De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TheWelsh

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:43

Leuke foto's Aleenah! Fijn dat het zo goed gaat, volgens mij loopt ze best netjes! Ziet er in iedergeval leuk uit :j

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:50

Knappe rocco daarstraks in het avond zonnetje <3 Afbeelding
"Training" staat weer even op een laag pitje. Merkte dat ik teveel met zn hoofdhouding bezig was en vergat consequent te rijden, uiteindelijk gaf ik zo'n beetje elke pas been zonder resultaat. Totale schema omgegooid en rij nu 1x per week, lekker veel overgangen en omdat hij nu met zn achterbeen eronder treed, geeft hij dus zelf weer na, wat ook weer helpt in onze gevechten met sturen die we af en toe hebben! We komen er zo wel..

Wat een leuke neusriem voor Finley zeg!
Gaaf Aleenah zo lekker op buitenrit

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:21

Irocco is knap zeg <3

Vandaag weer een maand foto gemaakt van Fin en hij ziet er goed uit al zeg ik het zelf :j

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:06

Hij ziet er inderdaad goed uit!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:08

Inderdaad een knappe Finley :j

Diva genoet van haar extra voer.
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:09

Haha lekker! Wat voor jij haar bij? Impala valt ook weer wat in van het groeien, niet in die mate dat ik hem meer ga voeren, maar wel even in de gaten houden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:12

Thnx meiden!

_O- _O- mijn vorige paard deed dat ook! Heerlijk als ze er zo van genieten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:15

Nies_ schreef:
Haha lekker! Wat voor jij haar bij? Impala valt ook weer wat in van het groeien, niet in die mate dat ik hem meer ga voeren, maar wel even in de gaten houden.

Bietenpulp, All-inn-soup en lijnzaadolie. Ze krijgt totaal 8 liter voer op een dag omdat ze te dun is. Ga het nu weer afbouwen want het gras komt weer flink op en ik merk dat ze weer wat aan komt.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:41

Vind dat Diva toch echt mooi rond aan het komen is hoor ! Doe je goed !

Ikzelf ben helaas pindakaas woensdag van Siebert gevallen in het bos. Doodbraaf als hij is , maar aan verschieten kan je soms niks veranderen spijtig genoeg. Dus meneertje schrok zich te pletter (door een stom paaltje dan nog) en sprong helemaal bokkend omhoog in de lucht en ik viel. Paard ongeveer 200meter gaan lopen , er gewoon achteraan gestapt en zijn naam geroepen , hij kwam terug en ben opgestapt en verder gegaan.
Dat hebben we dan ook weer gehad zeker? :)
Buiten wat spierpijn en een geschaafde schouder heb ik niks.
We hadden wél een goede les gehad, voor de val :P

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:47

Azmay schreef:
Nies_ schreef:

Bietenpulp, All-inn-soup en lijnzaadolie. Ze krijgt totaal 8 liter voer op een dag omdat ze te dun is. Ga het nu weer afbouwen want het gras komt weer flink op en ik merk dat ze weer wat aan komt.

Dat kan wel een kliederbende worden inderdaad :')

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:40

Diva is mooi aan het opknappen!! Heel goed!

Siebert loopt ook netjes hoor! En ja.. die ongelukjes.. Hopelijk gebeurt het niet vaker!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:40

Afbeelding

Ik weet niet meer of ik Shympie hier al had geplaatst met zijn nieuwe vriendin

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:45

Haha wat leuk No_No! Mijn oude pony is ook helemaal maatjes geworden met een kip, schijnbaar gaat dat erg goed samen :P

Wij hebben vandaag voor de 2e keer geoefend met de trailer met onze 3 jarige. Hij is gekomen met de trailer en dat was naar zeggen van de oude eigenaar best netjes verlopen. De eerste keer bij ons ging hij er ook wel redelijk braaf op (hij vond het wel eng en twijfelde een paar keer maar met wat lekkers ging hij er uiteindelijk in), maar toen we een rondje gingen rijden door het dorp had meneer ineens grote stress en was hij vreselijk druk en kletsnat van het zweet.
Vandaag dus weer een nieuwe poging en hij stond er al heel snel op (appels verrichten wonderen) en ook het rondje door het dorp ging heel braaf. Daarna nog een paar keer op en af geladen en hij ging zelf helemaal alleen na een paar keer (wij leren dat onze paarden aan zodat je in je eentje met ze weg kunt). Helemaal trots op hem! Van de week gaan we voor het eerst ook echt ergens anders heen en het liefst daar ook een klein rondje onder het zadel.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:54

