Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:20

Fokfanaat. Ik ben helaas ook nog lang niet zover met mijn H'tje. Ieder paard heeft zijn eigen snelheid

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:40

fokfanaat: Heb ik ook hoor. Bij die van mij zat er ineens een klein 'aanleuning in draf' knopje op en was het galop knopje kapot. (het heel hard draven knopje hadden we ineens wel) :+
Maar ik kan er nog echt mee lachen. Het komt zoals het komt. Ik heb niet meer tijd dan 1 of 2 keer per week en dat vindt ik echt prima. Mooi tempo zo.

Ben wel al alleen met hem naar het bos geweest. Had iemand met de fiets meegenomen maar die vond hij niet interessant. Draafde vrolijk een halve kilometer vooruit. Eerste stukje is hij echt naar het bos geslopen door een straatje waar altijd veel loos is. Maar hij kan de spanning ook weer heel goed los laten. Het is echt een heel stoer en onbevangen beest.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:40

Wel gaaf dat hudson en hinde dat al aanbieden hoor.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:51

Elk paard is anders, dat blijkt maar weer.
Elmo ben ik nu een heel klein beetje aan de hand aan het oppakken.
Daarin nemen we ook het wijken voor druk mooi mee. Weet niet wanneer ik er weer op durf te klimmen.
Hij moet nog minstens een week antibiotica en vind het wel een beetje eng om daar straks weer mee te moeten stoppen. Bang voor weer een nieuwe terugval.

Ze zeggen wel eens dat mensen kreupel 'in hun hoofd' blijven wanneer hun paard een langdurige kreupelheid gehad heeft.
Ik denk dat ik nu zoiets heb met die koker van Elmo...

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:57

Leuk om te zien hoe ieder paard zich anders ontwikkeld. Sjef heeft vooral nog moeite met zijn balans. Vooral in de bochten. Hij wil snel wat op de kop duiken en dan wat kort en krabbelig worden. Daar naast is een stukje wijken dan weer geen probleem.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:38

Hudson pakt het heel goed op, ik probeer zo 3 x in de week te rijden.. Gister morgen gereden en toen werd ie na 15 min opeens kijkerig op een wit paaltje naast de bak 8)7 daar was hij pas 30 x langs gelopen en opeens is het " eng " eerst even streng toegesproken want hij sprong weg... Toen weer doorgereden , maar blijven zeuren. Na een paar rondjes stoppen en hoofd omhoog en weg lopen ging ik zelf weer nadenken :D :+ en hup iets ronder gezet 3 passen draf 3 passen stap... En walla weg was de angst voor het paaltje ... Hahaha, als ik maar blijf nadenken dan komt het goed ;)

Gaaf Yentll dat je in januari gaat starten, gaat helemaal lukken :j ik mag met Hudson pas in April starten.. Komt mooi uit zijn we ook weer ff verder.. Want ik denk dat als het gaat vriezen ik sowieso uitgereden ben :Y)

Maar het is ook zeker waar dat elke 3 jarige anders aanpakt, ik hoorde van de Fokker dat alle broers en zussen allemaal laatbloeiers zijn. We gaan het ook rustig aan doen met hem hij moet het leuk blijven vinden en natuurlijk het allerbelangrijkste ... Heel blijven ;)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:58

Wat leuk om te lezen hoe goed jullie H'tjes het doen! Ik kan de mijne niet meer rijden, dus heb niet meer zoveel te melden... Ik vond het zo leuk om met hem bezig te zijn, zo jammer dat dat niet meer kan ;(

@marije; Ja ik herken heel erg wat je bedoeld met "kreupel in je hoofd". Ik heb om een af andere reden altijd paarden met locomotie problemen en heb de afgelopen vijf jaar geen enkel ritje gemaakt zonder na te denken over "hoe loopt hij/zij vandaag??". Heel vervelend....

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:01

Alles meegelezen maar weinig gereageert. Drukdrukdruk

Dat kreupel in je hoofd ken ik ook ja. Helemaal para kan je daar van worden. Wat vervelend swiss weet je al meer dus?

Hier heeft H tje weekje vrij gehad. Gisteren weer op gepakt viel helemaal niet tegen. Alleen galop was even spannend.

Hoe lang zijn hudson en hinde onder het zadel?

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:19

Hij heeft vorige week op de kliniek gestaan voor verder onderzoek maar het blijft een beetje een lastige puzzel... Er zijn in elk geval weer wat dingen uitgesloten. Ik heb wel even getwijfeld of ik er niet mee wilde stoppen maar dat wil ik eigenlijk pas als ik echt álles geprobeerd heb wat ik kon proberen. Ik heb hem niet meer terug gebracht naar de pensionstal waar hij stond maar mee naar huis genomen. Helaas geen weiland maar nu kan hij wel s'nachts op stal. Komende 2 maanden ga ik hem fanatiek trainen aan de longe en dan zien we wel weer.... Als ik nooit meer kan rijden is dat maar zo, maar ik wil wel een blij paard hebben.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:49

switt.....moeilijk hoor! Vind het knap hoe je er mee om gaat!
Yentl....Jullie gaan zeker weten knallen in januari, zo fijn dat ze bij je kan blijven!
Moniek....klinkt zo bekend dat ineens iets eng is haha net wat je zegt even ronder en dan gaat het weer goed. Jij moet zeker in het L1 beginnen dat j pas vanaf april mag starten?

Hier gisteren voor het eerst een balkjes/ spring training gedaan ter afwisseling. Moet zeggen dat ze het bet fijn aanpakte. Hier gaat overigens een pasje wijken ook gemakkelijk, wil dan ook in april gewoon L1 gaan starten.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:54

Lijkt mij erg moeilijk Switt.
Een paard houden die pijn heeft met bewegen lijkt me lastig

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:01

Dat doe je goed Switt, je hebt nu weer dingen uitgesloten en kun je volgende stappen ondernemen.

