[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:36

Staat een verhaal over een paard dat ze daar wilde kopen en dat die een bemerking bleek te hebben en dat ze de foto niet mochten opvragen en ook niet mochten laten keuren.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:38

ja.. daar staat het

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:38

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:44

Jeetje wat gaan jullie snel :) ! Ik ga maandag pas definitief zoeken want dan teken ik pas een contract, maakt het wel lastig zoeken met de handrem er op...

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:53

_Merato_ schreef:
Ik blijf de 11 jarige Democraat ruin nog steeds intressant vinden (werd een paar pagina's terug besproken):
http://link.marktplaats.nl/610497361

Hadden jullie het filmpje op youtube al gezien? http://youtu.be/3P3vNhyCavU

Prijs is gezakt naar €4500,-
Kan L parcours springen, paar oefeningen op Z dressuurniveau.
Staat te koop bij MTS Amani, iemand bekend mee?

Oef wat een leukerd! als ik een paard zocht was ik zeker hier gaan kijken! Ik heb nu zelf een democraat, echt een wereldbok. Nog geen jaar onder het zadel en ik rijd nu al dressuur en springwedstrijden, bosritten en voor de grap al een paar keer op neckrope gereden. Mensen keken mij scheef aan en vroegen waar ik aan begonnen was, maar ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:04

Heb nieuwe foto's.. Gelukkig hoef ik niet verkocht te worden, zit ronduit beroerd :=
Afbeelding

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:06

Mosh persoonlijk zou ik deze foto niet gebruiken voor de verkoop. Vind het niet heel fijn ogen.

stitchlover, tuurlijk heb je uitzonderingen op de regel en zullen er goeden tussen zitten maar dat is met elk paard en elke afstamming zo.
Wat ik al eerder aangaf, niet elke Indoctro springt een gat in de lucht of elke Totilas gooit zijn benen in de nek. Zo heb je ook met karakters uitzonderingen en elk paard diend eerlijk behandeld te worden, dan nog is het afhankelijk kan je met een bepaald karakter om gaan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:07

Ik wacht toch nog even. Mijn jaarling wordt morgen opgehaald... Ga pas op zoek na de winter, is mijn budget ook een stuk groter, dus ook meer keus. Ik blijf hier wel vrolijk mee lezen wat voor paarden er worden aangeschaft :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 12:10

iets meer ruimte aan de voorkant misschien maar daar kijken mensen wel over heen lijkt me. Goos jullie kijken toch niet naar rij fotos enkel stand en de ogen??

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:13

Ik kan haar gewoon niet anders maken dan ze is :) Er staat een filmpje bij en daar is ze zien dat dit paard niet getrixt is ofzo.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:14

niets mis mee hoor.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:14

Goos_Horses schreef:
Mosh persoonlijk zou ik deze foto niet gebruiken voor de verkoop. Vind het niet heel fijn ogen.

stitchlover, tuurlijk heb je uitzonderingen op de regel en zullen er goeden tussen zitten maar dat is met elk paard en elke afstamming zo.
Wat ik al eerder aangaf, niet elke Indoctro springt een gat in de lucht of elke Totilas gooit zijn benen in de nek. Zo heb je ook met karakters uitzonderingen en elk paard diend eerlijk behandeld te worden, dan nog is het afhankelijk kan je met een bepaald karakter om gaan.

Klopt heb je gelijk in, ieder paard hoort individueel beoordeelt te worden. Eerst gaan kijken. Dan je oordeel vellen.
Heb je mijn 2e pb ook gelezen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:15

Mijn moeder heeft voor mij een geschikt paard gevonden, ik twijfel alleen. Heel mooie gangen, goede afstamming, alleen wel een merrie (wat ik eigenlijk niet zoek) en niet onder zadel spreekt ze me op de foto niet zo aan qua hoofd (ja op een hoofd kun je niet rijden maar ik kijk altijd direct naar het hoofd :P )..

Daarnaast nog een leuke onbeleerde 3 jarige hengst gezien, wel mijn type qua hoofd en bouw. Maar dan zit ik weer met een onbeleerd paard :+
Laatst bijgewerkt door Nessie op 02-11-12 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:15

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:17

klopt, maar ik ga uit van het algemene en niet alleen waar wij naar kijken.
Mosh wil haar paard neem ik aan zo positief mogelijk presenteren en er zijn tal van mensen die wel naar rij foto's kijken.
Paarden die wij aankopen komen 9 van de 10 keer niet van internet af, krijgen wij privé aangeboden of verkregen door inruil.

Mosh gaat niet zozeer om je zit, meer de gedragenheid van je handen en de opgehevenheid van het koppie.
Zeker met S&T foto's zou ik persoonlijk meer oprichting en gedragenheid willen zien. Je kan wel zien dat ze redelijk draagt maar ze "moet" van voor gaan stijgen.
Als je je handen gaat dragen en netjes bij elkaar houd oogt het al heel anders.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:17

oohh wouw!!! een kentucky!!!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:19

Katje leuk paard, arm in de bespiering maar dat komt vanzelf naarmate de bespiering weer opgepakt is.
Vind haar rug wat week, maar dat kan ook komen door gebrek aan bespiering.

stitch 2e pb ook gelezen, geeft niet hoor kan gebeuren ;-)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:23

Goos, ik zou het ook graag anders zien, maar dat lukt mij gewoon niet. Iemand anders lukt het gelukkig wel, maar ik ben niet de juiste combi met haar.
Laatst bijgewerkt door Mosh op 02-11-12 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:26

klinkt lekker makkelijk hé Mosh, dat het niet lukt geeft niet je bent eerlijk!
Al zal je enkel je handen meer gaan dragen dan oogt het al anders hoor, ook zonder die verdere oprichting. Paard heeft een lastige hals voor de oprichting dat zal niet met een paar keer rijden opgelost zijn, vergt de nodige intensieve training

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 12:36

Vind er ook niets mis mee, ik heb een stuk mindere fotos gezien bij jullie Goos. Een betere wereld begint bij je zelf :D Mosh ik ben wel benieuwd naar meer fotos de ruiter koop je dr niet bij dus daar moet je door heen kijken.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:42

Seven schreef:
Vind er ook niets mis mee, ik heb een stuk mindere fotos gezien bij jullie Goos. Een betere wereld begint bij je zelf :D Mosh ik ben wel benieuwd naar meer fotos de ruiter koop je dr niet bij dus daar moet je door heen kijken.

Niet? -O-
Daar had ik nou wel intresse in :')
Leuk paard :))

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 12:46

Jammer is dat soms he hahaha, ik vind mosh er ook helemaal niet verkeerd opzitten die mag best een rondje sturen op mijn knollies :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:47

99 procent heeft beroerder fotos en ik vind er niks mis mee

steinstein

Wellicht dat ik meer over Gibraldi kinders kan zeggen na morgen. Bekijk paarden eigenlijk niet per afstamming. Ik zie en voel het wel. Ben wel wat gewend met mijn oklund x renville merrie.

fokfanaat

is ook smaak gevoelig, jij hebt een verkoopfoto in je profiel goos met een weggedrukte rug die ik nooit zou gebruiken