plutolover schreef:leuk om te lezen hoe goed jullie gaan.
Laura: beterschap en sucses met de operatie hopelijk herstel je snel.
Loran: Wat super knap zeg!
vraagje hoe hebben jullie longeren aangeleerd? ik wil na de zomer bij maximus longeren op gaan pakken. En we hebben voor zn revilidatie aan zn griffelbeen breuk wel een beetje gelongeerd.
Maar ik moet behoorlijk wat 'boze' energie erin stoppen wilt hij van mij af lopen haha. Dus ben even zoekend..
Dat ging eigenlijk van zelf. ik heb dit wel met 2 man gedaan zodat 1 op het paard en de lijn focust en de ander de zweep en het paard in beweging houdt. Ik heb 'm met de lijn eerst van me weg gejaagd (klinkt zo gemeen maar heb hem gevraagd om verder uit mijn ruimte te gaan). Hij rent heel graag dus toen ging ie draven en dat belonen met stem en wel redelijk hoog tempo om te voorkomen dat hij omdraait. Nu zijn we bezig met langzamer en 1 persoon die zweep en lijn vast houdt. Draf en galop commando's kende hij de 2e keer al. Stpa vind hij nog moeilijk want dan vind ie het gezellig om bij je te komen. Maar hiervoor ben ik commando's aan het aanleren. Dus wanneer ik start met longeren zeg ik "go" en halt en dan "klaar" als hij naar mij toe mag komen. Dit doe ik zodat hij niet denkt dat longeer lijn plus zweep (en bak ivm geen longeer cirkel) longeren is maar dat dat ook wandelen kan zijn of lange lijnen (over een tijdje). Mijne leert zo snel dat hij ook heel snel mee denkt en dat is niet altijd handig 
Nou heel verhaal maar ik hoop dat je er iets aan hebt.