Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:14

linda2008: Fijn dat jullie een leenzadel hebben nu! :D Ondertussen kan je aan de slag. *\o/*

voyou: Knap paard! Die kan lekker bewegen zeg! :))

MirandaFuego: Die vertrouwensband vind ik ook belangrijk, zeker bij Aliaa. Daarom heb ik er uiteindelijk voor gekozen om het zelf te doen, ondanks dat ik geen ervaring heb met het opleren van een jong paard.
Gelukkig valt de pennypolitie in dit topic en mijn topic over Aliaa heel goed mee. Hier hebben bokkers een andere mening, maar die wordt door de ander meestal wel gerespecteerd. En dat is fijn. :j
Ik hou me meestal ook buiten dat soort discussies, daarom twijfel ik ook nogal om rijfoto's te plaatsen, maar hier of in mijn eigen topic durf ik het momenteel nog wel. :+ Ik weet dat ik alles behalve een ideale ruiter ben, ik heb heel lang niet meer deftig gereden of les gehad, maar ik besef maar al te goed dat er heel veel werk is aan mezelf. Ik sta daarom altijd open voor tips en kritiek, mits die op een positieve manier geformuleerd zijn, zodat ik er effectief mee aan de slag kan gaan. :j

Granoek: Wat een heerlijk zicht heb jij zeg uit je raam! <3 Ik vind die twee zo'n heerlijk duo! :D
Heerlijk filmpje ook, vooral dat stuk dat Duke achter Dexter gaat schuilen en Dexter vervolgens de etterbakjes wegjaagd! :D

MirandaFuego: Malik zijn bodyguard is inderdaad niet zo imposant als Dexter. }>

Isabel_k: Haha, arme Joep, met zijn clubje sukkels. :(:)

Ik vind het echt jammer dat Aliaa geen maatje heeft om bij te staan. Al snap ik mijn stalgenoten ook wel. :') Aliaa is een echte trut zodra ik in de buurt ben, dan moet alles weggejaagd worden en oh wee degene die niet op haar boze blik reageert... _O- Maar het kan zijn dat er in de toekomst een wandelpaardje voor mijn moeder bijkomt, en als dat zou klikken, dan heeft ze wel een maatje. :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:56

@retjet, dat is voor mij ook een doorslaggevende reden geweest om Joep zelf in te gaan rijden. Zelfs (of eigenlijk juist )na onze 'misstap'. Mijn stalgenoten waren qua mening verdeeld, maar de meeste vonden het een erg slecht idee. Gelukkig geef ik daar geen gehoor aan en gaat het inmiddels heel goed :D

MirandaMalik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:18

Zelf heb ik toen ik dertien was mijn eigen veulen tot z'n 20e gehad en dan bouw je zo'n band op, daarna wilde ik dat echt nooit meer anders.
Ben sowieso iemand die het graag op m'n eigen manier doet en dat werkt prima dus ga ik gewoon lekker zo door totdat ik bejaard ben. :D
Perfect hoeft het ook allemaal niet, ik heb wel behoorlijk veel ervaring maar het belangrijkste is dat jij en je paard er plezier in hebben.
Tuurlijk zijn er wel wat basis dingen die oké moeten zijn qua houding/gezondheid van je paard maar daar valt ook altijd wel weer wat aan te doen.

Isabel, je hebt wel mooi bewezen dat je goed bezig bent!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:30

Isabel_k schreef:
@retjet, dat is voor mij ook een doorslaggevende reden geweest om Joep zelf in te gaan rijden. Zelfs (of eigenlijk juist )na onze 'misstap'. Mijn stalgenoten waren qua mening verdeeld, maar de meeste vonden het een erg slecht idee. Gelukkig geef ik daar geen gehoor aan en gaat het inmiddels heel goed :D
Mijn stalgenoten hebben me ook allemaal voor gek verklaart toen ze wisten dat ik het zelf wou doen. :') Eigenlijk zijn een aantal bokkers degenen die steunden de reden waarom ik er zelf aan begonnen ben. :P
Het voordeel bij mij was dat Aliaa 100% groen was en geen slechte ervaringen gehad heeft. Ik weet niet of ik het bij een paard als Joep aangedurfd zou hebben voor mijn ervaring met Aliaa. Maar jullie zijn een mooi bewijs dat het met rust dus echt wel kan goed komen. :j

