[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:47

Babootje schreef:
Elisa2 schreef:
Kan deze discussie niet beter ergens anders gevoerd worden? Het is compleet offtopic en nodigt voor de ts ook niet bepaald uit om nog leuke updates te geven.

Een klein zijpaadje mag ook wel eens hoor. Ook weer zoiets. Als jij je eraan ergert dat er een x een zijpaadje genomen wordt hoeft dit nog niet zo te zijn voor de TS die blijkbaar niet zoveel te melden heeft, omdat het vrij stil blijft in het topic. So what the heck is er mis met een klein zijpaadje?
Dus als jij je eraan ergert dan houd je het bij zin 1 en wellicht een stukje van zin 2. Maar in het laatste stuk vul jij in voor TS wat zij ervan zou vinden. Dat kun je wat mij betreft ook gewoon laten aan de TS :+

Ik erger me niet..je vult iets in voor mij wat niet klopt. Ik vind deze discussie gewoon niet thuishoren in dit topic. TS heeft al meerdere malen aangegeven dit soort discussies niet te kunnen waarderen in dit topic. Zou ook fijn zijn als de wensen van een topicstarter een keer gerespecteerd worden. ;-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:14

Babootje schreef:
Elisa2 schreef:
Kan deze discussie niet beter ergens anders gevoerd worden? Het is compleet offtopic en nodigt voor de ts ook niet bepaald uit om nog leuke updates te geven.

Een klein zijpaadje mag ook wel eens hoor. Ook weer zoiets. Als jij je eraan ergert dat er een x een zijpaadje genomen wordt hoeft dit nog niet zo te zijn voor de TS die blijkbaar niet zoveel te melden heeft, omdat het vrij stil blijft in het topic. So what the heck is er mis met een klein zijpaadje?
Dus als jij je eraan ergert dan houd je het bij zin 1 en wellicht een stukje van zin 2. Maar in het laatste stuk vul jij in voor TS wat zij ervan zou vinden. Dat kun je wat mij betreft ook gewoon laten aan de TS :+

Elisa2 schreef:
Ik erger me niet..je vult iets in voor mij wat niet klopt. Ik vind deze discussie gewoon niet thuishoren in dit topic. TS heeft al meerdere malen aangegeven dit soort discussies niet te kunnen waarderen in dit topic. Zou ook fijn zijn als de wensen van een topicstarter een keer gerespecteerd worden. ;-)

Maar Elisa, prima dat jij zegt wat jij vindt. En de TS kan dat ook voor zichzelf. Dat hoef jij niet voor haar te doen. Dat is nu precies waar ik me dan aan erger. Jouw vraag "kan de discussie ergens anders gevoerd worden?" Prima. Maar de rest hoeft toch niet? Dat kan de TS zelf prima aangeven.
Jij hoeft je toch geen zorgen te maken dat de wensen van de TS worden gerespecteerd?
En buiten dat, vinden sommigen ook ergens wat van. Dat mag in een discussie topic ook gewoon volgens mij.

Rocamor

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:48

Volgens mij is dit geen discussie topic.

Maar ook mij irriteert het offtopic geneuzel, dus ook via mij, mag dit aub in een apart topic? Dat andere topic kan dan wel een discussietopic worden.

Ik vind het leuk om TS en haar knappe paard te volgen. En daarvoor kom ik hier kijken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:42

Ik kan wel volgen dat mensen off topic niet leuk vinden - al kan ik mij persoonlijk beter vinden in de mening van Babootje.
Maar één ding wil ik er nog wel over zeggen: de mensen die het noodzakelijk vinden om te moeten melden dat iemands bericht te kritisch/niet aardig is, zijn de mensen die in the first place off topic gaan.
En uiteraard volgen er dan reacties en gaat het topic nog veel langer/verder off topic...
En heel eerlijk vind ik daarnaast dat "kunnen we on topic blijven" in een verder stil liggend topic ook weer een beetje rigide.
Maar ja ;)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:22

ok. Ik vind dat een ieder zijn mening mag geven. Als iemand daarom vrasgt (lees:zelf dingen plaatst).
In dit geval vind ik dat toch wat andrs. Ts heeft in het begin al aangegeven niet op allerlei meningen te zitten wachten. Wilde daarom eigenlijk geen updates meer geven, maar deed dit toch omdat mensen dit zo graag wilden.
Daarbij krijgt ts ook ongevraagd advies en meningen over zaken die ze prutsmuts zelf nieteens neerzet. Maar die iemand op de fb groep gelezen heeft. Die groep is niet voor niks afgeschermd, dat hoor je dan niet hier neer te zetten. Dat is waar ik dus wel moeite mee heb

