Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monte_Cristo

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 15:03

@ Lightninggg wat super gaaf. Erg knap

Mijn wolkje dwarrelt lekker verder haha. Vandaag voor de tweede keer op nino gestapt en de draf meegepakt. Hij is zo braaf. Hieronder een klein filmpje. Er hangt een tak boven de bak en in het begin kreeg ik die tak in mijn gezicht. Daar schrok hij van en ging een paar passen harder. Daarna gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand is. En ik was vergeten een touw om zijn nek te doen dus die komt de volgende keer wel weer om haha.

https://youtu.be/L574vLdThf4

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:37

Qimm schreef:
Oh leuk zeg, naar de keuring :D daar zijn wij geweest toen ze 1 was. De rit zelf ging gewoon prima. Maar even nummertjes ophalen en betalen. En toen ik terugkwam stond ze me dus achterstevoren in de trailer met een versnipperd halster :') Toch een beetje naïef geweest vrees ik :o

Verder wel een hele goede, brave dag gehad. Ze was redelijk onder de indruk van alle spektakel en vooral van de mini appaloosa's waren echt HEEL vreemd als je het haar vroeg haha.
Maar een eerste premie en kampioen in haar leeftijdscategorie. Dat was wel een kapot halster waard :D

Trippel is als veulen op de keuring geweest en is toen reservekampioen geworden bij de merrieveulens. Dit was bij haar fokker. Voor mij wordt het de eerste keer dat ik met een paard naar de keuring ga. Ben erg benieuwd wat ze nu als 3 jarige van haar vinden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 23:52

Spannend!

LightningggJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:39

Een kleine impressie van hoe het ging dit weekend. Uiteindelijk eindigden we op de 12de plaats en heeft ze een vakantie verdiend
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:25

@lightningg, knap hoor gefeliciteerd. Train jij wel vaker jonge paarden?
@Montechristo, wat fijn dat hij zo goed gaat!
@Qimm, wat leuk om zo te zien! Jullie gaan lekker!

Mijn Murphy gaat echt lekker. Vandaag zijn we voor het eerst naar het ven gereden. Dat vond hij geweldig!

Afbeelding

Daarnaast kan hij ook buiten 'op het blok' :D

Afbeelding

LightningggJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:42

@stitchlover: ja, ik rij eigenlijk enkel jonge paarden. Beroepsmatig maak ik paarden zadelmak dus de ervaring heb ik wel

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:51

Wat is iedereen lekker bezig :) Ik lees nog elke dag mee maar kom er vaak niet aan toe om op iedereen te reageren :o

@Laura wat super zuur van je val en je enkel ;( Een ongeluk zit in een klein hoekje.. Wel fijn dat je stalgenootje wat met haar rijdt!

@Nobel1, hoe gaat het nu met Unique? Wat een pech hebben jullie telkens!

@Nala, super leuk dat beleren voor de kar! Mijn andere paard zou ik ook graag eens voor de kar zetten, hij is super braaf, Z1 dressuur, tuiger.. Volgens mij moet dat best leuk worden, maar waar begin je :+ Ik ben zo niet thuis in de men wereld!

@Activeme Tjee wat loopt die Alano al knap zeg! Echt een leuke haflinger :) Leuk als ze het zo goed oppakken!

@Qimm, wat fijn dat het trailer laden en rijden zo goed ging! Wat knap dat je dat zo even in je eentje doet.. Ik ben daar nooit zo'n held in :o

@Monte_Cristo, wat goed voor een tweede keer erop! Lijkt me ook een ideaal bakje voor het beleren!

