Ze krabt zich niet meer open, eet haat eten goed en is altijd vrolijk. Of het ooit een kinderpony wordt begin ik toch wel een hard hoofd in te krijgen...
Ik had Emmaline er zonder zadel even op. En in stap ging dat prima. Echter toen we wouden draven liet ze heel duidelijk blijken dat ze dat niet wou! (Lees half omhoog komen/ bokken/ 4 benen de lucht in.) Nu had ik Emmaline gelukkig vast, dus die kon ik er zo afhalen. Nu had ik Bambi van de week in draf naast me ("want we lopen naar stal, dus dan kan ik niet meer stappen maar gaan we draven want ik heb haast" lijkt ze altijd te denken). En ik legde gewoon mijn hand op haar rug, richting kruis. En kreeg ik dus gewoon dezelfde reactie! Misschien dat ze toch iets van Kissing Spines of artrose in der rug heb waardoor druk vervelend is? Of wellicht in het verleden haar zin gehad, en is dit een trucje van haar?
Maar om het medische uit te sluiten moet er flink wat geld neergelegd worden... Dus het blijft een "kijk" pony, en zal helaas niet bereden worden. Maar ach, Emmaline vermaakt zich wel op Spirit (appaloosa shetlander van stal) en ook op Hope heeft ze al een keer gereden. Dus het komt allemaal wel goed ;-)

Ben al tijden opzoek naar een echt zadel voor Emmaline, maar is nog knap lastig om dat betaalbaar te krijgen... Ach, anders wachten tot de zomer, dat ze jarig is ;-)

Al met al vermaken we ons dus wel, en hoef ik me zeker niet te vervelen :z :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:45

Voor betaalbare zadels zou je eventueel bij piaffe ruitersport in kuinre kunnen kijken, ze hebben vaak tweedehandse zadels liggen voor gunstige prijzen. Ook nieuwe zadels kun je soms korting krijgen, op dit moment hebben ze 21 % korting, of te wel geen btw.
Ook hebben ze een leuk hoekje met tweedehands spullen van dekens, hoofdstellen, laarzen tot bitten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:15

Gewoon eerst eens een goede fysiotherapie behandeling kan al wonderen doen. Is ze überhaupt wel zadel mak?
Pinokkio zadeltje is niet zo duur

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 23:22

Als ik de vorige eigenaar mag geloven is ze zadelmak.
Gezien ze verder geen klachten heeft, enkel bij druk mag ze mooi zo door blijven hobbelen.

En bedankt voor het meedenken. Ze heeft een shetlander zadel, maar zoek nu een echt zadeltje, met gewone lepel en kniewrongen. 14 max 15 inch. En das best lastig/ prijzig.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 02:28

Equimatch heeft ponyzadels van 14 inch, voor mijn mini heb ik destijds een prima zadeltje daar gekocht voor een leuke prijs.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:37

Rider pro heeft die inch zadeltjes ook en nieuw kosten ze rond de 200 euro, ik heb toen dr tijd een tweedehandse van 100 euro op de kop getikt.
Dit zadeltje heeft een verwisselbare kopijzer.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:33

of een barefoot maat 0? Kan ze er waarschijnlijk ook nog mee op een andere pony(of misschien toch op Bambi /3 )

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:44

zadelmak is wel wat anders natuurlijk als bereden. Bambi kan best zadelmak zijn maar nooit bereden zijn. Helaas brengen veel handelaars het zo. Bij Piaffe kan je prima slagen.......

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:32

Barefoot kids is erg fijn! Het kan ook zijn dat ze het heel spannend vindt, wat op haar rug. Wij hebben hier een pony waarop stap en draf prima gaat, maar galop ook een bokkenfestijn is.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:02

Wij hebben nog een mooi fijn lemetex zadeltje in de aanbieding, ik weet niet aan welk bedrag je denkt?

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:49

hoe is het met bambi ? :o

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 02:42

He gelukkig gaat het weer goed en dat van die luizen kon je toch niet weten, niet zo streng voor jezelf zijn. Bambi houd het spannend

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:09

en om een osteopaat haar naar te laten kijken (bijv. harry hoevers maar er zijn er meer ) ik heb het bij mijn pony ook gehad en naar 1 behandeling liep ze 100X beter

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:58

Hoe gaat het nu?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 22:18

Met Bambi gaat het opzich goed!!
Maar de extra tijd en geld zorgt soms voor wrijving...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 03:17

Hoi kan ik me voorstellen , wat bedoel je precies met die wrijving? Al heb ik wel een vermoeden als je er zoveel geld en tijd in stopt , maar je hebt het al zo goed gedaan en je hoeft jezelf ook niks kwalijk te nemen als het eens minder gaat.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 07:56

Nou, dat ondanks dat ik ontzettend veel om der geef, het feit is dat ze me veel tijd en geld kost. En eigenlijk van beide net wat teveel. Dan kun je denken "waarom had je der dan gekocht?". De bedoeling was dat als ze opgeknapt was ze bij de shetten groep kon staan. Geen speciale voeding en geen dagelijkse medicatie.
Maar ja, het is zoals het is.
Het is enkel zo dat als ze niet zo veel had gemankeerd ik naar een gouden huisje had gezocht voor der, waar ze ook meer aandacht zou krijgen. Maar wederom, het is zoals het is.(Krijg heel bokt nu over me heen denk ik. Maar ben altijd eerlijk geweest in dit topic, en dat wil ik zo houden.)

Ze doet het in ieder geval weer super. Verandering in het voer lijkt aan te slaan, buikje lijkt iets minder bol te worden. Verder altijd even vrolijk/ voorwaarts/ pittig!
Afbeelding

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:01

ik kan mij goed voorstellen dat er uiteindelijk meer tijd en geld in kruipt dan de bedoeling was, en dat dat voor wrijvingen gaat zorgen. Zeker omdat het niet je enige paardje is. :(:)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:17

Stille meelezer, ik kan me niet voorstellen dat je nu mensen over je heen krijgt hoor. Ik begrijp je heel goed. Iedereen die dit topic volgt weet hoeveel jij voor bambi gedaan hebt en doet en dat is echt niet niks, ik vind dat echt niet vanzelfsprekend en snap heel goed als je er soms flink van baalt.

Enne, gefeliciteerd met je verjaardag :D