MirandaFuego schreef:
Zelf heb ik toen ik dertien was mijn eigen veulen tot z'n 20e gehad en dan bouw je zo'n band op, daarna wilde ik dat echt nooit meer anders.
Ben sowieso iemand die het graag op m'n eigen manier doet en dat werkt prima dus ga ik gewoon lekker zo door totdat ik bejaard ben. :D
Perfect hoeft het ook allemaal niet, ik heb wel behoorlijk veel ervaring maar het belangrijkste is dat jij en je paard er plezier in hebben.
Tuurlijk zijn er wel wat basis dingen die oké moeten zijn qua houding/gezondheid van je paard maar daar valt ook altijd wel weer wat aan te doen.

Isabel, je hebt wel mooi bewezen dat je goed bezig bent!
Heerlijk als je zo'n band kan opbouwen en alles van je paard weet. <3 Ik doe het ook graag op mijn manier. Vooral rust en vertrouwen vind ik belangrijk. Is dat er niet, dan ga ik niet verder. Hier hoeft het ook niet perfect te zijn. Het belangrijkste voor mij is dat ik en Aliaa er plezier in hebben. Zolang wij elkaar begrijpen, is het voor mij meer dan goed. :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:47

Ja precies, dat vind ik sowieso het hele leuke van een paard, dat je een band met elkaar hebt en dat je merkt dat hij/zij er ook plezier in heeft.
Op welke manier je dat doet of wat je doet maakt verder niet zoveel uit.

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:02

Jemig, jullie gaan snel... Ik doe mijn best om op iedereen te reageren.. :D

Isabel_k schreef:
Dit gebeurde er dus vandaag. Even recht uit mijn eigen topic. Anders blijf ik typen :+

Vorig jaar kreeg ik een zadel. Een prachtig zwart met bruin zadel. Maar het paste niet. Alsof je een driehoek in een rechthoek probeerde te proppen. Het gaat, maar vraag niet hoe. Dat zadel ligt inmiddels al een jaar te verstoffen in de schuur en van mijn springzadel ben ik geen fan. Dus vanmorgen trok ik in het bijzijn van een hoop spinnen en ander gespuis het zadel van mijn zadelsteun in de schuur. Ik stofte het af, legde het zorgvuldig in de auto en reed naar stal.

De vogels floten, het was lekker weer, bijna niemand op stal. Een goed moment om het zadel nog een keer te passen. Tot mijn stomme verbazing en sheer luck paste het zadel als gegoten. Wat doe je dan? Hangen, hangen en uiteindelijk zitten. Mijn staleigenaar stond op wacht terwijl ik voor het eerst in het zadel ging zitten. Joep stond wat suffig voor zich uit te starend naar de shetlanders van de buren. Want dit-doen-we-bijna-dagelijks. Na vijf minuten zitten, wiebelen en beugels op maat maken was ik klaar om letterlijk en figuurlijk een stap te maken. Dus ik zei: “Voorwaarts”.

Heel de dag was heerlijk stil. Vogels hoorde ik fluiten, eendjes zwommen in de sloot en de kudde stond relaxed te eten. Op het moment dat Joep naar voren stapte hoorde ik een kettingzaag grommen. Direct naast de bak. Voordat ik ‘boe’, ‘bah’ of iets relevanter ‘ho’ kon zeggen, zaten we al in galop. Wat doe je dan? Ik heb geen stuur. Of rem. Of gas. Het enige wat ik kon bedenken was: ho. Gewoon zeggen dat hij moet stoppen. Dus ik ging dieper in mijn net nieuwe zadel zitten en zei: “Ho.” Zijn oortje ging naar achteren en hij ging terug in draf.
“Zeg het nog een keer!”, dacht ik. Maar voordat ik die kans kreeg, ging hij alweer stilstaan. Ik keek mijn staleigenaar even aan die naast de bak stond. Allebei waren wij heel erg verbaasd. :')

Joep heb ik uitgebreid beloond en even gekroeld. Na een paar minuten TLC ben ik maar weer gaan stappen - je moet toch wat. Geen drama. Gewoon stap.

