Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 22:51

Ja het ging ook helemaal nergens om, was inderdaad gewoon een trainingsrondje. Ik moet L1 met hem starten omdat ik met zijn moeder ZZ-L heb gehaald, dus we zijn nog lang niet zo ver dat we officieel gaan rijden. Maar dan is het alvast fijn dat deze kop eraf is, en ik weet dat ik ook op wedstrijden op hem kan rekenen. De beperkende factor ben ik zelf.

Wat fijn dat Reus nu ook goed gaat Ddara! Dan kan jij ook verder bouwen aan jullie toekomst samen.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 23:30

Heel leuk om jullie updates te lezen.

Wat fijn dat Replay zich zo goed heeft gedragen, dat is een fijne steen om op voort te bouwen!

Fijn DDDara dat Reus nu ook goed gaat!

Mijn paard draagt wel bescherming met het springen.

Wij hebben gisteren de IBOP gereden.
Ondanks dat ik goed de griep te pakken had, toch besloten heen te gaan en op te stappen.
Resultaat mocht er gelukkig zijn, geslaagd voor de IBOP met mooie punten. *\o/*

Heel blij met het resultaat & uiteraard mijn merrie :D :j

Afbeelding

Afbeelding

Moonlight17

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:35

Hier loopt hij altijd met peesbeschermers voor. Maar tijdens de crosstraining ook met achter hoge beschermers.
Aangezien hij nog geen goede dure peesbeschermers waard is, heeft hij van die goedkope dingen om.
Hier worden soms van die bokpartijen uitgehaald met domme acties, dat ik ze toch elke keer maar voor de zekerheid om heb.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:21

Wat fijn SimonDesteny, gefeliciteerd met de mooie punten op de IBOP!

Ik vraag me wel af wat je bedoelt met dat hij nog geen dure peesbeschermers waard is Moonlight, als je bang bent voor blessures door rare bokpartijen kun je toch maar beter duurdere beschermers hebben, of denk ik nu heel krom :=

---------
Ik wil nog even een paar van de foto's delen van mijn fotoshoot afgelopen dinsdag, ik ben verliefd op mijn eigen paardje <3
Ik heb 359 foto's van de fotograaf gekregen, was echt onmogelijk om er een selectie uit te halen haha. Heb ook rijfoto's, maar ben daar een beetje terughoudend in om te delen omdat ik veel dingen bij mezelf zie waar ik ontevreden over ben :=
Die hou ik nog even voor mezelf dus haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:24

SimonDesteny, gefeliciteerd. Wat fijn dat het goed ging en jullie mooie punten hebben. En je toch gewoon bent gegaan.

Rose_sonny Wat een mooie foto. We zitten in het beleer topic dus dat er dingen zijn die je nog wilt verbeteren is prima toch het hoeft allemaal niet perfect te zijn. Als het maar werkt voor jou en je paard is het goed toch ongeacht wat wie dan ook denkt!

Moonlight Ik snap wel dat je er nog geen dure peeskappen om doet. De goedkoopjes zijn even veilig en die kan je nog is vervangen als ze er echt niet meer uit zien!

Vandaag met Reus onze eerste galop gedaan. Ging echt super goed. Hij is echt extreem nuchter onder het zadel maar wel echt goed voorwaarts, wat ik een heerlijke combi vind.
Gister weer een bos wandeling met hem gedaan ging ook top!
Ben echt super blij met hem!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:21

@Rose_sonny eigenlijk wat DDDara al zegt een 100 euro peesbeschermer set hoeft niet beter te beschermen dan een 25 euro peesbeschermer set. Die 25 euro peesbeschermer set kan ik 4x kopen als hij tijdens zijn maffe acties heeft beschadigd. Als het jonge gedrag er dadelijk vanaf is, dan krijgt hij een mooier duurder setje, zodat er wat meer lucht aan de zijkanten door kan komen.

Ik wordt trouwens wel echt blij van dat koppie.

Weet hier nog iemand een instructeur die goed kan helpen met spanningsproblemen? Ik heb wat extra handvaten nodig om ze op te lossen. De ene keer kom ik er wel doorheen en de andere keer weer niet.
Sta open voor alle type horsemanship. Ik heb wel oren naar de TRT method, maar mijn leerstijl matcht niet met hun trainingssysteem. Ik moet iemand op de grond langs me hebben staan, die me het juiste kan laten zien/voelen, bijsturen en dan bevestiging. Omgeving Noord-Limburg/Zuid-Oost Brabant

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 22:24

Ik snap wel deels wat jullie zeggen inderdaad, goedkoop hoeft natuurlijk niet perse slecht te zijn, toch vind ik het in de paardensport vaak wel merkbaar.

Ik heb een paar jaar terug een Belg bij huis gehad om te beleren voor iemand. Was een merrie van 6, nog nooit in de hand geweest. Stond in een kudde met een hengt en kreeg ieder jaar een veulen. Lang verhaal kort, ik had gezegd dat ik wel Belgen aannam, maar dat ik geen spullen had in dat formaat. Dus ze moest zelf de spullen aanleveren. Maar zij vond dus ook dat ze wel een duur hoofdstel en zadel kon kopen als het dier beleerd was. Merrie was natuurlijk loeisterk, dus de eerste keer dat ik haar aan de longe ging doen, knapte het hoofdstel. Ze deed niet eens echt verzet hebben, ze had moeite met de cirkel en viel dus een beetje over de schouder weg en het spul breekt zo doormidden, alsof het van karton was gemaakt.

En mijn rijlaarzen, ik wilde graag nieuwe. De oude waren inmiddels een jaar of 7 oud en echt aan vervanging toe. Maar die hadden ruim 400 euro gekost, dus ik dacht ik rij nu toch niet meer zo vaak, ik koop wat goedkoper. Waren nog 200, maar toch aanzienlijk goedkoper. Ik had op dat moment mijn knie blessure etc. Lang verhaal kort, ik denk dat ik er 20x mee gereden heb en de rits was stuk. Het leer is niet mooi meer etc.

Ik heb zelf geen verstand van peesbeschermers, ik doe geen activiteiten waar die nodig zijn, maar ik kan me voorstellen dat je het liefste wel iets wil waar die benen niet te warm onder worden, en die beschermen op het moment dat het nodig is. Misschien doen peesbeschermers van 25 euro dat wel net zo goed als beschermers van 100 en betaal je alleen voor het merk, dat weet ik niet. Dat kunnen de mensen die ze wel regelmatig gebruiken beter zeggen dan ik :)

Ik zit zelf in een hele andere regio, dus kan je helaas niet helpen met je zoektocht naar instructie. Succes met zoeken, goed instructie vinden die bij je past is ook uitdagend weet ik uit ervaring