Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:15

Loos en Lelieveld hebben altijd gezegd dat paarden niet op het menu staan.
Overigens ook frappant dat dit niet op voorpagina bokt staat

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:43

Mist schreef:

Inmiddels staat het op de voorpagina

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:51

Mist schreef:

Die hebben wel meer uitspraken gedaan waar niks van klopt.
Vanuit de praktijk komen al heel lang andere geluiden.

Waren die pro wolvers nu eerlijk geweest, dan hadden mensen tijdig de juiste maatregelen kunnen treffen, ipv van hun eerst "stroomdraadje op 90 cm, dan nog wat hoger, ahja, werkt toch weer niet, dan maar 1.20 en zoverder verhaaltje"...dat had een deel ellende kunnen voorkomen.
En dat is ook het meest kwalijke in dit hele verhaal :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:54

Maar met de waarheid krijgen ze maar weinig medestanders.... en dat weten ze zelf ook wel.... naar volk

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:26

Mist schreef:

Nu veranderen ze dat gewoon weer en doen ze net alsof ze altijd gezegd hebben dat wolf ook paard eet.

Straks vinden ze het ook normaal als de wolf kinderen eet.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:47

In Duitsland zijn er zo veel gevallen dat paarden op het menu stonden. Denken die heren in Nederland en België dan werkelijk dat dat hier niet zou gebeuren?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:51

Lukasje schreef:
In Duitsland zijn er zo veel gevallen dat paarden op het menu stonden. Denken die heren in Nederland en België dan werkelijk dat dat hier niet zou gebeuren?

Ze zeggen dat wij het Roodkapje syndroom hebben. Maar hun lijden duidelijk aan het Pinokio syndroom.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 23:13

:D Loretta.. Maar dit is natuurlijk wel weer heel erg vervelend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:35

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1516959 ... -te-grazen
Nou daar komt de aap uit de mouw. Niet de wolf is het probleem maar wij als mensen moeten er maar voor zorgen dat wij onze dieren gaan ophokken en voor veel geld achter wolfwerende hekken zetten.
Het wordt natuurlijk in de komende jaren nog vele malen erger naarmate de wolven hier toenemen en er meer roedel komen zoals in belgisch limburg. Als het nu een uitstervend ras was .... maar dat is niet zo. Dus weg met die bescherming in dichtbevolkte gebieden zoals Nederland. Genoeg plekken in de wereld waar ze een echt thuis kunnen vinden ipv hier in luilekkerland.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:51

Ik kan dat helaas niet lezen.
Maar natuurlijk word het zoiets.
Je moet maar een goed hek plaatsen, maar wat echt goed is mag niet want krijg je geen vergunning voor.
En natuurlijk zelf plaatsen.
Dat is toch alles wat natuur en milieu is tegenwoordig. Met geluk een mini subsidie die geen zoden aan de dijk zet, maar voor de rest alle groene fratsen maar gewoon slikken.
Maar inwoners mogen er meer en meer, dan is groen ineens geen issue

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:01

Dat klopt idd. Het is natuurlijk een premium artikel.
Het gaat over Meeuwen natuurlijk waar nu bet al veel wolvengedoe aan de hand is: Inmiddels als 50 stuks vee, van Alpaca's tot shetlandpony's gedood door wolven. Ze weten ook dat het er meer zijn: een roedel.
Vervolgens de conclusie van Welkom Wolf:

In Vlaanderen kunnen boeren van kleinvee subsidie voor wolvenrasters aanvragen. Nu ook paarden en koeien te grazen worden genomen, is verandering van de subsidieregeling in de maak om ook grotere dieren te beschermen. Voor Welkom Wolf, een campagne van natuurorganisatie Landschap vzw, is dat een welkom aanbod voor getroffen veehouders.

Jan Loos van Welkom Wolf: „Die wolf vertoont volledig natuurlijk gedrag. Die pakt wild en onbeschermd vee. Die maakt dat onderscheid niet. We hebben geen probleemwolf, zoals burgemeester Goossens eerder zei (in Vlaamse media red.). Eerder een probleemburgemeester die suggereert dat de wolf moet worden weggenomen. Een probleemwolf benadert actief mensen of brengt de openbare veiligheid in het gedrang door herhaaldelijk perfect afgeschermd vee te bereiken. Maar in Belgisch Limburg staan amper wolfproof rasters en die er staan, zijn nog geen enkele keer overschreden door een wolf. Er is vooral sprake van onbeschermd vee. Dat moet anders.”

Boer Geusens heeft inmiddels een speciaal wolfhek laten plaatsen voor zijn koeien. Toch is hij het niet eens met Welkom Wolf: „Ik moet zorgen dat het vee niet uit de wei kan en niet hoeven nadenken dat een wolf wél de wei in kan. Als ik bij jou inbreek, je huis overhoop haal en je een pak rammel geef, dan zou het toch raar zijn als de politie jou verwijt dat je onvoldoende maatregelen hebt getroffen om mij buiten te houden?”

