Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:49

xColorCross schreef:
En volgens een oude vriendin zijn Tinkers/andere bonte paarden gewoon een kruising tussen een paard en een koe. _O- Arme Tinkers en hun eigenaren. :')

stel je voor zeg :P nu vraag ik me eigenlijk af hoe een kruising bont koe x paard er in het echt uit zou zien (misschien wil ik het niet weten :P )

Bo_Cassey

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:35

Dan krijg je waarschijnlijk zoiets als een tinker :-)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:39

Mizora schreef:
Ik snap dat, maar wat ik bedoel is dat veel mensen niet beseffen dat koeien niet altijd hollands bont hoeven te zijn. Dus vandaar, wat doen ze met effen koeien? Maar goed, dat zou eigenlijk iemand aan hen moeten vragen op het moment dat ze de opmerking krijgen.

bij ons staan blonde koeien, dus ik snap helemaal wat je bedoelt..... Maar mensen denken toch meestal aan bont. Ach, laat ze lekker, het is toch ernstiger dat mensen denken dat we koeien en paarden kruisen......

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:52

UMayDream schreef:
Hihi, vandaag kreeg ik op stal hulp van 2 penny's tijdens het poetsen. ('ooooh wat is 'ie groot! is het een jongetje of een meisje? vind ze dat wel goed? trapt ze niet? mag ik helpen opzadelen? mag ik de manen doen? mag ik helpen met dat in de bak ronddingessen (longeren :D )
En meer van dat soort dingen. :=
Maar de mooiste komt nog..

1 v/d meisjes, die vroeg waarom ik dat met die touwtjes deed (simpele bijzet voor het longeren)
Dus ik probeer dat een beetje simpel uit te leggen:

Ik: dan blijft ze in de juiste houding lopen
Meisje 1: maar hoe dan?
Meisje 2, wijzend naar de borst: nou dan gaat 'ie met z'n neus helemaal daar, toch?
Ik: uh nee, zover hoeft ze niet hoor :D

Toch schattig, die penny's. :')
Wordt morgen wat, als er 2 uur les is _O- (ooooh kijk een nieuwe! mag ik daarop? hoe heet 'ie?)

Schattig := ronddingesen.. Valt me mee dat ze niet 'rondslingeren' zeiden. Ik krijg daar altijd zo'n apart beeld van _O-

Wel lief dat ze je mochten helpen.

Furbie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:52

Dat over koeien en paarden mogen ze mooi denken. Maar als je het kruist krijg je er niks uit vanwege de hoeveelheid chromosomen die verschillen bij de diersoorten.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:35

Bo_Cassey schreef:

Nou ik denk toch echt dat tinkers iet wat intelligenter zijn dan de gemiddelde koe haha :+
Maruh ALS de tinker van de koe af ZOU stammen... verklaar dan maar eens die angst ervoor haha 8-)

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:04

Ik moet wel zeggen, we waren 9, toen, hè..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:31

tinkergirl89 schreef:
Bo_Cassey schreef:

Nou ik denk toch echt dat tinkers iet wat intelligenter zijn dan de gemiddelde koe haha :+

Ik had altijd begrepen dat koeien best slim zijn hoor. :j

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:50

Hahaha Geweldig!

Mijn paard is 1.77.
Kinderen die mee zijn met hun moeder op stal vragen dan: 'Een Dino!'

Hmm bedankt.. :+ arm paard.... Hahhahaha

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:46

Century schreef:
tinkergirl89 schreef:

Ik had altijd begrepen dat koeien best slim zijn hoor. :j

Ik zeg ook niet dat koeien niet slim zijn O:)
Alleen dat tinkers slimmer zijn haha (maar ik heb dan misschien ook niet een heel opjectieve visie haha)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:17

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:29

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:31

Paar jaar geleden was een overbuurmeisje (van een jaar of 8) van de stal waar mijn pony stond daar ook even aan het rondstruinen. De pony die ik destijds had was een drama met uit de wei halen, wat zij dus wel is zag omdat ze er tegenover woonde. Ze vroeg me ernaar en ik vertellen dat het die dag daarvoor echt uitzonderlijk lang duurde voordat ik Yenthel te pakken kon krijgen. Zegt het meisje: "nou dat had je 'm zeker wel een rotschop gegeven toen je 'm eindelijk had?!"
Nou ehm nee ;( , denk niet dat Yenthel de volgende keer nog heel veel meer zin zou hebben om naar me toe te komen.

Verder blijft voor mijn vader een deken altijd een dek, en het verschil tussen halsters en hoofdstellen blijft ook lastig.

M'n zusje geloofde niet dat slobber daadwerkelijk slobber heet, de naam was té toepasselijk :D

En toen ik laatst voor de grap tegen m'n mams vertelde dat ik Buraan een deksel op had gedaan zei ze: huh, het is toch een deken?

Ohja, en Burana was echt niet aan het drinken, ze gaf het water een kusje. Ze hield haar lippen namelijk zo stil. -O- Het zijn inderdaad ook geen honden die het water met hun tong naar binnen scheppen

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:33

Ik hoor regelmatig als ik een buitenrit maak: 'kijk eens die heeft lekker gezwommen...'
Maar ik kan er niets aan doen dat mijn paard zoveel zweet...

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:39

Net een leuke op TV tijdens een stukje met de gouden koets, er liepen friezen voor, zegt de verslaggever, ach nu zijn het friezen maar meestal Gelderse paarden, maarja het maakt ook niet uit het is toch hetzelfde soort paard.

