Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:26

Even een schaamteloze ego-post, reageer zo op de rest. Maar KIJK!!!

Afbeelding

:):) :):) :):) :):) :):)

Stalgenootje van max 50 kilo is er spontaan even op geklommen :D Feyre vond het allemaal heel gezellig en allesbehalve spannend. Ben zó trots! Mijn knappe blondje :+:

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 18:43

Wat knap! Hij doet het maar even :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:58

Wat goed Berdien! Knap paard!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:08

Dat heeft Rudi soms ook Calipsolover,dat hij ineens weer begint te bokken op de singel. Ik zet hem dan stil en begin opnieuw want het moet geen gewoonte worden dat hij eerst mag bokken voordat hij aan het werk gaat.

Prachtige foto van Malik <3

Fijn dat je weer lekker een stukje buiten kon met Duke Granoek en ja, je met altijd op dingen die ze eng kunnen vinden zoals trekkers ed maar een hoef afdruk :))

Ik ben voorlopig ook even uit de running. Gisteren hebben we het trailer laden geoefend, wat overigens goed ging, en toen heb ik mijn enkel verzwikt op een randje. Dus nu heb ik een dikke, blauwe enkel en een blauwe bil van het vallen. Rijden zit er de komende week niet in

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:21

Top Berdien, braaf paard.

Nadat we vorige week even heel slecht weer pauze hadden is het nu weer prachtig weer dus ben ik er maar weer eens op gaan zitten (5e keer vandaag). Ze was zo braaf dat ik daarna een rondje over het pad om de weilanden gestapt heb (alles stond al binnen) *\o/*
Ze is wel een uitgang loerder geloof ik dus daar moet ik wel waakzaam voor zijn in onze bak zonder omheining :P

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:42

Wauw Feyre! Knap

Dikke enkel voor Noisy, pijnlijk!

En Sizzle ook heel knap en dan gelijk eropuit! Bikkel!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:37

Berdien *\o/* *\%/* **\O/**
Ze kijkt even achterom om te checken wie er op haar rug zit?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:54

Lekker even een break voor Marie! Heb je al onder haar buik gekeken voir een gebruiksaanwijzing?

Beterschap, Noisy!

Sizzle schreef:
Ik ben altijd een beetje sceptisch als paarden helemaal niet reageren, in het begin. Vaak komt de reactie dan toch nog een keer.

De mijne heeft echt niet gebokt of gesprongen met het zadel of de longeersingel. Wel beet ze de eerste keer toen ze een singel om had in de singelstoten want die singel moest af, vond ze :')

Lekker Sizzle meteen zo een ronde buiten de bak! En je hebt ontdekt dat ze een uitgangloerder is . Ik las eerst loeder... :D

Wij hadden weer een wandeldag, 9 kilometer op de teller vandaag. Een voor Joya nieuw rondje, die keek haar ogen uit. Ze kroop af en toe dicht tegen mij aan of vers hool zich achter mijn brede rug maar heeft braaf doorgestapt. Steun zoeken mag natuurlijk als ze maar braaf blijft.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 04-05-20 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:04

Wat knap van Feyre! *\o/* <3

Sizzle maakt gewoon gelijk een ritje. :D

Noisy oei dat trailerladen is nog gevaarlijk!
Sterkte! :(:)

Fransje dat was ook wel om je ogen uit te kijken die mooie bloemen!

Malik was vanavond even flink in de stress van een trampoline.
Hij was al wat fris toen ik hem mee terug nam van de wei en toen hij iemand door de lucht zag vliegen sloeg hij op tilt. :x
Dan is het wel lastig langs de weg, je kan niet zoveel omdat de auto's vlakbij voorbij rijden en ik liever niet wil dat hij op de motorkap ligt.
Maar uiteindelijk goed kunnen afsluiten dus hopelijk is hij volgende keer minder onder de indruk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:07

Prachtige foto van Malik! <3

En wat een grote stap op Feyre! Super braaf!

Voor de rest kan ik het me zo even niet herinneren _O-

Wij zijn lekker aan jet chillen op de nieuwe stal :D paard staat vooral in de wei, lekker een beetje wennen. Hij heeft zichzelf een shet toegeeigend en niemand mag erbij :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:09

Gefokt en gesprongen nog wel, dat kan vooral met hengsten denk ik :D

Uiteraard bokken ze niet allemaal, Bjelle heeft ook niet gebokt, maar sommige houden zich weken lang in en dan ineens *BOEM*.
En dan is daarna alles ook gewoon weer goed. Is wel iets om alert op te zijn :P

Loeder kan best passen hoor, ze is wel braaf maar ook echt wel een boef als ze de kans ziet :))

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:09

Die bloemen boeien haar niet, maar door het dorp.. Tuinen met gekke ornamenten, mijn paard heeft meer smaak dan sommige mensen :D

Snap wel dat Malik erop reageerde, vliegende mensen zijn RAAR!
Wel even spannend en lastig dan langs de weg. Gelukkig goed gegaan!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:11

Trampolines zijn zeker niet makkelijk, denk dat de meeste paarden nogal opgefokt op reageren eigenlijk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:16

Dat inhouden en ineens exploderen herken ik wel van een quarter van een stalgenoot. Die leek heel braaf maar kon dan ineens exploderen om ogenschijnlijk niets. Ik vergeeek het met een opwinddiertje met zo een veer.
Erg introvert paard was dat en daardoor erg lastig.

Ik heb een voorkeur voor extraverte types. Weet je waar je aan toe bent!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:17

En ja, mijn tablet heeft een geheel eigen schrijfstijl... - :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:24

Haha Joya gluurt in tuinen. :D

Ja een binnenvetter is weer anders dan een paard dat van nature toch vrij kalm is.
Malik is ook best kalm maar als hij schrikt is het erg duidelijk. :')

Eerst hadden we zelf een trampoline en de paarden vonden dat zeer vermakelijk. :D
Maar dat was voor Malik er was, de trampo die we nu tegenkomen onderweg is er nog maar net en deze keer was het hem opeens allemaal even te veel.
Ik ga even bedenken hoe ik zoiets even met hem kan oefenen zonder langs de weg te hoeven staan.
We hebben onze eigen trampo ook nog maar die is drie en halve meter dus nogal een gedoe om eventjes op te zetten.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:44

Zo ik houd het even niet bij, lees wel grotendeels mee maar reageren komt er niet echt van.

Zag een filmpje van Marie met een mens op haar rug en een foto van Feyre, goed bezig!

Ook Duke weer een rondje mee geweest, die buik is inderdaad goed te zien :Y)

En Joya heeft de buurt verkend, altijd leuk om te doen :D Heb je veel reacties gekregen van mensen? Ik zie vaak mensen voor de ramen staan en kinderen roepen als ik met paard door het dorp ga. Vind het alleen lastig om ver te wandelen met slijten van de hoeven.

Prachtige foto van Malik! Misschien kan je eerst oefenen met allerlei vliegende voorwerpen? En dan ook echt hoog gooien?

Koda gaat z'n gangetje, wil nu het rijden weer oppakken. Merk dat hij het lastig vindt op de nieuwe plek dat de bak iets zwaarder is. Gister was hij eerst een beetje sloom en na 10 minuten rijden werd hij ineens wakker en ging er 'vandoor'. Deze keer wel goed aangesingeld dus geen probleem, na 20 meter weer normaal :j Wel blijft hij lastig aan één kant van de bak met ritselende bosjes. Tijdens het rijden laat ik dat stuk dus voornamelijk zitten, bouw af en toe een rustmoment in en die probeer ik wel daar in de buurt te doen. Met grondwerk oefen ik juist wel op het moeilijke stuk maar onder het zadel heeft dat toch nog geen nut met hoever we op dit moment zijn. Komt wel :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:11

Koda nu dus gewend op de nieuwe plek!
Misschien die kabouters even weg sturen uit die bosjes voor je gaat rijden?
Komt vast goed met wat oefening!

