de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:58

Phoebe gisteren gelongeerd met de longeerhulp en vandaag even gereden. Ze liet links al beter los, maar ze krulde zich behoorlijk op. Had niet echt verbinding. Veel overgangen gereden en halsstrekken en oppakken geoefend. Aan het eind was ze wel moe, dus lekker uitgestapt. Conditie moet weer even opgebouwd worden. Maar ze was weer braaf

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:28

Hier vandaag ook gereden, in het bos voor de 2e keer. Ging lekker! Wat kleine slootjes gesprongen, door een meertje gebanjerd en flink gegaloppeerd over paden maar ook over grote weilanden. Wat steile heuvels beklommen en afgedaald. Het ging heerlijk!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:56

Klinkt goed, Setteli!

Wat heerlijk dat je zo lekker het bos in kan rijden, Batlow. Is dat voor jou dichtbij?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:48

Ja heel dichtbij! Metertje of 50? Morgen weer naar het bos. Lekker rechtuit kilometers maken en galopperen over mooie groene weides, en nog wat slootjes pakken :D

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:43

Wij zijn ook weer aan het rijden en de vakantie heeft haar goed gedaan.
Een relaxt paard aar ik lekker mee aan de slag kan heerlijk.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:05

wij kunnen hier ook heerlijk uitrijden. Doe de weide open aan de achterkant sta op een zandpad en kan uren weg (met soms een klein stukje over de verharde weg. Met gogo al paar x weg geweest met Gino nog niet maar die gaat er ook binnekort aan geloven.
Gogo heeft zich de afgelopen dagen mogen bewijzen als baksleep paard (naja nu 2x gedaan). Was allemaal zelf bezig met een band want heb helaas geen quad om mee te slepen en de tractor past er niet door, maar bedacht me dat ik eigenlijk helemaal gek was als ik paarden zat heb staan die dat harde werk ook kunnen doen, dus van de week Gogo "ingespannen" Hij was natuurlijk al goed bekend met dubbele lijnen dus de stap naar de sleep was zo gemaakt. hij doet het alsof ie het al 100x heeft gedaan. Werkt helemaal prima zo'n baksleeppaard :D

hier probeerde mijn vriend hem te laten draven... waar hij niet echt zin in had
https://www.youtube.com/watch?v=psqV3BRv2sA

maar met een beetje hulp zijn eerste drafje met de sleep er achter, van de honden is ie ook niet onder de indruk.
https://www.youtube.com/watch?v=HrR9F9ug86s

we gaan het uitbouwen met straks er achter lopen maar zo voor het begin vind ik daarnaast nog prima.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:08

Lekker blijven oefenen Kady, komt vast goed. :j

GerenGer schreef:
Jammer dat ze zo slecht op de trailer wil Kady! Maar komt vast goed. De een vind het natuurlijk minder prettig dan de ander. Maar goed dat je de tijd er voor neemt, das het belangrijkste!
Gio heeft nooit problemen gehad met op de trailer gaan. Wij hebben zelf geen rijbak en moeten altijd ergens naar toe, dus hij is het wel gewend om op de trailer te staan en hij vindt het altijd wel heel leuk!
Rijden gaat zo ontzettend fijn met hem! Zit er stiekem al over na te denken om een startkaart te gaan aanvragen! Maar sommige stukjes moeten nog net wat beter en ik wil niet te overhaasten.
Batlow, wat een leukerd!

Gibbie loopt van het begin af aan ook zo de trailer op en af. Is toch wel ideaal. :j

Ik ga ook de startkaart aanvragen, er zijn hier ook wel wat puntjes die net even wat beter kunnen maar voor de ervaring vind ik het nooit verkeerd.

Ketly schreef:
Garola is vandaag verhuisd naar haar nieuwe stal! Ze staat nu heerlijk in haar buitenbox te kijken wat er allemaal om haar heen gebeurd, ik ben in ieder geval helemaal happy! <3

*\o/*

Batlow dat klinkt heerlijk zeg!

Hier gisteren Gibbie even laten vrijspringen, was al een heel tijdje geleden en ze vond het weer superleuk!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:10

Leuk Kaitlyn! Wanneer ga je je eerste wedstrijd starten?

Ik ga vanavond voor het eerst met George naar clubles, ik ben heel benieuwd! Na de jonge paarden competitie is het voor George ook de bedoeling dat we een startkaart aanvragen. Hij loopt inderdaad nog niet perfect, maar ach, een B-proefje moet nog wel lukken! :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:35

wat leuk om te ziet dat het bij iedereen zo goed gaat. lekker naar buiten en de eerste ideeen voor een startkaart zijn er al. Top. Vind het filmpje van kady ook geweldig!