MM volgens mij zit er toch wel wat verschil tussen :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:41

En volgens mij is het ook om en om friezen en gelderse paarden. Niet zo af en toe die friezen eens.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:17

ik was met mijn zwarte shetlander aan het wandelen (zie profiel) en kom langs een schooltje die net uit was dus veel kindjes errond. er stonden ook 2 mensen (30 jaar? denk ik) en die vrouw vroeg aan mij of dat het een belgisch trekpaard was, (was mentaal wel niet helemaal in orde) moest echt mijn lach in houden, het gewicht heeft ze wel maar de kracht en grootte mist ze nog net denk ik. ook heel schattig dat een paar meisje van die school naar ponykamp zijn geweest, en dus met hele verhalen komen, dus ik was aan het luisteren en aan het vertellen over mijn shetlander, tot ik ineens kei hard een jongetje van 6 jaar hoor roepen. oohh mama het is een meisjes paard heeft hij dus tussen de benen gekeken en zag hij de tepels. die moeder lachtte een beetje gegeneerd maar ik vond dat hij een groot opmerkingsvermogen had voor een 6-jarige :+ hij keek mij toen ook zo verlegen en schattig aan daarna _/-\o_

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:58

Ik heb een paar jaar terug zo in de scheur gelegen door mijn instructrice.

Wij komen meestal bij haar zitten als ze les geeft en ze gaf nu les aan kleine kindjes.
We hadden het toevallig over leefijd en ze vond dat wij net 6-jarige waren omdat we kinderachtig deden.
Daarvoor had ze de kinderen opdracht gegeven om af te wenden bij de A roept ze vervolgens naar die kinderen. En dan gaan we nu met ze alle naar 6!
Je had die kinderen moeten zien kijken en al helemaal die ouders toen wij in een scheur op de grond lagen van het lachen :=

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:17

Magrathea schreef:
UMayDream schreef:
Hihi, vandaag kreeg ik op stal hulp van 2 penny's tijdens het poetsen. ('ooooh wat is 'ie groot! is het een jongetje of een meisje? vind ze dat wel goed? trapt ze niet? mag ik helpen opzadelen? mag ik de manen doen? mag ik helpen met dat in de bak ronddingessen (longeren :D )
En meer van dat soort dingen. :=
Maar de mooiste komt nog..

1 v/d meisjes, die vroeg waarom ik dat met die touwtjes deed (simpele bijzet voor het longeren)
Dus ik probeer dat een beetje simpel uit te leggen:

Ik: dan blijft ze in de juiste houding lopen
Meisje 1: maar hoe dan?
Meisje 2, wijzend naar de borst: nou dan gaat 'ie met z'n neus helemaal daar, toch?
Ik: uh nee, zover hoeft ze niet hoor :D

Toch schattig, die penny's. :')
Wordt morgen wat, als er 2 uur les is _O- (ooooh kijk een nieuwe! mag ik daarop? hoe heet 'ie?)

Schattig := ronddingesen.. Valt me mee dat ze niet 'rondslingeren' zeiden. Ik krijg daar altijd zo'n apart beeld van _O-

Wel lief dat ze je mochten helpen.

Ik heb het ook wel eens rondslingeren genoemt.. kreeg ik heel droog naar mn hoofd: "best knap dat je jou paard los van de grond krijgt dan"... duurde even voor het kwartje bij mjij viel :+

Carolien_P_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:23

Mijn broer heeft niets met paarden. Hij had een kennis van hem op bezoek en liepen langs mijn paard. Deze kennis had wel een paarden achtergrond dus vraag mijn broer "welke bloed heeft dat paard" waarop mijn broer zegt: stomme vraag rood natuurlijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:14

fleur_yen schreef:
Ohja, en Burana was echt niet aan het drinken, ze gaf het water een kusje. Ze hield haar lippen namelijk zo stil. -O- Het zijn inderdaad ook geen honden die het water met hun tong naar binnen scheppen

Je kunt de volgende keer aanwijzen dat je de keel heel goed ziet bewegen. Ik vraag me soms ook wel eens serieus af of ze wel drinken :')

@Rchell: in Raving Rabbits op de Wii moet je een koe weggooien dmv rondslingeren O:)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:07

Wii have a problem ! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:16

annika_s schreef:
Net een leuke op TV tijdens een stukje met de gouden koets, er liepen friezen voor, zegt de verslaggever, ach nu zijn het friezen maar meestal Gelderse paarden, maarja het maakt ook niet uit het is toch hetzelfde soort paard.

"Dit jaar zijn het Friezen, en daar zitten heel veel hengsten bij. Want Friezen zijn rustige paarden :j Bij de Gelderse paarden zijn alleen ruinen, want anders raken ze afgeleid"

Iets met de klok en de klepel enzo, ze bleven maar doorbabbelen erover :))

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:29

Blijheid schreef:
annika_s schreef:

"Dit jaar zijn het Friezen, en daar zitten heel veel hengsten bij. Want Friezen zijn rustige paarden :j Bij de Gelderse paarden zijn alleen ruinen, want anders raken ze afgeleid"

Iets met de klok en de klepel enzo, ze bleven maar doorbabbelen erover :))

Zeiden ze dat echt allemaal?? :')

Dan zou ik zoiets eerst even controleren voordat je iets ga zeggen op tv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:47

Ja, echt :j
Nouja, helemaal letterlijk zal ik het niet onthouden hebben, maar wel zo ongeveer. Daarna kwam nog een heel verhaal, maar dat is langs me heen gegaan, was te druk met lachen :))