Altijd veel reacties met wandelen. Natuurlijk de standaard flauwe opmerkingen die we hier al een keer besproken hebben ook veel blije mensen en vooral kinderen.

In het dorp waar we vandaag doorheen gingen komen veel paarden langs.
Dan vragen mensen vooral of ze niet op straat schijten..

Voor de hoeven ben ik met de korte afstanden niet zo bang.
Met mijn vorige paard reed ik endurance wedstrijden, en de trainingen, klasse 1 zonder ijzers.
De hoeven en zolen van Joya zijn veel harder dan die van dat paard dus dat moet goed komen.
Mocht ik denken dat ze gevoelig wordt krijgt ze hoefschoenen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:11

S1993 dat gaat dus best goed zo met rijden!
Inderdaad als je met rijden nog niet zoveel te vertellen hebt wordt het wel lastig om dat op te lossen, komt vanzelf!

Malik is thuis nergens bang voor, zeker niet van rondvliegende dingen, ik gooi ook dingen tegen hem aan (geen hele harde dingen :P ) en hij doet zelf net zo hard mee zoals je kunt zien op mijn profielfoto. :D

Malik heeft ook sterke hoeven, die slijten nauwelijks van op de weg.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:34

Knappe foto van Guinness!

Leuk GJ, gondwerkles :)

Malenka doet het braaf, best lastig zi in de vrije ruimte dus knap paard!

Marie lekker vrij, beetje de tijd gunnen kan geen kwaad :j

Prazani hangt de echte man uit :))

Brave Dexter op buitenrit! *\o/* Heerlijk betrouwbaar oog heeft hij zo :)

Fijn dat bijrijdster zo'n goede hulp is Jodym :)

Wat een fantastische zonsondergangfoto van Malik :wow: Die kan zo aan de muur! Zo'n trampoline is ook niet wat :+

Haha Phuddle, woepsie :))

Jeej, brave Feyre voor het eerst een mens op de rug *\o/* Tof dat ze het zo op haar gemakje oppakt! *\o/*

Wat balen Noisy, zo'n rottig ongelukje :(:) Beterschap!

Lekker samen buiten rondrijden dan zo Sizzle, goed bezig :)

Ohh die bloemenvelden :+: Mooi stukje lopen zo!

Fijn dat het zo goed gaat met Koda op de nieuwe stal :)

Ik weet niet meer precies wie het vroeg, maar de mama van Pinda is een KWPN´er :) Ze werd op wedstrijden nog wel eens aangezien voor Lipizzaner :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:45

Wij hadden gisteren ook wat %) Pinda had zaterdag natuurlijk hard gewerkt, en dan relatief veel bezig geweest met de rechterbuiging want die vindt ze moeilijk. Puppy geeft niet gauw grenzen aan, dus waarschijnlijk is het ongemerkt iets té veel geweest...
Ze had gisteren qua buigen daardoor wat last van haar lijf, dus bij elke bocht rechtsom was het plat door de bocht, rennen en daardoor spanning want dan kan ze ook niet echt de bocht om zonder haar evenwicht te verliezen :(:) Arm ding, ze wist echt even niet meer waar ze met haar lijf heen moest. Hebben maar -tig stapjes terug gedaan en weer gewerkt aan vertrouwen in haar eigen lijf en wat we wel/niet van haar vragen, uiteindelijk was het wel weer klaar gelukkig. Maar gut, wat voel je je dan schuldig :o Brave muppet die altijd maar doorloopt ook...Pinda is wel echt hét voorbeeld van een binnenvetter wat dat betreft, die trekt in haar schulpje en accepteert maar gewoon wat je vraagt altijd (totdat het écht niet meer kan dus blijkbaar). Wel blij dat ze het nu aangaf dat het niet wilde zonder gevaarlijk te worden ook, beter zo dan zichzelf voorbij lopen. Leer voor de volgende keer voor mij :j

