IMJ schreef:Ik moet eerlijk zeggen.. dat ik altijd heel veel vertrouwen had in de hoefsmid.. die toch best vaak hoefzweren ziet.
Ik zou niet weten waarom een luier niet mag en en hoefzak wel.
Een luier vult de hele onderkant van de voet op, dus totale druk over de hele zool. Een hoefzak doet dat niet, die vult de voet niet op. Als ze al een gevoelige zool hebben, dan kunnen ze door die druk slechter worden. Beetje vergelijkbaar met het verschil tussen op het zand lopen en op het harde lopen

*kruipt weer terug onder de meeleessteen*

Ik had te weinig rust om de stallen verder uit te mesten, dus ik liep er maar even heen om te checken. Hij bleek intussen al in de paddock te staan, meer mijn kant op. De dames liepen nog ergens in de wei. Gelukkig, hij doet het nog, dacht ik. 
Ik weet dat dit idioot klinkt, maar Frum staat nooit stil als een normaal paard. Er komen altijd spierspanningen en tics als het langer duurt. Hij staat vrijwel altijd met een voet scheef of als berggeit. Nu stond hij vierkant, ontspannen, zonder tics. En dat een eeuwigheid lang. Zo goed heb ik hem volgens mij nog NOOIT zien staan. Ik had natuurlijk net op dat moment mijn telefoon binnen laten liggen, anders had ik het vastgelegd. Ik kon er niet over uit hoe goed hij stond. Echt totale verwondering en bewondering van mijn kant. Oké, hij staat heerlijk in de wei én het was warm, zonnig weer, maar dan nog. Hij staat normaal gesproken het best als ik erop zit.