Vandaag voor het eerste met een ander paard erbij naar buiten geweest ging super goed. En Fin heeft een snelheid van 29 km Per uur gehaald en dan hield ik hem nog flink in
LiindseyV wat heb je Siebert al leuk lopen! F_inley, heerlijk om te zien hoe jullie samen genieten. welshfan97, mooi paardje heb je! Azmay, fijn dat je de verklaring van het afvallen hebt gevonden. Hoe gaat het nu met Diva? No_No hoe is Shympie aan zijn snee gekomen? Geneest het al een beetje?
Bij deze nog een fototje van laay aan het werk. We moeten beide nog veel leren maar we gaan de goede kant uit!
Finley eens meenemen naar een draverij, zal hij leuk vinden Ik vind Laay prachtig maar je manier van longeren is absoluut niet de mijne, veel te opgekropt zo. Lijkt wel bang voor het bit
Peppel is idd ook niet mijn manier vam longeren maar misschien is het een moment opname
Thnx meiden draverij kan haha zoals op het filmpje te zien zijn hackney bloed kwam naar boven sommige stukken zweefde hij echt in draf over de straat bizar. Vriendin zei dit moeten we met de wedstrijden hebben hij werd ook echt 10 cm groter maar was wel te rijden en werd niet echt sterk
Diva is alweer een stuk opgeknapt zo te zien Fijn!
Tinklinger
Geplaatst: 15-08-16 15:03
Geeft niks. Ik denk dat de foto misschien ook vertekend maar zoals je kunt zien wordt er niet aan het bit getrokken (dit is iets waar ik absoluut op tegen ben). We zijn op het moment met grondwerk lesjes bezig, het geen wat we op dit moment leren is om hem op het juiste tempo te laten lopen zodat de spieren in zijn lichaam steeds losser komen.
Als hij zijn hoofd naar beneden brengt is dit omdat hij zich in deze positie aanbied en niet omdat ik hem daarin dwing. Het is ook niet zo dat hij continue loopt zoals op deze foto maar hij is nog zoekende naar de juiste houding.
Nessie
Geplaatst: 15-08-16 15:06
Ik longeer ze hetzelfde, alleen die zijn wat meer ervaren en brengen dus inderdaad het hoofd voorwaarts neerwaarts (Eston kent nog geen longe, bedoel dus de oudere paarden). Het moment is een beetje ongelukkig, op de bijzet staat geen druk.
Wat doet Finley het braaf!
En mooie staart heeft ze Azmay
Nies_
Geplaatst: 15-08-16 15:46
Ik vind die lijn zo door het bit sowieso geen fijne methode voor een jong paard. Probeer het soms een keer weer, maar gaat heel snel weer terug. Ze kruipen er altijd gigantisch achter en dat zie je hier ook. Bij oudere paarden doe ik het inderdaad wel, al moet ik zeggen dat ik dan meestal de dubbele longe pak.
Ik longeer ook met bijzetteugel. Maar Siebe reageerde van de 1ste x al heel goed , hij hangt er niet op en gaat ook niet in de krul. Hij komt mooi zelf naar beneden gelukkig. Longeerhulp heb ik ook ooit geprobeerd maar daar freakte hij echt heel negatief op.
Fijn dat de oorzaak gevonden is Azmay! Ik had er eerder overheen gelezen.
Ik denk dat de foto van het longeren inderdaad erg vertekend. Zoals je het schrijft klinkt hel logisch. Op de foto lijkt het echt of ze mega strak bijgezet loopt.
Hier geen nieuws Volgende week zelf naar de osteopaat. Ik hoop echt dat hij me kan helpen. Ik lijk steeds schever te worden en daar heb ik ontzettend last van. Tijdens het paardrijden, maar bv ook op de motor. ( komt door een operatie fout). Binnenkort eens een zadeltje gaan kopen. Wil graag een Wintec of Torowgood ivm de wisselbare kopijzers.
Mijn bijrijdster heeft vandaag de eerste keer les gehad met Imagine. Het ging echt super. Was natuurlijk wat spannend, in de trailer naar een vreemde locatie, daar opzadelen met allemaal vreemde paarden in de buurt.. en toen naar een vreemde bak. Imagine heeft even om zich heen gekeken en liep daarna echt superfijn!! Helemaal blij met deze zelf gefokte dame!!!
F_inley
Geplaatst: 17-08-16 18:19
Qua mennen lopen ze nogal achter dus heb met leerverf zelf een roze onderlegde neusriem gemaakt
Leuke neusriem zo Ze lopen inderdaad wel hopeloos achter ja! Ik wil eigenlijk een anatomische singel.. Nou dat bestaat zowaar tegenwoordig, maar alleen in het zwart
Sadira
Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-16 20:54
Zooo, ben een beetje lang weggeweest maar ik kom graag weer meebabbelen zo nu en dan
Wat is Finley een schatje om te zien zeg! En wat een blits hoofdstel Had gezien dat je er ook een mooie roze kar bij had Ben benieuwd hoe het setje er compleet uitziet.
Marlijn, wat fijn dat Shym z'n wond weer geneest! Wonden zijn nooit leuk!
Donja, leuk joh dat het zo goed gaat met Imagine en de bijrijdster. Knap hoor dat hij op vreemd terrein het zo goed doet!
Goed, jullie zijn het vast allang vergeten maar ik had een arabiertje genaamd Mish, ik denk de oudste hier in dit topic, want ze is van 3 januari. Eerder in het jaar hebben we haar al 'ingereden' (i.e. ik kon zitten, stappen, draven en een klein rondje sturen), maar sinds deze week zijn we iets serieuzer met haar aan het rijden en ze pakt het super op! Heb zelfs mijn eerste lesje met haar gehad, mijn eerste echte galopje (ze galoppeert meeega groot ), en mijn allereerste buitenritje Ben zooo trots op hoe goed ze het doet op het moment! Braaf paard!
F_inley
Geplaatst: 17-08-16 21:10
Nies_ schreef:
Leuke neusriem zo Ze lopen inderdaad wel hopeloos achter ja! Ik wil eigenlijk een anatomische singel.. Nou dat bestaat zowaar tegenwoordig, maar alleen in het zwart
Echt hé! Ik heb de zwarte idd. Begreep wel dat ze ermee bezig zijn met bruin.