Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:55

Guusje17 schreef:
Heel onverwacht heb ik een leuke pony gevonden *\o/*
Niet helemaal waar ik naar op zoek was (had niet verwacht dat het binnen mijn budget zou passen haha) maar wel een ontzettend leuke jonge Welsh-D merrie met een leuke afstamming.
Nog helemaal groen maar ik heb de juiste begeleiding dus ik verwacht dat het helemaal goed komt. Ik ben ontzettend blij :D

Ooh wat fijn, proficiat! *\o/*

cijsalover

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:26

Super Guusje17!

Ik heb gister het paard laten keuren waar ik voor ben gevallen, maar die had zoveel ellende aan de benen dat de DA me heeft afgeraden haar te kopen. Helaas... Dus de zoektocht gaat rustig door :)

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:29

Wat gaaf Guusje, gefeliciteerd! :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:30

Gefeliciteerd Guusje :D

cijsalover, wat balen zeg -O-

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:32

Guusje17 schreef:
Niet helemaal waar ik naar op zoek was (had niet verwacht dat het binnen mijn budget zou passen haha) maar wel een ontzettend leuke jonge Welsh-D merrie met een leuke afstamming.
Nog helemaal groen maar ik heb de juiste begeleiding dus ik verwacht dat het helemaal goed komt. Ik ben ontzettend blij :D

Wat leuk zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:32

cijsalover schreef:
Super Guusje17!

Ik heb gister het paard laten keuren waar ik voor ben gevallen, maar die had zoveel ellende aan de benen dat de DA me heeft afgeraden haar te kopen. Helaas... Dus de zoektocht gaat rustig door :)

Wat balen -O- de Friese merrie?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:44

Jeetje wat worden er stiekem toch veel afgekeurd als je dit zo allemaal leest. Balen zeg

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:49

Guusje17 schreef:

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:04

cijsalover schreef:
Super Guusje17!

Ah zonde! Hopelijk komt er gauw weer wat leuks op jouw pad.
Je zoekt een Fries toch?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:26

Guusje17 schreef:

Gefeliciteerd!! Ik denk dat ik weet om welke pony het gaat, erg leuk dier!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:26

mpc_rijder & Zonnebloem, inderdaad de Friese merrie! Erg balen maar goed, dan ben je weer blij dat je toch voor die dure keuring gaat..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:32

cijsalover schreef:
mpc_rijder & Zonnebloem, inderdaad de Friese merrie! Erg balen maar goed, dan ben je weer blij dat je toch voor die dure keuring gaat..

Ben je al eens op de horperhoeve geweest?

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:36

Kimberley_ schreef:
cijsalover schreef:

Ben je al eens op de horperhoeve geweest?

Nee die kende ik nog niet, maar de website ziet er goed uit! Goede tip!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:09

Ik heb zelf maar een advertentie geplaatst.. net reactie op gehad en ga zaterdag kijken *\o/* *\o/* *\o/*

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:13

Leuk! Wat voor iets?

Zag trouwens nog een goedkopere Haflinger op mp, voor liefhebbers

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:16

Oh tof zeg! Succes!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:36

Muze schreef:
Leuk! Wat voor iets?

Zag trouwens nog een goedkopere Haflinger op mp, voor liefhebbers

Een haflinger van 12

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:42

Ik had mij even over mijn mentale grens gezet en gemaild voor een leuke spanjaard, helaas bleek die net verkocht te zijn. Zoals jullie al zeiden, het gaat best snel :+ Maar oke, nu is de kop eraf, nu kan ik al mailen :P

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:49

Kiwiaa schreef:
Ik had mij even over mijn mentale grens gezet en gemaild voor een leuke spanjaard, helaas bleek die net verkocht te zijn. Zoals jullie al zeiden, het gaat best snel :+ Maar oke, nu is de kop eraf, nu kan ik al mailen :P

Gaat inderdaad hard. Krijg ook regelmatig te horen dat er niet gekeurd mag worden ivm snelle afhandeling.. nu wil ik sowieso keuren maar bij een Spanjaard al helemaal

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:51

Kimberley_ schreef:
Kiwiaa schreef:

Gaat inderdaad hard. Krijg ook regelmatig te horen dat er niet gekeurd mag worden ivm snelle afhandeling.. nu wil ik sowieso keuren maar bij een Spanjaard al helemaal

Ja dat is voor mij ook wel een absolute vereiste. Kan het niet, jammer.

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:17

Kimberley_ schreef:
Ik heb zelf maar een advertentie geplaatst.. net reactie op gehad en ga zaterdag kijken *\o/* *\o/* *\o/*

Jij gaat als een speer :)
Bij wat voor paard ga je kijken?

cijsalover schreef:

Wat jammer zeg! (Ik lees dat 30% van de volbloedpaarden OCD ontwikkelt)
Ikzelf kijk nu ook bij stallen waar al een röntgenologische keuring heeft plaatsgevonden. Als er bemerkingen zijn (waaronder OCD bijvoorbeeld) dan ga ik niet eens bezichtigen. Het scheelt een hoop teleurstelling. Dat heb ik wel geleerd van het paard dat ik 2 keer heb proefgereden, verliefd op werd, en vervolgens het keuringsrapport opvroeg en teleurgesteld werd.

