Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Domino_2006

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:22

Het gaat om een paard wat luchtzuigt in de meest normale omstandigheden. Voor het voeren, als het alleen op stal staat, bij stress.

Ik laat hem maar staan. Stal waar ik heen ga met het paard zijn teveel stress factoren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:16

Domino_2006 schreef:
Het gaat om een paard wat luchtzuigt in de meest normale omstandigheden. Voor het voeren, als het alleen op stal staat, bij stress.

Ik laat hem maar staan. Stal waar ik heen ga met het paard zijn teveel stress factoren.

Goede beslissing op basis van correcte argumenten.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:38

Kaylee. Ik zal ff veder kijken . Vind beetje raar verhaal. Paard is waarschijnlijk bij de fokker afgekeurd en toen is die in de handel beland . Zal zonde zijn van je geld als je die laat keuren

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:33

Omdat ik zo verdrietig was dat ik geen paard kon vinden heeft mijn moeder een paard voor mij die ik kan rijden. Nu nog afwachten ik ga volgende week kijken. Probleem is ik heb chronische pijn dus kan niet elke paard uitzitten .

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:18

Linsey1998 schreef:
Dit is mijn nieuwe aanwinst! 14 jaar oud en ruin, mega braaf en ontzettend knap <3
Gefeliciteerd! Mooi dier!

Domino_2006 schreef:
Ik meld me hier toch ook even. Ik heb net mijn once in a lifetime pony verloren en merk dat ik nu met mijn ziel onder mijn arm op stal rondloop. Heb wel het paard van mijn zus wat ik moet heropvoeden, maar dat is toch een heel ander type dan wat ik zelf had/wil hebben.
Sterkte!
ikke schreef:
Het wow-gevoel zit maar op een plaats.... in de ogen.
Ik zie het ook aan de ogen of een paard het is voor mij, ben ik achter gekomen tijdens mijn 3 maanden durende zoektocht. Alleen bij de paarden waar iets zag aan hun blik had ik echt een goede klik mee. Om andere redenen ging de koop dan toch niet door, tot vandaag!

Vandaag heb ik een paard gekocht! Onder voorbehoud van goedkeuring door de dierenarts. Dus nog wel even duimen...

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:43

Spannend!

Hier inderdaad ook het wow gevoel in de ogen. Dat is dan ook de reden dat de draver nu al komt, terwijl het een behoorlijk project wordt en ik altijd heb gezegd dat ik dat niet meer wil. Een paard als deze waarbij ik dit wow gevoel heb is gewoon te bijzonder om te laten staan.
Als alles goed gaat komt ze morgen *\o/*

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:15

Spannend!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:02

Hier vrijdag bij een tweejarig ruintje gaan kijken, maar dat wat toch niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Misschien wel mijn eigen fout om uberhaupt verwachtingen te hebben :+

Vooraf gevraagd hoe hij reageerde op groot verkeer en of hij braaf was met wandelen. Dat was allemaal geen probleem.
Dus toen we daar waren ook gevraagd of we een stukje langs de weg konden lopen. Hij vond het toch wel heel spannend. Verschillende keren flink eraan moeten hangen om te voorkomen dat hij van schrik de weg op schoot.
De stukjes dat er geen verkeer voorbij kwam, kon hij niet goed zijn spanning laten gaan en zocht hij duidelijk steun bij mijn man (een niet-paardenman overigens).

Het waren misschien geen onoverkomelijke problemen, maar het stalletje waar hij zou komen te staan ligt aan een doodlopende weg, tegenover het bos met de eerste 'wat drukkere' weg op 7km afstand. Ik zag niet hoe het diertje er dan gewend aan kon raken.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:03

Pikkepor schreef:
Hier vrijdag bij een tweejarig ruintje gaan kijken, maar dat wat toch niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Misschien wel mijn eigen fout om uberhaupt verwachtingen te hebben :+

Vooraf gevraagd hoe hij reageerde op groot verkeer en of hij braaf was met wandelen. Dat was allemaal geen probleem.
Dus toen we daar waren ook gevraagd of we een stukje langs de weg konden lopen. Hij vond het toch wel heel spannend. Verschillende keren flink eraan moeten hangen om te voorkomen dat hij van schrik de weg op schoot.
De stukjes dat er geen verkeer voorbij kwam, kon hij niet goed zijn spanning laten gaan en zocht hij duidelijk steun bij mijn man (een niet-paardenman overigens).

