Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:26

zit er dus goed uit begrijp ik, ben benieuwd hoor ;-)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:45

Yep, meer verbeterd dan verwacht! :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:54

Das goed nieuws zeg!

Nu komt een kennis van me aanzetten met een paard wat echt wat voor mij is en nog in prijsverlaagd ook, maar het kan nu echt nog niet!! GGrrrrrrrrrrrr

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:12

Mag ik meekletsen? :)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:15

Mag ik ook meekletsen? :P Ik ben ook op zoek naar een eigen paard. Ben al bij 2 paarden gaan kijken, die waren het niet. De 3de was net verkocht toen we er bijna waren. Morgen ga ik weer bij een paard kijken, hopen dat het wat wordt! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:16

tuurlijk wat zoeken jullie?

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:17

Ik heb een 2jarige maar hij gaat ter lease omdat ik medisch niet sterk in mijn schoenen sta en dan moet ik geen veulen gaan opvoeden :).

De leaser gaat hem waarschijnlijk kopen na de periode, als ik dan mag rijden koop ik miss eentje die mij kan leren.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:20

Ik zoek een allround leerpaard :) Ga morgen bij een springgefokt paard kijken van 15, M dressuur en B springen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:22

van M en B niveau kan je niet ect veel leren hoor, en ij kan niet de verzekering mee in, hou daar rekening mee, maar als je dat niet erg vind hoop ik voor je dat het wat wordt.

@Shining, balen, maar wel eerlijk t.o.v je paard en jezelf

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:23

Nouja, leerpaard, ik zoek vooral een braaf paard :) Omdat ik zelf nog minder ervaren ben.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:25

meld me ook! Na veel getwijfel, overleg, gehuil, en gereken, sinds vandaag dan echt actief opzoek naar een eigen veulentje!! Probleem begint meteen al: Ze zijn allemaal zo leuk!! :')

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:25

@Silly: Ja het is een moeilijke keuze, maar als hij zadelmak is, een jong ding moet je veel meer rijden en dat ga ik nooit kunnen en dan moet je eerlijk zijn t.o.v je paardje :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:28

Nou ja ben ik het niet mee eens, jong paard moet je juist nog niet zoveel rijden, ik ben nu bezig een paardje in te rijden, en das max 2x in de week, wil niets overhaasten.
Maar ja als ze eenmaal bespiereing en conditie hebben, dan wordt het inderdaad een ander verhaal dus begrijp je keuze heel goed hoor

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:31

Ja in het begin zal dat wel meevallen maar dan :) en ja jongen paarden durven nog al eens wat raar doen (niet allemaal) en dan is het ook niet zo goed dat ik er af donder.

Ik zoek vooral een beginnerspaardje of een heel braaf leerpaardje, maar ik weet pas volgende week of ik nog mag rijden of niet. En het zal dan wel pas zijn wanneer Eddie verkocht is :).

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:33

Safire schreef:
recreatie rijden en buiten rijden/wandelen. meer niet.
heb niet zoveel eisen: verkeersmak en knuffelbaar zijn en niet te groot.

de arabier is 16 jaar, zit zo te twijfelen erover. want ik wil paardje lang houden eigenlijk.
tot welke leeftijd kan paard verzekeren?

Ik heb twee arabiertjes verzorgt waarvan er een toen d'r tijd 16 was en een 21! Die van 16 heb ik zelfs nog springwedstrijden mee gereden, waarbij iedereen vroeg of het een jong paardje was! Daar zat zoveel karakter in. Die van 21 is zeker 31 geworden en hebben ze inlaten slapen niet omdat ze niet meer kon ofzo maar ze werd heel mager en de eigenaar had steeds de dierenbescherming op haar dak, dat ze haar paard zou verwaarlozen! Heel irritant want ken maar weinig paarden die het zo goed hebben gehad in hun leventje!
De andere arabier was toen dus 16 en is geloof ik vorig jaar ingeslapen, die had er zoveel moeite mee dat ie alleen was dat ie steeds slecht werd. Ook een tijdje bij andere paarden gestaan maar paard is nooit meer het zelfde geworden geloof ik. Op een gegeven moment was het goed en hebben ze hem ook in laten slapen. Ik geloof dat ie achter in de 20 is geworden. Een vriendin van mij heeft ze heel lang verzorgt. En die weet precies hoe ze op hun oude dag nog waren! Die beesten waren kei en kei hard! Stonden dag en nacht buiten ook in de winter.

