Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:43

oh dat zou kunnen ik ben laatst even via die link gaan kijken nou daar werden beste bedragen bij geboden hoor!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:49

even weer gekeken allemaal bemerkingen! :x

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:58

Nou lisch die laatste is ggk voor 2600 euro

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:58

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:01

hihi tanjaatjuhh.. ik zal niet teveel zeggen maar ik herken je direct..

loopt niet zon storm he? en prijs is gezakt..

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:02

Dit gaat haaardd!
Heb even geen tijd om het allemaal door te lezen :3

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:05

Krijg je ervan met niet ggk hengst kun je niet de hoofdprijs vragen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:06

@ Dees dit paard was alleen zo goedkoop door de zomerexceem. Qua papier en vrijspringkwaliteiten was dit dier veel meer waard als het geen exceem had. Da vond het een hele mooie merrie maar met een kapot been heb je er niks aan. Soms kun je een leuk gokje wagen bij een paard met zo een afstamming en prijs. Ik liep hier tegenaan en dan wil je die voor die prijs niet laten staan.

Over die link van sporthorses en BVA auction. Ik heb daar van de week tussen gekeken. Van de 1e 3 paarden die ik aanklikte hadden ze allemaal een bemerking op de foto's. 1 had zelfs 2 oc's plus een chip. Ik ben benieuwd of iemand die gok neemt. Er stond 1 leuk dier tussen. Een Tygo met goede foto's.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:41

Sorry misschien ben ik heel dom, maar wat is nou precies een paard met een chip. Die van mij heeft wel een chip, maar dan bedoel ik zo'n chip in z'n hals. Wat bedoelen jullie daarmee, of gewoon hetzelfde?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:58

Een “chip” is een afgebroken fragmentje aan de rand van een gewricht bij een paard.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:01

Oh oke bedankt, ik dacht al het zal wel niet om die chip gaan die ik bedoel.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:03

zit nog een beetje over dat keuren te denken. Mijn huidige nieuwe paard was ook in de normale prijsklasse, toch heb ik de rug laten keuren, ik heb nog een 11 jarige met KS die niet bereden kan worden en ben niet van plan een rusthuis te gaan beginnen ;)
dit paard was al eens gekeurd, heb dat niet over laten doen.
Mijn vorige paard was 100% goed en heb ik 1,5 jaar later in moeten laten slapen wegens hko.
Keuringen zeggen ook niet alles.

Mijn 1e paard, die met KS, heb ik alleen klinishc laten keuren, voor zover dat kon met een heel groen paard.
Heb er de wereld aan problemen mee gehad, ocd in beide sprongen, ks etc etc. Als ikdie wel op de foto had laten zetten had ik die dus laten staan. Nu was ie toen maar 2000 maar hij heeft 3x zoveel medisch gekost.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:13

Ik heb nu 2 verkopers die hun telefoon niet opnemen en niet reageren op mails...zucht

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:16

Adin, je had er ook voor kunnen kiezen om niet met zo'n paard te gaan dokteren.

Of ben ik nu weer te hard? :o

Johnnydepony, wat zocht je ook alweer?

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:19

Dat ben ik wel met dees eens Adin, echt super vervelend van je paard maar dan had ik er de medische kosten ook niet voor over gehad...

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:22

Dees schreef:
Paarden kopen voor de komende 20 jaar....
Poeh, daar durf ik niet eens op te hopen bij een 100% doorgelicht en goedgekeurd paard.

Hihi, en als dat paard dat je op het oog hebt voor 1.000 euro dan een 3-tje heeft, dan laat je het zeker nog staan ook :D
Nou ja, ieder zijn eigen onzekerheden. Ik heb iig wel lef genoeg om mijn kans te wagen voor 1.000 euro.
Misschien scheelt het dat ik ze niet voor 300 euro per maand ergens in pension heb staan en ik ook niet al mijn zinnen hoef te zetten op één paard. Kan zijn dat ik er daarom wat nuchterder tegenover sta.

Terug naar het topic:

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/916326
Ligt het aan mij of klopt dit paard niet?

Wat ik mij eigenlijk afvraag... Koopt er ooit wel iemand die paarden van de BVA Auctions?
Gaan die werkelijk voor 1.500 euro 'over de toonbank' of wordt op er de veilingsdag ook echt op geboden?
Iemand hier dat al eens meegemaakt?

Dat paard heeft inderdaad een heel raar front / hals verbinding....

