Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:34

Wat is ie mooi marygoround :) snap wel dat je verliefd op hem bent :)

Wij hebben vanmorgen ook onze schoonheid opgehaald :)
Dat ging heel erg goed :) ze vond het niet leuk om in de trailer te gaan, maar eenmaal onderweg was ze wel mooi rustig.
Eenmaal op stal aangekomen hebben we dr lekker ff een uurtje in de buitenbak laten uitrazen, dollen en maf doen waarna we dr ff op stal hebben gezet, zodat ze gezellige merriegeluiden kon maken met/tegen de buurvrouw xD
Straks gaat ze nog ff lekker op de wei en als alles mee zit is zaterdag ons tuig binnen :o

Hier nog ff een fotoje van dr, tis een pony van bokt dus misschien had iemand dr al gezien, heb iig ff de foto van bokt gebruikt ook :o dus dat was nog bij de vorige eigenaren

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:00

marygoround schreef:
Jongens, ik denk dat ik mijn paard gevonden heb (L)

Een BWP, Fares van het Merelhof (iemand die hem kent?) schimmelruin van 1.63 ongeveer en heerlijke donkere manen en staart. Hij bleek geen 8 te zijn, maar 5. Over een maand 6. Ik zag hem en was meteen verkocht en toen ik erop klom en zijn stap voelde was ik eigenlijk al verkocht.. ben helemaal verliefd! : )

Dus morgen bellen we op dat 'ie het word als we de keuring afgewacht hebben : )

dus toch! heeft mijn duimen toch gehopen ;-)

Mooi paardje hoor
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 02-06-11 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:03

Merel___ schreef:
Ik ga zo even bijlezen denk ik, heb al zo lang niet meer gelezen! Maar ik had even een vraagje, op welke site's, behalve http://www.bokt.nl, http://www.marktplaats.nl en http://www.sporthorses.nl kijken jullie nog meer naar paarden? Ik wil zó graag "mijn" paard vinden, maar het lukt me gewoon niet. Poor, poor me.
Sorry, klinkt als een zeur, maar ik word af en toe echt gek van het (lijkt wel) eindeloze zoeken.. Dus misschien hebben jullie nog een paar suggesties? :)

ik weet niet wat voor soort paard je zoekt, maar de fokker van mijn vorige paard heeft ook leuke paarden staan, al staan ze niet op de site, je zal ech even moeten bellen en vertellen wat je wil, dan kunnen hun zeggen of ze wat hebben (p.s. vrijwel alles is uit eigen fok).

ze fokken vooral allround/springpaarden, als je geintereseert bent pb me maar

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:49

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:21

ook erg leuk!

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:33

Beide paarden op deze pagina vind ik er leuk uit zien, fijn zeg! (:

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:17

zucht, en dan moet ik nog zo lang wachten!!!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:35

Ja meis, soms gaan er andere dingen even voor.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:42

hehe ja een lege bankrekening ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:44

Nou het ligt wel aan meer dingen toch?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:46

mwha.... dit is wel de grootste reden hoor ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:06

Oh meiden wat gaan jullie hard! Ik voel me echt benadeeld! Ik zit echt van af het begin in dit topic samen met lioony en Gipsy, en iedereen die voorbij komt heeft een paard gescoord! Gipsy nu ook heel fijn voor haar en ook lioony is in onderhandeling! MAAR WAAR BLIJF IK (even beetje zelfmedelijden hoor)
Ik denk dat ik echt misschien wel teveel eisen heb en iets zoek wat niet bij mij past ofzo. Maar wordt nu wel een beetje hopeloos ervan!
Stiekem hoop ik dat het lukt met die drie jarige, maar als je me adv. er naast pakt voldoet ze ook niet aan alles. Vooral het belangrijkste ontbreekt, doorgereden is ze nog niet echt! :S Maar we zullen zien waar het schip strand! De paardjes die ik vandaag weer heb voor bij zien komen zijn schitterend gefeliciteerd met de aanschaf van zulke schatjes! Have fun !