Blijkbaar heb ik een rem. *\o/* En we hebben het overleefd. Joep, ik en mijn nieuwe zadel.
[ [url=m/tD98Gq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Held!!!! Ik zie jullie ook al helemaal door die bak gaan :=

Granoek schreef:
Nou nee haha het was niet helemaaaal ineens :o
Maar een vriendin was vroeg klaar met werken en die kwam nog even langs, maskers gepast, masker te klein dus...ja... Oké ja en wat nu :')
Dus ik zei hou Duke eens vast dan ga ik langs hem springen alsof ik er op spring. En ondanks mijn rare dans moves bleef hij eigenlijk heel rustig, want ik sta uiteraard vaker debiel naast hem te dansen (ik wilde grapje zeggen maar dan zou ik liegen).
En toen een stoel langs de kant gepakt en op de stoel gaan staan en over zijn rug aan de andere kant zijn buik gekroeld. En toen wilde ik op de stoel springen maar toen krakte ik dus door de stoel :+
Maar toen hij zelfs dan gewoon rustig bleef staan dacht ik ja jongens, ik zou gek zijn om het niet te proberen, ik voelde me vertrouwd en kalm, hij was kalm en zelfzeker dus de omstandigheden waren gewoon goed.
En toen ben ik er op gaan zitten :D
Niet gepland, niet de bedoeling, zal het nooit meer doen maar ooooh het is zo leeeeuuukkk
[ [url=m/9v2fJL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het hele filmpje staat op instagram, ik heb er welgeteld 6 seconden op gezeten en toen moest ik er zo snel mogelijk af voor een vreugdedansje :')
Baby <3[ [url=m/FWm3NK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw!! Fantastisch! Braaf paard <3

voyou schreef:
Mijn knappe jonkie <3
[ [url=m/7Gdweb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd!! en wat kan die showen zeg :oo

Granoek schreef:
Dit zag ik 's morgens vanuit mijn slaapkamerraam :+
[ [url=m/Mw35EI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met zo'n bodyguard als Dexter kun je wel op je twee oren slapen :=

Wat een heerlijk uitzicht vanuit je slaapkamer! <3 Jaloers!

MirandaFuego schreef:
Malik zijn bodygard ziet er niet zo uit maar hij is toch wel echt heel gevaarlijk!
[ [url=m/tyKWyy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een super leuke foto! <3 <3 <3 Shetlanders zijn de beste bodyguards haha! Ervaring mee...
Hier gaat Flynn ook voor rennen.. :=
Nou rent Flynn al behoorlijk snel.. Is stiekem een mietje..

Retjethorse schreef:
Ik vind het echt jammer dat Aliaa geen maatje heeft om bij te staan. Al snap ik mijn stalgenoten ook wel. :') Aliaa is een echte trut zodra ik in de buurt ben, dan moet alles weggejaagd worden en oh wee degene die niet op haar boze blik reageert... _O- Maar het kan zijn dat er in de toekomst een wandelpaardje voor mijn moeder bijkomt, en als dat zou klikken, dan heeft ze wel een maatje. :D

Flynn staat ook bij zo'n paard. Maar die eist mij ook op.. Ik vind het onwijs storend.. Ik haal Flynn dan gewoon uit de groep, niks aan de hand. Als ik er niet ben gaat het goed. Maar jij bent er niet 24/7 toch? Of is ze ook zo als jij er niet bent?

MirandaFuego schreef:

Ik ga hier helemaal in mee. Mijn vorige pony gehad vanaf dat hij 9 maanden was tot hij 6 was. Toen helaas ivm prive omstandigheden moeten verkopen... Maar ook zelf beleerd. En is ook helemaal goed gekomen. Ik had er echt een super pony aan. Wil het met Flynn nu op de zelfde manier gaan doen.
Flynn is alleen wel echt een heel anders paard qua karakter. Maar dat maakt het ook leuk! Flynn is veel langer ''baby'' geweest.. En heel lang aan het kleuteren. Terwijl mijn vorige pony al heel vroeg volwassen was.
Ik vind het heerlijk om ze van jongs af aan te zien opgroeien en er in mee te groeien. Je krijgt zo.n fantastische band!