Ehh ja Dees dat paard van 1000 euro laat ik dus ook staan, nogmaals het keuren gaat mij dus niet om het geld! Ik heb geen paarden voor de handel, maar puur voor mijn eigen hobby. We hebben hier 3 stallen aan huis, en vol = vol, zo simpel is dat. Heeft in mijn ogen niet zoveel met lef te maken :P

Zo staat iedereen weer anders in zijn paardenhobby! Luister er naar, respecteer elkaar en handel zoals jij het beste vind. Leven en laten leven!
En dus als je er niet uitkomt als koper en verkoper dan gaat de deal niet door. Zo simpel is het leven ook weer.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:42

Ja gooi hem nog weer eens in de groep :+

Gezocht:
Groot royaal paard 1.68-1.75, geen damespaard, 5-10 jr
Liefst allround, wordt gereden door jeugdamazone met ervaring in SGW en Z-springen pony's, maar mag ook dressuurpaard zijn.
Goed verkeersmak ook met groot verkeer, want wordt ook gereden door mij, heb een paar jaar amper op een paard gezeten (je weet wel zwanger en baby's enzo). Vooralsnog wil ik er in ieder geval mee naar buiten kunnen, clublesje etc, maar we gaan ongetwijfeld op den duur weer op concours.
Prijs max 6500 euro, moet gekeurd mogen worden, kleine bemerking niet meteen een probleem (chip)
Zelfs een klein stalgebrek (uitgezonderd weven) of lichte zomerexceem ook bespreekbaar. Let wel ernstige zomerexceem is mijn omgeving niet paardwaardig.
Het hoeft echt geen topper te zijn, maar wel 3 fatsoenlijke gangen.

Dat verkeersmak is vooral de uitdaging, voordat je hier in een beetje mooi gebied bent om te rijden moet je langs de weg met veel landbouwverkeer. En ik wil absoluut vertrouwd alleen op pad kunnen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 07:52

Je beschrijft helemaal mijn vos :=
Alleen dat SGW lijkt me niet zo'n goed idee.
Overigens zou ik, als SGW een (mede)doel is, de eisen wat gezondheid wel heel strak houden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:07

Ook mijn vos voldoet nog steeds aan je wensen :))

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:14

Jezus zeg, ik denk ga eens leuk meepraten in dit topic. Maar zo te lezen heb je hier alleen maar wat te zeggen als je flink pak geld hebt. En ja ik ben zo iemand met een laag budget die toch een leuk paard zoekt. Ook mensen met een wat lager budget hebben toch recht op wat rijplezier!! Ik zoek een leuk paard voot max 3000 en ja die moet een beetje kunnen lopen en liefst ook nog springen. Een geweldige afstamming is niet noodzakelijk. En ja gezond zou geweldig zijn en die paarden zijn er wel hoor.

Waarom zouden mensen zoals ik beledigend zijn voor een verkoper, zij zijn toch diegene die hun paard voor dat bedrag in de markt zetten. Je mag toch ondanks de "lage"prijs dat het paard tenminste gezond is.Ik moet lang sparen om dat bedrag bij elkaar te krijgen en wil dan niet ook nog worden opgezadelt met enorme medische kosten om dat de verkoper oneerlijk bleek bij de verkoop. Dan maar een goede keuring.
Ik heb 1 keer een paard gekocht op basis van een klinische keuring, nou dat heb ik geweten na 2 jaar dokteren uiteindelijk het dier maar laten inslapen. Waren er foto's gemaakt dan had me dat heel veel euro's gescheeld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:30

vaak is het toch zo dat als het te mooi om waar lijkt te zijn: dat dat het vaak ook is.

een topbeest (goede leeftijd,beweging, karakter, maat , kleur) voor een lage prijs, daar is toch vaak wat mis.

Dus als je voor weinig iets wil moet je consessies doen, en op welk punt dat is moet je maar goed over nadenken,

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:33

Precies, ik zie veel wensenlijstjes voorbij komen met een budget waarvan ik mij afvraag of het wel bij de wensen past ;) voor kwaliteit betaal je nou eenmaal.

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:35

Daar heb je gelijk in, maar waarom hier zo afgeschoten worden als je om risico's uit wil sluiten toch een een wat goedkoper paard op de foto wil? Ik verwacht voor dat bedrag geen bewegingsmonster, maar ik wil er in de toekomst er toch wel een leuke proef mee kunnen rijden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:37

Ik vind dat het je goed recht is om het dier te keuren :j maar voor een laag bedrag zou ik niet verwachten dat de verkoper altijd mee wil betalen.