aparte, bijzondere laarzen, wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_erell

Re: aparte, bijzondere laarzen, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:56

Waar laten jullie die lipica's maken dan? Ik kan op de website niet veel vinden over zelf ontwerpen. Dat vind ik bij www.rijlaarzenopmaat.nl wel. Maar daar hebben ze alleen derby's. En lipica's zijn goedkoper zeker?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:02

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:34

leuke laarzen al zal ik er zelf niet snel voor kiezen.

heb eindelijk mijn laarzen binnen.

een paar blauwe lak superior petrie en een paar zwarte lak.

zal wel eens een foto maken vanavond.

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:49

Die van jou zijn ook gaaf! :D ik heb ook nog zitten twijfelen om de bovenkant van de boog met piping te doen :)
Laatst bijgewerkt door Elles op 01-11-11 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Grote fotoquote verwijderd

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 00:32

Ik ben benieuwd naar de Petrie's! De laarzen van Lipica vind ik persoonlijk nooit zo mooi. :o

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 00:47

Ik vind die met dat goud/ bruin (wat is het eigenlijk?) Ook erg gaaf, zien er sjeik uit.
Ik ben ook niet zo weg van lipica, het idee erachter is leuk, dat je er zoveel mee kunt, maar qua vorm en uitstraling vind ik ze toch vaak wat 'neppig'. Ja, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Vind de meeste die langs komen erg leuk, maar zelf zou ik ze toch niet nemen. Het is het allemaal net niet vind ik. En ik vind de vormen niet mooi en ook die gespen enzo, het is zo kidserig. Sorry, ik bedoel het totaal niet negatief en persoonlijk, maar ik wilde het toch graag een keer kwijt.

En zoals ik al zei, er zitten super leuke en orginele tussen. En daarentegen is de prijs van lipica ook nog. Vrij leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:16

DewiRox, ik deel je mening.

Ik heb weleens combinaties in de ring die dermate afleidend gekleed zijn dat ik mezelf moet focussen op hè rijden ipv op alle tierelantijntjes eromheen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:54

Ja, dat kan ik me erg goed voorstellen. Als ik sommige dan los zie rijden, laatst een x iemand die was zowat helemaal in het roze, dan vraag ik me wel eens af waarom die mensen dat zo graag willen. Ten eerste val je onwijs op en kijkt iedereen naar je (iets waar ik ook totaal niet van hou) en je bereikt er niks mee. Ik vind het altijd mooier om iemand op wedstrijd te zien die echt gewoon netjes is, en dan kunnen sommige dingen echt wel iets extra's. Wat ik me ook eigenlijk af vraag, voor de mensen die 'opvallend' in de ring verschijnen, dus zoals Wollewaps, krijgen jullie nu ander commentaar wat betreft verzorging, op je protocol?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:07

Mooie laarzen komen voorbij zeg.. :)
Ik wil ook graag nieuwe laarzen hebben, derby's. Zit alleen te twijfelen tussen het polo model of weer soft jumpers. En in het bruin/cognac of gewoon zwart.. Lastig hoor :=

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:20

DewiRox schreef:
Ja, dat kan ik me erg goed voorstellen. Als ik sommige dan los zie rijden, laatst een x iemand die was zowat helemaal in het roze, dan vraag ik me wel eens af waarom die mensen dat zo graag willen. Ten eerste val je onwijs op en kijkt iedereen naar je (iets waar ik ook totaal niet van hou) en je bereikt er niks mee. Ik vind het altijd mooier om iemand op wedstrijd te zien die echt gewoon netjes is, en dan kunnen sommige dingen echt wel iets extra's. Wat ik me ook eigenlijk af vraag, voor de mensen die 'opvallend' in de ring verschijnen, dus zoals Wollewaps, krijgen jullie nu ander commentaar wat betreft verzorging, op je protocol?

Ik kan inderdaad wel bedenken dat het afleid, en daarom vond ik het in eerste instantie ontzettend raar dat de knhs/fnrs het toe gingen staan, maargoed, ik vind 't niet erg want ik hou van mn groene spullen :+ en verder 't opvallen, dat valt bij mij wel mee, ik doe het ook niet om het opvallen :) ik rij in in m'n witte pakje en pas als ik richting proef ga gaat 't jasje aan, en daarna gelijk weer uit.
Ik moet zeggen dat ik geen heel actief wedstrijdruiter ben, maar de keren dat ik wedstrijd had, heb ik er nooit negatief commentaar op gehad, 2x heb ik op mijn protocol zelfs "leuke outfit" gehad, maargoed, toen had ik mijn laarzen nog niet, dus Dan heb je alleen een zwart jasje met accenten, en een wit dekje met accenten, dus daar zullen mensen/juryleden vast anders tegen aan kijken Dan wanneer ik bijvoorbeeld met een compleet groen jasje de ring in zou komen :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:24

