[FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne96

Re: [FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:08

Sterkte Hinke!! Wat heeft ze precies?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:11

Gat in tussenpees vh achterbeen :( Ze stond 1.5 maand geleden ineens op 3 benen in de wei, ze hadden enorm lopen rennen en gek doen in een natte wei. Dacht de dag erna dat het mee viel want ze liep 24 erna weer helemaal goed. Omdat ze wel een dik been bleef houden toch een scan laten maken en daaruit bleek dat het foute boel was :( Ze lijkt er geen last van te hebben maar ze moet wel 9 maanden in haar box blijven |(

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:27

9 maanden op stal??!! Lijkt me ook niet goed... Mijn schimmel had dit ook alleen dan in zijn rechtervoorbeen op 2 plaatsen (ook gaten). Eerst paar maanden op de wei (zolang seizoen goed was) en toen op stal/in onze buiten bak. Toch een uur per dag buiten. Later niet meer omdat hij te veel ging rennen. Maar na 8 maanden reed ik onze eerste M1 wedstrijd weer.
Tijdens de eerste scan zei de DA dat het afwachten was of het goed genoeg zou herstellen voor de sport. Ik mocht eigenlijk al na 3 maanden weer opbouwen maar heb toen nog 3 maanden gewacht daarmee voor de zekerheid. Eerste scan was augustus, 2e scan na 3 maanden dacht ik en 3e scan 14 februari.

Sorry voor off-topic. En sterkte voor je paard.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:38

Hinke schreef:
@paljeslaura stoer! Hij doet het zomaar even :)

@Noorhermans _/-\o_ Schrikken de andere paarden daar niet van?

Mijn schimmeltje is uit de running -O- Door een weideongeluk (wat ik de vorige keer hier poste bleek dus toch wat erger te zijn dan ik dacht |( )moet ze heel lang op rust.

Hahaha nee joh! Ze zijn hier de gekste dingen gewent :P

Jeetje wat vervelend! Beterschap voor jouw schim :(:)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:27

Hinke schreef:
Gat in tussenpees vh achterbeen :( Ze stond 1.5 maand geleden ineens op 3 benen in de wei, ze hadden enorm lopen rennen en gek doen in een natte wei. Dacht de dag erna dat het mee viel want ze liep 24 erna weer helemaal goed. Omdat ze wel een dik been bleef houden toch een scan laten maken en daaruit bleek dat het foute boel was :( Ze lijkt er geen last van te hebben maar ze moet wel 9 maanden in haar box blijven |(

Gaat dit over dezelfde merrie waar je een hengst voor zoekt?
Dan zou ik een 2nd opinie vragen. 9 maanden is wel erg lang...
Bevallen naar zo'n lange rusttijd en dan snel de weide op zodat het veulen genoeg beweging krijgt, allemaal niet ideaal.
Dit is niet als kritiek bedoeld maar als aandachtspunt waat je misschien nog eens achter aan kan vragen bij een andere DA.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:20

@Noorhermans gelukkig maar! Zo'n roze paard is niet niks :) Ik heb eens meegemaakt dat een haf een ander paard compleet aan het vertimmeren was omdat hij ineens een deken om had :+

@Carika thnx voor je reactie :) Wbt second opinion - de peesblessure hebben we juist gevonden door een 2nd opinion -anders waren we nu nog aan het voortmodderen. Ik zou dus niet weten welke dierenarts ik moet vragen, en daarnaast vertrouw ik de da wel die dit advies gaf. Ze was er heel duidelijk over; het is geen belasting en is alleen maar goed, omdat ze dan nog langer de tijd heeft om te herstellen. Ik laat wel zo rond de kerst nog eens een scan maken; mocht het dan ineens heel goed herstelt zijn, dan kunnen we er voor kiezen om haar niet de volledige 9 maanden binnen te houden. En mocht ze wel echt aan de 9 maanden vast moeten blijven zitten, dan nog staat ze tegen de tijd dat ze het veulen krijgt alweer 2 maanden op de wei. Het is dus niet zo dat ze op de dag dat ze het veulen krijgt pas weer naar buiten mag. Dat zou idd niet helemaal ideaal zijn.

Ik ben nu maar op zoek naar een bijrijdpaard, want 1.5 jaar niet rijden is wel heel erg lang http://www.bokt.nl/markt/ad/357153/bijrijdpaard-gezocht-omgeving-amsterdam Iemand hier die iets weet?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:14

jammer dat ik zo ver weg zit voor jou, anders zou je mijn schimmel best mogen rijden

afgelopen zaterdag heb ik een springclinic mee gereden. was leuk om na een lange tijd weer lekker te springen
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:46

Gave springfoto's hier op de laatste bladzijdes! :)

Er werd hier toch laatst gevraagd wat je doet als je een smeerkees van een schimmel hebt hè, en toen zei ik "Ik heb ermee leren leven"...

Ivm tijdgebrek (DA kwam eerder dan verwacht om haar weer te insemineren, ze was veulentje al weer kwijt ;( dus nu gas op de plank om nog een poging te kunnen doen) zijn wij vanavond maar zó wezen trainen :')
Afbeelding

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:55

@Sanne96 dat is echt heel aardig van je :) Maar ben ook bang dat het inderdaad wat te ver weg wordt :P Mooie foto!