Wat wil ik nu zeggen! Leeftijd zegt heel weinig ik denk dat als je nog wilt beginnen met echte wedstrijden het misschien te oud is. Maar voor jou doeleinden heb je dus nog kans op 15 jaar plezier!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:40

Lioony schreef:
Alice13 schreef:
Oh meiden wat gaan jullie hard! Ik voel me echt benadeeld! Ik zit echt van af het begin in dit topic samen met lioony en Gipsy, en iedereen die voorbij komt heeft een paard gescoord! Gipsy nu ook heel fijn voor haar en ook lioony is in onderhandeling! MAAR WAAR BLIJF IK (even beetje zelfmedelijden hoor)
Ik denk dat ik echt misschien wel teveel eisen heb en iets zoek wat niet bij mij past ofzo. Maar wordt nu wel een beetje hopeloos ervan!
Stiekem hoop ik dat het lukt met die drie jarige, maar als je me adv. er naast pakt voldoet ze ook niet aan alles. Vooral het belangrijkste ontbreekt, doorgereden is ze nog niet echt! :S Maar we zullen zien waar het schip strand! De paardjes die ik vandaag weer heb voor bij zien komen zijn schitterend gefeliciteerd met de aanschaf van zulke schatjes! Have fun !

Hahaha :P Wij zijn de onderhandeling al voorbij :P Nog 4-6 weken en kan ondertussen al beetje opbouwend daar beginnen. :)
Had je nog contact opgenomen met die mensen van het halfzusje van die van mij? :P

Potverdrie! Straks blijf ik alleen over!(ik vind het heel leuk voor jou als het allemaal gaat lukken hoor;)) Bedoel je die Valdez merrie?Ja toch? die staat helemaal in R.Dam ben op dit moment een beetje in de buurt aan het zoeken.
Ik ben wel weer in onderhandeling met de Wolfgang merrie, die zo duur was! We zullen zien wat dat oplevert! Wordt dit nu echt niks! Rij ik wel richting Rotterdam daar heb ik namelijk nu twee mooie merries gezien waaronder die Valdez!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:27

ach niaffje is ook al bijna 14, maar als je haar ziet zou je dat ook zeker niet denken :)
Ik wilde eigk ook geen pony die ouder was dan 12 maar ja, soms word je verliefd :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:57

Alice13 schreef:
Lioony schreef:

Hahaha :P Wij zijn de onderhandeling al voorbij :P Nog 4-6 weken en kan ondertussen al beetje opbouwend daar beginnen. :)
Had je nog contact opgenomen met die mensen van het halfzusje van die van mij? :P

Potverdrie! Straks blijf ik alleen over!(ik vind het heel leuk voor jou als het allemaal gaat lukken hoor;)) Bedoel je die Valdez merrie?Ja toch? die staat helemaal in R.Dam ben op dit moment een beetje in de buurt aan het zoeken.
Ik ben wel weer in onderhandeling met de Wolfgang merrie, die zo duur was! We zullen zien wat dat oplevert! Wordt dit nu echt niks! Rij ik wel richting Rotterdam daar heb ik namelijk nu twee mooie merries gezien waaronder die Valdez!

Haha die bedoel ik ja :P
Ja is wel een beetje ver dan! Staat ze er nog wel op trouwens?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:06

nou ik heb momenteel EN geen eigen en geen verzorg. Vind niet erg iets mee te betalen (hier is dat meestal zoon 50 euro) maar dit heb ik niet. Enige dat ik kan bieden is veel aandacht/inzet/liefde en snoepjes/worteltjes op zn tijd.

Alé hier is iig nu ook niks... had een tof plekje, ze was ook weg van mij maar helaas. uiteindelijk vertelde ze me daar veel te vroeg in de morgen moest zijn, helaas.... beetje stom want ze wist wat mn ritme was en wat haalbaar was..maar ale... nu weer opzoek (raar genoeg heb ik rond de winter wel een paard en in de zomer geen :S) ik heb ook geen geld om een paard te gaan kopen noch onderhouden...dus ik droom even verder tot die dag ooit komt!

Leuk wel om zo de verhaaltjes te lezen :D ken t gevoel btw van een paard dat echt echt jou paard is maar je t nog niet kan opbrengen... zo heb ik ook eentje aan mn ogen voorbij zien gaan!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:13

Dat is inderdaad geen fijn gevoel, zeker als je al eens je eigen paard hebt gehad, dan is bijrijden ook niet meer alles heb ik gemerkt.
Vandaag toch wel weer even kijken hoe het nu met die 3 jarige gaat, die ben ik nu aan het inrijden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:25

AlexandraM schreef:
nou ik heb momenteel EN geen eigen en geen verzorg. Vind niet erg iets mee te betalen (hier is dat meestal zoon 50 euro) maar dit heb ik niet. Enige dat ik kan bieden is veel aandacht/inzet/liefde en snoepjes/worteltjes op zn tijd.