Denk dat het maar net is hoe je zelf in elkaar zit.. Als ik jury zou zijn zou ik het alleen maar leuk vinden en ideëen opdoen voor me eigen outfit :+

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:36

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie niet echt verschil tussen de Derby Softjumper en de Derby Marrigje. En toch is de Marrigje duurder, is het dan gewoon betere kwaliteit of is er nog iets anders?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:41

lovey_ou schreef:
Denk dat het maar net is hoe je zelf in elkaar zit.. Als ik jury zou zijn zou ik het alleen maar leuk vinden en ideëen opdoen voor me eigen outfit :+

Daardoor heb ik inderdaad een paar DeNiro's aangeschaft. Ik kreeg iemand in d ering met prachtige bruine laarzen en die wild eik toen ook. :D

De set van Wollewaps vind ik persoonlijk echt niet mooi, sorry.
De laarzen van Marinka vind ik wat minder opvallend. Het randje op de neus vind ik heel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:04

Het 'ergste' wat ik in de ring gehad heb was vooral erg onhandig.
De dame had zoveel glitters/steentjes dat het wel erg schitterde onder de halogeen verlichting die ze in de hal gebruikten.

Ze had het echt overal. Op der jasje: kraag, plastron, alle knopen. Op der cap volop, der handvat van der zweep en der laarzen.

Op zich best leuk maar onder de halogeen verlichting niet handig

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:33

DewiRox schreef:

Ik wil hier toch even op reageren.
Het is hoe je het er zelf naar maakt, dat opvallend verschijnen vs. commentaar op je coupon.
Ik denk dat ik wel met zekerheid kan zeggen dat ik erg opval in de ring. Geloof dat ik hier in de buurt de eerste was met een aparte combi (en dan heb ik nog maar bruin), met een creme gebiest jasje, laklaarzen en bling cap (en ja, je ziet het goed, een lakhoofdstel :D ):
Afbeelding

Ik heb volgens mij nog nooit een negatief commentaar gehad. Het heeft ook erg veel te maken met smaak van de jury en zeg nou zelf, als ze hun smaak laten spreken en dit een 5 geven, is er overduidelijk iets mis als jury (gaat niet om smaak, maar om regeltjes etc blabla).

Wat jij denk ik bedoelt is, denk ik, het feit dat mensen het niet goed genoeg afstemmen. De combi van Wollewaps zou daar een perfect voorbeeld van kunnen zijn, als alle kleuren groen een totaal andere tint hadden. Dan zag het er druk en lelijk uit. Maar de kust van het afstemmen, dat is, in mijn ogen, het belangrijkste in een combi :j
Als mijn jasje bijvoorbeeld een totaal andere tint had gehad dan mijn laarzen, of mijn zadel of noem het maar op, ziet het er al snel heel erg druk uit (zeker op mijn koe :') )

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:37

Dat ben ik inderdaad met je eens Rox, het afstemmen blijf ik ook een belangrijk onderdeel vinden!

En ach, met die "ik-laat-herman-vliegen-koe" van jou ben je toch al een aparte verschijning haha :')

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:39

WHAHA in Barchem bij de SGW was er een vent die me zei 'je moet er op zitten, niet ernaast lopen', toen zei ik voor de grap 'Zeg dat maar tegen Herman den Blijker, die ging er zelfs naast liggen'. 'Oh was hij dat??? WAT een GENIE die knol van je!!' :')

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:41

Hahaha :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:43

:')

Maar t is idd t afstemmen :j Sommige mensen krijgen het al voor elkaar om het héel druk te maken met simpele kleuren.

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:48

Kijk, als ik nou inderdaad m'n groene hoofdstel en beugelriemen er nog bij aanknoop word 't inderdaad wel erg druk :')

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:54

Ben het ook eens met Rox zolang het mooi bij elkaar past maakt het niet uit hoe gek je het zelf wil hebben toch :P

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:07

Roxxiejj schreef:
WHAHA in Barchem bij de SGW was er een vent die me zei 'je moet er op zitten, niet ernaast lopen', toen zei ik voor de grap 'Zeg dat maar tegen Herman den Blijker, die ging er zelfs naast liggen'. 'Oh was hij dat??? WAT een GENIE die knol van je!!' :')

(ff off-topic) Maar was dat jou paard joh? Ik heb helaas de aflevering gemist, vond het voorstukje wel erg spectaculair haha! Wat gebeurde er nou waardoor hij viel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:15

Jammer dat de link het niet meer doet met herman :)

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:38

Staat jou paard daar op stal Rox? das best een eindje NL uit of niet?