---------------------------------------------

Ik ben het paasweekend gevlucht en lekker naar Flynn geweest. Het was zulk lekker weer. Ze hebben op stal de longeerbak onderwater gezet waardoor de paarden mochten pootjebaden... Zo leuk!

Verder nog een klein stukje gewandeld met hem, hij was weer zo braaf!
Afbeelding
Na het wandelen zijn bakje voer en nog even op stal. Zodat hij dat ook gewend blijft. Aangezien bij 24/7 buiten staat
Afbeelding

.
.
.

Vandaag weer even geweest omdat de pedicure kwam. Toen ik aankwam lag hij... <3
Afbeelding
Afbeelding

Lekker even in de bak met hem aan de slag gegaan. Voor het eerst gelongeerd met bitje in. Helaas geen fotos van.

Daarna meegenomen naar de poetsplaats waar hij direct aan de beurt was bij de pedicure :Y)
Afbeelding

Voordat ik wegging nog even een dikke knuffel
Afbeelding

En meneer zwaaide me uit.
Afbeelding

En toen ik net thuis was kreeg ik alweer deze foto doorgestuurd
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 07:45

Knappe Flynn!
Hij heeft daar wel een fijn plekje zeg!
Hoe vond hij het met bit?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:59

Wow paint girl, heel die bak onder water := Die foto waar hij je komt uitzwaaien vind ik echt het leukst, zo'n lieve blik <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:06

Miranda en retjet, goed gesproken :j de band is ook het mooiste en belangrijkste onderdeel vind ik. Maar dat vind ik over heel paardensport gesproken. Niet alleen bij beleren, ook als je alleen wil poetsen, topsport rijdt, eigenlijk met alles heb je die band ook gewoon nodig :j

Retjet, wat een bitch! :P duidelijk een jonkie die geen oudere kuddeleider heeft, zonde! Hier is rangorde heel duidelijk en dat scheelt een hoop aan opdringerige jonkies of gejaag of ander gedoe. Maar is het ook zo als jij er niet bij bent?

Paint_girl, wat een relaxte uitstraling zeg!! Heerlijk! Fijne foto’s om naar te kijken :)

Vandaag het leenzadel testen.... ik begin daar rustig weer opnieuw mee. Dus eerst gewoon aan de longe, dan van de week weer met beugels er aan := leuk dat ik nu weer verder kan :):)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:06

Hopelijk bevalt het leenzadel!
Uiteraard geldt die band voor alles wat je doet. :j

Malikie gaat goed zo langs de weg naar de wei, ben zo blij!
Wil nog een keer een filmpje maken als we daar lopen, is wel leuk!
Ben in love met mijn vriendje! <3

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:11

Mooie foto Miranda!!

Knappe kind vandaag met leenzadel gelongeerd, het ligt echt super netjes! Hopelijk komen mijn beugels snel binnen, dan kunnen we verder :):)
En een klein mini stukje langs de weg gewandeld (is al een hele overwinning want ze kent echt niks! Auto’s, geitjes, fietsers, bloemetjes, alles is spannend... maar ze bleef goed hanteerbaar <3 )
Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:23

Ziet er goed uit zo met zadel!
En oranje dekje speciaal voor vandaag! :D
Wat fijn dat ze het goed deed met wandelen. :)F

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:34

Ja, oranje moest natuurlijk wel :') :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:42

Paint_Girl: Ik kan me voorstellen dat het inderdaad vervelend is als jij jouw paard dan aandacht wilt geven. :') Aliaa doet het gelukkig (voor zover ik weet) enkel als 'haar' mensen eraan komen. :j Zolang ze mij nog niet gezien heeft, is zij meestal degene die achter het andere paard loopt (voor zover dat kan met een draad ertussen).
Ik ben niet 24/7 op stal (gelukkig maar), maar op sommige dagen zal het niet veel schelen haha. :')

