Lekker doen wat goed voelt dames. Zo genieten als je dit soort mijlpalen kunt halen.
JoellaLoves
Geplaatst: 12-03-25 19:30
Mer1980 schreef:
Wat heerlijk zo lekker dicht bij het strand!
Ja dat is echt zo ontzettend fijn!
JoellaLoves
Geplaatst: 12-03-25 19:31
Moonlight17 schreef:
Lekker doen wat goed voelt dames. Zo genieten als je dit soort mijlpalen kunt halen.
Zeg dat, ben nog aan het nagenieten!
Chicken01
Geplaatst: 20-03-25 16:52
Hier ook volop ontwikkeling. Ten eerste hebben we een nieuw zadel. Ik heb een fijne Edix tudor laten aanmeten. Zit heerlijk en paard loopt als een trein. De eerste keren alleen erop (zonder degene die hem beleert, alleen ik) is achter de rug. Net als de eerste galop. De eerste buitenrit is ook een feit! 2 stalgenoten met hun paard aan de hand en ik OP mijn paard. Heerlijk was dat. Geen angst voor groot verkeer of motoren/scooters. Voorop liep hij, zo stoer! We zijn zo ver dat we het stokje volledig over gaan nemen van degene die hem beleerd heeft. Zo trots en blij.
Met mij een Reus gaat het ook heel goed heb de zadelmaker hier ook weer gehad om het zadel even na te kijken die zei dat hij nog steeds perfect lag en dat hij er helemaal niets aan wou veranderen, dus dat was top!
Het rijden met Reus gaat erg goed gister voor de 2de keer los in de bak gereden. Hij is heel groot waardoor de galop nog heel moeilijk voor hem is dit oefen ik dan ook nog niet onder het zadel maar alleen nog aan de longe. Maar gister schok hij van een hertje achter de heg dat ineens weg sprinten door het bos. Waardoor ik mijn eerste galop passen gratis en voor niets kado heb gekregen. |Hij laat zich ook heel makkelijk terug nemen, en zijn schrik reacties zijn echt heel minimaal waardoor ik totaal geen enkele spanning heb. Na het werk ik de bak wat echt bijzonder goed en makkelijker en netjes gaat (waarschijnlijk door alle dressuur aan de hand) ben ik afgestapt heb ik de hekken open gedaan en ben ik er weer op geklommen om lekker een rit over eigen terrein te maken dat was de 3de keer over eigen terrein.
Vanuit mij weer eens een update. Omdat het allemaal zo stroef liep met Goof heb ik 2 keer een andere ruiter erop gezet en vanaf de grond begeleid tijdens het rijden. Dit ging eigenlijk super en hoefde bij de 2e keer al niks meer te doen. Afgelopen zaterdag ben ik er zelf weer op gekropen, en hij was super voorwaarts en reageerde goed op beenhulpen en het sturen.
Blij met de keuze die ik heb gemaakt.
3heathcliff5
Geplaatst: 07-04-25 11:00
Wat fijn dat het weer goed gaat!
De mijne heeft in de lappenmand gezeten en is net weer terug in het werk. Dat ging een stuk minder vlekkeloos dan ik had ingeschat. Na een paar redelijke maar erg lastige ritten, weer even een lesje gedaan en ik heb opnieuw goed op het vizier waar ik aan moet werken. Vanaf hier kunnen we verder waar we gebleven waren. Dus ja, hier ook wat uitdagingen gehad. Maar gelukkig wel allemaal op kunnen lossen.
Tsja hier staan we stil sinds oktober ergens door mijn blessure en dat duurt nog wel even voor ik weer op het guppie klim nog tot ergens bouwvak ben ik bang .. dus hopelijk weet ze dan alles nog en kan ik haar zo weer oppakken dan. Maar dat is Afwachten.. ( zelf aan de schouder geopereerd (hagl repair))
Hier gaan we rustig verder. Degene die mij hielp met beleren is gestopt (op mijn aangeven) omdat het zo goed gaat dat ik het nu zelf wel kan. Ik heb nu 1x in de week les van een stalgenoot om langzaam aan wat sterker te worden in de achterhand en meer balans te krijgen. Hij heeft met name nog moeite met de linker galop.
Blacky94
Geplaatst: 07-04-25 16:30
Hier staan we ook nog steeds stil. Donderdag weer foto's om te zien of de breuk genoeg hersteld is om te mogen gaan stappen. Maar had de vorige keer veel hoop en toen viel het tegen (goed herstel wel gelukkig, maar nog niet voldoende om al te mogen gaan stappen), dus hou er nu maar gewoon rekening mee dat de stalrust nog even verlengd wordt kan t hooguit meevallen haha. Verwacht dat ze op zijn vroegst eind mei terug naar stal kan (moeten de foto's nu goed genoeg zijn om te mogen gaan stappen) en dan zal het eerst nog verder opbouwen en weer longeren enz zijn. Als ik er tegen de nazomer weer op zit, is het op tijd denk ik Ze verhuisd dan wel naar een nieuwe stal waar ze veel meer ruimte krijgt, dus hoop dat ze zichzelf dan ook wat gaat trainen tzt want elk grammetje spier wat ze had is verdwenen ze ziet er echt niet uit momenteel
Rose_Sonny
Geplaatst: 07-04-25 19:53
Replay gaat als een speer! Komende zaterdag gaan we ons eerste oefendressuurproefje rijden. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Wat goed om te lezen dat sommige van jullie zo vooruit gaan! Daarbij is het ook ontzettend zuur voor de mensen die in de lappenmand zitten. Hopelijk kunnen jullie gauw weer meer!
Koda pakt het goed op, we proberen 2x per weer te rijden. Dat gaat super goed!