Het waren misschien geen onoverkomelijke problemen, maar het stalletje waar hij zou komen te staan ligt aan een doodlopende weg, tegenover het bos met de eerste 'wat drukkere' weg op 7km afstand. Ik zag niet hoe het diertje er dan gewend aan kon raken.

Voor een twee jarige klinkt dat niet heel gek hoor.
Waarom zou hij er niet aan kunnen wennen?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:16

Ik ben "bang" dat ik dit jaar ook op zoek mag naar een nieuw paard. Ik heb een 24-jarige ruin lopen die met pensioen is en mijn 18-jarige ruin heeft nu artrose in het kroongewricht en zijn SI gewricht is niet goed. Ik heb het laten inspuiten, maar ik heb het gevoel dat het niet goed gaat aflopen voor hem. De 18-jarige is een Friese ruin, een ontzettend fijn en lief paard. Ik kan er echt alles mee.
Ik wil dus eigenlijk gewoon een Iwan 2.0, maar weet ook dat dit heel moeilijk gaat worden.
Ik ga op zoek naar een grote ruin, minimaal 1.70 die fijn dressuurmatig gereden kan worden (iig tot ZZ licht), maar ik wil er ook mee langs de weg kunnen rijden en in het bos.
Niet ouder dan 7 a 8 jaar. En ik weet niet of ik nu weer een Fries wil of KWPN. Zal nog best wel eens lastig kunnen worden....
Eerst over 10 dagen de veearts maar weer afwachten wat het eindoordeel is van het inspuiten. Het doel is pijnvrij en hopelijk nog recreatief gebruik.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:28

Ik heb een grote E pony op het oog. Ga dinsdag kijken. Als ik er ben geweest zal ik hier wat meer neerzetten.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:54

Ik heb ook geen problemen met een onbeleerde, als er maar verder niet teveel mee geprutst is.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:58

Artimes schreef:
Pikkepor schreef:

Voor een twee jarige klinkt dat niet heel gek hoor.
Waarom zou hij er niet aan kunnen wennen?

Hoe moet hij aan verkeer wennen als hij nooit verkeer ziet?
Ik denk ook dat mijn verwachting misschien niet realistisch was. Maar ik had een andere reactie verwacht als het baasje vooraf stuurt dat hij er niks om geeft.
Ik vond dat hij er nog best wel veel om gaf.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:44

Hier gister wezen kijken bij een 13-jarige dressuurmerrie. Was opstappen en wegrijden. Woensdag nog een keer kijken, hopelijk nog steeds dat goede gevoel :D

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:03

Dat klinkt goed, Selina! Fijn dat je ook de kans krijgt om nog een keer te komen kijken. Of houden ze haar niet voor je vast?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:09

Selina schreef:
Hier gister wezen kijken bij een 13-jarige dressuurmerrie. Was opstappen en wegrijden. Woensdag nog een keer kijken, hopelijk nog steeds dat goede gevoel :D

Spannend Selina, ga voor je duimen dat je dan nog zo’n goed gevoel hebt *\o/*

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:10

Leuk selina! Ik duim ook voor je!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:23

Marlies1 schreef:
Dat klinkt goed, Selina! Fijn dat je ook de kans krijgt om nog een keer te komen kijken. Of houden ze haar niet voor je vast?

Ja heel fijn. Als het goed is hebben ze andere kijkers ‘in de wacht’ gezet. Maar of dat echt zo is weet je nooit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:30

Spannend Selina! Klinkt goed in ieder geval

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:44

Ik heb er gisteren 3 bekeken en gereden.

