Torius16 schreef:@Floortje_89 Sandro Hit was oa Wereldkampioen bij de 6-jarige dressuurpaarden in 1999, heeft meer dan 90 goedgekeurde zonen, is de vader van Poetin (merrie) en Salieri (GP van Silvia Max-Theurer google deze maar eens) en de ruin Versace (mv ULft zie ook Jazz) was in 2008 de duurste ruin voor 315.000!..
Hij heeft 14 nakomelingen in de Internationale dressuursport lopen en 19 nakomelingen die een keur/elite/prest of pref hebben behaald.
Wellicht drukt hij minder de stempel erop als Ferro of Jazz, maar dat heeft ook met 'koudwater' vrees van veel fokker te maken.
Maar goed dit allemaal even terzijde, mijn ervaringen zijn tot nu toe goed, maar zal zeker met de merrielijn te maken hebben.
@Pollux met een gewoon paard bedoel ik eentje die netjes aan de hulpen de proef doorloopt en het Z kan halen zonder spectaculaire bewegingen (zijn knieën tot aan de neus hihihihi) en die wellicht wel even opkijkt als 'ie iets vreemd in de bak ziet, maar daarna gewoon netjes doorgaat.
Geen hittepetit die ogen en neusgaten wijd openheeft en waarbij je elke seconde op je hoede moet zijn.
Helaas zijn deze karakterpaarden (uitzonderingen daargelaten) wel vaak de beste paarden. Ze moeten nl. net ietsje meer hebben (zowel de dressuurders als de springers) om op een bepaald niveua te 'acteren'.
Ik zag dat je een wat kleiner paardje zoekt (tussen de 1.55 en 1.60??) en helaas vraagt de markt (tenminste waar wij in opereren) om paarden tussen de 1.68 en 1.72 dus helaas kan ik je niet helpen, sorry!
Maar ik weet zeker dat je voor een budget van rond de 5000,00 zeker datgene moet vinden wat je zoekt.
Dat is precies wat ik bedoel
Als je jongepaarden wedstrijden wil winnen moet je een SH nemen. Maar ik neem aan dat als je een sportpaard koopt je sport wil rijden op niveau. En daar zijn SH per definitie ongeschikt voor. En veel van de SH kwamen bij top ruiters terecht en geen van alle kregen ze ze klaar. Ik denk dat er serieus geen 2 te vinden zijn die GP lopen.
Laatst bijgewerkt door Tjappie112 op 24-01-12 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt