Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fika schreef:Elisa2 schreef:N.a..v het bericht van Bas de Recht kwam ik dit ook tegen en al zijn standpunten zijn eenvoudig te weerleggen.Nu is er weer een hetze, er gaat een (naar alle waarschijnlijkheid) bewerkte foto rond van Wendy met een blauwe tong en een tong die over de stang ligt. Heel apart..
Zo vertelde hij dat de tong die je op de foto ziet, eigenlijk de bovenlip is, wat overduidelijk niet zo is.
Hij vertelde dat de stang was gephotoshopt, want het ringetje was vierkant.
Ik vond dit erg interessant en heb dit nagebootst in gimp.
Conclusie, compressie maakt het ronde ringetje vierkant(er).
Er gaat inderdaad ook rond dat de tong blauw is gemaakt, maar er reageren meerdere mensen onder zijn bericht die het live hebben gezien.
Veel reacties onder dat bericht spelen echter boekdelen;"Ze maken onze sport kapot", etc.
Maar dat doen ze toch echt zelf door zo te rijden.
Hierbij is mijn mening niet dat Isabelle Werth een slechte amazone is of dat ze haar paard slecht rijdt of mishandelt.
Maar ik vind wél dat zoiets als een blauwe tong en horizontale stang gewoon niet voor moet komen.
Fika schreef:Elisa2 schreef:N.a..v het bericht van Bas de Recht kwam ik dit ook tegen en al zijn standpunten zijn eenvoudig te weerleggen.Nu is er weer een hetze, er gaat een (naar alle waarschijnlijkheid) bewerkte foto rond van Wendy met een blauwe tong en een tong die over de stang ligt. Heel apart..
Zo vertelde hij dat de tong die je op de foto ziet, eigenlijk de bovenlip is, wat overduidelijk niet zo is.
Hij vertelde dat de stang was gephotoshopt, want het ringetje was vierkant.
Ik vond dit erg interessant en heb dit nagebootst in gimp.
Conclusie, compressie maakt het ronde ringetje vierkant(er).
Er gaat inderdaad ook rond dat de tong blauw is gemaakt, maar er reageren meerdere mensen onder zijn bericht die het live hebben gezien.
Veel reacties onder dat bericht spelen echter boekdelen;"Ze maken onze sport kapot", etc.
Maar dat doen ze toch echt zelf door zo te rijden.
Hierbij is mijn mening niet dat Isabelle Werth een slechte amazone is of dat ze haar paard slecht rijdt of mishandelt.
Maar ik vind wél dat zoiets als een blauwe tong en horizontale stang gewoon niet voor moet komen.
Elisa2 schreef:[
Heb je de proef gezien? Stangteugel was merendeel van de tijd los en de aanleuning heel erg open.
Daarnaast staan er bij de blauwe tong foto's ook heel veel reacties van mensen die er live bij waren en niks gezien hebben. Overigens had ik het niet over wat Bas schreef, maar bepaalde fotograven die aantoonden hoe je de kleur uit de foto haalde. Wat te zien was aan de frontriem waar het rode er ook ineens uit was.
Wat ik apart vond aan die foto is dat de tong over de stang lijkt te zitten. Zo had ze nooit een goede proef kunnen rijden.
Elisa2 schreef:Zeg het maar, waarschijnlijk omdat ze er weer volgers, likes en geld mee verdienen?
Over die video, natuurlijk dat ligt geheel aan die persoon..maar waarom moeten dan gelijk alle ruiters over 1 kam geschoren worden? Als jij je paard slaat kan ik daar toch ook niks aan doen?
Uppojono schreef:Ja, maar juist omdat het kort is, mist de 'aanleiding' compleet. Er is natuurlijk nooit een aanleiding om dit te doen, maar wat is eraan vooraf gegaan? Ik begrijp nu dus dat ze al bekend staat om dierenmishandeling, dat maakt het voor mij inderdaad wel wat anders.
Fika schreef:Het kan altijd een momentopname zijn geweest, daarom kun je van zo'n foto niet concluderen dat de hele proef slecht was.
Als dit 1 kort moment was in de hele proef, vind ik niet dat daar een heel drama om gemaakt hoeft te worden, maar dat het wel slim is om dit in de gaten te blijven houden.
Maar voor mij is dit wel weer een bevestiging dat er teveel ijzer in zo'n kleine mond zit.
mce schreef:hoop dat ze - PETA, wokies, activisten ect. - met deze filmpjes het FEI, KNHS en FNRS kantoor gaan bezetten net zo lang tot b.v. artikel 401 weer terug is, niet niet het vrijblijvende wat er nu voor in de plaats is gekomen,
dan zou al die heisa enig effect hebben nu gaat het imo veelal om beschadigen van mensen waar je geen dier mee helpt, dat leed gaat gewoon door, stopt niet door iemand aan de schandpaal te hangen
_San87_ schreef:Fika schreef:Als je op Facebook Bas de Recht op zoekt is het een bericht van enkele dagen geleden.
Ik zie niks raars aan de kleuren van de frontriem. De ligging van het bit is raar en op de foto zie ik een pain face. Ik kan alleen die foto niet rijmen met het beeld dat ik zag op de OS.