Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:04

Wauw, mooi paard Splinter!

Dat gaat hard Kruimel, fanatiek bezig zo! Beterschap met je enkel. Misschien eens een osteopaat laten komen of zadelpasser?

Wat een lieve foto Vientje <3 Wat voor ras is de moeder?

Maylinn gaat ook goed zo te zien, ben wel benieuwd hoe die onder het zadel gaat zijn!

Dat inparkeren gaat goed Miranda, ziet er ook echt heel leuk uit. Jullie hebben al een sterke band opgebouwd zo te zien. :+:

Wauw wat doet Pinda het goed! <3 Ook echt heel mooi beengebruik al. Ziet er top uit! Leuk hé, als je er dan echt van kunt gaan genieten. Hoe oud is Pinda nu?

Marie zou al wat rustiger zijn door de kruiden volgens de staleigenaar :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:40

Wat een tof filmpje, MirandaFuego!
Binnenkort er gewoon even op gaan zitten? :)

Pinda gaat als een speer!
Superfijn dat het allemaal zo goed ging!
Lekker om huiswerk te hebben, heb je een concreet iets om te oefenen.

Lekker toch even loswerken, kruimellover.

Mooi dat de kruiden werken, Calipsolover. Kan de zorg over het binnen- en buitenzetten weer even geparkeerd. :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:49

Wat gaat iedereen goed!

Heerlijk MF, wat super braaf! <3

Wat loopt Pinda heerlijk! En wat gaat dat snel joh *\o/*

Joy en ik gaan ook lekker :D . We hebben eergister onze eerste grondwerktraining van Suzanne Taal gehad. Ik ken haar al heel lang en ze kon eindelijk naar Joy komen kijken en gelijk met haar werken <3

Echt ontzettend leuk om te doen. Morgen gaan we weer oefenen en maandag les onder het zadel.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:21

Wat gaat iedereen weer goed! Al die foto's en filmpjes zijn zo leuk om te bekijken.

Malenka gaat ook lekker. Vandaag eens een dekje en singeltje geprobeerd, deed ze braaf.

Daarna een krukje er bij gepakt en wat heen en weer gesprongen om te zien wat ze daar van vond, deed ze zo braaf dat ik de verleiding niet kon weerstaan om even te gaan hangen.. :o Paar stappen gezet en dat deed ze ook hartstikke braaf. Trots baasje :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:00

Ziet er leuk uit Joy! Succes morgen! :)

Wat goed Froukje, helemaal in matching colors :D Staat leuk. Ziet er ook een groot paard uit.

Hier even getwijfel of het nu een goed moment is om Marie al even een maand op rust te zetten. Enerzijds gaat het nu net heel lekker en nemen we grote sprongen vooruit dus zou het jammer zijn om daar niet even mee verder te gaan. Anderzijds kan ik de tijd wel gebruiken voor school omdat de examens eraan zitten te komen en ik het even druk heb, en ook omdat ze eigenlijk nog maar net 3 jaar is...

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:08

CalipsoLover schreef:
Ziet er leuk uit Joy! Succes morgen! :)

Wat goed Froukje, helemaal in matching colors :D Staat leuk. Ziet er ook een groot paard uit.

Hier even getwijfel of het nu een goed moment is om Marie al even een maand op rust te zetten. Enerzijds gaat het nu net heel lekker en nemen we grote sprongen vooruit dus zou het jammer zijn om daar niet even mee verder te gaan. Anderzijds kan ik de tijd wel gebruiken voor school omdat de examens eraan zitten te komen en ik het even druk heb, en ook omdat ze eigenlijk nog maar net 3 jaar is...

Denk dat het geen gek idee is hoor. Juist stoppen op het goede moment is iets wat vaak lastig is. Maar het is wel belangrijk dat ze genoeg tijd krijgen om het te verwerken. Kan me ergens voorstellen dat het haar misschien ook in haar gedrag nog wel eens goed zou kunnen doen. En zeker als jij het druk hebt, is het beter om even een pauze te nemen dan "dingen te doen omdat je het van jezelf moet". Zij zal ook merken dat jij je hoofd ook voor andere dingen moet gebruiken en wellicht niet altijd evenveel volle aandacht hebt. En ze is nog maar net 3, wat je zelf al aangeeft. Als ik het zo lees denk ik meteen; vooral doen! :j +:)+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:36

Op zich zijn ze het niet kwijt he, als je er nu even mee stopt. Hooguit dat je een heel klein stapje terug moet doen, maar wat ze eenmaal kennen blijft vaak ook wel gewoon hangen :)

Prazani had wat last van de merries vandaag. Op het terrein was hij heel vervelend, 1 (drachtige) merrie hinnikte lief naar hem en hij begon gelijk te brullen, vervolgens met longeren stond er een andere (hengstige) merrie langs de rand naar hem te loeren, dus ook daar had hij af en toe even zijn hengstmomentjes.