@Stitchlover Oooh wat heerlijk zo door dat water <3 Jaloers! Braaf zeg.. Ik teken ervoor als die van mij over een jaar zo ver is :')

Ik hoop er binnenkort toch ook echt eens op te stappen :o Afgelopen vrijdag voor het eerst met beugels gelongeerd, ze was niet echt onder de indruk. Ook al wat over haar heen gelegen en overal wat op geklopt en getrokken, ook niks aan de hand. Ik moet even de singelstoten van een zadel laten maken en dan mezelf echt eens een schop onder m'n kont geven en erop stappen :+

Ik word overigens elke dag een beetje meer verliefd op d'r.. Het is zo'n schat <3

Afbeelding

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:53

@Qimm wat goed zeg zowel trailerladen al rijden! Jullie gaan goed!

@_lauraaa_ doe nou maar voorzichtig. Hoe eerder je weer naar Lady kan!

@Lightninggg jaloers hoe netjes je paard al loopt en ook al springt. Hoe dan :')? Met Alano ben ik zover nog niet hahah_/-\o_.

@Monte_Cristo woehoe wat goed zeg. Toppers!

@stitchlover wauw heel gaaf!

@Debbie spannend hoor de eerste stapjes.

Hoop dat ik niemand heb overgeslagen. Was best veel hihi.

Iedereen bedankt voor de complimenten. Soms twijfel ik nog wel eens aan mezelf of ik het wel goed. Als ik sommige paard al zie denk ik zo ver zijn wij nog niet 8)7.

-----------------

Afgelopen s'avonds gereden. S'middags was de hoefsmid er en het was best benauwd warm. Alano was dit keer niet echt vooruit te branden :'). Maar wel heel braaf. Galop op beide handen ging ook goed. Dit keer wat meer door gevraagd in de galop. Ennnn.... waar ik mega trots op was is. Dat het staken de afgelopen 2x met rijden niet aanwezig was *\o/*. Wel geprobeerd maar was op tijd bij zodat hij geen kans kreeg. Als je op het peiltje klikt aan de rechter kant zitten er 2 filmpjes bij.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:19

stitchlover schreef:
@Qimm, wat leuk om zo te zien! Jullie gaan lekker!

Mijn Murphy gaat echt lekker. Vandaag zijn we voor het eerst naar het ven gereden. Dat vond hij geweldig!

[ Video ]

[ [url=m/IflSr7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast kan hij ook buiten 'op het blok' :D

[ [url=m/oznGem.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks! Jullie gaan ook mooi! Wat tof dat hij het water leuk vond.

Debbie schreef:
@Qimm, wat fijn dat het trailer laden en rijden zo goed ging! Wat knap dat je dat zo even in je eentje doet.. Ik ben daar nooit zo'n held in :o

Ik hoop er binnenkort toch ook echt eens op te stappen :o Afgelopen vrijdag voor het eerst met beugels gelongeerd, ze was niet echt onder de indruk. Ook al wat over haar heen gelegen en overal wat op geklopt en getrokken, ook niks aan de hand. Ik moet even de singelstoten van een zadel laten maken en dan mezelf echt eens een schop onder m'n kont geven en erop stappen :+

Ik word overigens elke dag een beetje meer verliefd op d'r.. Het is zo'n schat <3

[ [url=m/AHXwXC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tja, ik heb de paarden aan huis, geen stalgenootjes en een man die dol is op onze dames, maar verder geen verstand ervan heeft. Dus je moet soms wat :')

En overhaast jezelf niet joh, opstappen komt wanneer het goed voelt. Ik heb heel lang gedacht dat ik zelf niet op zou stappen (enerzijds vanwege Meriva's explosive gedrag soms en anderzijds vanwege minn gewicht) maar op een gegeven moment voelde het zó onlogisch om níet op te stappen dat ik het gewoon gedaan heb. Het moment dient zich vanzelf aan.

_activeme schreef:
.

Iedereen bedankt voor de complimenten. Soms twijfel ik nog wel eens aan mezelf of ik het wel goed. Als ik sommige paard al zie denk ik zo ver zijn wij nog niet 8)7.