@Vientje hey wat leuk die van jou gaat ook bij de hengst? Welke hengst?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:58

Och helemaal over jouw blessureleed heen gelezen Hinke, wat balen! 9 maanden, pfff :(:) Mijne heeft bij de vorige eigenaar ook met een peesblessure gestaan, zij hebben haar 24/7 op de wei gezet en idd ook laten dekken toen. Na 2 jaar vrij heb ik haar weer opgepakt. Geen toffe blessures dat...

Trotse papa wordt Spielberg (NRPS) :) Ze was al drachtig bij vorige poging maar heeft in heel vroeg stadium het veulen afgestoten helaas -O- Nu laatste poging, anders wordt het helaas volgend jaar weer proberen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:14

Ik ben heel blij dat soort foto's te zien, Vientje! Voel ik me minder schuldig als mijn paard niet spierwit is _O-

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:14

Afbeelding

_O-

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:49

Whahahaha

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:57

Bescherm je hoofd tegen de zon, helaas is de pet een beetje klein hahah _O-

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:37

Pff wat naar Hinke. Hier ook mijn paard toen is 4 maanden eigenlijk op stalrust moeten zetten. Wij hebben er toen voor gekozen om een stukje land af te zetten van 5 x 5 en dat steeds wat verplaatsen. Heel gedoe maar wij hebben onze twee paarden aan huis staan en zou niet te doen wezen om mijn gezonde paard ook 4 maanden binnen te laten staan (en buiten ging niet want dan werd die binnen stond helemaal gek). Sterkte ermee!

Je bent niet de enigste Nissima :+ Al heb ik er een die wel al aardig op weg is naar spierwit.

minouesmee geweldige foto's haha. Vind die roze neus ook echt heerlijk :Y)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:12

Wat vervelend Hinke, beterschap..
Oooh met zo'n vies paard zou ik dus echt niet kunnen rijden :') Mijne moet altijd zo goed als wit zijn (of er moet een net recente vlek opzitten die nog nat is….) en scheelt dat ie niet een enorme smeerkees is hahaha
Hilarisch met dat petje op!
Leuke springfoto Sanne!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn knappe dame mocht gisteren voor het eert mee op wedstrijd <3

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:16

Dat is zéker een knappe dame! Hoe ging de wedstrijd?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:30

Heel braaf! Mag net iets meer nageven en middengangen kwamen niet uit de verf. 181 en 180 dus heel blij. Ze mag vaker mee

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:19

Tijdje terug dat ik wat gepost heb maar lees nog braaf mee :D
Mijn schimpie heeft in een half jaar tijd al een flinke transformatie gemaakt, zowel mentaal al fysiek :D

Afbeelding

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:13

Zimba begint ook steeds meer witte haartjes te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:22

Judarthos ziet er goed uit ! Wat heb je gedaan dat ze zo veranderd is?

Misskitty die ziet er iig lekker schoon uit! Gefeli met je punten.

Cabelz daar heb ik ook over nagedacht om een stukje af te zetten maar ik vraag me af of dat goed gaat.

Vientje spannend :) ik zit in dezelfde situatie,die van mij moet meteen drachig worden anders is het te laat. Hoe merkte je eigenlijk dat het veulen verstoten was? Of kwam je daar met scannen achter?

suikermeisje schreef:
9 maanden op stal??!! Lijkt me ook niet goed... Mijn schimmel had dit ook alleen dan in zijn rechtervoorbeen op 2 plaatsen (ook gaten). Eerst paar maanden op de wei (zolang seizoen goed was) en toen op stal/in onze buiten bak. Toch een uur per dag buiten. Later niet meer omdat hij te veel ging rennen. Maar na 8 maanden reed ik onze eerste M1 wedstrijd weer.
Tijdens de eerste scan zei de DA dat het afwachten was of het goed genoeg zou herstellen voor de sport. Ik mocht eigenlijk al na 3 maanden weer opbouwen maar heb toen nog 3 maanden gewacht daarmee voor de zekerheid. Eerste scan was augustus, 2e scan na 3 maanden dacht ik en 3e scan 14 februari.

Sorry voor off-topic. En sterkte voor je paard.

Hier had ik nog niet op gereageerd. Ging jouw paard bij dat uur naar buiten niet helemaal uit zijn dak? Mijn da was vrij duidelijk wbt de 9 maanden. Uiteraard hoop ik dat alles sneller gaat en ze eerder naar buiten mag maar ik wil niet dat er iets fout gaat nu. Vandaag gaat ze voor een tijdje naar de kliniek voor behandeling. Maar iig goed om te horen dat jouw paard er zo goed uit is gekomen, dat geeft weer hoop!

@carika mooi!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:10

Hinke schreef:
Judarthos ziet er goed uit ! Wat heb je gedaan dat ze zo veranderd is?

Hele goede voeding (of eigenlijk uberhaupt eten..) en 7 maanden training. De verkleuring ging natuurlijk vanzelf :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:39

Hinke: later wel en toen binnen gehouden. Maar toen hij 24/7 buiten stond was er niks aan de hand en was hij rustig. Enkele x klein stukje rennen of bokje maar niks ernstigs en niet dagelijks.
Mocht tegen de winter al weer wat gaan stappen, heb dat aan de hand gedaan. Toch is 9 maanden in een hok van 3 bij 3 ook niet ideaal.. Maar is wel van het paard afhankelijk.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:39

Mijn paard was maandag ook zo vies. Tuinslang erover, zweetdeken op en trailer in :P..