Is laatst nog een hele leuke bijeenkomst over geweest bij KWPN waarom hij iets wel of niet zou kunnen gezien zijn bouw. Toch is hij een toppaard geworden. Exterieur matig misschien niet oké, maar qua beweging super (en karakater speelt ook mee natuurlijk!). Andersom gebeurt het ook exterieur matig super maar qua gangen belabberd. En tja het is net als een model als er wel een mooi koppie opzit maar geen goed lijf, wordt het nooit wat! Toevallig realiseerde ik mij opeens dat de naam van de topic starter mij bekend voorkwam en ja idd ik heb haar ook een paard aangeboden in augustus, merrie, bruin, 1.72, 5-jaar, rechtstreeks van een andere fokker, uit een sublieme lijn en PROK (diegene die een beetje KWPN minded zijn gaat bij de welbekende Balia stam vast een belletje rinkelen mbt supersportpaarden!) én dit vóór een bedrag onder de 4000! Reden: scheiding en idd exterieur matig niet super, maar bewegen, geweldig! Topicstarter gaf aan dat het paard haar niet aanstond (kan gebeuren) en dat ze toch liever op zoek was naar een 3-4 jarige, heb ik ook best begrip voor. Dit paard is vlak daarna verkocht, was goed zadelmak, liep in sept/okt met 2 vingers (voorbenen hahaha) in de neusgaten de B door (in 6 wedstrijden 13 wp), wordt nu rustig klaargemaakt om in januari L1 te gaan starten, super fijn en relaxt paard, en haar huidige eigenaar is maar wat blij met dit 'diamantje', dus ja ze zijn er, maar je moet er ook open voor staan.....
En Wrechk ik ben met je eens dat je een boel paarden hebt die niet moeders mooiste zijn en niet supergangen hebben en misschien wel een L-proefje kunnen lopen maar echt niet iedere week met een wp thuiskomen. En aangezien ik laatst eens heb uitgerekend dat op wedstrijd gaan jaarlijks om en nabij de 2500,00 kost....(lidmaatschap vereniging, lidmaatschap KNHS, startkaart, startcoupons, startgeld, diesel, wassen, shampoo, vlechten, patatje) nou......als je dan 2 jaar over de B doet......had je misschien beter die 5000,00 bij je budget op kunnen doen (maar ja dat is mijn mening en die doet er nu ff niet toe) en een goed paard kopen die het iets makkelijker heeft met de oefeningen....
Ik zat eerst in het topic 'aanstaande paardeneigenaren', maar heb ondertussen mijn toppertje al een tijd op stal staan
Heb je ambities hoger dan de basissport, dan past daar natuurlijk wel een ander prijskaartje bij
En nee, de kans dat je ons ooit tegen zal komen op grote wedstrijden is bijzonder klein, daar hebben wij beiden niet de potentie en ambitie voor
I