-----------------

Afgelopen s'avonds gereden. S'middags was de hoefsmid er en het was best benauwd warm. Alano was dit keer niet echt vooruit te branden :'). Maar wel heel braaf. Galop op beide handen ging ook goed. Dit keer wat meer door gevraagd in de galop. Ennnn.... waar ik mega trots op was is. Dat het staken de afgelopen 2x met rijden niet aanwezig was *\o/*. Wel geprobeerd maar was op tijd bij zodat hij geen kans kreeg. Als je op het peiltje klikt aan de rechter kant zitten er 2 filmpjes bij.

[ Video ]

Het gaat mooi, ze is het laatste half jaar zo veranderd, zo veel rustiger, zo veel 'slimmer'. Alles gaat steeds makkelijker waardoor het interessant is om steeds wat verder te gaan.

Enne, vergelijk jezelf niet met anderen, jullie zijn jullie en jullie reis gaat zoals het hoort te gaan. Er zijn geen regels voor hoe het moet, wanneer het moet, hoe snel het moet. De een zus, de ander zo. Beide prima, volg je gevoel hierin. Jullie gaan toch hartstikke lekker? Jonge paarden kosten nou eenmaal tijd omdat ze letterlijk alles nog moeten leren onder het zadel, als je ze geen tijd gunt sluipen de fouten er in en loop je het risico je basis te verstoren.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:36

Qimm schreef:
_activeme schreef:
.

-----------------

[ Video ]

Het gaat mooi, ze is het laatste half jaar zo veranderd, zo veel rustiger, zo veel 'slimmer'. Alles gaat steeds makkelijker waardoor het interessant is om steeds wat verder te gaan.

Enne, vergelijk jezelf niet met anderen, jullie zijn jullie en jullie reis gaat zoals het hoort te gaan. Er zijn geen regels voor hoe het moet, wanneer het moet, hoe snel het moet. De een zus, de ander zo. Beide prima, volg je gevoel hierin. Jullie gaan toch hartstikke lekker? Jonge paarden kosten nou eenmaal tijd omdat ze letterlijk alles nog moeten leren onder het zadel, als je ze geen tijd gunt sluipen de fouten er in en loop je het risico je basis te verstoren.

Ik weet nog wel post dat er een rodeo kwam als er maar 1 beugel los hing := en je er nu gewoon op zit.
------------

Zeker waar! Maar toch vergelijk jezelf onbewust met anderen. Alano en ik hebben voor mijn gevoel al een bijna een hel wereldreis gemaakt van hoe ver we kwamen hihi. Als ik de filmpjes terug spoel naar vorig jaar zijn we al ver gekomen. Ik ben ook meer dan trots op hoe hij zich ontwikkeld. Wil ook een goede basis hebben ook voor later. Hoor meerdere om mij heen zeggen dat het een talentvol paard is die hoog in de sport kan komen.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:58

Even een kleine ego post, ik heb vanmorgen voor het eerst op Trippel gehangen :D
Had niet gedacht dat ik het zou durven maar ze doet alles zo braaf. Stalgenootje heeft haar vastgehouden en via onze mooie hoge opstaptrapje kon ik er zo overheen hangen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:31

Hoera, altijd leuk zulke stappen vooruit!

Afbeelding
Wij deden vandaag voor het eerst bootyband training (ik train zelf ook met weerstandsbanden, dus, dit leek me wel zo eerlijk.
Wil iemand raden wat Meriva er van vond? :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:33

Ik heb ook een band die ik weleens achterlangs doe maar wat ik begreep is dat alleen voor bewustwording vd achterhand en niet als krachttraining als het ware?
Die van mij hangt dus ook gewoon los

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:50

Ik heb hem wel wat strak gedaan zodat hij in neutrale stilstand er tegenaan ligt en zo is er ook interactie met de bewegingen. Ik weet dat het niet 1 op 1 te vergelijken valt met mijn bootyband oefeningen. Maar vond het wel grappig.

(Los hangen vind ik ook een beetje griezelig als er gebokt gaat worden oid, dan haal ik me de engste doemscenario's in m'n hoofd)

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:24

Qimm schreef:

[ [url=m/3yWwWS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij deden vandaag voor het eerst bootyband training (ik train zelf ook met weerstandsbanden, dus, dit leek me wel zo eerlijk.

Ik zie dit veel voorbij komen. Merk nou echt verschil? Wat gebeurt er precies? Ik heb me er totaal niet in verdiept of opgezocht wat het precies is :').

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:34

Het is een bewustwording/activering van de achterhand. Vandaag liet ze (eindelijk) voor het eerst ook wat meer haar hals zakken. Of dat nou toeval was of omdat die band toch wat doet durf ik niet te zeggen.
Ik hou er (vooral bij jonge paarden) nog niet heel erg van om er aan de voorkant dingen aan te hangen (dubbele longe uitgezonderd), dus wilde ik dit eens proberen. Tevens een 'braaf maak' activiteit. Ze gaf er bijna niks om. De eerste keer dat ik hem er achterlangs pakte kreeg ik een mopperige stamp en daarna was het goed. Eerste paar rondjes zag je aan het orenspel dat ze het allemaal een beetje raar vond, maar toen was het al snel gewoon ok en deed ze lekker mee.

LightningggJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:01

_activeme schreef:
@Lightninggg jaloers hoe netjes je paard al loopt en ook al springt. Hoe dan :')? Met Alano ben ik zover nog niet hahah_/-\o_.

Met de haflinger die hier in training staat ben ik ook nog niet zo ver :x
Deze merrie neemt gewoon heel fijn aan en is extreem gevoelig dus ik kan met weinig druk rijden wat het allemaal net iets makkelijker en fijner maakt

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:10

Qimm schreef:

He wat leuk! Ik heb zo'n band nog nooit gezien! Is het speciaal voor paarden?

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:21

Monte_Cristo schreef:
@ Lightninggg wat super gaaf. Erg knap

Mijn wolkje dwarrelt lekker verder haha. Vandaag voor de tweede keer op nino gestapt en de draf meegepakt. Hij is zo braaf. Hieronder een klein filmpje. Er hangt een tak boven de bak en in het begin kreeg ik die tak in mijn gezicht. Daar schrok hij van en ging een paar passen harder. Daarna gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand is. En ik was vergeten een touw om zijn nek te doen dus die komt de volgende keer wel weer om haha.

https://youtu.be/L574vLdThf4

Ik heb nog geen 1 enkele keer gedacht om er een touwtje om de nek te gaan doen .
Ik mis het dan ook niet , rij bewust met wat langere teugels (al pak ik dat nu wel wat meer op maat).

@qwimm, dat heb ik ook nog nooit gezien die band.
Leuk om zo nieuwe dingen te zien/leren/ontdekken.

@lightnigg.. wow! nog maar kort onder zadel en dat dan al gewoon doen!
Ik ben al trots dat ik nu wat meer durf door te pakken en wat meer draf mee pak.

@exsann, wat goed de eerste keer hangen!! Voelde vast erg fijn om het toch (onverwachts eerder dan je zelf dacht of verwacht) gedaan te hebben

@corine, hoe gaat het met jou?

@lauraa, hoe is het nu met jou? morgen de operatie?

@de rest, wel gelezen maar vergeten.. Ben echt zo moe..

Ik lig zelf al een week in de lappenmand, longontsteking wat nu (gelukkig?) over is gegaan in een bronchitis. Dus ben nog wel een week of 2 zoet helaas.
Dus Nolen heeft mazzel dat ik hem nu niet aan het werk kan zetten, maar leuk vind hij het niet. Ik merk aan alles dat hij echt wat wil doen .
Dus morgen of woensdag word hij weer even gereden door een stalgenoot. Zodat zii vrijdag samen een lesje kunnen pakken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:40

Debbie schreef:
Qimm schreef:

He wat leuk! Ik heb zo'n band nog nooit gezien! Is het speciaal voor paarden?

Deze is speciaal voor paarden, maar het is een elastische dekensingel haha. Mensen gebruiken ook wel bandages en volgens mij kun je je teveel aan geld ook wel kwijt aan iets was er speciaal voor gemaakt is

Even een supersnelle google
https://www.bitmagazine.nl/medisch/onde ... raf/79905/

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:25

Loran heel veel beterschap.

Het voelde inderdaad super om over mijn knapperd te hangen.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:17

@MonteCristo, ziet er al netjes uit! Probeer er wel op te letten dat je wat rechtop gaat zitten, daarmee help je je paard ook alleen maar. ;)
@Stichlover, Dat ziet eruit als een heerlijke buitenrit!
@Debbie, als je niet als eerste erop wil, kun je wellicht iemand vinden die er de eerste paar keren op gaat voor je, zo heb ik het ook aangepakt.
@Activeme, er zijn altijd mensen die verder en minder ver zijn... Maar ik zou daar maar niet al te veel op letten, want het gaat toch lekker?
@Essxam, Leuk he?! Ik hou altijd van al die eerste keren :j
@Qimm, inderdaad een goede oefening en wat fijn dat ze er niet zoveel om geeft!
@ Lightning, wat ziet dat er goed uit! Herkenbaar dat niet alle paarden even snel gaan.. Degene waar ik in het begin veel moeite mee had, doet het op dit moment het beste van de twee..
@ Loran, Beterschap! Hopelijk voel je je snel weer beter!

Hier gaat het wel lekker, de 5-jarige rijd ik nu in stap en draf los door de bak en afgelopen weekend voor het eerst een galopje aan de longe gedaan. Waar ze een paar weken/maanden terug erg terughoudend was en liever langzamer dan sneller ging. Merk ik dat ik nu een enthoussiast paard heb wat er voor gaat. Ik hoop hier in de buurt nog iemand te vinden die veel naar buiten gaat, want daar is ze wel klaar voor.
De 4-jarige gaat iets minder snel, het is zo'n stuk elastiek dat ik snel mn balans en ritme mis. Maar ook daar gaat het elke keer met stapjes de goede kant op.

Verder heb ik vrijdag een flexchair en Otto training, Ik ben heel benieuwd hoe het zit op zo'n neppaard en wat ik kan leren qua houding.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:14

[
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:04

Qimm schreef:
Het is een bewustwording/activering van de achterhand. Vandaag liet ze (eindelijk) voor het eerst ook wat meer haar hals zakken. Of dat nou toeval was of omdat die band toch wat doet durf ik niet te zeggen.
Ik hou er (vooral bij jonge paarden) nog niet heel erg van om er aan de voorkant dingen aan te hangen (dubbele longe uitgezonderd), dus wilde ik dit eens proberen. Tevens een 'braaf maak' activiteit. Ze gaf er bijna niks om. De eerste keer dat ik hem er achterlangs pakte kreeg ik een mopperige stamp en daarna was het goed. Eerste paar rondjes zag je aan het orenspel dat ze het allemaal een beetje raar vond, maar toen was het al snel gewoon ok en deed ze lekker mee.

Interessant! Nou is longeren niet ons ding :'). Ik zelf vind het rete saai en Alano weet dat dus die combi is niet te doen. Maar dit kan je ook gebruiken als je bijv. je paard zelfstandig door de bak laat lopen? Hoop dat je snapt wat ik bedoel haha.

Lightninggg schreef:
_activeme schreef:

Met de haflinger die hier in training staat ben ik ook nog niet zo ver :x
Deze merrie neemt gewoon heel fijn aan en is extreem gevoelig dus ik kan met weinig druk rijden wat het allemaal net iets makkelijker en fijner maakt

Hoelang is de onder het zadel? Hoe gevoelig is de merrie? Alano kan ook gevoelig zijn en is hel fijn en licht aan de hulpen. Hij is soms nog wat onzeker en durft zijn lijf nog niet helemaal te gebruiken. Zijn boven lichaam houdt hij het liefst vast. Dit merk ik met poetsen etc ook.
loveslimpie schreef:
@Activeme, er zijn altijd mensen die verder en minder ver zijn... Maar ik zou daar maar niet al te veel op letten, want het gaat toch lekker?