Maar als je hem dan zo ziet staan is hij toch best braaf :+

Vandaag voor het eerst met bijzetje gelongeerd. Ging best prima, vooral in stap werkte hij licht in, in draf draagt hij zichzelf al redelijk netjes, dus hangt dat ding een beetje los te bungelen. Wou hem voor de eerste keer niet te strak doen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 20:46

Hahaha GA, ik lees jouw tekstje en zie dan een preview van het filmpje met een slurf er uit :+ best braaf ja hahaha

Ik mag ook weer eens delen! Wij doen het heeeel rustig hier _O-
Vandaag nog eens iemand hier gekregen om op Dexter te rijden (1,5meter afstand natuurlijk :P ) dus dan kon Dukie nog eens mee

Suuuper braaf, niks op aan te merken en geen sappige verhalen, yay!

Afbeelding

Wordt echt tijd dat hij van die buik af geraakt ook

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij schrok 1 keer van Dexter’s hoefafdruk in de berm :') maar we zijn heeel veel fietsers, wielrenners en auto’s tegengekomen voor het eerst (je zou niet zeggen dat er een lockdown is) en dat deed hij super flink <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:55

Wat goed zeg!

Ja, op de achtergrond zie je ook desbetreffende merrie staan te pissen (erge is nog dat het zijn moeder is :oo )

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:56

goldenarrow schreef:
Wat goed zeg!

Ja, op de achtergrond zie je ook desbetreffende merrie staan te pissen (erge is nog dat het zijn moeder is :oo )

Hahaha, grappig. Die van mij was zo een keertje helemaal in de flirtmodus met zn oma toen we bij de fokker in de bak aan het oefenen waren. :')

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:57

Die buik hierboven op de 2e foto :') haha sorry

Hier heeft bijrijdster in de buitenbak gereden.
Ben heel blij nu met haar. Ze heeft hem lekker aan het werk gezet en zoals het er nu uitziet komt het wel goed :)
Ik blijf even lekker binnen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:59

Nou zeker braaf goldenarrow!
Fijn dat het goed ging met bijzetten.
Dat ding hing een beetje los te bungelen inderdaad! :D

Super Granoek wat braaf!
Schrok van een hoefafdruk... _O-

Calipso ze vergeten niks en zijn vaak na een rustperiode juist erg fijn, dus het kan prima!

Froukje, netjes en mooi in kleur idd!

Gimme_Joy heel leuk zo bezig!

Fransje ja binnenkort zit ik er wel op. :D

Kruimellover mooie foto!
Gewoon lekker spelen is ook hartstikke leuk!

Vientje wat gaat dat goed zeg, jullie kunnen al veel!
Pinda is een toppertje!

Jodym, mooi geregeld!

De tijd van de mooie zonsondergangenfoto's is weer begonnen! <3

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:41

Hoe ging het vandaag, GJ?

Malende per het prima, al heeft ze zo te zien wel een eigen mening :D

Even rust geven kan juist heel positief werken, cl. Zeker als je het zelf ook nog een erg druk hebt. Marie lekker op de wei en wat tutten. Kan ze het ook even laten bezinken, vergeten doe ze het niet.

Arme Prazani, al die verleidingen . Maar werk gaat voor het meisje.

Heerlijk toch Granoek *\o/* Gewoon een fijne rit!

Natuurlijk komt het goed, Jodym!

Prachtige foto, MF! :wow:

Ik heb vandaag Joya voor het eerst meegenomen naast de fiets. Fietsen met het deed ik met mijn vorige paarden ook regelmatig maar Joya vond ik steeds nog te springerig. Nu ging het goed, ook al lekker stukjes gedraafd. Voor herhaling vatbaar!