Gelukkig heeft ze wel gewoon nog praatjes, dikke paddockterrorist :))

Vanavond komt de zadelmaker :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:27

Op zich wel braaf dat ze zo goed haar ongemak toont, want dan gaat ze er dus eigenlijk niet doorheen. Het is duidelijk dat ze in ieder geval heel eerlijk is :)

Intissima mocht vandaag aan het werk. Het is echt een enorm brave merrie, dus heb er gelijk maar een longeersingel omheen geknoopt. Eenmaal om wilde ze alleen nog maar naast me meelopen, ze wilde niet de cirkel op. Toch eenmaal de cirkel opgekregen, toen kwam er een rondje bokken en zo sloten we het af, braaf ding <3

Prazani was ook super braaf, bijzetje iets strakker gezet (maar nog steeds vrij los) en hij begint al wel echt met momenten de aanleuning aan te nemen. Hij vindt het ook echt hartstikke gezellig, haha.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:56

Zo even de laptop erbij om een goede bijleespost te maken.

Serenity Klopt helemaal wat je zegt, ik heb me vooral in de tijd van Sal veel aangetrokken wat mensen vonden en dachten moet zeggen dat het echt al stukken minder geworden is al vind ik het nu nog niet echt fijn dat er mensen meekijken. Tis ook dat ik soms denk ja ik MOET nu doorzetten want straks kan ik weer overnieuw beginnen of dat de drempel dan soms net weer wat te hoog wordt maar dit ios ook geen optie want het wordt er niet beter op.

Fransje dankjewel :o Ik vind het fijn dat iedereen hun ervaring deelt in dit topic en ik denk dan ik kan wel alleen de goede momenten laten zien maar dan hou ik natuurlijk alleen mezelf voor de gek. Wat je ook zegt ik heb er nu van geleerd al is het geen leuk leeroment ik ben me er nu bewuster van om toch even een keer extra na te denken.

Jodym Echt super dat je in de binnenbak een fijne les heb gehad geeft de burger toch weer beetje moed he!

MirandaFuego Ik probeer dat gedachte wel vast te houden dat het ooit goed komt :j
Super leuk filmpje ik zeg opstappen wegrijden! en die fotoooo dat is er echt 1 om in te lijsten en op te hangen!

Calipsolover Ach dat is niet niks heeft ze er niets aan overgehouden van het springen? Maar als jij dr buiten zet doet ze het verder wel braaf? Wij horen ook vaak op stal dat onze paarden soms "lastig" zijn maar ja als ik ze binnen haal moeten ze netjes wachten tot ik de draad dicht heb en gewoon meelopen bij de stalhouder mogen ze dan grazen en dan doen ze dat natuurlijk onderweg ook en dat is niet fijn als je arm half uit de kom getrokken wordt voor een grassprietje dus daarin mag ze van mij echt wel even streng in zijn.

Vientje dankjewel klopt ook nu voormezelf even de lat wat lager gaan leggen en dan steeds beetje bij beetje de grens gaan opzoeken. En wat ben ik jaloers zeg dat gaat echt al echt super met rijden!

Kruimellover Fijn dat je toch weer een beter momentje had wel balen van je enkel gaat het nu wat beter?

Vientje wat een super lieve foto met pinda en miep!

Phuddle ah kijk weer een stapje verder! Hoe gaat het met je dochtertje?

Goldenarrow ok hij 'staat' verder wel braaf idd :j _O-

Granoek hoe groot is duke nou? als ik hem zie zou ik zeker 2,5 meter zeggen _O-

Berdien *\o/* *\o/* *\o/* Super!!!

