[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:06

Spannend :=

YvonneV
Berichten: 8799
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:02


LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 09:38


fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:48

Wat een verhaal! Maar sorry, de geloofwaardigheid is voor mij nu echt weg. Ik ben een meelezer vanaf het begin, en heb steeds mijn twijfels aan het verhaal gehad. In het begin ging het nog wel, maar het werd steeds ongeloofwaardiger. Iets te toevallig allemaal. Ook het feit dat je speciaal voor dit verhaal een account heb aangemaakt.

Ik krijg het gevoel dat we in de maling worden genomen. Dat er misschien een klein beetje waar is, maar de rest bijverzonnen. En dat je straks een boek of idd een verhaal in de penny gaat uitbrengen en dat je nu reacties peilt of het verhaal goed genoeg is.

Ik verwacht steeds te lezen dat het allemaal een verhaal is. :+ Ben ook heel benieuwd of de afspraak met de oude eigenaar doorgaat... En misschien zit ik er helemaal naast, dan alvast mijn excuses. In ieder geval veel plezier met je paard en veel schrijfplezier!

Alja

Berichten: 25695
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:53

Fohadie wat een nare reactie

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:57

Alja schreef:
Fohadie wat een nare reactie


Ach ze mag haar mening hebben, we hoeven hem niet te delen. Ik heb altijd geleerd dat als je niets positiefs te melden hebt en je hebt er persoonlijk geen belang bij dat je gewoon je mond moet houden. En niet iedereen heeft diezelfde normen, dat maakt ze niet slecht, maar gewoon anders.

Mocht het inderdaad allemaal verzonnen zijn (wat niet zo is gezien het echt bij politie en instanties is gemeld) dan sta ik vooraan om de film te kijken als die ervan gemaakt wordt en de penny ga ik ook kopen ook al ben ik 42 jaar :D

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:03

fohadie schreef:
Wat een verhaal! Maar sorry, de geloofwaardigheid is voor mij nu echt weg. Ik ben een meelezer vanaf het begin, en heb steeds mijn twijfels aan het verhaal gehad. In het begin ging het nog wel, maar het werd steeds ongeloofwaardiger. Iets te toevallig allemaal. Ook het feit dat je speciaal voor dit verhaal een account heb aangemaakt.

Ik krijg het gevoel dat we in de maling worden genomen. Dat er misschien een klein beetje waar is, maar de rest bijverzonnen. En dat je straks een boek of idd een verhaal in de penny gaat uitbrengen en dat je nu reacties peilt of het verhaal goed genoeg is.

Ik verwacht steeds te lezen dat het allemaal een verhaal is. :+ Ben ook heel benieuwd of de afspraak met de oude eigenaar doorgaat... En misschien zit ik er helemaal naast, dan alvast mijn excuses. In ieder geval veel plezier met je paard en veel schrijfplezier!



Wat is de reden dat je twijfelt dan?

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:46

Geen idee of ik al ooit in dit topic gereageerd heb, maar ik volg het topic en je insta al vanaf het begin. Ik vond het met name interessant omdat het geografisch dichtbij is en ik je voorheen al vaker op socials voorbij zag komen met je fotografie.

Ik ben een stille meelezer, maar vanwege de negatieve reacties die je al allemaal over je heen gekregen hebt vind ik dat het wel waard is om een positieve reactie te geven (net zoals nog een heel aantal andere mensen gelukkig). Met mij zullen er vast lezers zijn die niet reageren maar het wel heerlijk vinden om je verhaal te lezen en je het allerbeste gunnen met dit paard! Hij heeft veel geluk gehad dat hij bij jou terecht is gekomen en ik wens jullie een mooie toekomst samen. Wie weet komen we elkaar ooit tegen te paard in de Meinweg ;)

Flygill
Berichten: 8047
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:59

Ook ik kom uit de regio en ik herinner me de oproep dat er een paard losliep op de mijnweg (van een fotograaf, dus niet TS) op facebook nog goed. Dus tja, ik geloof het wel. Tuurlijk, het is geschreven uit het perspectief van TS maar dat lijkt me niet verkeerd toch?

