Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:32

Succes Romanoff :):) spanneendd !
Lioony, heb je meer foto's ? Volgens mij een onwijs gaaf paard :D
Lause leuk! Ga je ook kijken?

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:42

succes met keuren Romanoff.
Lioony wat heb je toch mooi paard.

zijn er nog meer goede sites , naast marktplaats, speurders, sporthorses?
mag hier nog geen gezocht advertentie plaatsen.

Vindt dat ik zelf een lastig persoon ben met een paardje zoeken.
die leuk lijken staan veel te ver weg.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:56

Felix is degene die 5 week onder het zadel is, die leerde ik 5 week geleden kennen en een week terug voor t eerst gereden. Hij is nog nooit gekeurd, beslis ik vrijdag om hem te kopen dan wordt hij dus nog gekeurd. Bij goedkeuring koop ik hem.
Morgen ga ik voor een tweede keer rijden, instructrice gaat mee, zij was er overigens de 1e keer ook bij!
@lauste: spannend vd paarden! Morgen maak ik foto's van felix

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:11

@Jotoma: Hoe is het trouwens met Bernard gegaan? Wou je die toch niet? Heb ik even gemist geloof ik..

Edit: Ik weet het alweer, platvoet.

Blase__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:18

Romanoff schreef:
@ Ellabellah; Zou toch maar eens gaan nadenken of je een paard wel kunt betalen...

@ Blase : Rontgen zegt ook neit atlijd wat hoor.. hij word 100% goed gekeurd, komt op nieuwe stal in't land bij een ander paard, die geeft hem een rot schop heb je ook een kreupel paard en mss nu wel een rontgenbemerking ;)!
Hangt ook van de prijsklasse af of je wel of niet rontgen doet.. vanaf 3500-4000vind ik het nog wel waard.. daaronder eigenlijk niet. Dan ga ik alleen voor klinisch ,Tenzij ik twijfel en graag foto's rondom wil.
Maar heb je vaak dat de verkopers alleen keuren toelaat op eigen kosten van evt koper.. en als hij dan afgekeurd ben je en 350-400 euro lichter en geen paard ;)

@ Romanoff: ik neem aan dat je je paard laat keuren VOOR je hem naar je nieuwe stal verhuist, tuurlijk kan hij een trap hebben gehad op zijn oude stal maar denk dat je een paard wat al kreupel loopt voor je hem koopt niet laat keuren als hij nog in die toestand is.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:46

NonaWen schreef:
Succes Romanoff :):) spanneendd !
Lioony, heb je meer foto's ? Volgens mij een onwijs gaaf paard :D
Lause leuk! Ga je ook kijken?

Tuurlijk, wat wil je als je 2e hobby fotografie is? :D

Deze foto's dan niet zelf gemaakt (heb (nog) niet zo'n leuke telelens ^) ), maar zitten wel gave tussen! [ITP] Nieuwe aanwinst Courage voor het eerst ITP!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:46

Valt het jullie ook op dat er (zeker op Bokt) veel meer merrie's te koop staan dan ruinen?
Of ligt het aan mij? ;-)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:47

Op bokt keek ik nooit, maar binnen mijn eisenpakket stonden er echt alléén maar ruinen te koop haha!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:48

Op bokt kijk ik ook nooit, daar staat echt bijna niets..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:55

nee alleen maar merries hahahha

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:40

Hmmm Normaal ging ik deze zomer/herft een paard "krijgen" maar nu ben ik toch aan het twijfelen tussen een volwassen, helemaal,opgelereed paard en een groen paardje.

Het aantrekkelijke aan een groen paard is dat je alles zelf nog kunt leren, maar dat je niet weet hoe hij/zij met het rijden gaat zijn... en ik misschien nog een aantal moet wachten voor ik eventueel kan rijden (niet het belangrijkste, maar er moet zoiezo rekening met gehouden worden).

Ik heb ervaring met jonge paarden, dus dat is niet zo het probleem. Iemand tips?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:42

Als je nog een groen paardje koopt, kun je hem wel zelf alles aanleren, dat is wel leuk, maar wat ervaren paardje kun je meteen mee aan de slag...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:16

Je kan er natuurlijk ook 1 nemen die al zadelmak is, of 1 waar je meteen mee aan de slag kunt. Als je goede instructie hebt, waarom niet? Het ligt hem ook aan je budget, oudere paarden met wat meer opleiding zijn toch vaak wat duurder als ze zo'n 7/8 jaar oud zijn.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:14

Silly1972 schreef:
Valt het jullie ook op dat er (zeker op Bokt) veel meer merrie's te koop staan dan ruinen?
Of ligt het aan mij? ;-)

Ik vind alleen maar merries, en laat ik nu net een voorkeur hebben voor een ruin :o

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:22

Ik heb wel op bokt gekeken, maar op MP heb ik toch weer een hele leuke gevonden,
Ohja, hij word volgende week gekeurt als het goed is!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:23

ja ik dus ook, daarom viel het me op ;-)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:24

spannend Jasmijn!!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:33

Oh echt? Ik heb juist een hele sterke merrievoorkeur.
Wij hebben thuis 4 pony's, allemaal merrie's. :D
Eén ervan was geluk hoor, dat is ons veulentje dat 3 weken geleden is geboren.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:34