Tjonge zeg... het is echt nog niet makkelijk om het juiste paard te vinden merk ik. Er wordt een beroep gedaan op mijn geduld pfff. Elke keer denk ik: ik laat het voorlopig even los en kan dan meteen even nog wat bijsparen... maar vervolgens kijk ik binnen 3 seconden alweer op Sporthorses ;)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:21

_Olivia75 schreef:
Kimberley_ schreef:

Jij gaat als een speer :)
Bij wat voor paard ga je kijken?

Een 12 jarige haflinger

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:45

Danique_G schreef:
upendo schreef:
Ik snap wel dat de prijzen hoog liggen op het moment. Fijn is anders, maar als je als fokker de kosten eruit moet halen van fokken, opfok en beleerproces dan zit je al snel op een bedrag met 5 cijfers.

Vroeger was de markt anders, maar nu een echt fijn paard vinden met wat knopjes erop voor een leuk prijsje is zoeken naar een speld in een hooiberg..

Heb deze open vraag wel eens gesteld en is wellicht niet specifiek aan jou gericht maar wel iets wat ik mij afvraag.

Ben echt heel erg benieuwd of dit werkelijk zo is of niet. Hoezo konden paarden dan pakweg 10 jaar geleden voor zo “weinig” worden verkocht? Vielen de handelaren toen met bosjes om of is het business model van de gemiddelde handelaar/paardenverkoper zo slecht? Of goed, want we trappen er tegenwoordig massaal in dat paarden zoveel moeten kosten.

Ik als hobbyfokker ga ermee stoppen omdat het me gewoon teveel geld kost. Ik fok echt goede, gezonde paarden, maar als ik het uit ga rekenen, leg ik er bij iedere verkoop een som geld bij neer. Degene die het geld verdient zit na mij, die ze van onbeleerd of net zadelmak iets verder door rijdt en die een goed netwerk heeft om te kunnen verkopen. Ik ben commercieel ook niet zo handig, maar dat wassen en vlechten voor foto's en kijkers is zó niet mijn ding. :o
Mooi voorbeeld zag ik vandaag weer: 1,5 week(!) geleden een goede merrie verkocht voor 'weinig', die staat nu netjes geschoren/gewassen en met een leuke vrijspringvideo alweer te koop. Ik durf het niet te vragen, maar het zou me niets verbazen als dat voor het dubbele is. Pijnlijk...

En zo denk ik dat meer goede, gezonde paarden in een prijsklasse van 4 cijfers door hobbyfokkers worden gefinancierd. Vroeger al en nu ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:49

StalDiefdijk schreef:
Danique_G schreef:

Heb deze open vraag wel eens gesteld en is wellicht niet specifiek aan jou gericht maar wel iets wat ik mij afvraag.

Ben echt heel erg benieuwd of dit werkelijk zo is of niet. Hoezo konden paarden dan pakweg 10 jaar geleden voor zo “weinig” worden verkocht? Vielen de handelaren toen met bosjes om of is het business model van de gemiddelde handelaar/paardenverkoper zo slecht? Of goed, want we trappen er tegenwoordig massaal in dat paarden zoveel moeten kosten.

Ik als hobbyfokker ga ermee stoppen omdat het me gewoon teveel geld kost. Ik fok echt goede, gezonde paarden, maar als ik het uit ga rekenen, leg ik er bij iedere verkoop een som geld bij neer. Degene die het geld verdient zit na mij, die ze van onbeleerd of net zadelmak iets verder door rijdt en die een goed netwerk heeft om te kunnen verkopen. Ik ben commercieel ook niet zo handig, maar dat wassen en vlechten voor foto's en kijkers is zó niet mijn ding. :o
Mooi voorbeeld zag ik vandaag weer: 1,5 week(!) geleden een goede merrie verkocht voor 'weinig', die staat nu netjes geschoren/gewassen en met een leuke vrijspringvideo alweer te koop. Ik durf het niet te vragen, maar het zou me niets verbazen als dat voor het dubbele is. Pijnlijk...

En zo denk ik dat meer goede, gezonde paarden in een prijsklasse van 4 cijfers door hobbyfokkers worden gefinancierd. Vroeger al en nu ook.

Waar zit je? Heb je niet iemand die je daarmee wil helpen? Dat vlechten, wassen, scheren en foto's maken vind ik juist het leukste :') daar moet je toch wel iemand voor kunnen vinden?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:07

Dat jullie überhaupt nog ergens kunnen kijken. Ik krijg alleen maar ‘er komen al zoveel dus je kan niet kijken’
En dan zit ik dagelijks op alle sites..
Zou haast overwegen een bijrijdpaard te zoeken :=