Ik moet er niet aan denken dat syd een trampoline ziet denk dat ik dan op een trampoline zit!

Vientje oei dat is idd lastig ze kunnen niet praten he maar je weet iig wel wanneer iets haar dwars zit!

Noisy hopelijk gaat het volgende week weer wat beter. Voor nu even voetje omhoog houden tot die wat minder dik wordt!

Ok ik hoop dat ik niemand overgeslagen heb... hier even een kleine pauze ingelast vooral voor mezelf. Ben er afgelopen week nog wel even opgekropen en ondanks dat het goed ging toch nog erg onzeker aangezien ze nu weer in staakmodus wil naar de galop. dus nu maar even veel aan de longe in de galop oefenen en onder het zadel desnoods alleen stap en draf … Mijn lijf werkt nu alles behalve mee en afgelopen week ook nog eens alarm gehad van sal dus weinig slaap gehad. gister wel gelongeerd en na afloop wat vrijheids dressuur en dit ging super dus voor nu moet ik daar even genoeg aan nemen. soms is het gewoon frustrerend om ook weer zo beroerd te voelen als je net juist even door wil zetten maar niks aan te doen nu even weer wat rustiger aan doen en hopelijk volgende week weer rustig oppakken.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:37

Geryon schreef:
Wij zijn lekker aan jet chillen op de nieuwe stal :D paard staat vooral in de wei, lekker een beetje wennen. Hij heeft zichzelf een shet toegeeigend en niemand mag erbij :=

Hahaha zíj́n vriendje :(:)

Malik, oh trampolines, ja dat snap ik dat hij daarvan schrikt. Lijkt me ook lastig te oefenen.

Koda lekker aan de slag, klinkt goed

Dat filmpje van pinda :') :') terror

Candalisa; een pauze is ook wel even fijn! Even op adem komen en dan weer door.

Ikzelf er vandaag weer opgekropen in de binnenbak. Helaas is die net te klein om echt goed figuren te rijden maar toch dolgelukkig.
Hij liep zó fijn, wauwie ben weer helemaal verliefd <3 <3
Donderdag komt de hoefsmit, zondag stapt bijrijder er buiten weer op. Dus ik moet nu een weekje wachten tot ik weer kan.
Wil het misschien toch nu langzaam opbouwen naar 3x per week rijden. En dan in de winter rust.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:26

@calipso als je die gebruiksaanwijzing even doorstuurt dan xD mijne gisteren in rodeostand door de stalgang. Echt flink omhoog komen zowel aan voor als achterkant.... ei.... snapte het eerst niet dus naar beneden getrokken en door naar de longeerbak. Daar schoot ze nog 2x weg en toen snapte ik het.... de let op: longeerlijn kwam tegen mevrouw haar schouder aan als ze haar hoofd naar buiten draaide, en dat kan natuurlijk niet! Dat word je dood.... ^) :=
Uiteindelijk goed afgesloten en verder deed ze weer gewoon normaal relaxt maar man wat een debiele reactie... En dan ook echt pas 20 meter van de poetsplaats af...
Vervolgens na het longeren naar de poetsplaats en dr voetjes en staart even gewassen met koud water. Dat is dan weer geen enkel probleem haha. Koud water op je foef is prima maar een touwtje wat je niet verwacht :D :o .
Maar aan de andere kant wel handig want met die peesbeschermers hebben we dat ook een soort van gehad. Alles is prima als ze het begrijpt of ziet aankomen etc. Maar dingen die onverwachts geluid of aanraking veroorzaken daar gaat ze dus helemaal van in de flip. :evaw:
Gaan we maar weer eens puzzelen hoe we dat gaan fixen. Want dat moet er wel uit.
Maar is moeilijk te trainen vrees ik. Immers kun je spanning wel opzoeken maar dan verwacht ze het weer en is bijv. De aanraking niet meer echt onverwachts. _O-
Dus als jullie leuke ideeën hebben.