Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Linsey1998 schreef:Gefeliciteerd! Mooi dier!Dit is mijn nieuwe aanwinst! 14 jaar oud en ruin, mega braaf en ontzettend knap
Domino_2006 schreef:Sterkte!Ik meld me hier toch ook even. Ik heb net mijn once in a lifetime pony verloren en merk dat ik nu met mijn ziel onder mijn arm op stal rondloop. Heb wel het paard van mijn zus wat ik moet heropvoeden, maar dat is toch een heel ander type dan wat ik zelf had/wil hebben.
ikke schreef:Ik zie het ook aan de ogen of een paard het is voor mij, ben ik achter gekomen tijdens mijn 3 maanden durende zoektocht. Alleen bij de paarden waar iets zag aan hun blik had ik echt een goede klik mee. Om andere redenen ging de koop dan toch niet door, tot vandaag!Het wow-gevoel zit maar op een plaats.... in de ogen.
Pikkepor schreef:Hier vrijdag bij een tweejarig ruintje gaan kijken, maar dat wat toch niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Misschien wel mijn eigen fout om uberhaupt verwachtingen te hebben
Vooraf gevraagd hoe hij reageerde op groot verkeer en of hij braaf was met wandelen. Dat was allemaal geen probleem.
Dus toen we daar waren ook gevraagd of we een stukje langs de weg konden lopen. Hij vond het toch wel heel spannend. Verschillende keren flink eraan moeten hangen om te voorkomen dat hij van schrik de weg op schoot.
De stukjes dat er geen verkeer voorbij kwam, kon hij niet goed zijn spanning laten gaan en zocht hij duidelijk steun bij mijn man (een niet-paardenman overigens).
Het waren misschien geen onoverkomelijke problemen, maar het stalletje waar hij zou komen te staan ligt aan een doodlopende weg, tegenover het bos met de eerste 'wat drukkere' weg op 7km afstand. Ik zag niet hoe het diertje er dan gewend aan kon raken.
Artimes schreef:Pikkepor schreef:Hier vrijdag bij een tweejarig ruintje gaan kijken, maar dat wat toch niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Misschien wel mijn eigen fout om uberhaupt verwachtingen te hebben
Vooraf gevraagd hoe hij reageerde op groot verkeer en of hij braaf was met wandelen. Dat was allemaal geen probleem.
Dus toen we daar waren ook gevraagd of we een stukje langs de weg konden lopen. Hij vond het toch wel heel spannend. Verschillende keren flink eraan moeten hangen om te voorkomen dat hij van schrik de weg op schoot.
De stukjes dat er geen verkeer voorbij kwam, kon hij niet goed zijn spanning laten gaan en zocht hij duidelijk steun bij mijn man (een niet-paardenman overigens).
Het waren misschien geen onoverkomelijke problemen, maar het stalletje waar hij zou komen te staan ligt aan een doodlopende weg, tegenover het bos met de eerste 'wat drukkere' weg op 7km afstand. Ik zag niet hoe het diertje er dan gewend aan kon raken.
Voor een twee jarige klinkt dat niet heel gek hoor.
Waarom zou hij er niet aan kunnen wennen?
boemel schreef:Ik heb er gisteren 3 bekeken en gereden.
1. dressuur gefokt 7 jarig paard. Erg fijn onder het zadel, maar foei wat stond hij er slecht bij. Mager, opgetrokken buik, lange hoeven. Dat ie nog zo lopen kon!
Hoewel ik echt een klik met m voelde,doe ik het met een spijtig gevoel niet.
Hij haalt volgens mij echt de gezegde 167cm niet en het lijkt net een pony onder mn vriend, die ook wil gaan rijden.
Jammer!
2. 5 jarige Friese ruin. L1 dressuur. Fijn gereden paard, maar ik kon m niet fijn uitzitten en ik had niet het gevoel dat mijn vriend ermee uit de voeten zou kunnen (kijkerig, weinig focus).
3. 6 jarige springgefokte ruin. Stond op stal bij de Fries, dus we kwamen er toevallig bij
Mooi paard, lief paard en qua maat en temperament helemaal goed voor zowel mn vriend als mij. Ik heb er mee buiten gereden en ik reed zo langs een bouwplaats op wapperend plastic.
Dressuurmatig is ie helaas niet voor elkaar. Sterker nog, hij is wat verreden.
Paard is erg op de kop gereden met slof.
Hij zet zich regelmatig vast in zn lijf en heeft her en der een tactfout/ huppeltje.
Gelukkig staat hij nog niet officieel in de verkoop, omdat hij hertraind wordt. Dus ik mag m vaker rijden.
En ik denk dat ik dat maar doen ga.
Paard met zo'n karakter is goud waard, dus de moeite waard om te proberen.
boemel schreef:Ik heb er gisteren 3 bekeken en gereden.
1. dressuur gefokt 7 jarig paard. Erg fijn onder het zadel, maar foei wat stond hij er slecht bij. Mager, opgetrokken buik, lange hoeven. Dat ie nog zo lopen kon!
Hoewel ik echt een klik met m voelde,doe ik het met een spijtig gevoel niet.
Hij haalt volgens mij echt de gezegde 167cm niet en het lijkt net een pony onder mn vriend, die ook wil gaan rijden.
Jammer!
2. 5 jarige Friese ruin. L1 dressuur. Fijn gereden paard, maar ik kon m niet fijn uitzitten en ik had niet het gevoel dat mijn vriend ermee uit de voeten zou kunnen (kijkerig, weinig focus).
3. 6 jarige springgefokte ruin. Stond op stal bij de Fries, dus we kwamen er toevallig bij
Mooi paard, lief paard en qua maat en temperament helemaal goed voor zowel mn vriend als mij. Ik heb er mee buiten gereden en ik reed zo langs een bouwplaats op wapperend plastic.
Dressuurmatig is ie helaas niet voor elkaar. Sterker nog, hij is wat verreden.
Paard is erg op de kop gereden met slof.
Hij zet zich regelmatig vast in zn lijf en heeft her en der een tactfout/ huppeltje.
Gelukkig staat hij nog niet officieel in de verkoop, omdat hij hertraind wordt. Dus ik mag m vaker rijden.
En ik denk dat ik dat maar doen ga.
Paard met zo'n karakter is goud waard, dus de moeite waard om te proberen.