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:10

Naja ik vond ook dat ik veel wensen en eisen had maar in de vos heb ik wel alles gevonden! Behalve dattie vos is, dat wilde ik ECHT niet maarja, een leuk paard laat je niet staan om z'n kleur denk ik dan maar :)

Je vindt ook wel wat!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:20

Ach ik hou op zich ook niet van vossen, maar als je in mijn profiel kijkt snap je waarschijnlijk wel waarom ik toch verliefd op hem werd.
karakter telt toch meer hoor, dus ondanks mij kleuren voorkeur, probeer ik daar toch doorheen te kijken.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:26

Alice13, you're not alone :') ik heb tot nu toe ook nog niet zo veel geluk

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:40

Gefeliciteerd met jullie paardjes en succes ermee.
Allebei de vossen zien er goed uit en de schimmel een pagina terug is ook een mooie.

Ik moet straks maar eens mensen bellen, eerst gemailed. stonden nog te koop. me faalangst zit niet mee. ben zo nerveus met bellen.
gaat om deze : een friese ruin, Quater horse en arabier. wat een verschil :P , maar deze voldoen zorond aan me eisen.

enigste waar ik mee zit, is verstandig om pony/paardje van 15+ te kopen?

en morgen weer bij pensionstal kijken, was laatst bij stal in de buurt weesten kijken.
was alleen beetje geschrokken van grote honden die losliepen en blaffend op me af kwamen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:43

Tja 15 plus gaat niet zo lang mee en je krijgt het niet meer verzekerd, maar ja das jouw keuze natuurlijk en ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:52

recreatie rijden en buiten rijden/wandelen. meer niet.
heb niet zoveel eisen: verkeersmak en knuffelbaar zijn en niet te groot.

de arabier is 16 jaar, zit zo te twijfelen erover. want ik wil paardje lang houden eigenlijk.
tot welke leeftijd kan paard verzekeren?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:55

meeste tot 14 jaar

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:57

15+ zou ik zelf niet kopen, dan beginnen er toch vaak al wat kosten aan te komen en die gaat natuurlijk geen 10 jaar meer mee, uitzonderingen daar gelaten..

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:05

ik zit juist in die leeftijdgroep te kijken.
mn dochter wil wat leren van het paard en ik wil rustig buiten kunnen rijden.
verder heb ik een laag budget en dan kom je al gauw in deze leeftijd terecht.
ik dacht dat ze bij ons nog wel in de verzekering konden maar dan voor een lager bedrag of zo er was wel wat mee maar dat moet ik ff opzoeken.
het paardje dat ik morgen ga kijken is ook bijna 16

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:21

Mijn vriend wil ook leren van onze nieuwe aanwinst, en strandritjes staan ook lekker op onze planning, dus een heel jong miepje wilden we ook niet. Deze is 10 en dat vind ik prima, kan gerust nog even mee en de puberale gekkigheid is er al uit.. Maar wellicht betaal je daar dan inderdaad meer voor dan voor een 15+'er :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:25

:wave: mag ik me hier ook melden ook als het lang gaat duren :D

sta sinds gisteren bij ons op de wachtlijst voor een 2e paard maar het is ontzettend druk dus ik denk niet dat ik binnenkort aan de beurt ben omdat de stalling nieuw is verwachten we op korte termijn absoluut geen verloop...sterker nog helemaal geen verloop.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:35

kun je dan nergens anders naar toe?

Tegen die tijd dat we opzoek gaan naar een paard, moet het paard ook braaf te rijden zijn door iemand met 0% ervaring, mijn vriend wil leren rijden maar hij wil alleen les van mij, dus tja dan moeten we wel een mak ding hebben :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:22

Gypsy schreef:
Nou hier goed nieuws, Modena is goedgekeurd. :D
Ze was helemaal perfect. Enigste wat de DA kon vinden was dat ze naar toontreders stand neigt.
Volgens hem gaf dat gezien mijn ambities niets, maar ik ben toch aan het proberen meer info te vinden.
Twijfel of ik wel voldoende duidelijk gemaakt kreeg dat ik dan mischien geen sportambities heb, maar dat buitenrijden en daarbij flink kilometers maken ook zwaar kan zijn.

