Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:05

Adin schreef:
hoop ik niet dat ie helemaal afgekraakt wordt hihi :o

Afbeelding

Er valt altijd te zeuren over een paard. Iets kort kontje, hangt in de voorhand, lijkt wat arm bespierd in de hals.
Maar vooral: zo verkoop je toch geen paard! Dit is wel een schoolvoorbeeld hoe een paard NIET op de foto moet voor een mooi verkoopplaatje! Het wordt zo een gedrochtje, terwijl het in werkelijkheid zeer waarschijnlijk best een mooi paard is om te zien.

Mocht je dit paard daadwerkelijk kopen, ben dan allert op z'n rug met het oog op het zadel wat je erop gaat leggen. Ik zeg niet dat het een moeilijke rug is, maar enige kritische blikken op een zadel voordat je het erop legt is wel op z'n plaats. Het is geen "standaardrug" als je begrijpt wat ik bedoel.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:06

Hallo hier, ik kom ook even binnenvallen :) Ik ben ook een beetje op zoektocht naar een eerste eigen paard na al heel wat jaren wat andere paarden te hebben bijgereden. Best spannend, maar wel leuk! :D

tita

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:08

@ Ikke moet eerlijk zeggen dat je over Door redelijk positief was .....of ben je niet helemaal eerlijk geweest :P

Ik zie alleen een dikke bult bij de sprong maar ja heb nu sprongfobie

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:09

oh nee wat een verschikkelijk paard ;)

nee een foto zegt vaak niets. Ben ooit ook naar een paard gaan kijken dat in dezelfde stand op foto stond, niet echt aantrekkelijk.
Tot hij begon te bewegen... prachtig beest.

Dus zeker eens gaan kijken. Kan goed meevallen :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:12

er valt niet veel te vertellen eigenlijk. is een 4 jarige dreamcatchter x G ramiro Z, en wordt weinig mee gedaan. wil wel graag een vos dus hoop dat ie in het echt ook leuk is.

hij is in maart rontgenologisch goedgekeurd en ik laat hem sowieso opnieuw keuren Zie niets op de hals maar kan ook beter in het echt kijken.
volgens mij staat ie wel gelijk, als je een lijntje trekt naat de schoft klopt het precies volgens mij.
Het is ook een reus he met 1.75 en 4 jaar dus een laatbloeier is het zeker.
ik zoek in de prijsklasse tot 5000 en daar valt hij in. ;)

haha dan had je de 1e foto's moeten zien die ik kreeg, schrok ervan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:19

tita schreef:
@ Ikke moet eerlijk zeggen dat je over Door redelijk positief was .....of ben je niet helemaal eerlijk geweest :P

Ik zie alleen een dikke bult bij de sprong maar ja heb nu sprongfobie

Maar bij Door zaten ook foto's die ergens over gingen! ZO verkoop je een paard, maar daar is de verkoper ook ervaren in.

Deze foto is gewoon gribus. Niet het paard, maar de manier waarop het paard wordt afgebeeld. Het paard staat er niet aanlokkelijk op, terwijl er voor de kenner best details zichtbaar zijn die wijzen op een leuk paard.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:21

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:30

ach we zien wel morgen. hij spreekt me wel aan dus we gaan lekker kijken!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:45

@ Adin, ik ken persoonlijk een aantal Dreamcatchers..en dat zijn allemaal stuk voor stuk hele nuchtere brave dieren maar wel met goede gangen! Beste vriendin heeft er 1 prachtbeest kwa lopen en karakter

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:49

ben benieuwd, heb geen filmpje oid gezien, hij schijnt idd superbraaf te zijn endat zoek ik ook echt, gangwerk is nog een verassing. moet zo'n 100km rijden dus valt op zich mee

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:25

Mag ik even iemand per PB om raad vragen?
Het gaat om een foto van een paard, en ik ben benieuwd hoe het paard eruit ziet door het oog van iemand anders.

Verdere toelichting ook via PB.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:56

Stuur maar door Steentje! :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:57

Stuur maar door

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:27

Allez kzal me eens klaar maken om naar men instructrise te gaan en vandaar samen naar men tweede paardje (en eerste dat ik ga rijden) van mijn paardenzoektocht. Ben wel een beetje zenuwachtig. Ik ben niet echt lenig en het paard is 15 cm groeter dan ik gewoon ben... hopelijk raak ik er op zonder me belachelijk te maken xD

Ik hoop echt dat hij de ware is zodat ik niet naar hopen paarden moet gaan kijken. Ik zie nu de bomen door het bos al niet meer -_-'

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:02

Mag ik me hier ook melden? :)
2week geleden is mijn pony verkocht naar Spanje,
en nu zijn we dan op zoek naar een nieuw paard.