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:11

Ja dat begrijp ik aan de ene kant wel. Anderzijds, afgeschermd is natuurlijk een wassen neus; net als pb hier op bokt. Nergens krijg je de garantie dat iemand het privé houdt, het blijft internet, zo openbaar als maar kan.
Natuurlijk zijn er dan nog fatsoensnormen, maar zoals gezegd zullen die voor de één anders zijn dan voor de ander. Dus het blijft denk ik moeilijk om het zo te krijgen dat iedereen er gelukkig mee is.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 09:49

Hi Bokkers,

1) Jammer dat er nog steeds een "discussie" gaande is op dit topic die niet relevant is. Echter, wil ik hier voor de laatste keer op reageren: Iedereen mag zijn/haar mening hebben en ook uiten, de manier waarop heb ik niet in de hand en of mij die nou bevalt of niet, moet ik dat "accepteren" en soms "negeren". Ik voel mij (online) niet persoonlijk aangevallen en ik ga er vanuit dat achter iedere reactie, een goede bedoeling zit. "Ooh & aah" is leuk, maar er mag absoluut ook anders gereageerd worden. ;-) Of ik daar dan op in ga, dat is een tweede. Maar dat is aan mij.

2) Misterio voelt zich enorm thuis. Hij doet het goed.
Met weersveranderingen heeft hij het "zwaar", dit zijn dagen dat ik níks van hem vraag en ondersteun waar nodig. Voor de rest is de Equine Astma goed onder controle (momenteel) en hebben we zelfs weer een stap ritje gemaakt (10 minuten). Hij is enorm speels en is flink aan het uittesten. Dit neem ik hem absoluut níet kwalijk, wel moeten we een oplossing vinden hoe dit voor beide veilig blijft. Soms is hij namelijk "gevaarlijk" in de zin dat hij mijn space niet altijd respecteert en lomp steigert. Hier zijn we mee aan de slag en nogmaals, ik neem hem niets kwalijk. Wie weet wat hem is overkomen. Er heerst nu rust en wellicht komt de trauma nu eindelijk 'los', verwerken en doorgaan. Nieuw begin. <3

Vandaag komt de DA om de herhaal-enting te geven en volgende week komt eindelijk de tandarts. Ik ben enorm benieuwd hoe zijn tanden zijn en wat de tandarts mij hierover kan vertellen / laten zien. Ik weet dat er in 2021 tanden zijn getrokken, maar waarom mogen ze wegens privacy redenen niet aan mij vertellen (de kliniek in Duitsland). Ik weet zeker dat de tandarts veel voor hem gaat betekenen, dat zegt mijn gevoel. Ben erg benieuwd, ook hoe braaf hij is...of niet. Hihi.

Voor de rest gaat het echt z'n gangetje en ben ik nog steeds dolgelukkig. Hij is een grote knuffelbeer met een gouden hart. Hij laat álles over zich heen komen en niets is te gek. Je merkt aan hem dat hij ook aan zijn tweede jeugd is begonnen, whaha. Alles komt goed!

Dagelijks zijn er updates op onze Instagram-pagina. Op Bokt ben ik bijna niet actief, vergeet wel eens hier te plaatsen. Als je ons dus écht wil blijven volgen, raad ik je aan om ons op Instagram te volgen mits je Instagram hebt.

- Wij gaan ons meer focussen op grondwerk en vertrouwen. Soms is hij het even kwijt en we gaan even van scratch beginnen. Hij heeft zijn rust gevonden, nu nog het verwerken en opnieuw samenwerken. Wie is ook alweer de baas? Gebeurd me hier echt niets? Wat was ook alweer onze teamspirit? De puntjes op de i zetten voor de basis. Let's go.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 09:52

Wat een fijne update! Ben benieuwd of hij EOTRH heeft dat er tanden getrokken zijn..

Fijn ook dat hij weer wat meer paard durft te zijn, ondanks dat dat soms voor wat lompigheid zorgt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 09:53

Mooie update <3

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 09:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 09:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 10:01

Elisa2 schreef:
Wat een fijne update! Ben benieuwd of hij EOTRH heeft dat er tanden getrokken zijn..

Fijn ook dat hij weer wat meer paard durft te zijn, ondanks dat dat soms voor wat lompigheid zorgt.

Ik ben erg benieuwd wat de tandarts volgende week zegt. Ben vooral benieuwd of hij kan achterhalen waarom er al tanden zijn getrokken op zijn leeftijd. Heb EOTRH even opgezocht (kende het niet) maar ik herken het niet bij Misterio moet ik toegeven. Maar, je weet het nooit.

Vervelend is dat de artsen die hem al hebben behandeld mij niets mogen vertellen. Grr.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:18

Misschien waren het wel kiezen die zijn getrokken, in het Engels hebben ze het ook over tooth als ze kiezen bedoelen. Maar wat een mooie update, ik ben benieuwd wat de tandarts volgende week gaat vinden!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:26

Dat kan inderdaad ook nog, wolfstandjes oid.

Laten we dat hopen want EOTRH is niet leuk en hij heeft al genoeg met zijn astma.

Leuke foto's! hij ziet er blij uit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:48

Fijne update. Bedankt en hij wordt mooier en mooier.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 10:54

pien_2010 schreef:
Fijne update. Bedankt en hij wordt mooier en mooier.

Leuk om te zien hé!

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 10:54

Elisa2 schreef:
Dat kan inderdaad ook nog, wolfstandjes oid.

Laten we dat hopen want EOTRH is niet leuk en hij heeft al genoeg met zijn astma.

Leuke foto's! hij ziet er blij uit.

Ik ben benieuwd. Wolftanden zou kunnen maar ik geloof dat als het zoiets "onschuldigs" was, de DA dit wel mocht vertellen(?). Ach ja, volgende week!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:56

Maar kun je het niet zien dan?

Als er snijtanden zijn getrokken dan zie je gewoon dat er tanden ontbreken in de mond :) even lip optillen en kijken.

Je kunt ze desnoods tellen om er zeker van te zijn dat ze er allemaal inzitten. 6 boven en 6 onder.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:21

Spenk schreef:
Maar kun je het niet zien dan?

Als er snijtanden zijn getrokken dan zie je gewoon dat er tanden ontbreken in de mond :) even lip optillen en kijken.

Je kunt ze desnoods tellen om er zeker van te zijn dat ze er allemaal inzitten. 6 boven en 6 onder.

Ik kan de reden niet terugvinden in zijn mond, nee. *\o/* Overigens zie ik wel dat er wat tanden weg zijn, maar ik ben geen tandarts. Volgende week weet ik meer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:38

Dat bedoel ik ook omdat hier kiezen en wolfstanden gesuggereerd worden :)

Maar als je zien kan er tanden missen dan zijn er dus snijtanden getrokken :j

Meestal is dit inderdaad om eorth te stoppen of uit te stellen dat het hele gebit eruit moet. Maar dat zal de tandarts kunnen zeggen.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:47

Spenk schreef:
Dat bedoel ik ook omdat hier kiezen en wolfstanden gesuggereerd worden :)

Maar als je zien kan er tanden missen dan zijn er dus snijtanden getrokken :j

Meestal is dit inderdaad om eorth te stoppen of uit te stellen dat het hele gebit eruit moet. Maar dat zal de tandarts kunnen zeggen.

Wacht. Ik denk dat ik wel wat screenshots heb van zijn tanden :-p

Haaktanden=hoektanden. heeft hij nog overigens.
Laatst bijgewerkt door LadyDii op 19-01-23 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:50

Afbeelding

dat is alvast 1 :p Die zitten er nog keurig in.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:53

en dan, enorm duidelijke foto (patato quality)

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:54

TS vindt meningen dus gewoon prima :) is dat ook weer opgelost.

Fijn dat het goed gaat, en voor het testen is er vast ook hulp te krijgen :j De bucas deken zit hem mooi, mooi ook samen met het halster.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 12:03

Afbeelding

nog een charmante plaat.