Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:26

@ ikke

Ik bedoel ook niet dat het standaard is, maar dat het vaak voorkomt en imo een goede, redelijke afspraak is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:34

Als verkoper vind ik het wel logisch dat je bij afkeuring betaald. Het is jou paard, dan vind ik het je eigen verantwoordelijkheid. Je basseerd te vp ook op basis van een goed paard, blijkt hij ocd te hebben oid en jij verzuimd om dat te vertellen en/of het komt uit een keuring, dan vind ik het niet meer dan logisch dat de eigenaar betaald. Daarbij wel met de afspraak dat bij goedkeuring de koper eigenaar wordt en betaald.
Bij een klinische keuring zie je lang niet altijd of er iets mis is van binnen, dus ik doe het uit voorzorg beide.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:35

Lioony schreef:
@ ikke

Ik bedoel ook niet dat het standaard is, maar dat het vaak voorkomt en imo een goede, redelijke afspraak is.

Die mening deel ik niet, zoals je wellicht al vermoedde. Wie vraagt betaald, ook bij keuringen.....

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:57

Goh jeetje, mijn vader heeft gisteren mijn instructeur aan de telefoon gehad en hij heeft al een paard gevonden wat wel een optie is.
Maar hij wil er graag 2 of 3 zodat we kunnen kiezen en vergelijken.

Lekker dat dat ook even aan mij wordt doorgegeven.. :O

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:59

Lauste schreef:
Goh jeetje, mijn vader heeft gisteren mijn instructeur aan de telefoon gehad en hij heeft al een paard gevonden wat wel een optie is.

Wie wil dat paard eigenlijk? Jij of je vader?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:23

Bedacht me ineens dat ik vanaf deze maand stufie van 103 euro per maand krijg omdat ik in mei 18 ben geworden.... Maar moet nog even met me ouders er over hebben of ik dat krijg of zij, want als ik dat krijg zou ik maandelijks nog maar 50 euro uit eigen zak hoeven te betalen...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:34

ikke schreef:
Lauste schreef:

Wie wil dat paard eigenlijk? Jij of je vader?

Ik natuurlijk :+
Maar goed, als ik het paard niet wil dan wordt het ook niet gekocht.
Scheelt dat ik sowieso laatste woord heb.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:45

Lauste: vertel, wat voor paard?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:51

Ik heb serieus geeeeen idee.
Dit is niet leuk meer, ik wil het weten. :+

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:59

lauste dat je dat kunt ik zou helemaal hyper worden van dat afwachten op wat een ander voor me uitzoekt.
dat ze me meehelpen zoeken oke maar blijven wachten.....pfffff daar ben ik te ongeduldig voor geloof ik

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:19

Achja, ik heb aantal advertenties doorgestuurd en hij heeft zelf heel veel contacten in de paardenwereld.
En hij sorteerd en zoekt uit en dan zoekt hij er 2/3 uit die heel geschikt zijn en dan ga ik mee kijken. :)
Hij weet er ook een heleboel die niet op internet staan.

Nouja, ik weet iig zeker dat er een superpaardje komt straks! :D
Alleen ik ben heeeeeeel nieuwsgierig en ongeduldig..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:54

Hopen dat er wat bij zit Laura!

Zoooo. Courage veranderde net even in een hengst :wow:
We hebben er voor het eerst een andere ruin bij gezet. Courage maakt zich nog groter, staart kaarsrecht omhoog, hals erop, en zweven maar := Ze hebben elkaar niet echt op gezocht. Het andere paard was erg onder de indruk van hem en ze stonden uiteindelijk allebei op een uiteinde van het land, ver van elkaar vandaan :')

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:02

@lioon: hoe gaat het met Courage en respect voor de draden? Dat was toch Courage die er door heen was gelopen?

@lauste: heel erg spannend. Ben je nu niet bang dat dit paardje voor je neus wordt verkocht aan een ander?

Ik heb inmiddels even een voorbeeld koopcontract van internet geplukt en ingevuld en aangepast. Vrijdag beslis ik natuurlijk pas, maar heb het idee dat het wel door gaat.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:04

Nee, deze staat niet op internet en is van een soort van kennis van mijn instructeur. Dus dat zal wel goed komen. :)
Paard staat niet officieel te koop dus zo snel gaat dat niet, haha. :P

Wat leuk Jotoma! Spannend! :D Heb je misschien nog foto's/filmpje van het paard?
Ik weet niet meer zo goed welke het was..

