Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Qimm schreef:Oh leuk zeg, naar de keuringdaar zijn wij geweest toen ze 1 was. De rit zelf ging gewoon prima. Maar even nummertjes ophalen en betalen. En toen ik terugkwam stond ze me dus achterstevoren in de trailer met een versnipperd halster
Toch een beetje naïef geweest vrees ik
Verder wel een hele goede, brave dag gehad. Ze was redelijk onder de indruk van alle spektakel en vooral van de mini appaloosa's waren echt HEEL vreemd als je het haar vroeg haha.
Maar een eerste premie en kampioen in haar leeftijdscategorie. Dat was wel een kapot halster waard
stitchlover schreef:@Qimm, wat leuk om zo te zien! Jullie gaan lekker!
Mijn Murphy gaat echt lekker. Vandaag zijn we voor het eerst naar het ven gereden. Dat vond hij geweldig!
[ Video ]
[ [url=m/IflSr7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarnaast kan hij ook buiten 'op het blok'![]()
[ [url=m/oznGem.jpg]Afbeelding[/url] ]
Debbie schreef:@Qimm, wat fijn dat het trailer laden en rijden zo goed ging! Wat knap dat je dat zo even in je eentje doet.. Ik ben daar nooit zo'n held in
Ik hoop er binnenkort toch ook echt eens op te stappenAfgelopen vrijdag voor het eerst met beugels gelongeerd, ze was niet echt onder de indruk. Ook al wat over haar heen gelegen en overal wat op geklopt en getrokken, ook niks aan de hand. Ik moet even de singelstoten van een zadel laten maken en dan mezelf echt eens een schop onder m'n kont geven en erop stappen
![]()
Ik word overigens elke dag een beetje meer verliefd op d'r.. Het is zo'n schat
[ [url=m/AHXwXC.jpg]Afbeelding[/url] ]
_activeme schreef:@Qimm wat goed zeg zowel trailerladen al rijden! Jullie gaan goed!
.
Iedereen bedankt voor de complimenten. Soms twijfel ik nog wel eens aan mezelf of ik het wel goed. Als ik sommige paard al zie denk ik zo ver zijn wij nog niet.
-----------------
Afgelopen s'avonds gereden. S'middags was de hoefsmid er en het was best benauwd warm. Alano was dit keer niet echt vooruit te branden. Maar wel heel braaf. Galop op beide handen ging ook goed. Dit keer wat meer door gevraagd in de galop. Ennnn.... waar ik mega trots op was is. Dat het staken de afgelopen 2x met rijden niet aanwezig was
. Wel geprobeerd maar was op tijd bij zodat hij geen kans kreeg. Als je op het peiltje klikt aan de rechter kant zitten er 2 filmpjes bij.
[ Video ]
Qimm schreef:_activeme schreef:@Qimm wat goed zeg zowel trailerladen al rijden! Jullie gaan goed!
.
Iedereen bedankt voor de complimenten. Soms twijfel ik nog wel eens aan mezelf of ik het wel goed. Als ik sommige paard al zie denk ik zo ver zijn wij nog niet.
-----------------
Afgelopen s'avonds gereden. S'middags was de hoefsmid er en het was best benauwd warm. Alano was dit keer niet echt vooruit te branden. Maar wel heel braaf. Galop op beide handen ging ook goed. Dit keer wat meer door gevraagd in de galop. Ennnn.... waar ik mega trots op was is. Dat het staken de afgelopen 2x met rijden niet aanwezig was
. Wel geprobeerd maar was op tijd bij zodat hij geen kans kreeg. Als je op het peiltje klikt aan de rechter kant zitten er 2 filmpjes bij.
[ Video ]
Het gaat mooi, ze is het laatste half jaar zo veranderd, zo veel rustiger, zo veel 'slimmer'. Alles gaat steeds makkelijker waardoor het interessant is om steeds wat verder te gaan.
Enne, vergelijk jezelf niet met anderen, jullie zijn jullie en jullie reis gaat zoals het hoort te gaan. Er zijn geen regels voor hoe het moet, wanneer het moet, hoe snel het moet. De een zus, de ander zo. Beide prima, volg je gevoel hierin. Jullie gaan toch hartstikke lekker? Jonge paarden kosten nou eenmaal tijd omdat ze letterlijk alles nog moeten leren onder het zadel, als je ze geen tijd gunt sluipen de fouten er in en loop je het risico je basis te verstoren.
Qimm schreef:Hoera, altijd leuk zulke stappen vooruit!
[ [url=m/3yWwWS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij deden vandaag voor het eerst bootyband training (ik train zelf ook met weerstandsbanden, dus, dit leek me wel zo eerlijk.
Wil iemand raden wat Meriva er van vond?
_activeme schreef:@Lightninggg jaloers hoe netjes je paard al loopt en ook al springt. Hoe dan? Met Alano ben ik zover nog niet hahah_/-\o_.
Qimm schreef:Hoera, altijd leuk zulke stappen vooruit!
Wij deden vandaag voor het eerst bootyband training (ik train zelf ook met weerstandsbanden, dus, dit leek me wel zo eerlijk.