Rianne, Dat is heerlijk, en hoewel een beetje training in de bak altijd leuk is kan ik me goed voorstellen dat je zelf ook meer plezier hebt in het bos.
JoellaLoves jullie gaan ook echt lekker! heerlijk zeg het strand op.
Chicken01 Fijn dat jullie vooruit gaan. De galop blijft een moeilijk onder deel voor de jonkies die hun balans nog moeten vinden. Dat heb ik zelf ook nog niet onder het zadel mee gepakt hij heeft nog zo veel moeite in het longeerrondje dat ik het niet eerlijk vindt naar hem. Eerst de balans wat beter daarna komt de galop vanzelf.
Blacky94 vreselijk als je steeds tegen problemen en tegenslagen op loopt, hopelijk volgende keer goed nieuws.
Rose_Sonny Laat je ons weten hoe je oefenwedstrijdje is gegaan. Jullie lijken na jullie OCD operatie geen tegen slagen meer gehad te hebben he!
snorkel1986 Balen van al jullie tegen slagen hopelijk gaan jullie in de grote vakantie met sprongen (niet te letterlijk) voor uit. Een flinke pauze kan ook zeker goed zijn.
Reus doet het nu echt erg goed, ik ga 3 a 4 keer per week methem aan de hand naar buiten dit vind hij erg leuk en zo wend hij aan de activiteiten in het bos. Rijden doe ik 1 a 2 keer in de week dit gaat ook erg goed. Binnenkort voor het eerst naar buiten. Alleen het opstijgen duurt af en toe nog wat langer dan gehoopt hij heeft wat inparkeer issues
Gister heb ik voor het eerst de slof er maar is aan gehangen, niet om meneer ik de krul te trekken want daar ben ik totaal niet van, maar juist om hem te laten wennen aan die loshangende slofteugels die klapperd en flapperd tussen zijn voorbenen. Want omdat ik waar ik woon geen paardenmensen ken ga ik altijd alleen naar buiten en de 2 dingen die ik dan altijd om en aan heb zijn bodyprotector en slofteugel. De reden van de bodyprotector lijkt me duidelijk, en de slofteugel vind ik toch altijd fijn om om te hebben als laatste red middel als je om wat voor reden dan ook aan de kletter gaat. De eerste paar rondjes vond hij dat geflapper tussen zijn voorbenen wel gek maar daarna was hij er helemaal oke mee.
DDDara
Geplaatst: 12-04-25 10:47
Sorry ik ben echt weer overactief hier
Ik ben trouwens wel benieuwd wie van jullie met been bescherming rijden of willen gaan rijden en waarom?
Ik heb het vroeger altijd gebruik zeker altijd de voorbenen, maar nu duidelijk is dat de temperatuur van de benen erg stijgt in de bescherming doe ik het niet meer.... toch zegt me gevoel me paard voor buitenritten rond om in peeskappen te zetten omdat ik altijd bang ben voor een hond in/aan de pezen......
3heathcliff5
Geplaatst: 12-04-25 22:34
Ik gebruik niks van beenbescherming. Mijn paard kan dan wel een druktemaker zijn met hele ruime gangen, hij is ook vliegensvlug en heeft zichzelf nog nooit aangetikt. Als extra bescherming tegen honden op buitenrit is eigenlijk niet eerder in me opgekomen.
Rose_Sonny
Geplaatst: 13-04-25 00:01
Ja ik mag echt in mijn handjes knijpen met Replay, en dat doe ik ook
Ik ben heel tevreden met hem vandaag. Ik merkte tijdens het invlechten dat hij mega druk was, steeds rondjes lopen, niet stilstaan etc. Was voor mij echt duidelijk dat hij last had van mijn energie om het zo te zeggen. Ik was toch behoorlijk aan het twijfelen of het niet te vroeg was etc. Vooral omdat andere mensen op zo'n onderlinge wedstrijd niet altijd lekker op de bakregels letten etc (dat bleek helaas ook) en hij had alleen nog maar met zijn moeder samen in 1 bak gereden. Daarbij komt dat het onze eerste wedstrijd zou zijn, en Replay was altijd een projectje van mij en mijn vader, maar helaas is mijn vader 1 maand na de geboorte van Replay overleden. Lang verhaal kort, komt er toch emotioneel gedoe bij kijken en dat merkte ik dus aan Replay.
Had zelf stress omdat ik daardoor achter liep op schema etc. Maar met rijden heeft replay het echt FANTASTISCH gedaan. Geen ander woord voor. Hij heeft zich minimaal laten beïnvloeden door mijn spanning en ondanks dat hij een aantal keer bijna aangereden werd in de inrijbak liep hij zeer netjes zijn rondje. Ook in de wedstrijdbaan was er wel sprake van minimale spanning, maar ik ben echt heel tevreden. Het was onze slechtste proef tot nu toe, maar dat mocht de pret niet drukken. Mega tevreden over hem, topper
Ik snap wel wat je zegt Ddara, zou er zelf niet gauw voor kiezen een slof eraan te maken, maar wil niet zeggen dat het fout is. Zelf heb ik geen beenbeschermers, die zijn alleen in bijzondere gevallen nodig denk ik.
Ja super goed dat hij zich ondanks alles toch nog van zijn beste kant heeft laten zien. En slechtste proef tot nu toe maakt ook helemaal niets uit dan kan het vanaf hier alleen maar beter worden.
Vandaag weer Reus gereden eerste keer er op met best wel flinke wint. En dan heb ik mijn trailer valk bij de bak staan onder een bouwzeil en er zat een wapperende plastic tas over het stopcontact naast de bak, maar we hebben super ontspannen rond kunnen rijden en zelfs nog wat aan de buiging kunnen werken al met al weer super te vrede.