Jasmijn, wil je misschien de pony laten zien die je laat keuren?
Weet niet meer goed welke het was. :P

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:39

Twilight1 schreef:
mensen die in de buurt van zeeland wonen, hier staan nog anderhalve week 2 paarden die te koop zijn,
1tje van 12 jaar een ruin, 1.73, bruin, M1 dressuur potentie voor hoger niveau, B springen, 100% verkeersmak geen (stal)gebreken, lief eerlijk en leergierig paard.
2de van 7 jaar een ruin, 1.568, donkerbruin/zwart, recreatie gereden, sinds half jaar in de dressuursport op B/L niveau, paar keer een sprongetje gemaakt, 100% verkeersmak, in stal luchtzuiger maar buiten niet, hoog knuffelgehalte, lief eerlijk en leergierig paard.

ze zijn hier tot 16/17 juli als iemand interesse heeft moet je mij even een pb sturen dan kan ik ook voor foto's zorgen

ik woon niet in de buurt van zeeland maar wil wel graag foto's van vooral de eerste.
ken je het paard en zo ja hoe is hij buiten lief of juist meer een doordrammer?
p.s. ik rijdt niet zo goed dus daar moet het paard wel tegen kunnen.
(ik leer het natuurlijk ook nooit beter als ik alleen maar op de grond lig)

we gaan trouwens zaterdag een paard kijken.
een 6 jarige ruin. nu begin ik weer te denken, zou hij niet te jong zijn voor me? en dressuurmatig kent hij waarschijnlijk niet zo heel veel dus mn dochter kan er niet veel van leren.
maar aan de andere kant als het een makkelijk paard is die mee wil werken dan kunnen ze het ook samen leren, haar pony is altijd erg dwars en het duurt erg lang voor ze iets wil doen om die reden zoeken we een paard die behalve supermak is bij buitenritten ook makkelijk de dressuur oefeningen doet.

pfff wat vinden jullie toch een paard waar alle knopjes opzitten of zou een 6 jarige die altijd recreatief gereden is ook geschikt kunnen zijn.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:05

@ blase ; ik heb hem nu 4 dagen op proef :) & hij loopt niet kreupel hoor, anders had ik hem nooit op proef genomen!

@ Aprella; dan ging ik voor een zadelmakke, kan je hem verder nog naar eigen hand zetten :)

Nou de Keruing ging wel goed! Alg. onderzoek geen bemerkingen - alleen dat hij wat mager is,
Op zachte volte prima gangen, Op harde volte prima gangen,
Maar meneer werd ontzettend ongeduldig en heet na die rondjes in de longeercirckel toen we aan de buigproefen wilden beginnen (en ook nog allemaal paarden in en uit de wei, trailers wegrijden, mensen die gingen rijden) dus meneer ging hangen, wiebelen, wegdrukken en bij wegdraven omhoog.. dat ging dus niet zo goed, dus DA stelde voor morgen nog even de buigproefen te doen :), Don Royal was nu al zo opgefokt..
Hij liet vnadaag wel zien dat hij echt geen sulletje is! Hinneken en groot maken, was bijna een hengst joh! Maar hij bleef super braaf en handelbaar

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:11

@Hobbyboerin: Ik denk dat beide geschikt zou zijn! Zelf ging ik bij mijn eerste pony voor de oudere, ervaren leerpony. Ik had nog maar 1 jaar rij-ervaring op een manege, dus ik was eigenlijk nog gewoon een beginner. En ze was fantastisch, heb in die 5 jaar superveel geleerd van haar. Ik was/ben zelf ook nogal onzeker, dus voor mij was het wel heel verstandig om een ervaren pony te kopen ipv een groene. Maar je moet eigenlijk gewoon bij beide gaan kijken en dan merk je vanzelf wel waar je een betere klik mee hebt. :)
@romanoff: Oké, spannend! Maar komt vast helemaal goed!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:50

Spannend Romanoff!

Je weet nooit van te voren wat je aan gaat treffen hobbyboerin, dus zou me niet van te voren al te veel zorgen gaan maken. :)

Courage ging zooooooooooo fijn net met les :wow: Waar we vooral aan werken is het steeds niets blijven doen haha! :D
Alleen met de eerste keer aanspringen in galop deed hij een beetje raar :') Het leek alsof hij ging bokken en daarna ging hij er even (onbestuurbaar :+ ) vandoor. Maar kreeg 'm al snel terug en ben rustig verder gegaloppeerd. M'n instructrice had ook niet goed kunnen zien wat hij nou precies uitvoerde haha :') Zag wel hele diepe sporen in het zand op de plek waar ik aansprong, dus misschien dat hij niet helemaal lekker mee kon komen? Achja, daarna deed hij het weer heel braaf. :)
Hij heeft alleen wel z'n ijzer afgetrapt in de wei, en had nog wel springschoenen om ook.. :Y)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:40

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:58

Ikzal morgen de foto's er eens op zetten, heb dat nog steeds niet gedaan,(geen tijd :( )