Vencedor, Hudson is vanaf mei onder het zadel.
Carmuh, ik heb met mijn vorige paard ZZ Zwaar gereden , zou gelijk in het ZZ Licht mogen beginnen
maar dan moet hij sowieso 6 zijn voordat ik dan zou kunnen starten.. Maar dat vind ik niet nodig met 6 jaar al het ZZL in, ik ga gewoon rustig aan in het L1 beginnen veel eerlijker tegenover Hudson :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:08

Ahaa slim. Maar die loopt al even rond dan. Wij zitten nu op 6 weken mak :D.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:33

Carmuh schreef:
switt.....moeilijk hoor! Vind het knap hoe je er mee om gaat!

Haha, in het echt valt het tegen hoor ;) Vorige week was ik echt een emotioneel drama. Toen een collectant me in de stad vroeg of ik wilde doneren barstte ik spontaan in tranen uit dat ik écht niet kon doneren omdat ik de dierenartsrekening moet betalen :') Maar nu hij lekker thuis bij zijn vrienden staat gaat het wel weer, al blijft het gewoon heel ***.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:05

Klote Switt, lijkt me zo verschrikkelijk. Je kijkt immers lang uit om met je dier aan de slag te gaan en dan is dit echt een domper. Toch vind ik inderdaad zoals eerder is gezegd dat je er goed mee omgaat en dat je hier toch nog mee praat! Mijn veulen staat op het moment erg slecht en het is de vraag of ze het gaat redden, als ze binnen 3 dagen niet opknapt moeten we toch nadenken over dr toekomst. En dat kan je echt helemaal gek maken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:08

Het is gewoon super lastig als die dieren wat mankeren, zo waardeloos dat ze niet kunnen vertellen wat ze dwarszit.

Yentl nee toch, wat is er met je veulentje?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:12

Jeetje, Yentle, wat een pech! Sterkte met je veulen!

En Switt, jij ook nogmaals heel veel sterkte. Zou idd heel fijn zijn alsie kon praten en kon vertellen wat hij mankeert.
Heb ook bewondering voor je doorzettingsvermogen om elke keer maar weer die kosten op te hoesten.

Ik hoop dat we bij Elmo nu het lek boven hebben, maar knijp m dus echt wel om straks met de antibiotica te stoppen. Hij kan er alleen moeilijk zijn hele leven op blijven staan :+

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:19

Wat een nare berichten allemaal. Switt wat een enorm moeilijke situatie. Lijkt mij zo lastig als ze niks kunnen vinden.

Yentle, sterkte met je veulen. Hopenlijk knapt hij snel op

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:21

Jeetje Yentll wat klote van je veulentje, wat mankeert ze ? Heel veel sterkte en succes gewenst de komende dagen.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:21

Bedankt...

Gefeliciteerd Yentlel!! *\o/*
Maar oliebol zeg, wat is er met je veulen.... -O- Die kleintjes zijn ook zo kwetsbaar. Ik hoop heel erg voor je dat ze gaat opknappen!!

Marije_jiplover schreef:
Ik hoop dat we bij Elmo nu het lek boven hebben, maar knijp m dus echt wel om straks met de antibiotica te stoppen. Hij kan er alleen moeilijk zijn hele leven op blijven staan :+

Pff, ja snap ik... Over hoelang moet je ermee stoppen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:28

Het plan was tenminste 3 weken ab voeren. Dat is tot as zaterdag.
Er zit voor nog een week extra in de pot die ik heb.
Dus twijfel nog een beetje tussen stoppen of gewoon de pot leeg voeren.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:38

Ze heeft een bacterie opgelopen van waarschijnlijk ganzenpoep in de wei. Ze is binnen 2 dagen zo sterk vermagerd en heeft hele ernstige diarree, ze heeft nu antibiotica en een pasta om d'r ontlasting dikker te maken. Maar het schijnt een hele heftige bacterie te zijn en dat maar weinig het overleven.. Dus we zijn hier flink aan het duimen! Ze doen er gelukkig alles aan, en ben nu zo blij dat we voor een kleinschalige opfok hebben gekozen waar ze dagelijks in handen komen, anders was dit sowieso verkeerd afgelopen. Hieronder een foto, ze is gelukkig nu al wel bijgetrokken en trekt niet meer zo'n baan in d'r buik. Hoop van de week te kunnen zeggen dat ze weer flink aan het verbeteren is.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door yeentll op 23-11-15 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:39

Nooit van gehoord, wat een pech, ik duim met je mee.

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:46

yeentll schreef:
Ze heeft een bacterie opgelopen van waarschijnlijk ganzenpoep in de wei. Ze is binnen 3 dagen zo sterk vermagerd en heeft hele ernstige diarree, ze heeft nu antibiotica en een pasta om d'r ontlasting dikker te maken. Maar het schijnt een hele heftige bacterie te zijn en dat maar weinig het overleven.. Dus we zijn hier flink aan het duimen!

Ai, dat is sneu. Een jaarling van mij had vorig jaar ook zoiets, een salmonella bacterie opgelopen door vogelpoep.....Heeft die van jou dat ook? Die van mij knapte goed op van de antibiotica, maar dat was al een jaarling dus die kon meer hebben.
Sterkte!
Gefeliciteerd trouwens.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:59

Switt, dat je het er zwaar mee hebt lijkt mij niet raar maar je klinkt inderdaad heel fair naar je paard toen.
Yeentl. Jeetje, sterkte met je veulen. En vooral heel veel beterschap gewenst.