Ik ga heel even spammen hoor.. [KS-ITP] Esprit door de lens van SophieFotografie (3 weken oud)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:09

ikke schreef:
Lioony schreef:
@ ikke

Die mening deel ik niet, zoals je wellicht al vermoedde. Wie vraagt betaald, ook bij keuringen.....

Toen ik mijn paard verkocht, waren de kosten ook voor de koper, en niet voor mij... hij had bij mij nog nooit iets gemankeerd..

Overigens was dat nog even een iets ander verhaal, want die banketstaaf in heerhugowaard keurde meneer goed...

later bleek hoe de vork in de steel zat..

uiteindelijk heb ik de helft van het bedrag terug kunnen krijgen van die banketstaaf na een kleine dreigbrief zijn kant op dat ik een klacht richting tuchtcollege ging sturen...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:34

@ Jotoma; laat je hem nog een keer keuren dan of heb je alweer ander paard op 't oog?

Ik ben net nog even bij Royal geweest, wat een poppert is het ook.. braaf voetejs geven, even gelongeerd neit gereden want morgen keuring en moet ie gen spierpijn hebben haha!
Hij liep weer lekker te stofzuigen, blaffende honden om hem heen en het boeit em allemaal niet, hisj echt zo betrouwbaar!
Morgen keuring, ben nu al kotsmisselijk van de zenuwen! (nog meer, want was gister ook al niet lekker.. kan bijna wel janken zo spannend vind ik het haha!)
Nu gai k gauw pitten, morgen weer vroeg op het werk en half uurjte eerder pleite en om 17.00 word ie gekeurd, duimen jullie even HEEEEEEEEEEEEEEEL veel voor mij :D!?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:39

Oh ik ga zeker duimen voor je! :D
Het komt vast helemaal goed, laat je klinisch & rontgon. keuren?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:40

Tevreden op z'n stukkie land. :)

Afbeelding

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

@ jotoma
Dat was inderdaad Courage :') Maar dit stuk is niet omheind door draadjes. Staan 2 hekken en voor de rest liggen er sloten omheen.

Heel veel succes morgen Romanoff!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:12

Oh ik heb mail van instructeur! :D
Hij heeft nu 3 paarden als optie, 2 op internet en 1 uit de buurt.
Wil best meer info geven, maar dan wel via pb, voor het geval er meer kapers op de kust zijn. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:17

Lauste schreef:
Oh ik heb mail van instructeur! :D
Hij heeft nu 3 paarden als optie, 2 op internet en 1 uit de buurt.
Wil best meer info geven, maar dan wel via pb, voor het geval er meer kapers op de kust zijn. :+

Ik kaap niks, ik ben ruim voorzien :D en als er al plek zou zijn, ging ik die witte halen..

Maarre je kent de voorwaarden }:)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:25

mensen die in de buurt van zeeland wonen, hier staan nog anderhalve week 2 paarden die te koop zijn,
1tje van 12 jaar een ruin, 1.73, bruin, M1 dressuur potentie voor hoger niveau, B springen, 100% verkeersmak geen (stal)gebreken, lief eerlijk en leergierig paard.
2de van 7 jaar een ruin, 1.568, donkerbruin/zwart, recreatie gereden, sinds half jaar in de dressuursport op B/L niveau, paar keer een sprongetje gemaakt, 100% verkeersmak, in stal luchtzuiger maar buiten niet, hoog knuffelgehalte, lief eerlijk en leergierig paard.

ze zijn hier tot 16/17 juli als iemand interesse heeft moet je mij even een pb sturen dan kan ik ook voor foto's zorgen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:39

ikke wil info Lauste! ben al voorzien maar mochten mijn ouders de staatsloterij winnen dan pak ik misschien je paarden af haha :z :Y) :D ;) 8-) :j *\o/* _/-\o_ :')

nee hoor grapje 1 paard is meer dan voldoende

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:40

@Lioony: Ah super dat Courage zo blij in zn land staat, echt fijn! :)
@Twilight: Hmm, woon totaal niet in de buurt van Zeeland. Maar ik vind de eerste ook iets te oud en de tweede iets te klein.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:42

@lauste, de 2de toont een heel stuk groter, ik zou zeggen net iets boven de 1.60 dat die lijkt

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:47

Ik duim Romanov!
Leuke foto's Lioony! :D

Slaap lekker allemaal!