Tot nu toe 4 gekeken, waarvan 1tje wel leuk was maar niet al te groot en niet erg spectaculair, maar wel erg leuk om te rijden. Die houden we dan ook een beetje in ons achterhoofd, maar we zoeken nog even verder (misschien dat ik er nog een keertje heen wil, maar wil eerst een andere zien).
Ben op zoek naar een paard van 3-6jr, zadelmak tot wedstrijdklaar, 1.68m-1.75m (ongeveer), echt voor de dressuur, recht op de benen, leuke gangen, lekker voorwaarts.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:25

Oke, mijn avontuur met de zangersheide ruin si slecht afgelopen jees.... lief, mooi dier maar zoooo hevig!
Heb nog geen vijf minuten rond gestapt en ik ik was heel blij toen ik weer op de grond stond. En dat is dan een paard dat geschikt zou zijn voor beginners... *zucht* Ik wil een rustig wandelpaardje waar ik nog jaren plezier aan kan hebben... die man zei dat ik maar een paard van een jaar of 16 moest gaan zoeken! Tof... niet alle 12 jarige paarden zijn heethoofden pfft.

Voor de geinteresserde: http://nl.kapaza.be/antwerpen/zangershe ... 279331.htm

Volbloed (stond niet in de advertentie ok ik was niet gaan kijken. Ik dacht dat het een gewone bwp was -_-')

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:53

haha ik heb er ook 1 geprobeerd waarbij ik blij was dat ik weer met beide benen op de grond stond.

gewoon weer verder zoeken!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:53

@ Aprella; Jammer zeg! Ook dat ze zeiden dat het een "braaf" paard is. Maar volbloeden.. daar heb je je handjes vol aan!
Ik heb zelf 3 jaar geleden ook 1 op proef gehad. Opzich kon ik hem wel handelen, maar hij werd afgekeurd.

Heb je nog wat anders op het oog?

Ik ben inmiddels ook weer druk op zoek naar een opvolger van Flo.. Bloed kruipt waar het niet gaan kan he..
Heb al aardig wat op het oog, mjaa om er heen te gaan heeft nog geen zin. Eerst maar kijken hoe het afloopt met Flo..

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:57

zo gaat dat toch Romanoff, deed ik ook.

die waar ik graag af wilde was een stravinsky, ook een volbloed vader

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:10

Ja maar ik vind het wel erg dat ik al naar andere paarden kijk. Het voelt bijna als vreemdgaan haha :D

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:18

Woensdag ga ik naar een paardje kijken dat bestemd wordt als "wandelpaard" en der was een foto waar hij haast stond te slapen in het midden van de straat, dus dat lijkt me wel wat! Het zou echt een koel en lief dier zijn en donderdag ga ik kijken naar een dresuur/leerpaard dat heel braaf is buiten, al gaat die laatste misschien net te duur zijn als ik de veearts kosten en eventuele vervoerskosten er moet bijrekenen, maar als ie hét paard is, moet dat nog wel net lukken;

Verder heb ik nog een leuke kruising met een belg gezien, maar ik moet eerst de prijsklasse weten voor ik hem ga overwegen (stiekem heb ik dat al gedaan xD).

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:20

Klinkt leuk! Succes!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:27

Bedankt! Deze keer ga ik eens proberen om niet nerveus te zijn xD iemand tips?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:29

ik ben ook altijd nerveus als ik ga kijken naar een paard :)
dat ik dan ook al meer dan een half jaar niet meer gereden heb maakt het nog erger :D

altijd spannend vind ik dus geen tips :d

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:35

Aprella : stomme reactie van die mensen. Die van mij is 5 jaar en superbraaf. Precies of ze niet weten dat hun 12 jarige paard bloed heeft.

@ nathe : ik had 3 jaar bijna niet gereden ( 5x ) en was ook bang dat ik gigantische afgang ging maken maar al bij al viel dat nog mee. Dus met dat half jaartje rust zal je het nog kunnen hoor :)

Velen blijven wat steken in hun zoektocht heb ik de indruk. Nochtans staan er in de winter toch zogezegd veel te koop aan mooie prijsjes.