Ik meld me ook hier! We hebben zojuist een veulen gebracht. Ons KWPN-veulen Patser is opgegroeid bij een Friese pleegmerrie. Vandaag gespeend en naar Equus gebracht. Wij moeten de merrie nu terugbrengen naar haar stal, dus als iemand vandaag die kant opgaat ben ik wel heel nieuwsgierig hoe het met onze jongen gaat.
Mer1980
Geplaatst: 29-08-20 12:02
Oh wat spannend Kendra. Heb je een fotootje van Patser?
Doe ik straks. Hij staat nu in de 1e stal links, in de paddock. Daar stond ie nu alleen... Het is een schimmel bruin geboren, nu wat vaal. Ben erg benieuwd, ben een beetje afgegaan op de goede verhalen hier. Maar lees ook wat over uitbraken en wonden nu, dus ik hoop dat ik de juiste keus heb gemaakt!
Komt vast goed, zijn wel vaker veulens later in geschaard.
MariekeS_
Geplaatst: 29-08-20 15:06
Monica schreef:
Wat leuk Kendra! En toffe naam ook! Ik ben super blij met de plek bij Equus. Zoals Silly ook zegt: wondjes en risico’s zijn er altijd.
Dit inderdaad. En ik denk dat juist de openheid hier een heel eerlijke weergave geeft van de realiteit...
Spannend Kendra, goed om te horen dat alles goedgegaan is. Ik ga morgen of maandag waarschijnlijk wel weer even langs, zal even voor je kijken. Ben benieuwd naar de nieuwe babies!
Ah, heerlijk, weer al die baby's . Ik kan pas over twee weken weer langs, beetje druk op het moment. Dus als iemand een plaatje van haar kan schieten als jullie er zijn, heel graag!
Ja, wel altijd spannend hoor! Dit was ook het laatste plekje dat ze nog vrij hadden, dus geluk gehad!
Erg leuk dat er een topic is, dat zullen dan straks veel bekende veulens zijn om te zien.
Kendra
Geplaatst: 29-08-20 15:57
Meet Patser ! Vanochtend, nog bij zijn pleegmoeder en -vrienden.
Bij Equus ging het allemaal zo snel, daar heb ik geen foto's van. Het ging allemaal wat anders omdat hij is opgegroeid bij een pleegmerrie. Hij is abrupt gespeend, in 1 keer. Dat doen we thuis anders, maar in deze omstandigheden kon het niet anders. Dus met merrie en veulen naar Zwolle, veulen afgeleverd, en direct weg en de merrie weer naar d'r baas gebracht....
Ik vind het erg leuk dat er meer Bokkers zijn en dat dit topic bestaat. Fijn om elkaar op de hoogte te houden als er iemand die kant op gaat !
Ik zag vanmiddag inderdaad twee veulentjes nieuw in de opfok lopen. Nog wat zoekend en roepend, maar paniek. Heb er niet aan gedacht om foto's te maken, sorry. Maar morgen ben ik waarschijnlijk weer op stal, dan zal ik eventjes kijken.