Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:07

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:14

Ik doe mijn paard ook niet op proef, maar handelsstallen zijn daar vaak makkelijker in.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:16

Maaike, ik vind de schimmel beduidend mooier dan de OO Seven. Maar... volgens mij is er bij beide werk aan de winkel..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:22

Een paard op proef mee krijgen vind ik al heel wat, ik doe daar niet aan en vind het ook niet nodig. Na een paar keer rijden kan je het ook wel weten.
Ik mocht mijn paard wel omruilen voor een ander mocht het blijken dat hij toch niet helemaal was wat ik zocht.

Wat zoek jij eigenlijk precies Maaike, je laat best heel verschillende dieren zien.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:39

Ok bedankt voor de adviesen. Wij zijn ook bij J van Hout geweest en daar konden de paarden 2 weken of langer mee op proef vandaar mijn vraag want ik wist niet wat normaal is. Het paard wat mij leuk leek is zowieso al verkocht dus we kijken rustig verder :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:40

maar daar krijg je je geld niet terug als het niet past.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:53

Nee, daar ruilen ze in. Ik zou JvdH ook niet aanraden :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:55

Ind antoinetje je krijgt daar je geld NIET terug!

Floydh ebi k na 1x proefrijden gekocht, dat liep lekker, voelde vertrouwd. Hupsa week later gekeurd en mee naar huis.
Met 3 jarige is het toch altijd afwachten hoe die uitpakt ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:58

antoinetje schreef:
Ok bedankt voor de adviesen. Wij zijn ook bij J van Hout geweest en daar konden de paarden 2 weken of langer mee op proef vandaar mijn vraag want ik wist niet wat normaal is. Het paard wat mij leuk leek is zowieso al verkocht dus we kijken rustig verder :-)

Waarom spreek je niet af dat je een paar keer mag komen rijden op een paard wat je leuk vindt? Vaak doen mensen daar niet moeilijk over, mits het geen weken duurt voor je een besluit neemt ;)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:00

Tja zeiden ze van wel (al heb ik daar sterk mijn twijfels bij) maar we waren niet echt onder de indruk, wat een fabriek, paard wat ze ons aan wilden smeren liep volgens mij zowieso niet rad.

Een paar keer rijden is natuurlijk ook een optie, we kijken gewoon wat we tegen komen, alles rustig aan :-).

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:22

Ik zou inderdaad de raad volgen van de andere bokkers. Ik zit nog steeds met mijn handen in het haar... :-)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:29

Ik ben al eens eerder op stal Fabrie geweest, de mensen daar kwamen me netjes over. Geen onnodig gedoe, je zag het paard zoals het was. Inderdaad was een week op proef mogeijk, wat ik al netjes vind maar als je gewoon daar een paar keer kan rijden lijkt me ook een goed idee.
De paarden gaan er inderdaad vaak snel, ze kopen aardige, niet te dure paarden die weer vlot verkocht kunnen worden, evt. met wat extra training. Omdat ze geen wereldprijzen vragen, gaan de goede paarden vaak snel weg. Ik vond de paarden die we gezien/gereden hebben goed overkomen alleen was er niet de juiste voor ons bij.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:40

vonneke schreef:
Willie, als het dier aan je eisen voldoet zou ik gaan kijken!

Ik weet niet wat je eisen zijn?

Mijn 'ideale' paard zou ong. rond de 1.68 moeten zijn. Moet al wat dressuurwerk gedaan hebben, maar hoeft niet perse daverend te zijn. Moet wel betrouwbaar zijn en liefst ong 8 a 9 jaar. Mijn budget ligt rond de 3 a 4000 euro.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:40

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:24

antoinetje schreef:
Tja zeiden ze van wel (al heb ik daar sterk mijn twijfels bij) maar we waren niet echt onder de indruk, wat een fabriek, paard wat ze ons aan wilden smeren liep volgens mij zowieso niet rad.

Een paar keer rijden is natuurlijk ook een optie, we kijken gewoon wat we tegen komen, alles rustig aan :-).

Je moet zowiezo goede afspraken maken. En die zijn best te maken. Goed opletten. Laten keuren en een contract dat aan alle kanten is dichtgetimmerd.
Je kunt terug bij JvdH (is een handelaar en dus consumentenkoop). Ik koop liever bij een handelaar dan een particulier.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:26

Ik koop juist liever particulier.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:31

ik heb net lekker gereden voor het eerst in vreemde omgeving ze vond het wat spannend maar super braaf...helaas geen goed passend zadel aanwezig dus ff druk zoeken naar een goedkope oplossing..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:35

Fijn ship!

Je woont vlakbij zie ik! Wat ga je doen als je haar houd? Zadel aanemeten of 2e hands aanschaffen?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:53

denk dat het wel 2 de hands word zat zelf te denken aan een wintec liefst bruin..maar er staat momenteel weinig te koop..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 22:54

Dondero word woensdag waarschijnlijk gekeurd! :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:55

Spannend Welmoed! Ook al dichtbij!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:56

spannend welmoed...zal duimen draaien hier voor je

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:12

Romanoff schreef:
Op proef...
Ik persoonlijk zou mijn eigen paard nooit op proef wegdoen, wat als er iets gebeurd bij die evt koper en hij komt stokkreupel thuis? EN dan!?

Ze mogen zovaak komen rijden, maar hij gaat niet met op de trailer om op proef!

En niet alleen dat,wat als er vier mensen komen kijken in een korte tijd en het dier allemaal op proef willen voor minimaal een week,is ook niet bevordelijk voor de mentale gesteldheid van het dier dat heen en weer gezeul.

Nee als je echt een dier leuk vind dan heb je het er wel voorover om een aantal keer op en neer te rijden en bij de mensen aan huis te gaan rijden en dan weet je ook wel of het wel of niet klikt na 1 of twee keer.

Vaak zijn het ook de onzekere of onkundige ruiters die zoiets graag willen en dan ook nog vaak degene die iets zoeken in de lagere prijsklasse,heel veel eisen en een budget van E2500.=

Vaak de echte paardenmensen trekken een behoorlijk budget uit omdat ze weten wat kwaliteit is en gaan 1 of 2 keer rijden,dan keuren en inpakken en wegwezen. ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:13

KarinvdM schreef:
Een paard op proef mee krijgen vind ik al heel wat, ik doe daar niet aan en vind het ook niet nodig. Na een paar keer rijden kan je het ook wel weten.
Ik mocht mijn paard wel omruilen voor een ander mocht het blijken dat hij toch niet helemaal was wat ik zocht.

Wat zoek jij eigenlijk precies Maaike, je laat best heel verschillende dieren zien.

Ik zoek niet echt iets, maar mocht er in de toekomst wat weer komen:
Merrie, KWPN, papier, voor de fok en eventueel bereden door bijrijdster
(ik rij niet door ongeluk) en dus een geschikte bouw, liever niet te oud.
Dus ja, verschillende dieren maar ik ben er een jaar uit geweest, hahah ben het even weer een beetje kwijt.
Uiterlijk vertoon zou voor mijn niet belangrijk zijn, niveau is mooi meegenomen net als beleerd maar een goede bouw en papier zou toch wel de nadruk op liggen. :)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:15

nou voor een proef tijd hoef je niet onzeker of onkundig te zijn ik heb de proeftijd ook gekregen door domweg te vragen oke ik heb mazzel dat dit kan en ben er blij mee...en ja mijn budget was ook niet hoog..