Wat goed!! Heb je al een beslissing gemaakt? :)

marygoround schreef:
Geen rijfoto, maar voor de indruk;

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2718_n.jpg

En dan moeten die manen natuurlijk heerlijk lang groeien he. :3

Leuk paard! :j

marygoround schreef:
^Wat fijn! : )

Ik hoop echt dat iedereen hier snel z'n paardje vind, voor mij is het ook zeker dat als Fares goed door de keuring komt hij van mij is. Ben tot over m'n oren verliefd en al de hele ochtend borstels aan het schoonmaken enzo, heerlijk. Hoop dat de rest zich ook snel zo voelt : )

Haha, dat heb ik gister ook gedaan! En m'n dekens zitten nu ook in de was :=

Dott schreef:
Wat is ie mooi marygoround :) snap wel dat je verliefd op hem bent :)

Wij hebben vanmorgen ook onze schoonheid opgehaald :)
Dat ging heel erg goed :) ze vond het niet leuk om in de trailer te gaan, maar eenmaal onderweg was ze wel mooi rustig.
Eenmaal op stal aangekomen hebben we dr lekker ff een uurtje in de buitenbak laten uitrazen, dollen en maf doen waarna we dr ff op stal hebben gezet, zodat ze gezellige merriegeluiden kon maken met/tegen de buurvrouw xD
Straks gaat ze nog ff lekker op de wei en als alles mee zit is zaterdag ons tuig binnen :o

Hier nog ff een fotoje van dr, tis een pony van bokt dus misschien had iemand dr al gezien, heb iig ff de foto van bokt gebruikt ook :o dus dat was nog bij de vorige eigenaren

http://i52.tinypic.com/2197w5.jpg

Gefeliciteerd!! Leuke pony!

JulieDR schreef:
Hier een filmpje van "de onze":

http://www.youtube.com/watch?v=6vbst8ToOcc

Weer een leuk paard haha! :)
Vind 'm alleen wel erg stijfjes lopen. Maar dat komt vast wel goed!

Alice13 schreef:
Oh meiden wat gaan jullie hard! Ik voel me echt benadeeld! Ik zit echt van af het begin in dit topic samen met lioony en Gipsy, en iedereen die voorbij komt heeft een paard gescoord! Gipsy nu ook heel fijn voor haar en ook lioony is in onderhandeling! MAAR WAAR BLIJF IK (even beetje zelfmedelijden hoor)
Ik denk dat ik echt misschien wel teveel eisen heb en iets zoek wat niet bij mij past ofzo. Maar wordt nu wel een beetje hopeloos ervan!
Stiekem hoop ik dat het lukt met die drie jarige, maar als je me adv. er naast pakt voldoet ze ook niet aan alles. Vooral het belangrijkste ontbreekt, doorgereden is ze nog niet echt! :S Maar we zullen zien waar het schip strand! De paardjes die ik vandaag weer heb voor bij zien komen zijn schitterend gefeliciteerd met de aanschaf van zulke schatjes! Have fun !

Hahaha :P Wij zijn de onderhandeling al voorbij :P Nog 4-6 weken en kan ondertussen al beetje opbouwend daar beginnen. :)
Had je nog contact opgenomen met die mensen van het halfzusje van die van mij? :P

@ 15+
Zou het zelf niet doen, maar heb denk ik andere ambities.
Het ligt ook aan het paard, wij hebben op stal nog een 21-jarige in de Z lopen en mijn bijrijdpaardje is ook 20 en daar train ik ook nog 4-5 dagen per week zo'n uur á anderhalf uur mee. :) Gister ook meegenomen naar het bos, daar 2 uur lang rond gereden (gecrosst, mevrouw had er zin in := ) en dat gaat allemaal nog prima! :) Wel heeft ze artrose en daar krijgt ze poeder voor. Dat is dan wel weer een risico, slijtage etc.

Zo, ik ben weer bij. Wij zijn vandaag ook weer in de weer geweest en hebben nu meer duidelijkheid en we wachten deze voorlopig nog lekker af. :) Kostte me vanochtend wel enige moeite om me klaar te maken, want ben ziek wakker geworden.. :+ Gelukkig had ik na 2 paracetemollen geen last meer, maar toen we weer thuis kwamen was ik kapot.. :Y)