Hier zijn we ook rustig aan de gang. Nu we wat fanatieker worden begon meneertje wel beetje te tandenknarsen. Hij vind het bit nog maar een raar ding. Ik vermoed ook dat het daar weg komt. hij heeft een superfijn mondje maar ik moet wel oppassen dat ik hem de tijd geeft om het bit te accepteren. we zweven tussen stukjes aanleuning/achter het bit kruipen/ en trekken om het bit te kunnen pakken. vooral het erachter kruipen wil ik er voor nu af hebben. het bit proberen te pakken lost zich vanzelf wel op, voor nu laat ik hem gedoseerd de teugels meenemen.
Hier een filmpje waarbij ik al heel blij ben. het erachter kruipen is al veel minder, maar je ziet wel dat hij nog steeds zoekende is met het bit.
https://www.youtube.com/watch?v=lD_KUL5 ... PqXlYTsYOg

Vanwege het knarsen Gelijk maar weer zadelmaker laten komen en de tandarts. Tandjes waren goed en het zadel mocht al een bredere boom in. Dit had ik niet veracht dus dat had ook wel degelijk kunnen bijdragen. Nu weer rustig oppakken en even aankijken hoe het gaat.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:01

Vandaag is Garola haar nieuwe vriendinnetje Noa ook aangekomen van Ilse uit dit topic, ging meteen al supergoed! :D

Afbeelding

Afbeelding

En nog twee plaatjes van Garola alleen! :D

Afbeelding

Afbeelding

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:23

Fijn! Leuk paard zeg!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:16

Leuk een vriendje :)
Garola is echt knap!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:23

Knappe merrie Ketly ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:31

Garola is echt knap Ketly! :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:12

Ah! Leuke foto's Ketly! Knappe merrie! Ze ziet er blij uit :j.
Filmpjes ga ik later nog eens bekijken :-).

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:19

Dat ik dit topic nooit eerder gezien heb?
Ik heb ook een 3 jarige Sandreo merrie. 3 juli word ze alweer 4.
Haar naam is Giverny D en ik heb haar zelf gefokt.
Ik zie ook al een aantal bekende namen voorbij komen uit andere topics :j
Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsen :))

Afbeelding

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:20

Leuke merrie, Pradadaan!

@Kady: ah wat leuk! je hebt ook Corgi's (als ik het goed zie :-))

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:33

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:39

Leuk paard Pradadaan! :j

Leuke honden Kady!

wordt dit topic straks trouwens het : "Wie heeft er ook een 4-jarig paard?" :+

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:50

Ik ben met dat heerlijke weer gisteren met m'n paardje naar de bossen geweest. We hebben allebei super genoten.

Verder zal ik het de komende tijd misschien wat rustiger aan gaan doen. Ik ben nl. 10 weken zwanger! Zolang ze braaf blijft en ik me goed voel blijf ik voorlopig gewoon nog rijden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:50

Wauw wat leuk, gefeliciteerd! :D

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:13

Welkom Pradadaan! Leuk paardje :) (mooi setje :D).

Ik denk inderdaad dat we binnenkort een 4-jarigen topic moeten gaan maken?

Lizzy: proficiat zeg :D!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:14

Gefeliciteerd, Lizzy1!

Hele leuke honden, Kady!

Haha... ja, het onderwerp van het topic kan wel gewijzigd worden, of we moeten met z'n allen verplaatsen naar een nieuw topic?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:08

Wauw bedankt voor de leuke reacties iedereen! Elke keer als ik haar zie begint mijn hart ook wel wat sneller te kloppen. :o In de box is ze nog wat onrustig maar al die indrukken moeten natuurlijk even verwerkt worden. Nu ze eindelijk een mooi plekje heeft kunnen we vetjes gaan kweken en dan langzaam weer aan de slag!

Leuk dat je hier ook bent met Giv pradadaan! :D Ken je natuurlijk ook van het Sandreo topic :D

Super Lizzy, gefeliciteerd! :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:36

Leuk dier zeg Pradadaan! :)

Ketly, komt vanzelf, George had ook zeker 3 weken nodig om te acclimatiseren. Lekker de tijd nemen! :)

Gisteren met George eerste keer naar clubles geweest, ook nog zonder eerst te longeren. Hij wilde niet zo lekker lopen als normaal, want instructie wilde hem nog meer naar voren hebben en teugels strakker (terwijl ik vind dat hij lengte in zijn lijf moet maken en hand zelf moet opzoeken). Maar goed, wel veel nieuwe dingen geleerd, en dat in een 20 x 60 baan met 6 andere paarden in de baan. Braaf dier! :D

Paar stills uit het filmpje wat vriendinnetje maakte, ik weet namelijk niet hoe ik een filmpje upload...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding