Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:07

Popstra schreef:
Let wel, ik praat niet goed wat die ruiters doen maar om alles maar zo op het net te gooien vind ik niet kunnen.
Komt bij je van iedereen ja ook van jullie en van mij wel een moment opname kunt maken waar je nou net even niet zo voordelig op staat. Daar omheen een kul verhaal schrijven en voila ook wij gaan ten schande.

Er moet iemand je maar niet mogen he!
Absoluut niet in deze mate, verre van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 18:08

Maar Popstra, dat filmpje van Charlotte is toch geen momentopname?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:09

Eens en als zulk gedrag normaal is vind ik bewijs verzamelen en doorsturen aan de instanties juist slim.
Alleen hoop je dat ze er serieuzer mee omgaan als enkel een kleine boete en verder niks... en dan vind ik het publiceren anders. Bij CD was er al actie ondernomen met onderzoek en schorsing en kwam het alsnog naar buiten waar ik dan wel teijfel aan het motief van degene die het lekt. Het is niet meer om de 'straf'. In deze zaak neemt de bond het dus absoluut niet serieus en kan het nog gebruikt worden als pressiemiddel.

Mce; ik snap jouw reactie op bielsje niet? Wat zij schrijft zijn juist reacties die allemaal voorbij gekomen zijn bij die voorbeelden die ik ook vergezocht vond.

Ik zag ook al mensen die zogenaamd van het klassieke dressuur zijn maar het verschil niet eens snappen tussen rollkur en gewoon enkel achter de loodlijn komen. Laat staan het verschil tussen achter de loodlijn gereden worden of daar zelf gaan lopen maar waar de ruiter weer probeert lengte erin te krijgen. Dat stoort me enorm, een gebrek aan kennis maar wel allerlei mensen beschuldigen van vanalles en nog wat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:11

Iedereen heeft tegenwoordig een camera bij zich. Dat was vroeger wel anders.

Ik had nog nooit van marsmellow fluff gehoord. Best een goed teken denk ik want dat betekent dat het dus niet zo,n algemeen gebruik is.

Ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan kanalen die echt van alles lopen te beweren wat niet klopt.

Vind het wel goed als de excessen aangepakt worden maar dat zwartmaken van iedereen zou imo ook wel strafbaar mogen worden. Tegenwoordig doen heel veel influencers echt alles voor aandacht en volgers voor hun eigen egootje hè?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:14

Nou precies dat!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:15

Fika schreef:
Popstra schreef:
Let wel, ik praat niet goed wat die ruiters doen maar om alles maar zo op het net te gooien vind ik niet kunnen.
Komt bij je van iedereen ja ook van jullie en van mij wel een moment opname kunt maken waar je nou net even niet zo voordelig op staat. Daar omheen een kul verhaal schrijven en voila ook wij gaan ten schande.

Nou geloof mij er ook van jou een slecht moment foto te maken valt hoor! Ook wanneer jij goed bezig bent.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:17

Er is nogal een verschil in een foto met slecht moment of een film waar je bezig bent met mishandeling...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:49

Die muts van DressageHub heeft volgens mij zelf bij de ponies internationaal gereden en daarna is het nooit meer wat geworden. Typisch jaloezie wat mij betreft, en de roem (volgers) is haar naar haar kop gestegen, dus komt ze met steeds grotere conspiracy theories.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:51

Fika schreef:
Popstra schreef:

Popstra schreef:
Nou geloof mij er ook van jou een slecht moment foto te maken valt hoor! Ook wanneer jij goed bezig bent.
Een foto misschien wel met enige manipulatie, maar absoluut geen video.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:51

denisesilver schreef:
Die muts van DressageHub heeft volgens mij zelf bij de ponies internationaal gereden en daarna is het nooit meer wat geworden. Typisch jaloezie wat mij betreft, en de roem (volgers) is haar naar haar kop gestegen, dus komt ze met steeds grotere conspiracy theories.
Dit gaat wel erg ver...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 19:01

Tja, ik vind ongefundeerde beweringen de wereld in helpen om ruiters en de sport in een kwaad daglicht te zeggen ook te ver gaan. Genoeg mensen die wel op een fatsoenlijke manier kunnen discussiëren over de sport of individuele ruiters zonder deze de grond in te stampen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:15

denisesilver schreef:

Ze is niet de enige..

Nu is er weer een hetze, er gaat een (naar alle waarschijnlijkheid) bewerkte foto rond van Wendy met een blauwe tong en een tong die over de stang ligt. Heel apart..

Verschillende fotografen zeggen, de kleur balans is veranderd. Dit is ook te zien aan de frontriem waar de rode kleur ook verdwenen is.

Anderen beweren weer van niet en Isabell is een mishandelaar etc etc.

Ik vind dit soort zaken dus ook veel te ver gaan. Foto,s zijn zo makkelijk te manipuleren.

Dressagehub deelt deze video gewoon omdat ze er geld mee verdient. Zo simpel is dat, hoe meer mensen er naar kijken hoe meer geld het oplevert. Het wordt echt tijd dat men gewoon anoniem video,s naar de FEI kan sturen en deze passende maatregelen en straffen opleggen (levenslang start verbod oid) zodat de rotte appels het risico niet meer kunnen veroorloven om gefilmd te worden.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:16

Mee eens. Wat zij er soms op zet kan echt niet. Zoveel speculatie. Het is voor haar een sport om de paardensport zwart te maken op iedere manier die ze maar kan bedenken.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:28

Elisa2 schreef:
Dressagehub deelt deze video gewoon omdat ze er geld mee verdient. Zo simpel is dat, hoe meer mensen er naar kijken hoe meer geld het oplevert. Het wordt echt tijd dat men gewoon anoniem video,s naar de FEI kan sturen en deze passende maatregelen en straffen opleggen (levenslang start verbod oid) zodat de rotte appels het risico niet meer kunnen veroorloven om gefilmd te worden.

FEI doet er wel wat mee ja, KNHS dus niet (ook weer eigen ervaring). Die accepteren geen anoniem bewijs.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:30

Wordt hoog tijd dat dit dan verandert bij de KNHS. Als ze niks doen graven ze hun eigen graf.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:35

Elisa2 schreef:
Wordt hoog tijd dat dit dan verandert bij de KNHS. Als ze niks doen graven ze hun eigen graf.

Nou dat ja, want dan krijg je dat mensen dus gaan uitwijken naar PETA of Dier & Recht bijvoorbeeld. En die wil je er niet bijgetrokken hebben, want die zijn niet voor reden vatbaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:37

ZwarteHeks schreef:
Elisa2 schreef:

FEI doet er wel wat mee ja, KNHS dus niet (ook weer eigen ervaring). Die accepteren geen anoniem bewijs.

En volgens mij doet de knhs alleen wat als het op wedstrijd terrein gebeurd?

Maar dat is wel flinke tegenvaller van de knhs. Op sommige vlakken vind ik ze echt beter en verder als de fei, op andere dan dus weer helemaal niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:39

Kunnen we ze niet zelf aanschrijven ofzo? Ik heb geen idee of dit soort zaken überhaupt bij hun op de radar staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:45

Eerlijk vond ik vroeger de tuchtcommissie in de P&S wel een hele goede rubriek. Ja, niet tof voor degene die erin stonden, maar er was iig duidelijk dat er iets gebeurde als er een incident of overtreding was. En bij bepaalde dingen vind ik wel dat het gewoon bekend gemaakt mag worden. Een foute enting vind ik niet zo spannend, geweld naar paard of officials wel.

Wij hebben ooit met heel veel mensen tegelijk een klacht bij federatie vertegenwoordiger ingediend over andere ruiter die paard tijdens losrijden echt compleet afroste. En nee, die trok zich er niks van aan dat mensen er wat van zeiden (en was geen eens een pro, gewoon een slecht B ruiter en nog jong ook). Dat was zo vreselijk naar en daar had ik graag van geweten dat hij een straf opgelegd had gekregen. Hoewel ik niet eens weet of er überhaupt iets mee gedaan is, alleen ringmeester en andere deelnemers hebben het gezien.

Maar nee, ik geloof er ook niet in dat het helpt om mensen aan te spreken. Helemaal geen profs. Ook al doe ik het wel als ik wat zie wat echt niet kan, ik heb alleen veel naar mijn hoofd geschreeuwd gekregen en nooit is iemand er ook echt mee gestopt. Of alleen als ze mij zagen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 21:49

Ik vind het plaatsen van dit soort filmpjes op social media heel dubbel. Ik het geval van Charlotte Dujardin vond ik het heel terecht. Dat was echt het afranselen van een paard. Ook in het bovenbesproken filmpje vind ik overigens dat er sprake is van mishandeling. Wel in mindere mate, maar zeker iets wat bestraft moet worden. Door het plaatsen van zo een filmpje wordt er alleen wel heel veel schade toegebracht aan een persoon. Nogmaals straffen is terecht hoor, maar als dit een incident is, dan krijg je echt wel heel veel sh*t over je heen via social media.

Een paar jaar geleden was er een filmpje van een onderwijzeres die een pony, die de trailer niet op wilde en volgens mij iemand meesleepte, uit frustratie een schop in zijn buik gaf. Was een domme actie, had ze niet moeten doen, maar deze vrouw is hierdoor haar baan kwijtgeraakt, heeft ondergedoken gezeten vanwege ernstige bedreigingen. Dat vind ik dan echt wel veel te ver gaan.

Mijn dochter was laatst met haar pony aan de hand aan het wandelen, pony draait zich ineens om en haalt uit. Normaal had ik de pony echt een flinke tik gegeven, maar ik durf dit niet eens op mijn eigen terrein te doen. Straks filmt een buur het en wordt het op social media geplaatst, waarbij de context volledig ontbreekt.

Nogmaals, ik sta totaal niet achter het slaan van paarden, maar ik denk wel dat je je als filmer moet bedenken wat de gevolgen zijn voor de uitvoerder en of dat in verhouding staat tot hetgeen er gedaan is.
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 09-08-24 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 21:51

Fry is Dujardin

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 21:58

Suzanne F. schreef:
Fry is Dujardin

Oooh wat slecht :o . Ik heb het aangepast. Dank je.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 22:07

Ik vind dit filmpje juist eigenlijk erger als die van CD. := beide absoluut verschrikkelijk maar dit is ook nog met dressuurzweep door de ruiter zelf. Die zweep komt al harder aan en wordt zeker niet mee gemist. Plus dat hier de mazzel is dat het maar heel kort gefilmd is. Maar hier us ook bewust gekozen voor trainer die al gestraft is en bekend staat om de dierenmishandeling.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 22:18

Ja, maar juist omdat het kort is, mist de 'aanleiding' compleet. Er is natuurlijk nooit een aanleiding om dit te doen, maar wat is eraan vooraf gegaan? Ik begrijp nu dus dat ze al bekend staat om dierenmishandeling, dat maakt het voor mij inderdaad wel wat anders.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 22:58

Elisa2 schreef:
Nu is er weer een hetze, er gaat een (naar alle waarschijnlijkheid) bewerkte foto rond van Wendy met een blauwe tong en een tong die over de stang ligt. Heel apart..
N.a..v het bericht van Bas de Recht kwam ik dit ook tegen en al zijn standpunten zijn eenvoudig te weerleggen.
Zo vertelde hij dat de tong die je op de foto ziet, eigenlijk de bovenlip is, wat overduidelijk niet zo is.
Hij vertelde dat de stang was gephotoshopt, want het ringetje was vierkant.
Ik vond dit erg interessant en heb dit nagebootst in gimp.
Conclusie, compressie maakt het ronde ringetje vierkant(er).
Er gaat inderdaad ook rond dat de tong blauw is gemaakt, maar er reageren meerdere mensen onder zijn bericht die het live hebben gezien.

Veel reacties onder dat bericht spelen echter boekdelen;"Ze maken onze sport kapot", etc.
Maar dat doen ze toch echt zelf door zo te rijden.

Hierbij is mijn mening niet dat Isabelle Werth een slechte amazone is of dat ze haar paard slecht rijdt of mishandelt.
Maar ik vind wél dat zoiets als een blauwe tong en horizontale stang gewoon niet voor moet komen.