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:18

Wauw wat een mooie foto zeg van de zonsondergang jaloers wil ik ook haha.
Hier wel een sappig verhaal voor de liefhebber .
Maylinn gepoetst op een krukje ging prima zelf 'De andere kant' gepoetst terwijl ik een beetje over haar heen hing. Vond ze best heel prima.
Vervolgens dekje en longeersingel aan gedaan. Was ook geen enkel probleem. Daarna naar de longeerring gelopen, daarvoor moeten we door de schuifdeuren die zijn 5 meter openstaan.... maakt ze het bochtje tekort waardoor ze zelf tegen de deur aan knalt en zich kapot schrikt Whoehaha en ik? Ik lag 2 meter verder op de grond... ik kreeg een duw en struikelde #lompigheidkentgeentijd
Was leuk voor op dumpert geweest.
Verder braaf met longeren al was stappen nu een beetje moeilijk hihi. Toen we klaar waren nog een paar keer door de deur heen gelopen en beetje herrie gemaakt met de deur. Was heul eng maar ze verschoot niet meer zo erg.

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 11:21

waauuuwww mirandafuego wat een topfoto!!

En phuddle jij klinkt als mij _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:53

fransje23 schreef:

Deze heeft vertaling nodig! :D
Leuk he naast de fiets, ik vind ze vaak braver. :j

Phuddle lekker aan het stunten.. :')
Grappige foto's en erg braaf dus ondanks het gestuntel. :D

Bedankt voor de complimentjes!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:34

Schrikken van hoefafdruk in de berm _O- Hahaha :') De rest ook bijgelezen, maar dat... is mij vooral bijgebleven _O- Paarden.... :roll:

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:49

MirandaFuego schreef:
fransje23 schreef:

Deze heeft vertaling nodig! :D

Over gestuntel gesproken... -O- _O-

Malenka doet het prima.. ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:19

GA, wat een zicht :') Heerlijk wel dat ie zo braaf is!

Wat leuk Granoek! Het is zo een geweldig paard <3

Wauw, mooie foto Miranda! :wow:

Phuddle _O- Hopelijk geen pijn gedaan. Maar die reactie is echt Marie 2.0 :') Wel lekker braaf met poetsen!

Ik heb vandaag nog eens met Marie gewerkt. In het begin van het longeren begon ze plots heuuul erg te bokken, echt kop in de grond en rodeo. Wist niet dat ze dit kon, zeker niet omdat ze voordien zo braaf was op het zadel en het toch al zeker +5x heeft op gehad. Maar daarna was er weer niks aan de hand dus ben ik er nog eens opgekropen. Ze was wel veel gespannener dan de vorige keer, maar uiteindelijk toch 2 of 3 volle rondjes ontspannen en braaf kunnen rond stappen. En nu mag ze tot en met 3 juni genieten van een maandje rust! **\O/**

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:34

Een binnenvetter? :D
Ik ben altijd een beetje sceptisch als paarden helemaal niet reageren, in het begin. Vaak komt de reactie dan toch nog een keer.

Binbenvetters zijn niet de paarden die het perse moeten hebben van routine, of in het begin even dagelijks erop voor de regelmaat.
Die van mij doet het beduidend beter met wat meer verwerkingstijd, m‘n vorige moest het echt hebben van routine en regelmaat.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:52

Sizzle schreef:
Ik ben altijd een beetje sceptisch als paarden helemaal niet reageren, in het begin. Vaak komt de reactie dan toch nog een keer.

Haha precies dit inderdaad :=

En die vertaling _O- Te grappig

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:11

Geeen idee. Denk wel gewoon altijd een beetje onder de indruk, maar we herhalen ook alles veel. Nu heb ik ook altijd liever dat ze zo de eerste keer heftig reageert op het zadel dan pas 3 weken later. Daar wil je niet op zitten als ze zo doet := Nouja, krijgt ze ook even verwerkingstijd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:12

Binnenvetters zijn ook wel de paarden die opeens ontploffen terwijl er eigenlijk niks aan de hand is dus zou kunnen.
Gewoon eens kijken of het vaker gebeurd.
En de gebruiksaanwijzing erbij zoeken. _O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:14

In het werk is ze eigenlijk al 3 maanden heel braaf. Aan de hand ontploft ze wel eens regelmatig. Jammer dat die dingen geen handleiding hebben :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:20

Mijn vorige was ook een binnenvetter maar met inrijden geen problemen gehad, het waren bij hem meer verlatingsangst, alleen op buitenrit en vreemde plaatsten waar het moeilijk mee bleef.
Nieuwe dingen namen gewoon veel meer tijd in beslag.
En dan moest je echt niet willen doorgaan als hij er niet klaar voor was, één stapje teveel en hij was maanden of langer van slag.