Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:21

ik heb ongeveer dezelfde zoekeisen als jij. Ik zoek het liever onder de 10, maar niet jonger dan 6. Ook lekker recreatief en eens in de zoveel tijd een wedstrijd.

Het paard moet voor ons rond de 1.70 zijn, ik heb een grote boyfriend ;)
Op bokt staat een leukert. Daar ga ik morgen kijken! Ze heeft komend weekend een wedstrijd, dus hij zal wel goed lopen. Dan moet ie alleen nog lief zijn.. nou ik ben reuze benieuwd!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:22

welmoed__ schreef:
dit vind ik zo'n domme advertentie.
Die eerste foto, kijk hoe goed het paard springt, maar waar springt hij over heen? Precies de bedrading van het land. Is toch niet echt goede reclame voor je paard als je een foto plaatst dat hij over de bedrading heen springt?? Of ben ik nu gek??

@beauty, ik zoek een allround/spring paard tot en met 7 jaar. Braaf en nuchter absoluut geen heethoofd. Al goed gereden B niveau of hoger en tussen de 1.65 en 1.75. Normale prijsklasse.

Ben naar een paard gaan kijken die wel in je plaatje past.. hij is alleen 1.60 schat ik..
en eh, welke advertentie?

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:23

Is helaas te klein Calypso.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:23

hee hoi, hoe ver wil je ongeveer rijden?

EDIT; oeps foutje

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:25

Oo inderdaad spannend dan! hopen dat het wat wordt.

Mocht ik iets vinden wat op jullie eisen slaat, plaats ik het hier even.

Zelf vind ik het best moeilijk om een geschikt paard te vinden, het is toch niet zomaar even een aankoop en het is zo spannend of het zal klikken of niet he, maar wel erg leuk. Het is de eerste keer voor mij, mijn vorige pony heb ik als verassing gehad. Nu heb ik zelf helemaal de keus in wat ik wil, toch leuk!

Burella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:35

Nou, net een mailtje van de eigenaren van de merrie die ik wilde kopen :( Gisteren nog van alles doorgesproken over prijs, keuren etc. en aangegeven dat ik haar wel wilde hebben na nog 1x proefrijden voor de zekerheid, hebben ze de merrie vandaag plotseling verkocht aan andere mensen.. Misschien omdat ik zowel klinisch als röntgenologisch wilde keuren en zij dus kennelijk niet gezien het paard vandaag al opgehaald is door de nieuwe eigenaren -:(- _-:(

Mocht iemand nog een braaf, betrouwbaar paard cq leerpaard weten dan hoor ik dat graag. Stokmaat vanaf 1.64, chique type, liefst al geklasseerd in de dressuursport, prijsklasse tot 5000,-, verkeers- en trailermak. Het liefst paarden binnen een straal van 100 km vanaf Drachten(Friesland).
Ik heb een supergoed, blijvend plekje met het gehele jaar door overdag weidegang te bieden.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:48

@Burella, ben jij ff in de aap gelogeerd :n

@ Femke: nou dat vond ik ook. Misschien ben ik ook te kieskeurig, maar joh, het is wel een dure aankoop en je doet er als het goed is de komende 10 jaar nog wel mee he!? Ik vind het ook lastig. En dan gaat afspraken maken bij ons ook zo lastig. Vorig weekend afspraak door eigenaar afgezegd omdat ze ziek was. (het was half 3 en het was 20 graden buiten, dus ik heb mn bedenkingen _O- ) en dit weekend afgezegd omdat het paard een klap had gehad. Vind dit ook een super leuk paard.

maar goed, morgen naar nog zo'n leukert. ik vind het zoooo spannend!! :P

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:53

Burella, tja moet eerlijk bekennen dat ik ook mn paard verkocht zou hebben aan mensen die hem niet perse gekeurd hoeven te hebben, als t paard echt weg moest :)
Maar wel rottig voor jou!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:06

@ Ramanoff, ik snap het ook wel, maar had wel fijn geweest dat de verkoper had laten weten aan Burella dat er meer geïnteresseerden waren toch? Of ben ik dat gewoon te eerlijk?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:08

Zo, derde afspraak om bij een paard te kijken. Nu afwachten of die dan nog niet verkocht is. was veel belanstelling

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:12

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:16

@ calypso; ja dat is zeker niet netjes!
@ emma; spannend!