En wat leuk dat ze de longeerbak onder water zetten! :D Dat soort dingen vind ik echt geweldig. :)) Flynn heeft zo'n schattig hoofdje. <3 Vooral zijn blik op zijn 'uitzwaai' foto is om van te smelten! <3

linda2008: Aliaa kan best een bitch zijn, maar meestal is het gewoon een schatje hoor. :D Aliaa zou best een kuddeleider kunnen gebruiken die haar op haar plek zet, maar helaas heb ik die optie niet in deze omgeving. Ik ben al blij dat ik op deze stal een stukje weide heb waar paarden het hele jaar door naar buiten mogen. De meeste stallen in de omgeving hebben die luxe niet eens. :=
Voor zover ik weet doet ze het niet als ik er niet ben. Wanneer ik toekom, staat ze soms zelfs vlak naast het andere paard te grazen en lijkt zij degene te zijn die het gezelschap opzoekt. :j

Wat fijn dat je verder kan nu met je leenzadel! :D Komt helemaal goed, maar top dat je je paardje de tijd geeft om ook aan dit nieuwe zadel te wennen. Dat is iets wat volgens mij toch behoorlijk vaak vergeten wordt. :P Ziet er goed uit zo met het zadel erop. Mooi dat ze hanteerbaar blijft hoewel het spannend is. :)
Prachtig kleurtje heeft ze ook. :))

MirandaFuego: Super dat Malik het zo goed doet om naar de weide te gaan! :D
Prachtige foto! <3 Ik kan me voorstellen dat je op hem verliefd geworden bent. :D Ik heb niets met Arabieren, maar Malik is een leukerd. :))

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:44

Gave foto Miranda!

Gaat goed met het zadel Linda! Ziet er gelijk heel volwassen uit hahaha

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 07:27

Wat een gave foto Miranda! Hij wordt steeds knapper.

En wat staat dat oranjedekje gaaf! Die wil ik ook voor Joep. :))

Vandaag ga ik met de trailer op pad. We gaan wandelen in het bos. *\%/* Mijn zusje gaat ook mee met onze fjord. Echt leuk.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:24

Retjet, oh gelukkig is ze niet 24/7 terror ;) gewoon een beetje aandacht opeisen is best wel normaal jonge paarden gedrag volgens mij (of opdringerig gedrag :P haha!)

Isabel, wat leuk zeg!! Mooie ervaring. Veel plezier!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:50

Vannacht heb ik Joep een deken om gedaan. Doe ik normaal niet met het beetje regen dat verwacht werd, maar ik wilde dat hij droog in de trailer kon. Zo gezegd, zo gedaan. Vanmorgen trok ik hem tonnetje rond uit de schuilstal waar hij een hele nacht stro heeft staan eten. 8)7 Het heeft nauwelijks geregend.

Eenmaal in het bos gingen we met mijn fjord naar een meertje. Dat vind ze het leukste wat er is en heel af en toe mag ze even pootje baden. Ik dacht, leuk, ik laat Joep met zijn hoeven in het water. Hij houd vast niet van meertjes. :n Dat had ik fout ingeschat. Mijn paard dat een paniekaanval krijgt van water, wassen en andere natte zaken heeft met tien graden celsius gezwommen. _O-

Afbeelding

Afbeelding
Op deze foto's is hij nog bezig met zijn onderzoek (bijt het?). Maar uiteindelijk stond hij buik-diep in het water. :brr: :')

Afbeelding

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:21

Granoek schreef:
Wow paint girl, heel die bak onder water := Die foto waar hij je komt uitzwaaien vind ik echt het leukst, zo'n lieve blik <3
Jaa dit is écht die blik van ''ik heb je zo gemist''. We hadden gewoon echt een lekker dagje samen.. <3

MirandaFuego schreef:
Knappe Flynn!
Hij heeft daar wel een fijn plekje zeg!
Hoe vond hij het met bit?
Fantastisch plekje! Moet er dik een uur voor rijden, maar ga daar nooit meer weg. Tzt is het wel het idee om die kant op te verhuizen. Paard staat in elk geval al goed :o
Hij reageerde op zijn Flynn's.. Niet... _/-\o_ _O- Hij kauwde er 3 keer wat ongewoon op en daarna was het prima. :')

linda2008 schreef:
Paint_girl, wat een relaxte uitstraling zeg!! Heerlijk! Fijne foto’s om naar te kijken :)
Ja hij is enorm veranderd sinds we hier staan. Hij is echt op zijn plekje. De hoefsmid merkt het ook aan zijn hoeven. Beste keuze ooit :+:

MirandaFuego schreef:
Malikie gaat goed zo langs de weg naar de wei, ben zo blij!
Wil nog een keer een filmpje maken als we daar lopen, is wel leuk!
Ben in love met mijn vriendje! <3

[ [url=m/CnCIfr.jpg]Afbeelding[/url] ]
:~ Wauw! Mooie foto! En Fijn dat hij het zo goed doet!

linda2008 schreef:
Knappe kind vandaag met leenzadel gelongeerd, het ligt echt super netjes! Hopelijk komen mijn beugels snel binnen, dan kunnen we verder :):)
En een klein mini stukje langs de weg gewandeld (is al een hele overwinning want ze kent echt niks! Auto’s, geitjes, fietsers, bloemetjes, alles is spannend... maar ze bleef goed hanteerbaar <3 )
[ [url=m/RisBAS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yH7UkU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ziet er goed uit! En wat een pracht fjord heb je!! Zit hier toch ook nog wel in het bloed hoor.. Mijn vorige poown was een fjord..
Afbeelding
Helaas inmiddels overleden bij zijn nieuwe eigenaresse.

Retjethorse schreef:
En wat leuk dat ze de longeerbak onder water zetten! :D Dat soort dingen vind ik echt geweldig. :)) Flynn heeft zo'n schattig hoofdje. <3 Vooral zijn blik op zijn 'uitzwaai' foto is om van te smelten! <3
Ja vind het ook zo geweldig dat ze dit doen. Flynn moet er wel heel erg aan wennen haha.

Isabel_k schreef:
Vannacht heb ik Joep een deken om gedaan. Doe ik normaal niet met het beetje regen dat verwacht werd, maar ik wilde dat hij droog in de trailer kon. Zo gezegd, zo gedaan. Vanmorgen trok ik hem tonnetje rond uit de schuilstal waar hij een hele nacht stro heeft staan eten. 8)7 Het heeft nauwelijks geregend.

Eenmaal in het bos gingen we met mijn fjord naar een meertje. Dat vind ze het leukste wat er is en heel af en toe mag ze even pootje baden. Ik dacht, leuk, ik laat Joep met zijn hoeven in het water. Hij houd vast niet van meertjes. :n Dat had ik fout ingeschat. Mijn paard dat een paniekaanval krijgt van water, wassen en andere natte zaken heeft met tien graden celsius gezwommen. _O-

[ [url=m/5gpCai.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SJWfvO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op deze foto's is hij nog bezig met zijn onderzoek (bijt het?). Maar uiteindelijk stond hij buik-diep in het water. :brr: :')

[ [url=m/AbYYN8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hahaha wat kunnen ze je verrassen he! Wat een leuke foto's! Ziet er ontspannen uit. :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:38

Isabel_k schreef:
Wat een gave foto Miranda! Hij wordt steeds knapper.

En wat staat dat oranjedekje gaaf! Die wil ik ook voor Joep. :))

Vandaag ga ik met de trailer op pad. We gaan wandelen in het bos. *\%/* Mijn zusje gaat ook mee met onze fjord. Echt leuk.
Volgens mij gaat dat oranje echt enorm hard vloeken met Joep zijn vosse kleurtje. :'}
Maar wat gaaf zeg dat jullie uitje met de trailer zo goed gegaan is, lijkt me echt super leuk! *\o/*
En die ingevlochten staart van Joep... :') _O-

linda2008 schreef:
Retjet, oh gelukkig is ze niet 24/7 terror ;) gewoon een beetje aandacht opeisen is best wel normaal jonge paarden gedrag volgens mij (of opdringerig gedrag :P haha!)