Leuke foto No_no met die kip! :)

Snap dat je trots bent Welshfan! Erg prettig als ze netjes de trailer op kunnen.
Zine liep er de paar keer dat hij erop moest heel netjes in. Zelfs weleens op de trailer gezet om een ander erop te krijgen.
Hij is wel een keer gevallen omdat hij uitkleed, maar gelukkig liep hij er daarna nog wel op.
Achteruit eraf vond hij wel iets spannender.
Nu al een tijd geleden dat hij erop heeft gestaan, maar ik verwacht niet veel problemen mocht hij op de trailer moeten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:30

braaf te laden paardjes zijn heel handig! Shympie is ook aardig makkelijk te laden. Als ej zelf maar rustig blijft. Alleen uitladen is wat lastiger :o

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:34

Uitladen gaat ook heel braaf maar dat hebben we nog niet op vreemd terrein gedaan (kan me voorstellen dat dat spannender is voor hem omdat hij dan om zich heen wil kijken).

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:08

Afbeelding

Shympie heeft nieuwe sokken :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:20

No_No: wat zijn dat voor een sokken? :')

Azmay: fijn dat de aanleiding voor het dun worden gevonden is en ze mooi opknapt!

Lindsey: tja kan altijd gebeuren natuurlijk, fijn dat hij gewoon terug kwam! Mooie foto :)

Finley: hij ziet er top uit!

Lindamuster: mooi dat je het dan direct terug koppelt en zijn schema veranderd :)

welshfan97: fijn zeg dat het laden zo goed gaat :D

Ze staat er een beetje sullig bij :+ , ze heeft nog 4 weken rust ivm met het bultje, die gelukkig kleiner wordt, dus maar verder bezig met dingetjes wennen.

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:17

Knappie hoor!! Ze ziet er braaf uit!

Shym zijn sokken zijn sokken :D hij heeft door knutjes allemaal plekjes/mok gekregen en die kunnen er nu niet meer bij komen. Ik overweeg echte vliegendingen voor om de benen maar dit wel ook wel een beetje

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:53

Vanmorgen met Finley naar de dierenarts gefietst tussen de drommen schooljeugd. Hij vind het allemaal wel best. We zijn midden door de woonwijk gegaan om nog even bij mijn werk langs te gaan vond hij machtig mooi en stond dood stil bij de ukkies. Zijn ook nog door verschillende wandelhekjes geweest weet je wel twee van die hekjes die schuin bij elkaar staan.

Afbeelding

Afbeelding

Dierenarts vond hem er goed uit zien en mega braaf voor z'n leeftijd

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:13

Nova voorop. Oktober komt mijn meisje als het goed is naar huis eindelijk na 2 jaar op 600 km afstand in de opfok bij een goede vriendin <3

Afbeelding

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:46

No- no, laat je die " sokken " dag en nacht aan? Gaat dat niet broeien?

Leuk dat je Finley zo mee kin nemen naast de DA en naar je werk. Werk je op school?

Fijn dat Nova naar huis komt!!

Een telefoonkiekje van Zine gisteravond in het laatste zonnetje <3 Zijn manen groeien gestaag door :)
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:50

WoW wat zijn ze al lang zijn manen gaaf!

Nee ik werk als nanny bij drie kids dus ben even bij hun huis langs gegaan dat is vlakbij

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:54

Ik had al een beeld van 35 drommende kindjes om je paard heen :=
3 is goed te doen, hij zal vast de aandacht wel leuk vinden!

Het valt me nooit zo op dat hij lange manen heeft, maar op deze foto wel.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:00

Nee gelukkig niet al zou hij het prachtig vinden. Normaal kan hij niet zo heel goed stil staan nu heeft hij 15 min stokstijf stil gestaan hij bewoog enkel zij. Hoofd soms. Zo mooi om te zien hoe ze zich dan aanpassen ze hebben hem 1x eerder gezien toen vonden ze hem nog eng en nu vlogen ze hem om z'n hals en bleven hem maar aaien. Heb beloofd binnekort langs te komen met de kar dan kunnen ze meerijden.

Heb je z'n manen normaal ingevlochten?