Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:43

ik geloof niet in die winterkoopjes en dat de paardenmarkt zogezegd op zijn gat ligt

vooral in belgië vragen ze teveel geld voor een simpel dressuurpaard. Daar vind je bijna niets onder de 6000 euro (dressuurpaard he :) ) Ben dus meer in nederland aan het zoeken dan in BE :)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:45

Ja ik geloof er ook niet in, daarom dat ik zei : zogezegd.

Heb zelf ook al 2x een paard gezocht in Nederland terwijl ik tegen grens Frankrijk woon (Belgie). Hier zit er neit veel deftigs tussen en ze vragen belachlijk veel geld.
En ik vind de BWP's niet zo mooi, iets te bruut. KWPN'ers zijn eleganter

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:47

ja nu wordt er voor mij een paard in BE gekeurd maar het is wel een kwpn'er. België is ook nog altijd een springpaarden land vind ik :)
Ben 2 wekends geleden zelfs 350km naar friesland gereden... jammer genoeg niks voor mij :)

je moet er wat voor over hebben!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:58

Gelukkig moet ik maar een recreatiepaardje hebben. Ik heb zelf geen wagen/rijbewijs en dus moet ik aan mijn pa/intructrise vragen om te rijden en als het ver is, zijn ze niet zo blij om te rijden xD

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:26

:D

Niet helemaal mooi filmpje paar foutjes van pa en schrikreacties maar zo vanaf 1.50 min zie aardig drafje

Moderatoropmerking:
Link verwijderd

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:21

wat is ze mooi <3
en de voetjes gaan ook mooi van de vloer.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:32

Klinkt leuk en als het perfecte paard wat je zoekt Aprella, hopelijk is het wat!

Tita: Leuk paard!

Mijn moeder heeft net met de fokker van het paard van mn zus gebeld, ze zouden overleggen en weer terug bellen of ze iets weten. Ben benieuwd :)
Verder op internet valt het me aldoor nog tegen (en als er iets leuks op staat bellen we er achter aan en blijken ze al verkocht te zijn, bij mij is het eerste wat ik doe dan de advertentie er af halen maarja..)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:41

@ Adin ben ook blij met haar, haar draf onder zadel is ook zo geweldig..

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:42

@tita

veel succes ermee! Mooi paard en leuke bewegingen!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:40

Ik meld me hier ook maar even. Voor mij is de jacht ook geopend: ik zoek een 2,5 jarige of een 3,5 jarige die nog onbeleerd is, liefst een merrie maar hele mooie ruin of hengst is ook welkom. Ze moet minstens 1.65m worden anders wordt het voor mij te klein. Qua karakter mensgericht en meewerkend, maar wel sensibel. Verder hou ik echt van mooie koppies/modelletjes en beweging met een extra sterk achterbeen. Budget tot €5000,-

@tita, dus eigenlijk zo een als die jij gevonden hebt :D Wat een gaaf paard en wat een geweldige beweging zit daarin. Daar zul je wel heel gelukkig mee zijn. Ik las dat ze nog wat vocht oid in d'r been had, is dat nu helemaal weg?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:56

:j gelukkig en toch ook bang.. Door is erg sensibel maar toch nuchter dus tegenstrijdig nog.

Welliswaar een echte baby..

Toch heeft Door tijdje te koop gestaan volgens mij vanaf mei en ik kocht haar in sept was wel vanaf begin aug bezig ben 3x wezen kijken.
Vind raar dat niemand haar eerder heeft gekocht, ik denk dat het oa komt door de afstamming. Ze is helemaal springgefokt en maakt ook nog een leuke sprong. Haar draf is beter dan gemiddeld dressuurpaard maar als echte dressuurmiepen moet je dat maar aanspreken dat een paard springgefokt is.

Meeste springpaarden hebben ook nog eens matig draf.. Nu stond in Door de advertentie gelukkig geen filmpje en ze lijkt klein maar in nov was ze 163cm ik vermoed dat ze zeker gegroeid is.
Voor mij hoeft het niet meer ze is perfect zo.

leuk dat jullie haar ook leuk vinden :j op stal vinden aantal mensen haar ook leuk en de keurings-arts was weg van haar karakter en draf :D

Vocht is zeker weer gehalveerd, je ziet het niet zitten maar kan het wel voelen tis een windgal niet ernstig wel blijvend. Och tis de bedoeling dat ze levenslang bij mij blijft tenzij er iets gebeurd of mega-bod krijg

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:00

Oh ik vind sensibel en nuchter juist een hele goeie combi. De 'dappere' paarden zeg maar. Ik heb toendertijd Door ook op internet gezien hoewel ik nog niet zo heel serieus aan het zoeken was toen. Ik vond haar inderdaad te klein. Maar eerlijk gezegd mag het van mij wel springbloed zijn, vaak zijn dat wel de paarden met een betere galop en een draf die beter bewerkbaar is. En ze zijn vaak ook nog eens erg atletisch, ook handig in de dressuurring.

