Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:49

Hahaha Lon waar herken ik dat toch van!!
Dan komt het op stal en denk je, waarom zijn jullie niet gewoon rond de 1,50...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:32

Hier zijn ze ook wat frisser! Zelfs mijn 'oude' merrie.

Ik denk nog niet aan wedstrijden hoor :\ ben nog steeds bezig met enkel stap en draf pff. Misschien als ze deze middag rustig genoeg is, nog eens een galopje doen. Maar na die twee vallen is mijn lef toch een beetje weg geëbt #)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:04

Ik ben op dit moment met de 4 jarige best lekker bezig en daarmee wil ik een begin gaan maken in het springen.
Hoop wel echt dat ze snel wat dikker wordt want ze is gigantisch schraal.

Verder staan er eigenlijk nog 2 inrijdpaarden op de wachtlijst, maar aangezien ik geen hulp meer heb kan ik niks meer.

Jammer Coberlina dat het lef toch een deuk opgelopen heeft, maar ik snap het helemaal!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:04

t hoge springen waag ik me nog niet aan, in-uitjes en gymnastische sprongen tot 1-1.10m doe ik maar hoger moet ik nog even niet aan denken.

Druk bezig Yvonne!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:24

Dat vindt ik ook al heel wat hoor!!
Ik ga eens beginnen met 80cm nadat ik een gigantische klap heb opgelopen wbt lef het afgelopen jaar.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:38

Niet gelukt ;( Mijn benen waren al elastieken nog voor ik opstapte, omdat ik mezelf had voorgenomen te gaan galopperen pff. Echt stom. Ze was nochtans heel flink.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:00

Leuk topic!!
Ik ben sinds afgelopen week ook trotse eigenaresse geworden van een 3.5 jarige springgefokte ruin! Hij heeft heerlijk 3.5 jaar in een weiland gelopen met soortgenootjes en staat nu sinds 2.5 week op stal! Hij moest alles nog leren maar hij pakt dit heeeeel goed op! Ondanks dat hij springgefokt is heeft hij de gangen van een dressuurpaard dus het is ook nog een leuk beestje voor de dressuursport hoop ik :D .
Hij staat nu de komende 2 weken bij iemand anders en ik ga er bijna elke dag naartoe om te helpen met het inrijden etc. Zo rijd ik hem zelf als het ware helemaal in maar wel onder super begeleiding! Hij pakt alles echt supergoed op en gisteren zelfs voor het eerste gedraafd aan de longe, dit was even spannend voor hem maar hij gaat hard vooruit :D *\o/* .

We hebben niet echt een doel maar eerst gewoon de komende maanden lekker alles rustig opbouwen en als dit goed gaat ook starten met dressuurwedstrijdjes. Het uiteindelijke doel is ook om eventing en springwedstrijden te gaan rijden maar dit heeft absoluut geen haast dus zal het eerste jaar /2 jaar ook echt niet gebeuren!

De foto is niet echt van een super kwaliteit maar dan heb je alvast een beeld! :D

Afbeelding

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:20

loveslimpie schreef:
t hoge springen waag ik me nog niet aan, in-uitjes en gymnastische sprongen tot 1-1.10m doe ik maar hoger moet ik nog even niet aan denken.

Druk bezig Yvonne!

1-1.10 doet mij al huilen van angst :') Een cavaletti vind ik hoog zat :Y)

Jammer Coberlina maar dat komt wel, tijd genoeg toch? Over een paar maanden lach je hierom!

Gefeliciteerd met je knappe nieuwe aanwinst loveCortana! Wat is het er precies voor eentje? Je hebt je knappe pony toch ook nog wel hé?!

Babootje schreef:
Hahaha, wat een schatje Switt! Zit er trouwens al iets van verbetering in met Muis?

Nee.... Aan de ene kant ben ik daar ook wel blij om want ik heb hem op de pijnstillers staan om te kijken of dat zou helpen. Dat helpt dus niets. Als ik hem nu zo zie kan ik me echt niet meer voorstellen dat ik erop heb gereden en ik kan me al helemaal niet voorstellen dat het ooit weer zou kunnen. Maar dat hoeft al niet eens meer, ik wil gewoon dat hij blij is en dat ik een keer niet die constante zorgen over hem heb.
Dit was in betere tijden;
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56DA5FFC
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56AE5E02
Ik vind hem zo leuk! <3 ;(

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:42

''Gefeliciteerd met je knappe nieuwe aanwinst loveCortana! Wat is het er precies voor eentje? Je hebt je knappe pony toch ook nog wel hé?! ''

Jaa knappe Cortana heb ik zeker nog!! Die gaat ook nooit meer weg <3 . Laatst had ik nog een topic van haar geopend met precies de bedoeling nu ik overga naar de paarden:
[RIJ-ITP] Cortana en ik, het einde van onze ponytijd

Maar Cortana gaat nooit meer weg! We gaan gewoon lekker over naar de paarden en hier onze carrière voortzetten haha!

Harly is een KWPN ruin van Baltic VDL. De vader van de moeder is Wittinger VDL. :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:26

Knap paard Cortana!

Switt, ik hoop het pff.
Moeilijke situatie met jouw paard. Hoop dat er toch uiteindelijk iemand wat vindt.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:51

Welkom lovecortana, leuk dier zeg Harly.

