Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is niet dat ik wil gaan sporten in dit weer maar ik heb er ook niet extreem veel last van in alle eerlijkheid. Alleen als ik mijn medicatie krijg met dit weer heb ik last omdat ik dan al koorts maak door de medicatie en dat is niet fijn met 40 graden.
Maar moest dat zo zijn dan hebben we airco in de slaapkamer en kan ik me daar terug trekken. De honden zitten hier door de dag ofwel in de slaapkamer ofwel in de kelder (die relatief fris is) of ze liggen voor de ventilator.
Mijn man heeft wel enorm veel last van dit weer. Dat is eigenlijk het lastigste deel van dit soort temperaturen.
we hebben vandaag heerlijk in de miezer rond getuft, Sam en ik. De paarden genoten duidelijk van de afkoeling, woensdag heb ik ook niet gereden uiteindelijk omdat ik ze wilde laten herkomen.
zelfs toen hij schrok van een ekster hield hij rekening met me.
Maar ik vertrouw Sam... Hij laat me niet in de steek.
en Rêve ook niet. Ze heeft veel bravoure en attitude maar ze gaat me niet in de steek laten. Ze gaat doen wat binnen haar kunnen ligt. Net zoals Sam dat zondag zal doen.
(nummer 1 had 65 en wij 63,2 oid)

) maar Sam kon nog wel een paar rondjes. 
en als we dan gaan in rijden komen ze toch geleidelijk allemaal kijken. 

Beiden wat gespannen maar wat zie je hem dan toch zijn best voor je doen. Ik zit me dan stiekem te bedenken hoe Sam die proef door zou gaan als er een random andere ruiter van dat terrein op hem stapt. Na alle verhalen van jou denk ik zomaar dat die dan geen proef rond komt. Het is toch een hele prestatie hoe je met hem samenwerkt en toch tot zulke mooie resultaten komt.
terwijl ik groette kwam er ook nog eentje steil overeind. Het mag in theorie niet uit maken maar Sam heeft net als ik geen filter. Op zich wel een erg mooie accommodatie maar nationaal + regionaal is miss niet ideaal voor Sam.. Ik dénk dat Rêve daar nuchterder in gaat zijn.

dus hoewel ik steeds buiten de prijzen ben merk je dat alle nieuwe ruiters alweer weten wie Sam is.
de ‘winnaars’ hebben nl. Ondanks alles allemaal al wel eens achter hem gestaan ook.
alleen de winnaar van vandaag nog niet. Maar nummer twee wel.
dus het is niet dat we ze niet het vuur aan de schenen leggen. Het is écht even terug die ontspanning vinden in de ring. Als we die terug hebben moeten ze gewoon rekening met hem houden.
het tweede deel van de stap (na de AW ) is een apart onderdeel dat dubbel telt en daar krijgt hij dan een 6. Terwijl hij IMO mooi stapt… ook zijn AW is netjes: 6 zonder commentaar… dat vind ik dan wel jammer… 
(toen had hij al L gelopen 1 proef met de 1e ruiter.)
dat is nl. Al geprobeerd door goed bedoelende grooms (al naar de piste wandelen aan de hand of gewoon stappen.) 
)
zodra je gaat zitten is hij AAN. En dan trippelt hij aan losse teugel naar de piste. Vertrouwen geven en hij blijft bij me. Na een paar minuten is hij zijn ei kwijt en gaat hij zelf normaal stappen, Hij is van nature gewoon extreem voorwaarts en snel ‘geactiveerd’.
)
toen wisten we dat we van hetzelfde laken een pak waren,
)
hij zei heel droog ‘graag gedaan…’ (die conversatie kwam omdat ik echt op een heel zure wijze mijn podium plaats verloor en hij zei dat hij dat op een eerder kampioenschap voor gehad had. Daar was ik dus 3e geworden dus ik zei ‘oh Mercie dan dat ik er toen ook niet net naast gevallen ben.’ )

Bloemetje75 schreef:Ohhh dat halster! Waar vond/bestelde je die? Mette heeft er nu een met “troublemaker” op zijn neus. Helaas past dat. Wie weet gaan zijn grapjes over met zo’n halster….

Maflinger_S schreef:Mooi neusnetje heeft Joy.
Sam heeft echt een supergaaf halster. Als Rêve ook zo'n mooie krijgt, heb je een mooi setje. Lekker ook dat hoofd van haar: "Ik kon het wel maar had geen zin".
de nieuwe zijn wel goedkoper gezien Vigo ze op vreet. 
) Sam gewoon een zwart.