Isabel, wat leuk zeg!! Mooie ervaring. Veel plezier!
Gelukkig niet nee. :)) Maar dat gedrag schijnt ook wat rastypisch te zijn, dus ik vrees ervoor dat het puur jonge paarden gedrag zal zijn. :')

Ik hoop al 2 dagen om Aliaa nog eens te kunnen longeren met mijn zadel, het is al zo lang geleden en ze is telkens natgeregend... -O-

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:06

Ja anders schuurt hij in de trailer zijn staart er af door die stang. Het zit net op een k.u.t.hoogte. _O-

Oranje staat hem super tof hahaha. Ik heb echt alles in het oranje. :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 05:54

Retjet, oh dat is balen dat ze steeds nat gerend is. Ik lijk geluk te hebben tot nu toe qua regen :o

Isabel, haha oranje is super gaaf :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 10:28

Wauw ik ben even 3 dagen het land uit en ineens zie ik de mooiste foto's voorbij komen! <3

Wat een knap paard is Flynn zeg <3 . Een ontzettende lieverd ook zo te zien. En die maaaaanen! *\o/*

MF ook al zo'n mooie foto. Ik blijf toch een zwak houden voor arabieren hoor :D

Haha die Joep :+ leuk dat waterballet en dan die staart erop en goooaaan! *\o/*

Lieve foto PG, ik heb dan weer niks met Fjorden, maar de liefde knalt ervan af!

Over die vertrouwensband, precies daarom doe ik het zelf. Joy en ik zijn 4 handen (en hoeven) op 1 buik. We hebben in een korte tijd al zoveel meegemaakt dat ik het absuut niet zie zitten dat er nu iemand anders op zou gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is heel stom, maar er is 1 gebeurtenis die onze band zodanig heeft verstevigd dat ik het nu dus zelf wil doen. Dat was uiteindelijk voor ons beiden een hele positieve ervaring. Gek om te zeggen want we zijn door een hel gegaan.
Afbeelding

En ja ik he dus wel commemtaar gehad. Maar vooral van bokkers die ons verhaal niet kennen. Het doet me niet zoveel. Of eigenlijk niks. :+ Het is ook moeilijk te begrijpen als je ons niet zo goed kent haha!

Vanmiddag heb ik weer les. Kijken waar Joytje is na 4 dagen rust. Hopelijk kunnen we verder waar we woensdag gebleven waren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:35

Wat een mooie foto´s van allemaal weer. En leuk om te zien hoe jullie allemaal inderdaad zo´n band lijken te hebben met jullie dieren <3

Retjehorse: is er dan nu niemand die haar paard bij de jouwe wil hebben of hoe moet ik dat zien? Lijkt me niet fijn, hoop dat er een paard bij kan komen!

Isabel_k: Mensen vonden ook dat mijn andere paard naar de slacht moest want levensgevaarlijk. Nu wandelt mijn stiefdochter er op los met haar :+ Volg je eigen gevoel heb ik daar wel uit geleerd!

MirandaFuego: Heel herkenbaar, heb het het liefst zelf in de hand, dan kan ik ook alleen mezelf de schuld geven als het mis gaat :+

Hele lieve foto´s paintgirl!

Succes met je zadelperikelen Linda2008! Fijn dat je er weer mee aan de slag kunt! ziet er goed uit.

gimme_joy: wat een leuke foto´s, jullie zijn echt een leuk stel samen!

Zelf ziek geweest het hele weekend dus maar heel eventjes op stal geweest.

Afbeelding

Ze is wel echt aan het schuren dus heel behandelplan mbt voer op aan het stellen en vliegendeken opgemikt!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:49

Mijn trainingspaardje gaat goed. Met de vorige jongen lukte het niet goed, dan bleef ze heel gespannen. Maar het is ook maar een klein paardje en hij is vrij lang. Hij heeft nu iemand anders aangeraden. Dat meisje is een stuk kleiner en lichter en die is nu 2 keer geweest en draaft al los met haar door de bak. Die doet ook vaker van die kleine ponietjes, dus die is wel wat gewend. Ze gaat me straks ook begeleiden wanneer ik erop ga. En dan kan ik dressuurmatig de knopjes erop gaan zetten.

Wat betreft Lady Brown staan we nog steeds stil. Heb nog steeds geen zadel helaas. Ook zit ze enorm vast in haar schoft en schouders, dus ik laat nu eerst een osteopaat komen. Degene die ik nu heb aangeschreven is ook zadelpasser, dus misschien dat zij op beide vlakken wat voor me kan betekenen. En dan kan ik ook eindelijk weer verder.