Alé hier is iig nu ook niks... had een tof plekje, ze was ook weg van mij maar helaas. uiteindelijk vertelde ze me daar veel te vroeg in de morgen moest zijn, helaas.... beetje stom want ze wist wat mn ritme was en wat haalbaar was..maar ale... nu weer opzoek (raar genoeg heb ik rond de winter wel een paard en in de zomer geen :S) ik heb ook geen geld om een paard te gaan kopen noch onderhouden...dus ik droom even verder tot die dag ooit komt!

Leuk wel om zo de verhaaltjes te lezen :D ken t gevoel btw van een paard dat echt echt jou paard is maar je t nog niet kan opbrengen... zo heb ik ook eentje aan mn ogen voorbij zien gaan!

Snap je reactie niet zo goed.

Citaat:
had een tof plekje, ze was ook weg van mij maar helaas. uiteindelijk vertelde ze me daar veel te vroeg in de morgen moest zijn, helaas.... beetje stom want ze wist wat mn ritme was en wat haalbaar was..maar ale..

Dit gedeelte begrijp ik vooral niet.

Maar iig vervelend dat je nu even niets hebt! De reden dat er meer paarden beschikbaar zijn swinters is dat ze nu waarschijnlijk langer buiten staan en zo hun energie kwijt kunnen. Mensen die niet genoeg tijd hebben, hebben swinters dan vaak een bom en dan zullen ze er sneller iemand bij zoeken ;)
En tja, als je niets mee kan betalen wordt het wel een beetje zoeken ja. Ik zou zelf minstens willen dat iemand 1 keer per week bij m'n instructrice lest en dat zelf betaalt. (Dan zit je ook op 100 per maand).
Heb 't nu zo afgesproken met een vriendin dat die in de toekomst als ik echt niet kan even invalt en dan even mest of 'm buitenzet of binnenhaalt. En in ruil daarvoor mag ze dan ook op zo'n dag dat ik niet kan een keertje lessen bij m'n instructrice. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:28

Ik heb zelf altijd betaald voor bijrijden, en hier in de omgeving liggen de bedragen rond de 80 euro voor 2x in de week.
Maar mijn bijrijdster betaalde ook gewoon mee.
dan zijn ze toch wat ,meer geneigd om te gaan omdat ze ervoor betalen en er wat serieuzer mee bezig (vind ik)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:35

Ik betaal ook gewoon mee. De helft van de stalling en m'n lessen betaal ik ook zelf (is wel aan de eigenaresse, want die is m'n instructrice :') ). In ruil daarvoor heb ik eigenlijk wel een beetje m'n eigen paardje, teminste zo beschouw ik haar stiekem wel. Alle knopjes t/m het ZZ licht zitten er op en daar heb ik dus wel veel van geleerd, ook al is ze nu 20 en gaan de oefeningen niet meer helemaal zo soepel als het hoort. Maar ik weet in ieder geval wel hoe ik een sb inzet of hoe ik een appuyementje rijdt en wijken kunnen we zeker, want daar ben ik vrij perfectionistisch in :+ . Ik rijd nu zo'n 4-5 keer per week, mag haar overal mee naar toe nemen (natuurlijk wel even melden van te voren ;) ), we mochten altijd de trailer lenen, maar hebben er nu zelf 1. En kan met haar ook zo 't dorp in. Tja en verder ben ik iedere dag op stal om te mesten of om haar binnen te zetten en te voeren.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:44

Ik meld me ook even.Ik ben dus ook opzoek naar een leuk paardje grote pony.Ik ben nu al bij verschillende haflingers geweest de 1e begon met maanexceem de 2e heb ik telang getwijfeld en toen was ze weg de 3e was hard in haar mond de 4e luchtzuigen en gisteren 1 die kreeg ik niet in galop alleen keihard draven.Misschien moet ik maar iets anders zoeken als een haflinger.Ik wil ook niet het hele land doorrijden nu vraag ik wel om een filmpje van het rijden dan kan je al meer zien.Er zijn er die hebben dat niet dan denk ik komop je wil je paard toch verkopen dan moet je er wel wat voor doen.Ik heb ook al gehad dat ze niet weten of hij in de trailer gaat en dat is toch wel makkelijk als hij wat verder weg staat.
Maar we zoeken rustig verder :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:48

Ik wijs een paard die ik gezien heb in een advertentie niet zomaar af als er geen filmpje bij zit. Als hij op de foto's echt leuk is geef ik daar niet zoveel om. Op rijfoto's kun je ook al veel zien. Als ik een paard zie die niet lekker nageeflijk loopt of op de voorhand valt, klik ik die weg.