Suliko

Berichten: 4366
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:19

Het leven loopt soms bizar en sommige dingen moeten gaan zoals ze gaan. Ik geloof zeker het verhaal. Wel heb ik de indruk dat TS alle aspecten gedramatiseerd of erg emotioneel beladen verteld, ergens vind ik dat zonde, want dat maakt de context eromheen wel twijfelachtig.
De vorige eigenaar is van verwarde mishandelaar naar een fantastisch iemand verandert die kon schrijven en lezen met het paard. Waar de waarheid ligt? Geen idee. Ik denk dat de informatie die TS deelt heus wel op feiten berust, maar de context eromheen wordt ingevuld en behoorlijk aangedikt in de manier waarop het gedeeld wordt.
Leuk als penny verhaal, maar mijn inziens doet het afbreuk aan de realiteit en menselijkheid van het verhaal.

Als TS het graag op die manier verteld, prima.
Wel denk ik dat wat meer bescheidenheid, vooral richting alle andere betrokkenen van het verhaal, respectvoller zou zijn. :)

Yavanna

Berichten: 2687
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 14:14

fohadie schreef:
Wat een verhaal! Maar sorry, de geloofwaardigheid is voor mij nu echt weg. Ik ben een meelezer vanaf het begin, en heb steeds mijn twijfels aan het verhaal gehad. In het begin ging het nog wel, maar het werd steeds ongeloofwaardiger. Iets te toevallig allemaal. Ook het feit dat je speciaal voor dit verhaal een account heb aangemaakt.

Ik krijg het gevoel dat we in de maling worden genomen. Dat er misschien een klein beetje waar is, maar de rest bijverzonnen. En dat je straks een boek of idd een verhaal in de penny gaat uitbrengen en dat je nu reacties peilt of het verhaal goed genoeg is.

Ik verwacht steeds te lezen dat het allemaal een verhaal is. :+ Ben ook heel benieuwd of de afspraak met de oude eigenaar doorgaat... En misschien zit ik er helemaal naast, dan alvast mijn excuses. In ieder geval veel plezier met je paard en veel schrijfplezier!


Ben benieuwd waarom je dit denkt, wat is er ongeloofwaardig aan? En waarom neem je dan geen contact met instanties op om alles na te checken.
Wat zou de reden zijn dat TS liegt, dan zou ze echt een pathologische leugenaar zijn en gezien de reacties op haar berichten op fb denk ik dat jíj in dit geval de plank volledig misslaat. Want dan moeten haar vrienden en familie compleet mee gaan in de leugen.. En dat lijkt me niet.

Zebrastreep

Berichten: 9900
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 14:33

Liegen vindt ik niet passen in dit verhaal , maar bij sommige stukjes denk ik ook wel van hm bijzonder dat dit kan. En dan begin ik ook een beetje te twijfelen.

Maar goed als iemand zijn of haar verhaal met schrijven net even een tikkeltje meer wil geven dan is het wel passend.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 15:16

Fohadie, ik begrijp je twijfel wel. Het verhaal is ook haast niet te geloven. Zelf heb ik geen twijfels over dat paard gevonden is, en dat ie western gereden blijkt enzo kan ook. Maar ook nog eerder gezien, en dan nu alleen herkennen aan het zadel.. dat geloof ik ook niet zo eigenlijk. Want vriendin zei:wat een mooi paard en ts:zo een wil ik ook. Wat gebeurde op de plek waar ie gevonden is en dat er dan bij geen van beiden een lampje gaat branden. ik twijfel ook. Dat vind ik wel zo fair om dan ook te zeggen, want je gedachte is niet gek dus vind ik. En ik denk dat dit echt wel bij meer mensen door het hoofd speelt (waardoor ik het dan alweer wel geloof, gewoon omdat het te ongeloofwaardig is om het te verzinnen).

maar misschien moet je jezelf eens de vraag stellen: waarom voel je de behoefte om die twijfel te delen?

wat is het verschil voor jou? Je kwetst iemand als het wel waar is, en als het niet waar is:so what. Iedereen geniet van het verhaal.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 15:57

Als het gelogen is kwetst de ts natuurlijk vele volgers. Als het waar is, dan kwetst slechts 1 persoon de ts. Zo zie ik het.