Ach en zo'n schoonheidsfoutje... ik zou me er niet druk om maken!

ps het commentaar van de filmer is trouwens erg vermakelijk :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:11

:D ooo wat dan ik heb geen geluid en kan dat niet horen (slechthorend)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:32

Jij zegt geloof ik: ze kan echt wel goed draven, en de filmer: ze kan het ook zonder jou gewoon :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:11

tita schreef:
:j gelukkig en toch ook bang.. Door is erg sensibel maar toch nuchter dus tegenstrijdig nog.

Toch heeft Door tijdje te koop gestaan volgens mij vanaf mei en ik kocht haar in sept was wel vanaf begin aug bezig ben 3x wezen kijken.
Vind raar dat niemand haar eerder heeft gekocht, ik denk dat het oa komt door de afstamming. Ze is helemaal springgefokt en maakt ook nog een leuke sprong. Haar draf is beter dan gemiddeld dressuurpaard maar als echte dressuurmiepen moet je dat maar aanspreken dat een paard springgefokt is.

Meeste springpaarden hebben ook nog eens matig draf.. Nu stond in Door de advertentie gelukkig geen filmpje en ze lijkt klein maar in nov was ze 163cm ik vermoed dat ze zeker gegroeid is.

leuk dat jullie haar ook leuk vinden :j op stal vinden aantal mensen haar ook leuk en de keurings-arts was weg van haar karakter en draf :D

Vocht is zeker weer gehalveerd, je ziet het niet zitten maar kan het wel voelen tis een windgal niet ernstig wel blijvend. Och tis de bedoeling dat ze levenslang bij mij blijft tenzij er iets gebeurd of mega-bod krijg

Ik stuur nu twee jaar een springer rond en om heel eerlijk te zijn: aan dat drafje kunnen veel dressuur-potenzwaaiers een puntje zuigen.......

Overigens vind ik de draf op je filmpje niet echt "spectaculair dressuur" maar ik zie wel iets anders: ze zweeft!! Wat is dat beest snel weg van de grond!! Ben daar zuinig op!!!!!!!!
Ze heeft best wat weg van mijn paard in haar bouw en houding, maar juist die draf heeft ze niet |( Ben ik wel mee bezig, maar ze dat aanleren kost wat tijd. Jij krijgt dat zomaar cadeau!!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:11

tita schreef:

@Tita..volgens mij heeft Door helemaal niet zolang te koop gestaan hoor, ik weet wel dat ze eerst met haar naar de keuring zijn gegaan en pas daarna zadelmak laten maken op de stal waar jij haar hebt bezocht en een niet zadelmakke verkoopt net wat lastiger......

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:00

vraagje
die dreamcatcher was leuk maar in stap zet hij zijn beide voorbenen naar buiten. Het is geeen maaien ofzo maar hij stapt wat wijdbeens zeg maar.
is dat erg?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:01

filmpje mss?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:03

is niey helemaal goed gegaan dus dat staat niet op film.
volgens verkoper is het dreamcatchers eigen, lees wel dat ze een " stekerig" voorbeen hebben maar of dit goed is. geen idee nooit eerder g3ezien

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:08

Klinkt toch wel erg typisch.. Maar ligt er ook aan met wat voor insteek je het paard koopt of je daar echt een keer mee in de knoop komt of niet denk ik.

Ik heb van het weekend twee paarden gekeken. ene was niks, maar de ander echt wel potentiële aankoop. Ben alleen pas net op zoek en nu ik voor de tweed ekeer kijken instructie mee had die zeker kritischer is kwamen er toch wat puntjes naar voren die me erg doen twijfelen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:08

en de stand van de voorbenen was gewoon goed?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:12

het leek alsof 1 voetje een beetje een bokvoetje was maar kon ook raar bekapwerk zijn was er niet zeker van.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:55

nog even ter verduidekijking (hoop ik)
zijhn voorbenen gaan iets naar buiten in stap, een soort schaatsbeweging.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:48

Het kan een balansprobleem zijn is ie nog kort onder het zadel?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:09

1 jaar maar hij wordt bijna niet gereden. probeer filpje van mijn telefoon op you tube te krijgen maar dat is een uitdaging.