Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 01:03

Vraagje, Sam heeft blijkbaar ruzie gemaakt met een daas en reageert overgevoelig op de steken. Voor vannacht heb ik er SME lotion op gesmeerd omdat het niet anders kan dan dat dat jeukt maar wat zouden jullie specifiek smeren als de beten er al zijn?
Hij was in gespoten omdat ik weet dat hij wat allergisch reageert maar dat kon deze beesten duidelijk weinig boeien.

Geen exceem-jeuk dus maar echt bulten van insecten op zijn hals, borst, kaak en voorhoofd. :(:)

Bloemetje75

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:47

Dazen reageren op warmte en beweging, niet op geur dus vliegenspul werkt niet bij die rotbeesten.

Ik zou wellicht met een mensenroller zoals “prikweg “ of “na de beet” durven proberen. Eigen merk kruidvat ofzo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:31

Azijn zou daar goed tegen moeten werken schijnt het...?

Dat tevreden hoofd van Reve :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:26

DAt hoofd van Reve. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 12:00

Helaas, vandaag de smid bij Joy gehad omdat hij plots kreupelde. N had het mij gisteren avond laten weten en hoewel ik aan het filmpje te zien het idee had dat het vanuit de schouder kwam toch eerst de smid gebeld omdat N ook zei dat het beter was na het uit krabben. Achteraf had ik beter meteen gisteren avond de DA gebeld maar hindsight is 20/20. Ik hoopte zo dat het gewoon een zweer zou zijn maar helaas. Geen zweer, wel hebben we een harde bult op zijn schouder gevonden en vond mijn smid hem ook manken van bovenuit... :\
Vandaag dus meteen de DA gebeld, die komt morgen tussen 11 en 12. Had ik nu gewoon mijn eerste idee gevolgd was ie vandaag misschien al kunnen komen. :\

Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:14

Je kunt geen hoefafdrukken op die plek waarnemen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:15

Agutte arme puppy.. Beetje ruig gespeeld samen ofzo? Hopelijk valt het gewoon mee :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 12:25

Rocamor schreef:
Je kunt geen hoefafdrukken op die plek waarnemen?

nee, niks, op zijn borstkast heeft hij wel "lak af" zoals je kan zien maar op de schouder niks, geen hoef of tandafdruk.

Hij zet zijn gewicht er wel op, het lijkt meer bewegen dat pijn doet dan belasten. Ik hoop dat ie met een weekje ontstekingsremmers er van af is. :(:) Het kan haast niet anders dan dat het met spelen moet gebeurt zijn maar ja goed, wat moet je dan?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:45

Auw arm vriendje. Soms zou je ze toch in bubblewrap steken hé… Maar idd, wat moet je dan… Zo’n jonkie alleen zetten omdat ie te ruig zou kunnen spelen ? Da’s ook niet fair hé. Beterschap voor ‘m !

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:13

Ai, niet fijn dat Joy een pijnlijke schouder heeft. Hopelijk niets ernstigs.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:23

Stomme beestjes, altijd wat. Ik hoop dat het meevalt.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:26

Maflinger_S schreef:
Stomme beestjes, altijd wat. Ik hoop dat het meevalt.

Kijk uit he met beestje zeggen :') pas viel er ook al iemand over dat een paard een beest werd genoemd :') ( en nee, ik heb er geen moeit mee, ik zeg ook poten en een kop O:) )

Beterschap met Joy

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:34

Nee joh, je kunt niet alles voorkomen en van spelen krijgen ze ook een sterker lijf en een vrolijker leven

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:37

Zo'n veulen is net een nieuwe auto: na de eerste kras kan je rustig adem halen en doorgaan met leven. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 20:57

Maflinger_S schreef:
Zo'n veulen is net een nieuwe auto: na de eerste kras kan je rustig adem halen en doorgaan met leven. :D

zo lang het maar een kras is, is het geen ramp.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:35

Nee precies, wel ff checken voor de zekerheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:55

Hè verdikkeme....hopelijk is het "niks" :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:48

Ach Joy toch, beterschap gewenst :(:)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:04

Nou succes straks met de dierenarts... hoop dat jet meevalt met je gouden vriendje...