Ik twijfel soms ook, dat geef ik toe. En ja, ik gun de TS ook een leuk paard. Maar nu lees ik weer 4 dagen losgelopen. En dan zo afgevallen? Ik wil wel graag weten wat er dan in de dagen voor het loslaten gebeurd is. Is er toen ook minder gevoerd?

Als het westernzadel nog past en je krijgt het, dan heb je een mooi setje voor je dier. Geniet er lekker van.

Overigens, die veearts is goed fout in deze. Die breekt het medisch geheim en dat kan hem zijn baan kosten.

Dreamboy

Berichten: 2492
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:13

fohadie schreef:
Wat een verhaal! Maar sorry, de geloofwaardigheid is voor mij nu echt weg. Ik ben een meelezer vanaf het begin, en heb steeds mijn twijfels aan het verhaal gehad. In het begin ging het nog wel, maar het werd steeds ongeloofwaardiger. Iets te toevallig allemaal. Ook het feit dat je speciaal voor dit verhaal een account heb aangemaakt.

Ik krijg het gevoel dat we in de maling worden genomen. Dat er misschien een klein beetje waar is, maar de rest bijverzonnen. En dat je straks een boek of idd een verhaal in de penny gaat uitbrengen en dat je nu reacties peilt of het verhaal goed genoeg is.

Ik verwacht steeds te lezen dat het allemaal een verhaal is. :+ Ben ook heel benieuwd of de afspraak met de oude eigenaar doorgaat... En misschien zit ik er helemaal naast, dan alvast mijn excuses. In ieder geval veel plezier met je paard en veel schrijfplezier!


Dus ze laat eerst haar paard bewust vermageren omdat ze graag een boek wil schrijven? Er is aangifte gedaan bij de politie, de media heeft het uitgezonden en zelfs paard zoekt baas heeft nog een poging gedaan om het paard in handen te krijgen. En dan is het allemaal verzonnen?

Tazzey
Berichten: 9542
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:17

fohadie schreef:
Wat een verhaal! Maar sorry, de geloofwaardigheid is voor mij nu echt weg. Ik ben een meelezer vanaf het begin, en heb steeds mijn twijfels aan het verhaal gehad. In het begin ging het nog wel, maar het werd steeds ongeloofwaardiger. Iets te toevallig allemaal. Ook het feit dat je speciaal voor dit verhaal een account heb aangemaakt.

Ik krijg het gevoel dat we in de maling worden genomen. Dat er misschien een klein beetje waar is, maar de rest bijverzonnen. En dat je straks een boek of idd een verhaal in de penny gaat uitbrengen en dat je nu reacties peilt of het verhaal goed genoeg is.

Ik verwacht steeds te lezen dat het allemaal een verhaal is. :+ Ben ook heel benieuwd of de afspraak met de oude eigenaar doorgaat... En misschien zit ik er helemaal naast, dan alvast mijn excuses. In ieder geval veel plezier met je paard en veel schrijfplezier!


+:)+ Goed bezig. Soms kun je ook gewoon je mond houden.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:19

PZB is natuurlijk makkelijk te verklaren. Zodra ik online zet dat ik een paard gevonden heb, en ik zet er een foto bij van eender welk mager paard gaan ze reageren. De aangifte weet je natuurlijk niet of het is gebeurd.

Dat gezegd hebbende, uiteindelijk weet je het gewoon niet en hangt het er vanaf wie je geloofwaardiger vindt, maar at the end of the day moeten wij ook maar afgaan op wat er gezegd is en hebben we geen bewijs either way. Blijft een erg mooi paard though.


