Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mavantos schreef:Een bouwtechnische keuring heb je al rond de €375 en een auto aankoopkeuring rond de €299. Daarbij krijg je dan vaak ook een opgave van de herstelkosten, want je kan nu eenmaal nieuwe banden onder een auto zetten of een woning behandelen tegen houtworm.
Een paard waarvan de kogels stuk zijn kan je geen nieuwe geven of dermate behandelen dat het geen probleem meer vormt in de toekomst, daarbij kost een röntgenologische keuring inclusief hals en rug €1.000,-.
Ik vind niet dat je die dingen met elkaar kunt vergelijken.
Wat Zonnetje zegt kan ik me wel in vinden. Een dierenarts zoek je ook in overleg met verkoper. Ik vind het niet vreemd als een verkoper zegt van "je mag naar alle dierenartsen binnen 40 minuten rijden, maar met dierenarts X heb ik slechte ervaringen. Dus als je daar wilt keuren zijn de kosten bij afkeuring ook voor jou als koper."
mavantos schreef:Maar om terug te gaan naar de inhoud van het topic. Ik heb gisteren verkoper gebeld dat het paard dat ik op proef heb echt niet meer terug komt![]()
Het is een achtjarige merrie van Galaxie. Moederlijn is volledig Trakehner en ze beweegt heel makkelijk. Heeft nog niet veel geleerd, maar is heel braaf en werkwillig. We zijn ook al op ander terrein geweest om te lessen en dat ging top. Echt exact wat ik zocht, dus super blij en kan haast niet geloven dat ik haar gevonden heb![]()
Hierbij dus ook een fotootje:
[ [url=m/wyA4HB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gulpje schreef:![]()
En ze is beeldschoon Mvantos. Mooie opsteker voor iedereen die een paard zoekt, HET IS MOGELIJK!![]()
Audesta schreef:Ik denk idd dat je tot 15% boven budget ofzo wel kan kijken maar daarboven zou ik het risico ook niet durven nemen. Die van mij zou ik ook hoger adverteren dan mijn uiterlijke prijs.