1. dressuur gefokt 7 jarig paard. Erg fijn onder het zadel, maar foei wat stond hij er slecht bij. Mager, opgetrokken buik, lange hoeven. Dat ie nog zo lopen kon!
Hoewel ik echt een klik met m voelde,doe ik het met een spijtig gevoel niet.

Hij haalt volgens mij echt de gezegde 167cm niet en het lijkt net een pony onder mn vriend, die ook wil gaan rijden.
Jammer!

2. 5 jarige Friese ruin. L1 dressuur. Fijn gereden paard, maar ik kon m niet fijn uitzitten en ik had niet het gevoel dat mijn vriend ermee uit de voeten zou kunnen (kijkerig, weinig focus).

3. 6 jarige springgefokte ruin. Stond op stal bij de Fries, dus we kwamen er toevallig bij

Mooi paard, lief paard en qua maat en temperament helemaal goed voor zowel mn vriend als mij. Ik heb er mee buiten gereden en ik reed zo langs een bouwplaats op wapperend plastic.

Dressuurmatig is ie helaas niet voor elkaar. Sterker nog, hij is wat verreden.
Paard is erg op de kop gereden met slof.
Hij zet zich regelmatig vast in zn lijf en heeft her en der een tactfout/ huppeltje.

Gelukkig staat hij nog niet officieel in de verkoop, omdat hij hertraind wordt. Dus ik mag m vaker rijden.
En ik denk dat ik dat maar doen ga.
Paard met zo'n karakter is goud waard, dus de moeite waard om te proberen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:19

boemel schreef:

1. dressuur gefokt 7 jarig paard. Erg fijn onder het zadel, maar foei wat stond hij er slecht bij. Mager, opgetrokken buik, lange hoeven. Dat ie nog zo lopen kon!

Hij haalt volgens mij echt de gezegde 167cm niet en het lijkt net een pony onder mn vriend, die ook wil gaan rijden.
Jammer!

2. 5 jarige Friese ruin. L1 dressuur. Fijn gereden paard, maar ik kon m niet fijn uitzitten en ik had niet het gevoel dat mijn vriend ermee uit de voeten zou kunnen (kijkerig, weinig focus).

3. 6 jarige springgefokte ruin. Stond op stal bij de Fries, dus we kwamen er toevallig bij

Mooi paard, lief paard en qua maat en temperament helemaal goed voor zowel mn vriend als mij. Ik heb er mee buiten gereden en ik reed zo langs een bouwplaats op wapperend plastic.

Hij zet zich regelmatig vast in zn lijf en heeft her en der een tactfout/ huppeltje.

Gelukkig staat hij nog niet officieel in de verkoop, omdat hij hertraind wordt. Dus ik mag m vaker rijden.

Fijn dat je de laatste nog een keer kan proberen, karakter klinkt goed in ieder geval

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:34

Moderatoropmerking:
Zoals in de openingspost is aangeven mag hier geen paard ter verkoop worden aangeboden. Ik heb daarom ook een aantal berichten verwijderd waarin gereageerd is op het te koop staande paard.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:23

Hoi allemaal!
Ik sluit hier ook maar eens even aan, had ik nog niet zo snel verwacht maar gezien het gedwongen pensioen (lekker 24/7 op de wei dus) van mijn liefste vriendinnetje nu ben ik op zoek naar een nieuw maatje om weer mee te kunnen rijden. Niet ouder dan 10, KWPN of soortgelijk, het liefst een merrie en allround. Tot nu toe nog weinig geluk in de zoektocht, weinig wat mij écht aanspreekt. Dit weekend zou ik gaan kijken maar helaas enkele uren van tevoren te horen dat ze verkocht was.

Lijkt me leuk om jullie verhalen te volgen en mijne te kunnen delen hier!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:29

boemel schreef:

Jammer!

Wat is je beeld van die laatste? Als er niks stuk is en de prijs naar kwaliteit (of het gebrek daaraan) dan gewoon mee nemen.
Het is altijd maar de vraag of die training ook oplevert wat jij zoekt.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:33

Ik zou zo'n paard gewoon op de foto zetten. Als er niks aan de hand is is dat met goede begeleiding wel op te lossen.