Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Audesta schreef:Oke even hypothetisch.
Kopende partij wil röntgen, ik betaal. Komt een bemerking uit waar ie recreatief ( volgens doel) prima mee te rijden valt. Zij koopt hem toch niet en dit was foto, ik noem maar wat, 6. Dan ben ik als verkoper toch gekke Henkie dat ik de hele keuring betaal.
Lieser schreef:Maar dat geldt andersom ook, toch? Verkoper beweert dat het paard gezond is, koper betaalt de keuring, paard afgekeurd, geld kwijt. Als je ziet hoe vaak paarden worden afgekeurd, snap k wel dat kopers ook geen gekke Henkie willen zijn.
Als ik een tweedehands auto koop, verwacht ik ook dat daar een recente APK vanuit de verkoper bij zit.
denisesilver schreef:Hoe vaak is deze discussie al gevoerd?![]()
Uiteindelijk is de uitkomst; duidelijke afspraken maken vooraf.
c_alsemgeest schreef:Ik verkoop al jaren niks meer, maar ik zou zelf inderdaad ook wel altijd keuren bij een goede keuringsarts. Dan kom je niet zo snel voor verassingen te staan als verkoper. Want het is voor beide een teleurstelling als een paard wordt afgekeurd.
denisesilver schreef:Hoe vaak is deze discussie al gevoerd?![]()
Uiteindelijk is de uitkomst; duidelijke afspraken maken vooraf.
MarjanB schreef:Ik heb gelachen om jullie fjorden verhalen! Ben gisteren heel blij van de fjord afgestapt die overigens heel beleefd en goed opgevoed is![]()
Van t weekend mee naar het bos.
Qua keuren, ligt voor mij echt aan t dier en vraagprijs. En ik zou als verkoper willen weten wat ik verkoop. Dit om gedoe en teleurstelling te voorkomen
Lynn_Nikita schreef:Ik heb beide meegemaakt, alleen klinisch. 1 x afkeur kosten eigenaar en 1 keer kosten afkeur voor mij. Helaas is op vandaag best veel, afkeur, kosten potentiele koper en dat kan best aantikken en naar mijn idee ook oneerlijk.
ikke schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik heb beide meegemaakt, alleen klinisch. 1 x afkeur kosten eigenaar en 1 keer kosten afkeur voor mij. Helaas is op vandaag best veel, afkeur, kosten potentiele koper en dat kan best aantikken en naar mijn idee ook oneerlijk.
Echt hè, paarden is de enige omgeving waar de opdrachtgever niet wenst te betalen als de uitkomst 'm niet bevalt.
Als je een bouwkundige keuring op je potentiële huis laat doen; jij betaald.
Als je een aankoopkeuring van je potentiële auto laat doen; jij betaald.
Als je financieel advies wil hebben, jij betaald; ook als daaruit komt dat je het niet kunt betalen.
Maar nee, als er uit de aankoopkeuring van een paard een antwoord komt wat de potentiële koper niet naar de zin is, moet de verkoper opeens opdraaien voor de kosten! Leg uit wat daar zo bijzonder aan is dat dit af moet wijken?
ikke schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik heb beide meegemaakt, alleen klinisch. 1 x afkeur kosten eigenaar en 1 keer kosten afkeur voor mij. Helaas is op vandaag best veel, afkeur, kosten potentiele koper en dat kan best aantikken en naar mijn idee ook oneerlijk.
Echt hè, paarden is de enige omgeving waar de opdrachtgever niet wenst te betalen als de uitkomst 'm niet bevalt.
Als je een bouwkundige keuring op je potentiële huis laat doen; jij betaald.
Als je een aankoopkeuring van je potentiële auto laat doen; jij betaald.
Als je financieel advies wil hebben, jij betaald; ook als daaruit komt dat je het niet kunt betalen.
Maar nee, als er uit de aankoopkeuring van een paard een antwoord komt wat de potentiële koper niet naar de zin is, moet de verkoper opeens opdraaien voor de kosten! Leg uit wat daar zo bijzonder aan is dat dit af moet wijken?