Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:45

Hebben mensen hier ook die van QHP in combinatie met een dressuurzadel? Heb op plaatjes het idee dat ie vooral voor een springzadel bedoeld is. Maar die leek me aan de borst idd fijner zitten dan die van Kristy.

Niet dat hier snel wat gebeurt nog :') Begin juni weer foto's + nieuwe ijzers en dan haal ik haar daarna in principe op. Nog steeds stalrust met langzaamaan stappen uitbouwen en vanaf eind juli de verwachting dat ze weer langzaam naar buiten mag en we dat op kunnen bouwen (dan zijn we een half jaar na constatering en start behandeling van stalrust en ijzers). Verwacht voor de winter niet bijzonder veel meer te kunnen doen en hebben straks alleen een buitenbak dus gok dat het volgende jaar wordt voor we echt weer een beetje aan de gang kunnen *fingers crossed*

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 08:01

Oh, die ziet er ook wel fijn uit. Maar ik snap waarom je om ervaringen vraagt icm een dressuurzadel. Het lijkt erop dat de bevestiging richting de singel misschien net te hoog uit zal vallen.

Hopelijk heb je volgend jaar een fijne (door)start met je paardje. Wie weet wordt het een zachte winter en kan je dit jaar al meer doen dan verwacht.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 00:10

Hier al n tijdje niks geplaatst omdat ik ook niet zoveel te vertellen had. Maar nu zijn we eindelijk weer op weg.

Joop had begin januari ongemak aangegeven onder het zadel. Hij is zo ontzettend braaf dat toen hij minimale vorm van verzet gaf dat ik daar gelijk naar wilde luisteren. Heb eerst een osteopaat laten komen, daarna de TA beide vonden geen grote gekke dingen. Wel wat kleine dingen maar niks geks.

Ik liep met mijn vorige paard bij Laarakker een holistische DA dus daar weer heen gegaan. Joop bleek erg veel last van zijn darmen te hebben. En ook zijn lever was ontregeld. Als ik mijn been aanlegde was dat gewoon niet fijn voor hem.
Ben gelijk aan verschillende druppels en poeders gegaan.

Joop is als veulen heel ziek geweest als ukkie heeft ie een tijd op de kliniek gestaan. Dat heeft hem een slechte start voor z’n darmen gegeven. Ook is hij vrij lomp en heeft meerdere keren metacam gehad, wat ook niet goed voor z’n darmen is geweest.

Begin april werd ie wat vervelend, het leek of hij zich verveelde. Dus in overleg weer wat opgepakt. Eerst de zadelmaker erbij gehad voor een extra check. Hij was ondanks het stil staan een kopijzer gegroeid.

En hij gaat echt als een tierelier, het is zo’n fijn en werkwillig paard.

Zijn buik zal de rest van zijn leven goed in de gaten gehouden moeten worden. Met voor altijd druppels/poeders maar dat is prima als hij daardoor geen last meer heeft.

Laatst een spontane fotoshoot gehad

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 07:19

Hij ziet er super uit! Hij is echt gaaf geworden Thirza!

Thirza

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:10

Thnx! Heb geluk gehad hem bij een leuke fokker te kunnen kopen <3 ;)