Tazzey schreef:
Goed bezig. Soms kun je ook gewoon je mond houden.

Maar jij vindt dat iedereen de mond moet houden tenzij ze in katzwijm vallen van bewondering.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:21

Volgens mij staat er zelfs bij als ze er naast zit, excuses. Dus tja, dan zie ik niet in waarom iemand zijn mond moet houden. Met alleen maar oh, aaahh, leuk, prachtig heb je geen discussie meer. Twijfels mogen ook uitgesproken worden vind ik.

Tazzey
Berichten: 9542
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:27

Avalanche schreef:
PZB is natuurlijk makkelijk te verklaren. Zodra ik online zet dat ik een paard gevonden heb, en ik zet er een foto bij van eender welk mager paard gaan ze reageren. De aangifte weet je natuurlijk niet of het is gebeurd.

Dat gezegd hebbende, uiteindelijk weet je het gewoon niet en hangt het er vanaf wie je geloofwaardiger vindt, maar at the end of the day moeten wij ook maar afgaan op wat er gezegd is en hebben we geen bewijs either way. Blijft een erg mooi paard though.


Tazzey schreef:
Goed bezig. Soms kun je ook gewoon je mond houden.

Maar jij vindt dat iedereen de mond moet houden tenzij ze in katzwijm vallen van bewondering.


Zou je me even kunnen helpen herinneren waar ik dat exact gezegd heb? Ik heb volgens mij alleen de negatieve treiter reacties hier benoemd. En volgens mij, maar ik kan het natuurlijk mis hebben, zit er nogal een nuance verschilletje in die twee dingen. :')
Of vind je het vervelend dat jij voor mij onder die door mij benoemde categorie valt? Kan natuurlijk gebeuren hè :j en dat je dat vervelend vind kan ik helemaal begrijpen maar ga me geen woorden in de mond leggen die ik niet gebezigd heb. Dat laatst is namelijk nogal kinderlijk. En als dat het niveau is waarop je het wil spelen dan mag dat natuurlijk, maar vind je het dan heel erg als ik daar niet aan mee ga doen? :knuffel:

Iemand beschuldigen van het ophangen van een enorm gelogen verhaal op basis van je eigen onderbuik gevoel is in mijn boekje echt schofterig. Maar goed, niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden. Blijkbaar is het bij sommigen hier prima geoorloofd om op basis van een onderbuik gevoel beschuldigingen te uiten.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:27

Wauw, je doet net alsof je daar 2 pagina's geleden geen hele discussie over begon :')

Dreamboy

Berichten: 2492
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:48

Als het inderdaad allemaal verzonnen blijkt, wat ik weiger te geloven, dan verdiend ts wat mij betreft in ieder geval de gouden griffel en een oscar.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:49

Joh, het is hoe dan ook een mooi verhaal en een mooi paard :)

Yavanna

Berichten: 2687
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:06

Zullen we dan nu verder deze discussie maar stoppen? Of je gelooft het verhaal, of je gelooft het niet, het maakt geen verschil, de wereld draait toch gewoon door…

Tazzey
Berichten: 9542
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:14

Avalanche schreef:
Wauw, je doet net alsof je daar 2 pagina's geleden geen hele discussie over begon :')


Gut je bent lekker bezig hè. Even beter lezen. Zullen we het anders even samen doen?
Ik heb iets gezegd over treiter reacties, niet over het feit dat iedereen de mond moet houden tenzij "ze in kwatzwijm vallen van bewondering". Dat zijn woorden die jij me in de mond hebt gelegd.
Er is een verschil tussen treiter reacties afkeuren en wat jij me wilt opleggen.

Wat mij betreft hoef je het niet meer te proberen hoor. Wij zijn qua normen en waarden gewoon geen match.

Dreamboy

Berichten: 2492
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:25

Dames, rustig aan. Als je het niet gelooft hoef je dit niet te volgen toch?. En anders blijf je lekker genieten van de verhalen en de foto's.