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:02

Het begint daar nu (er zit een echte roedel) en het is nog lang niet voorbij, tot er iets ernstigs gebeurt.
Het gaat dus inderdaad helemaal zoals we een tijdje geleden dachten. De dierenhouders moeten hun (klein)vee maar ophokken. Voor een niet zeldzaam roofdier.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:07

Citaat:
„Ik moet zorgen dat het vee niet uit de wei kan en niet hoeven nadenken dat een wolf wél de wei in kan. Als ik bij jou inbreek, je huis overhoop haal en je een pak rammel geef, dan zou het toch raar zijn als de politie jou verwijt dat je onvoldoende maatregelen hebt getroffen om mij buiten te houden?”

precies dit.
Een omheining die al 100 jaar volstaat doet dat niet meer maar de hoge kosten voor die fratsen moeten we dan maar zelf betalen.

Plus hoe zit het met ander wild wat graag in de weides komt?
Die hebben dan ook geen plek meer.
Alles maar voor die wolf.... -O-

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:09

Tot nu toe is er door onze wolven"kenners" altijd beweerd dat alleen een eenzame wolf zich zou vergrijpen aan huisvee en dat, wanneer er zich een roedel had gevormd, ze echt alleen nog maar op wild zouden leven. Niet dus, daar gaat weer een mooi praatje naar het rijk der fabelen >;) .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 00:36

Wacht maar als een wolf kleine huisdieren gaat pakken..een gezins hond die in de tuin doormidden getrokken word terug gevonden bijv. Ik denk dat men dan zeker omslaat als een blad aan een boom met hun ,idylische, ideen over de komst van de wolf!
Dan komt het namelijk in ene wel heel dichtbij en dat is toch anders dan vee van een boer die toch wel subsidie voor zijn verlies krijgt!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:10

Het is toch te zot voor woorden. Paarden in box is zielig, paarden moeten liefst 24/7 buiten (ben ik het mee eens overigens met schuilstal waar ze vrij in kunnen) en nu voor de wolven moeten ze wel opgehokt worden. S nachts he want kennelijk eten wolven enkel s nachts. Ook zo'n leuk verzinsel. Net als vroeger ging het wel samen wolf en mens... Daarom uitgeroeid hier natuurlijk omdat er geen probleem was.....
Al die mensen die voor de wolf zijn pakken maar terug naar vroeger en ooit.... Tijden die ze zelf nooit mee gemaakt hebben. Tijden die gewoon niet te vergelijken zijn. Tijden die nooit terug komen omdat ze geweest zijn. Echt ik begrijp er helemaal niets van. En dan lees je een reactie van een Chinees die vind dat moeflons opgegeten mogen worden want die zijn inheems en een wolf niet. Als je dan zegt dat Chinezen ook inheems zijn dan discrimineer je opeens

De mens moet ruimte maken voor de wolf. Iedereen die dat zegt vraag je waar ze zelf dus naar toe gaan verhuizen want bij zulke ideeën kun je het beste maar alvast het goede voorbeeld direct geven toch? hahaha

Ik ben erg blij dat het gebied waar ik woon absoluut niet aantrekkelijk is voor een wolf!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:02

Citaat:
Als je dan zegt dat Chinezen ook inheems zijn dan discrimineer je opeens

Dat mag je van mij wel eens uitleggen hoe je dit dan wel bedoelt als het niet discriminerend bedoeld is. Ik kijk hier ook wel van op.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:07

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:47

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:53

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:57

Maar de wolf pakt alleen maar schapen......

maar is dit artikel nu uit 2017?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:46

Sansevieria schreef:
DNA test is men mee bezig lees ik uit het artikel.
Vermiste vrouw in Griekenland teruggevonden:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170927 ... H_dalFaHC8

Dat zeuren over een DNA test door pro wolvers ook al is het soms aan de verwondingen te te zien dat de kans dat het iets anders dan een wolf geweest is verwaarloosbaar. Is ook zo'n strategie om tijd te rekken. Zodat de schrik bij het grote publiek een beetje bekoeld is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:52

DuoPenotti schreef:
Maar de wolf pakt alleen maar schapen......

maar is dit artikel nu uit 2017?

Staat inderdaad 2017 bij ja. Geeft toch wel aan dat wolven wel degelijk mensen aanvallen.

En wolven in dichtbevolkte gebieden is nog steeds een experiment. Of aanvallen op mensen in de toekomst het nieuwe normaal worden is op dit moment gewoon afwachten. Daar kan nog niemand met zekerheid iets over zeggen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:53

Ja precies, 2017 en hier beweren ze nog steeds dat mensen niet aangevallen worden.
Terwijl hier de kans dat je een wolf tegenkomt groter is op zo weinig natuur.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:54

pien_2010 schreef:
Citaat:
Als je dan zegt dat Chinezen ook inheems zijn dan discrimineer je opeens

Dat mag je van mij wel eens uitleggen hoe je dit dan wel bedoelt als het niet discriminerend bedoeld is. Ik kijk hier ook wel van op.

Was ook niet mijn opmerking. Maar vond hem ergens wel terecht. Die moeflons zijn hier niet uit vrije keuze gekomen maar gebracht en neer gezet. Vind het absurd dat men daarom vind dat ze op gegeten mogen worden en kennelijk geen rechten hebben.

Voor mij mogen buitenlandse mensen gerust naar NL komen en deelnemen aan het leven hier in NL en zelfs als NL bijgeschreven worden op hun paspoort. Geen enkel probleem mee. Maar ga dan niet lopen mekkeren dat dieren die naar NL gehaald zijn geen rechten hebben. Ook die hebben rechten! Die kunnen namelijk totaal niet voor zichzelf op komen