Burella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:20

@ Romanoff en Calypso: Ik snap het vanuit die oude eigenaren ook wel hoor maar had m'n zinnen eigenlijk al wel op dit paard gezet, dus gewoon even flink balen ;) Ik word eerlijk gezegd een beetje moedeloos van die hele paardenzoektocht!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:21

@MG zit wel wat tussen ja! Laatste is verkocht, helaas!! Die vond ik echt geweldig!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:26

Ik zal vanavond nog wat foto's proberen te maken van de 9 jarige merrie waar ik sommige mensen een berichtje over heb gestuurd!
Dan ga ik nu eten en dan naar de manege.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:27

Burella schreef:
@ Romanoff en Calypso: Ik snap het vanuit die oude eigenaren ook wel hoor maar had m'n zinnen eigenlijk al wel op dit paard gezet, dus gewoon even flink balen ;) Ik word eerlijk gezegd een beetje moedeloos van die hele paardenzoektocht!

Heb ik nu al.. ben nog niet eens lang bezig. En weet je wat ik het ergste vind.. zie je al die paarden lopen met hun eigenaar op een wedstrijd en dan denk je, ik wil ook een maatje!! waar vind ik ooit een leuk paard!!??

mnmnmnmnm :')

Burella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:32

:')
Calypso84 schreef:
Burella schreef:

Heb ik nu al.. ben nog niet eens lang bezig. En weet je wat ik het ergste vind.. zie je al die paarden lopen met hun eigenaar op een wedstrijd en dan denk je, ik wil ook een maatje!! waar vind ik ooit een leuk paard!!??

mnmnmnmnm :')

Het is ook zo moeilijk om een geschikt paard te vinden wat aan je eisen voldoet en waar je ook nog eens een klik mee hebt -O-
Mijn vorige paard heb ik in november gekocht, bijna een jaar er over gedaan om 'het' paard te vinden(na 3 paarden afgekeurd te hebben op het röntgenologische gedeelte werd er eindelijk één wel goed gekeurd) en na een halfjaar breekt ze haar schouder/been en moet ze op advies van de dierenartsen ingeslapen worden.... Leuke hobby :')

Burella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:33

En inderdaad.. Dan zie je zoveel mensen plezier aan hun paard beleven en dan denk je; dat wil ik ook!!!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:14

Mja kan ook nog dat met proefrijden alles goed ging en eenmaal op nieuwe stal n draak vn een paard!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:39

Vanmiddag opnieuw wezen kijken bij de Solitair merrie en ........... ik heb haar GEKOCHT, tenminste onder voorbehoud van klinische goedkeuring.
Als dat allemaal goed is halen we haar volgende week dinsdag op, dit omdat ik het hele paasweekend moet werken en ik er niets aan vind om de eerste dagen niets met mijn nieuwe paard te kunnen doen.

Hier nog 2 foto's van vanmiddag, ben helemaal verliefd <3

Afbeelding

Afbeelding

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:44

Leuukk!! Van harte gefeliciteerd!!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:49

leuk ulfeino, lief koppie zit er op :D

Mijn dame was vreselijk lief vandaag :j lekker bekapt en gewerkt met dr. Zit er aan te denken haar Attitude JS noemen :D past perfect bij dr hahaha.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:06

Leuke naam Seven en fijn dat het goed ging met rijden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:19

Bedankt :D
Ben dr uit ze heet vanaf nu Attitude JS :j

Ik hoop dat je paard goed gekeurd word ulfeino