Vandaag weer gereden op Hudson, hij is wat futloos op het moment ( hij loopt wel gewoon hoor ;) )
hij slaapt op de spuitplaats en staat zelfs op rust hihi... Gisteren met longeren merkte ik het al .. Hij zit in een groei fase denk ik want vind hem " opeens " ook groter lijken.
Wilde hem wel aan het werk houden dus dan alles maar even verkorten , 15 min gereden vandaag dat was echt genoeg, super braaf was hij weer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:29

Hebben wij ook Moniek21. Zouden ze dan allemaal op het zelfde moment groeien? :D :D
Moeilijk ook om het voeren af te stemmen. Hij wordt snel te dik, dus wat in voer terug gezet, gaat ie ineens weer groeien.
History had van de week wel ineens een partij bulten. Veearts even laten kijken, lijkt een allergische reactie. Niks om zorgen te maken, jonge paarden moeten hun weerstand nog opbouwen dus dat komen ze vaker tegen. Mestonderzoekje gedaan, maar dat was goed.
Hij had een opvallend lage hartslag voor een paard dat zo alert was. Hij maakt zich dus niet druk :D :D :D, maar dat wisten we al. Het is een coole, maar op zijn tijd wel flink eigenwijze. Vooral als hij de andere kant op wil dan jij wil. Dan laat ie zich niet zomaar overtuigen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:31

Ongelooflijk het Switt als je die foto's zo ziet. Dat je dan weer terug bij af bent.
Mijn gevoel zegt toch iets neurologisch. Moet toch wat te vinden zijn?

Leuk paardje Cortana.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:14

Husdon aan het groeien, fijn dat hij zo braaf is.

Die van mij wordt staaeds massaler, en blinkt je tegemoed, zit heel goed in zijn vel.

Hij is ook schotvast, wij wonen tegenover een voetbalvereniging, was vandaag een belangrijke pot en liep er iemand vuurwerk af te schieten, ging echt hard, zuslief schrok zich rot, maar paardlief reageerde niet eens.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:11

Leuk paard cortana!
Coberlina....ik snap je spanning wel, komt vanzelf goed!
FF....fijn dat hij zo relaxed is ondanks flinke geluiden!
Hudson en History aan een groeispurt....lekker groeien!

W.b.t springen ben ik ook geen mega held al scheelt een goed springzadel zoveel, durf dan veel meer!
Van de week had ik een behoorlijke pittige tante aan de hand, moest even wachten tot de longeerkraal vrij was dus maar even in de binnenbak gaan stappen. Nou staartje ging erop en ze maakte af en toe behoorlijke bokken en stijgeringen. Toch bleef ze braaf in de buurt en maar even lekker laten gaan in de kraal had ze echt even nodig.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:37

Babootje , hier ook het zelfde met dat voeren..ook een buikje .. Hij staat nu op 2 kilo brok en 1 kilo sportsfit muesli na het werk, en nu opeens gaan groeien hahaha .. Kijk het even aan en anders gaat hij weer wat omhoog.

Fokfanaat, wat heerlijk dat hij zo braaf bleef.
Carmuh, hihi moest ze even d'r ei kwijt ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:45

Heel herkenbaar hoor Coberlina. Ik moet mij zelf soms ook echt een schop onder mijn kont geven. Wat mij vaak helpt is om tegen iemand te praten als ik aan het rijden ben. Dan is blijkbaar mijn ademhaling beter waardoor ik makkelijker kan ontspannen.

Wat mooi dat Hudson wat aan het groeien is Moniek. Hij kon toch wel wat extra centimetertjes gebruiken toch of vergis ik mij nu?

Fijn Fokfanaat dat hij zo braaf bleef. Zeker als ze wel dingen horen maar niet zien kan het soms toch best spannend worden.

Nog een weekje tot aan de vsn cup en nu al flink zenuwachtig. Moet echt wat aan die wedstrijdspanning gaan doen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:34

Fijn hoor Fokfanaat zo bomproof. History reageerde laatste keer toch flink toen er in de buurt vuurwerk werd afgestoken. Ben benieuwd dus, we gaan het meemaken.
Meestal wennen ze er wel snel aan.
Spannend Leonie, ben benieuwd

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:36

Het scheelt ook heerl erg dat ze hier vaak in een wei naast de weg lopen en er veel herrie langskomt, van trekkers en groot materieel, en dat hij samen staat met zijn moeder en oma die ook nergens van opkijken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:19

Love cortona wat een leuk dier!

Hier eendomper wilde er zelf op dit weekend maar geveld door de griep. Schiet lekker op zo...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:08

Fokfanaat, een niet al te rustige wei en stoere weidegenoten doen hier ook heel veel goed. Worden ze mooi stoer van.

Lovecortona, welkom, leuk beest

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:41

Gisteren weer een paar stukjes galop gedaan 8-)
Ze was erg flink, dus ik ben erg blij nu! *\o/*

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:45

Goed zo! Weer een mijlpaal.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:50

Ik heb gister in de wind laaggevlogen met Elmo aan de longeerlijn.
Hij was eigenlijk best heel braaf, maar verschoot af en toe bij een windvlaag die dan een zeiltje deed klapperen ofzo.
Van de week ook al een keer weer het zadel erop gehad tijdens longeren en daar was hij ook braaf mee.
Als het goed is deze week nog een controle van de dierenarts en dan hoop ik dat we daarna weer groen licht hebben om echt weer aan het werk te gaan.

Elmo is kwa traktoren en vrachtwagens ook behoorlijk bomproof.
Geboren en opgegroeid op een loonwerkersbedrijf. Daar rijdt genoeg langs en af en toe zelfs door de wei.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:41

Leonie, haha dat is zeker waar hihi hij mag nog wel een beetje groeien ;)

Vencedor, vervelend ... Beterschap!

Marije, oh spannend ga voor je duimen , heerlijk als ze zo opgegroeid zijn en het groot verkeer mak zijn :)