xColorCross schreef:En volgens een oude vriendin zijn Tinkers/andere bonte paarden gewoon een kruising tussen een paard en een koe.Arme Tinkers en hun eigenaren.
stel je voor zeg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xColorCross schreef:En volgens een oude vriendin zijn Tinkers/andere bonte paarden gewoon een kruising tussen een paard en een koe.Arme Tinkers en hun eigenaren.
Mizora schreef:Ik snap dat, maar wat ik bedoel is dat veel mensen niet beseffen dat koeien niet altijd hollands bont hoeven te zijn. Dus vandaar, wat doen ze met effen koeien? Maar goed, dat zou eigenlijk iemand aan hen moeten vragen op het moment dat ze de opmerking krijgen.
UMayDream schreef:Hihi, vandaag kreeg ik op stal hulp van 2 penny's tijdens het poetsen. ('ooooh wat is 'ie groot! is het een jongetje of een meisje? vind ze dat wel goed? trapt ze niet? mag ik helpen opzadelen? mag ik de manen doen? mag ik helpen met dat in de bak ronddingessen (longeren)
En meer van dat soort dingen.
Maar de mooiste komt nog..
1 v/d meisjes, die vroeg waarom ik dat met die touwtjes deed (simpele bijzet voor het longeren)
Dus ik probeer dat een beetje simpel uit te leggen:
Ik: dan blijft ze in de juiste houding lopen
Meisje 1: maar hoe dan?
Meisje 2, wijzend naar de borst: nou dan gaat 'ie met z'n neus helemaal daar, toch?
Ik: uh nee, zover hoeft ze niet hoor![]()
Toch schattig, die penny's.
Wordt morgen wat, als er 2 uur les is(ooooh kijk een nieuwe! mag ik daarop? hoe heet 'ie?)
Century schreef:tinkergirl89 schreef:
Nou ik denk toch echt dat tinkers iet wat intelligenter zijn dan de gemiddelde koe haha
Ik had altijd begrepen dat koeien best slim zijn hoor.
Magrathea schreef:UMayDream schreef:Hihi, vandaag kreeg ik op stal hulp van 2 penny's tijdens het poetsen. ('ooooh wat is 'ie groot! is het een jongetje of een meisje? vind ze dat wel goed? trapt ze niet? mag ik helpen opzadelen? mag ik de manen doen? mag ik helpen met dat in de bak ronddingessen (longeren)
En meer van dat soort dingen.
Maar de mooiste komt nog..
1 v/d meisjes, die vroeg waarom ik dat met die touwtjes deed (simpele bijzet voor het longeren)
Dus ik probeer dat een beetje simpel uit te leggen:
Ik: dan blijft ze in de juiste houding lopen
Meisje 1: maar hoe dan?
Meisje 2, wijzend naar de borst: nou dan gaat 'ie met z'n neus helemaal daar, toch?
Ik: uh nee, zover hoeft ze niet hoor![]()
Toch schattig, die penny's.
Wordt morgen wat, als er 2 uur les is(ooooh kijk een nieuwe! mag ik daarop? hoe heet 'ie?)
Schattigronddingesen.. Valt me mee dat ze niet 'rondslingeren' zeiden. Ik krijg daar altijd zo'n apart beeld van
Wel lief dat ze je mochten helpen.
fleur_yen schreef:Ohja, en Burana was echt niet aan het drinken, ze gaf het water een kusje. Ze hield haar lippen namelijk zo stil.Het zijn inderdaad ook geen honden die het water met hun tong naar binnen scheppen
annika_s schreef:Net een leuke op TV tijdens een stukje met de gouden koets, er liepen friezen voor, zegt de verslaggever, ach nu zijn het friezen maar meestal Gelderse paarden, maarja het maakt ook niet uit het is toch hetzelfde soort paard.
Blijheid schreef:annika_s schreef:Net een leuke op TV tijdens een stukje met de gouden koets, er liepen friezen voor, zegt de verslaggever, ach nu zijn het friezen maar meestal Gelderse paarden, maarja het maakt ook niet uit het is toch hetzelfde soort paard.
"Dit jaar zijn het Friezen, en daar zitten heel veel hengsten bij. Want Friezen zijn rustige paardenBij de Gelderse paarden zijn alleen ruinen, want anders raken ze afgeleid"
Iets met de klok en de klepel enzo, ze bleven maar doorbabbelen erover