Wat is het trouwens al een buffel aan het worden hè :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 13:05

We lijken er met de schrik van af te komen. Zoals hij vandaag liep had ik wellicht de DA niet gebeld, DA heeft hem onderzocht maar niks leek echt pijn te doen. Hij heeft een dure spuit met ontstekingsremmers gehad die een paar maanden zouden moeten werken en dus even aan kijken. Zou hij natuurlijk terug gaan kreupelen dan meteen terug bellen maar voor nu vond hij niets zorgwekkend. Hij vermoed dat hij een klap gehad heeft van Vigo en dat wij vrij kort daarop hem gezien hebben. Maar voor de zekerheid (omwille van die zwelling) toch ontstekingsremmers.

Joy is zó'n braaf paard. DA stak de naald er in maar er kwam geen bloed dus hij was met die naald bezig (en ik weet van mezelf dat dat echt niet aangenaam voelt) en Joy kantelde alleen zijn hoofd zodat ie de DA kon zien en had echt zo'n blik van "kerel... Lukt ie?" maar voor de rest bleef ie gewoon staan. _O-

Sam en Rêve zouden dat anders aan gepakt hebben vrees ik. :))

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:51

Stoere joy. Blij dat het enkel een kras lijkt te zijn en geen deuk.

Volgens mij gaat hij een superfijn paardje worden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 15:55

:j DA was eerder niet enthousiast over het plan om hem niet te castreren zodra het kon maar vandaag zei hij zelf "Ik vreesde er even voor toen hij veulen was maar als ik hem nu zie, hij is echt braaf geworden." :+:

Hij kwam wel van klanten die hem letterlijk zeiden dat "hij toch betaald werd om gebeten te worden." maar ik kies er voor om te denken dat dat geen invloed heeft op zijn mening. _O-

(ik joeg Vigo weg die over Joy heen wel stoer is en durft happen en mijn DA was gefocussed op Joy dus ik vind het dan mijn taak om te zorgen dat hij geen krassen op loopt. En toen vertelde hij dat a la "dat overkomt me ook niet veel dat iemand daadwerkelijk op let.")

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:56

Zo, dat getuigt ook niet van veel respect… Erg eigenlijk dat de DA jouw gedrag bijzonder vindt |o

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:09

Gelukkig!
Ben wel benieuwd welk stofje er is ingespoten, ik ken geen ontstekingsremmer die een maand of langer werkt?

Fijn dat je Vigo opvoedt ten behoeve van de dierenarts, raar zeg dat er zovelen niet opletten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 20:26

Hannanas schreef:
Gelukkig!
Ben wel benieuwd welk stofje er is ingespoten, ik ken geen ontstekingsremmer die een maand of langer werkt?

Fijn dat je Vigo opvoedt ten behoeve van de dierenarts, raar zeg dat er zovelen niet opletten.

Heb er niet naar gevraagd maar deze DA heeft me nog nooit reden gegeven om te twijfelen aan hem dus ik vertrouw hem, het was iig duur spul. :+

Ik vond dat ook raar dat iemand dat zelfs zo zegt tegen iemand, hoe weinig respect heb je dan. Er kan altijd iets mislopen maar je probeert toch om iedereen veilig te houden?

Hij vertelde ook dat op een wedstrijd één van zijn collega’s omver gelopen was omdat twee paarden te dicht bij elkaar kwamen en de ene trapte en de andere schrok en liep dus over collega heen. Eigenaar in kwestie vroeg niet eens of het wel ging. Geen sorry niks. :?

De man die viel had een spierscheur en verschillende kneuzingen. Dat je desnoods eerst de knol weg zet tot daar aan toe maar daarna ga je toch kijken hoe het gaat met die persoon?