Monte_Cristo schreef:@ Lightninggg wat super gaaf. Erg knap
Mijn wolkje dwarrelt lekker verder haha. Vandaag voor de tweede keer op nino gestapt en de draf meegepakt. Hij is zo braaf. Hieronder een klein filmpje. Er hangt een tak boven de bak en in het begin kreeg ik die tak in mijn gezicht. Daar schrok hij van en ging een paar passen harder. Daarna gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand is. En ik was vergeten een touw om zijn nek te doen dus die komt de volgende keer wel weer om haha.
https://youtu.be/L574vLdThf4
Debbie schreef:Qimm schreef:Hoera, altijd leuk zulke stappen vooruit!
He wat leuk! Ik heb zo'n band nog nooit gezien! Is het speciaal voor paarden?
Qimm schreef:Het is een bewustwording/activering van de achterhand. Vandaag liet ze (eindelijk) voor het eerst ook wat meer haar hals zakken. Of dat nou toeval was of omdat die band toch wat doet durf ik niet te zeggen.
Ik hou er (vooral bij jonge paarden) nog niet heel erg van om er aan de voorkant dingen aan te hangen (dubbele longe uitgezonderd), dus wilde ik dit eens proberen. Tevens een 'braaf maak' activiteit. Ze gaf er bijna niks om. De eerste keer dat ik hem er achterlangs pakte kreeg ik een mopperige stamp en daarna was het goed. Eerste paar rondjes zag je aan het orenspel dat ze het allemaal een beetje raar vond, maar toen was het al snel gewoon ok en deed ze lekker mee.
Lightninggg schreef:_activeme schreef:@Lightninggg jaloers hoe netjes je paard al loopt en ook al springt. Hoe dan? Met Alano ben ik zover nog niet hahah_/-\o_.
Met de haflinger die hier in training staat ben ik ook nog niet zo ver![]()
Deze merrie neemt gewoon heel fijn aan en is extreem gevoelig dus ik kan met weinig druk rijden wat het allemaal net iets makkelijker en fijner maakt
loveslimpie schreef:@Activeme, er zijn altijd mensen die verder en minder ver zijn... Maar ik zou daar maar niet al te veel op letten, want het gaat toch lekker?
Hier gaat het wel lekker, de 5-jarige rijd ik nu in stap en draf los door de bak en afgelopen weekend voor het eerst een galopje aan de longe gedaan. Waar ze een paar weken/maanden terug erg terughoudend was en liever langzamer dan sneller ging. Merk ik dat ik nu een enthoussiast paard heb wat er voor gaat. Ik hoop hier in de buurt nog iemand te vinden die veel naar buiten gaat, want daar is ze wel klaar voor.
De 4-jarige gaat iets minder snel, het is zo'n stuk elastiek dat ik snel mn balans en ritme mis. Maar ook daar gaat het elke keer met stapjes de goede kant op.
Verder heb ik vrijdag een flexchair en Otto training, Ik ben heel benieuwd hoe het zit op zo'n neppaard en wat ik kan leren qua houding.
Nobel01 schreef:Debbie schreef:Wat is iedereen lekker bezigIk lees nog elke dag mee maar kom er vaak niet aan toe om op iedereen te reageren
@Nobel1, hoe gaat het nu met Unique? Wat een pech hebben jullie telkens!
Ik hoop er binnenkort toch ook echt eens op te stappenAfgelopen vrijdag voor het eerst met beugels gelongeerd, ze was niet echt onder de indruk. Ook al wat over haar heen gelegen en overal wat op geklopt en getrokken, ook niks aan de hand. Ik moet even de singelstoten van een zadel laten maken en dan mezelf echt eens een schop onder m'n kont geven en erop stappen
![]()
Ik word overigens elke dag een beetje meer verliefd op d'r.. Het is zo'n schat
[ [url=m/AHXwXC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lief dat je dat vraagt.
Een paar keer per week hebben we nog contact met de dierenarts. Temperatuur blijft mooi laag, en loopt al anderhalve week weer goed. Alleen de plek is nog steeds niet dicht, en staat nog in het verband. Alleen met dit weer is het lastig om het droog te houden, ze staat buiten in een groep.
Inmiddels twee hoefzakken, en twee medische hoefschoenen versleten, daar loopt ze met een paar dagen doorheen. Sinds gisteren zijn we over gegaan op gewone hoefschoenen, en op haar ene voetje een waterdichte (mensen)sok, in de hoop dat dat voldoende is om het nog en beetje droog te houden, straks maar eens kijken hoe het eruit ziet.
Ik hoop écht dat we na maandag weer wat kunnen doen als de hoefsmid geweest is.
Het is nog even navragen of er een ijzertje met zooltje onder gaat(de smid vindt het niet nodig, de dierenarts wel), of dat we voorlopig hoefschoenen gaan gebruiken. De smid en dierenarts spreken elkaar een beetje tegen.
Liever houden we haar ijzerloos, maar ik heb altijd gezegd dat als het nodig is, ik geen bezwaar heb tegen ijzers. Nu weet ik het even niet meer wat wijsheid is.
Ondertussen kan ik haar wel achter het behang plakken, ze is echt stront-vervelend. Het word echt tijd dat ze weer aan het werk kan.
@ Activerne, het ziet er lekker relaxed uit bij jou