Hier gaat het wel lekker, de 5-jarige rijd ik nu in stap en draf los door de bak en afgelopen weekend voor het eerst een galopje aan de longe gedaan. Waar ze een paar weken/maanden terug erg terughoudend was en liever langzamer dan sneller ging. Merk ik dat ik nu een enthoussiast paard heb wat er voor gaat. Ik hoop hier in de buurt nog iemand te vinden die veel naar buiten gaat, want daar is ze wel klaar voor.
De 4-jarige gaat iets minder snel, het is zo'n stuk elastiek dat ik snel mn balans en ritme mis. Maar ook daar gaat het elke keer met stapjes de goede kant op.

Verder heb ik vrijdag een flexchair en Otto training, Ik ben heel benieuwd hoe het zit op zo'n neppaard en wat ik kan leren qua houding.

Ja het gaat zeker hel goed. Als ik zie waar we vorig jaar stonden.

Nobel01 schreef:
Debbie schreef:
Wat is iedereen lekker bezig :) Ik lees nog elke dag mee maar kom er vaak niet aan toe om op iedereen te reageren :o

@Nobel1, hoe gaat het nu met Unique? Wat een pech hebben jullie telkens!

[ [url=m/AHXwXC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lief dat je dat vraagt.
Een paar keer per week hebben we nog contact met de dierenarts. Temperatuur blijft mooi laag, en loopt al anderhalve week weer goed. Alleen de plek is nog steeds niet dicht, en staat nog in het verband. Alleen met dit weer is het lastig om het droog te houden, ze staat buiten in een groep.

Inmiddels twee hoefzakken, en twee medische hoefschoenen versleten, daar loopt ze met een paar dagen doorheen. Sinds gisteren zijn we over gegaan op gewone hoefschoenen, en op haar ene voetje een waterdichte (mensen)sok, in de hoop dat dat voldoende is om het nog en beetje droog te houden, straks maar eens kijken hoe het eruit ziet.

Ik hoop écht dat we na maandag weer wat kunnen doen als de hoefsmid geweest is.
Het is nog even navragen of er een ijzertje met zooltje onder gaat(de smid vindt het niet nodig, de dierenarts wel), of dat we voorlopig hoefschoenen gaan gebruiken. De smid en dierenarts spreken elkaar een beetje tegen.
Liever houden we haar ijzerloos, maar ik heb altijd gezegd dat als het nodig is, ik geen bezwaar heb tegen ijzers. Nu weet ik het even niet meer wat wijsheid is.
Ondertussen kan ik haar wel achter het behang plakken, ze is echt stront-vervelend. Het word echt tijd dat ze weer aan het werk kan.

@ Activerne, het ziet er lekker relaxed uit bij jou

Ah dankje.

Kan je niet iets van spelletjes verzinnen voor haar? Snuffelmat, soort denk spelletjes.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:10

Wilde gisteren eigenlijk rijden maar Alano was echt zo relaxed dat we beetje grondwerk hebben gedaan. Ook leuk voor de afwisseling en Alano vind het ontzettend leuk om zo samen te werken. Hij hinnikt dan altijd heel trots. Hij luisterde ontzettend goed en deed enorm zijn best. Zelfs in vrijheid kunnen werken midden in het weiland met zijn maatje erbij maar hij wilde liever bij mij werken. Ik heb ook een insta post gemaakt en hierin kan je lezen wat we allemaal hebben gedaan!

Wat altijd echt zo is aan Alano, als ik trots of blij ben geef ik hem een knuffel en geeft dan letterlijk een knuffel terug <3. Knuffelen wordt onze nieuwe trucje en ben daar gisteren voor het eerst mee aan de slag geweest om hem dat commando te leren. Als ik zeg bijv. knuffel of knuffelen dat hij dan terug knuffelt <3.