Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Promisse schreef:oh ja en je vroeg of het slim was om te schakelen. Als hij niet voor het been is dan moet je wel. Maar anders doe ik het pas als ze zich helemaal loslaat. Doe ik het eerder dan ben ik bang dat het de strakheid alleen maar versterkt. Maar dat geldt voor mijn paard, ik weet niet of dat standaard is.
Promisse schreef:oh ja en je vroeg of het slim was om te schakelen. Als hij niet voor het been is dan moet je wel. Maar anders doe ik het pas als ze zich helemaal loslaat. Doe ik het eerder dan ben ik bang dat het de strakheid alleen maar versterkt. Maar dat geldt voor mijn paard, ik weet niet of dat standaard is.
Ik vind dit best een moeilijk hoofdstuk. Vooral omdat je niet meteen te voelen krijgt of je het goed doet, bij een paard met mindere gangen ten minste. Met paarden met meer talent is het een ander verhaal.
Ik heb laatst een tijdje een jong paard gereden en die had er totaal geen moeite mee om zijn lijf op de juiste manier te laten reageren.
En aangezien ik hierin veel te weinig ervaring heb, voel ik me daar best onzeker over.
Ik hoop dat er mensen zijn met meer ervaring die ook nog eens hier hun kennis willen delen.
pol013 schreef:Promisse schreef:oh ja en je vroeg of het slim was om te schakelen. Als hij niet voor het been is dan moet je wel. Maar anders doe ik het pas als ze zich helemaal loslaat. Doe ik het eerder dan ben ik bang dat het de strakheid alleen maar versterkt. Maar dat geldt voor mijn paard, ik weet niet of dat standaard is.
Vooruit en terug rijden werkt super maar je (ik) kunt het ook zo lekker verkeerd uitvoeren.Dan ga ik te veel voor het doel, vergeet je dat het een middel is, en knal je ze van het achterbeen af en sleurt ze weer terug.
Als ik het veel subtieler doe, dus stap voor stap, heeft het veel meer effect. En kan het op ieder moment van de training effect hebben.
Als ik het helemaal voor elkaar heb kan ik terug rijden door mijn hand te ontspannen, iets naar voren te zitten en uit te ademen. Dan kan de rug mooi onder mij opbollen. Maar doe dat maar eens.
En voer het dan ook uit in je proef ......
mirjamalvaro schreef:Ik heb gewoon op eigen pagina en dan openbaar. Maar zat daar ook over te twijfelen.
mirjamalvaro schreef:Dus eigenlijk moet ik Zorro en Eliana combineren. Zorro zijn hoofd/hals houding en Eliana haar beenzetting.