Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:51

Maar is niet meer te koop chichika? Ik moet zeggen dat ik liever naar ietsje jonger en kleiner kijk, maar DEZE 'eisen' zijn voor mij niet super strikt.
Op een manege vlakbij rij ik heel graag op een veel te grote merrie compleet met karperrug en die zou ik nog best graag kopen ook _O-. Net zoals dat ik mijn verzorgpaard graaag zou willen kopen, terwijl die ook niet aan het rationele ideaalplaatje voldoet..

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:57

ikke ik heb nog nooit een paard gehad die van fanfare schrok want tuis deeden we van er alles mee!
en mentatietet lees je niet van ogen dat merk je allen onder het zadel
je moet mensen niet in de waar brengen met het oog contakt

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:59

Chichika schreef:
ArcoIris ik denk niet dat ik je kan helpen want ik heb altijd goede wedstrijdpaarden onder mij gehad. dus ik weet wat ik wel of niet wil.
wat mij wel opvalt dat veel mensen willen een soort connectie met het paard bij de eerste bezichtiging. dat kan maar lukt niet altijd. mijn oude wil geen aandacht maar als je er op zit heb je geweldig dier. dus wat wil je een kuffel paard ? nou die koop ik bij intertoys ha ha
elke paard is toch anders :j

Misschien zien we daar ook meteen het grote verschil, ik zoek absoluut geen 'goed wedstrijdpaard'. :j Ik heb het ook niet over knuffelpaarden of meteen bij de eerste bezichtiging een connectie hebben maar je voelt al gauw (zowel erop als ernaast) of je als combinatie klikt of niet. Leuk hoor al die sportpaarden die kunnen bewegen voor 10, maar daar zoek ik ze ook helemaal niet. Zo'n gezellige boscrosser die kan ik er ondertussen prima uitpikken, helaas zijn ze tot nu toe altijd van andere mensen en niet te koop geweest _O- En tuurlijk zijn ze allemaal anders, en gelukkig ook maar!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:59

Sintara schreef:
Maar is niet meer te koop chichika? Ik moet zeggen dat ik liever naar ietsje jonger en kleiner kijk, maar DEZE 'eisen' zijn voor mij niet super strikt.
Op een manege vlakbij rij ik heel graag op een veel te grote merrie compleet met karperrug en die zou ik nog best graag kopen ook _O-. Net zoals dat ik mijn verzorgpaard graaag zou willen kopen, terwijl die ook niet aan het rationele ideaalplaatje voldoet..

Mijn 28 jarige heeft ook een karperrug maar is ijzersterk <3 :D

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:00

Sintara schreef:

deze was mooi compact maar zo fijn te rijden , altijd aan de teugel licht aan de hulpen was ook z1 afgericht *\o/* is gisteren vertokken maar jonge vrouw in dutsland <3

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:02

MISTRAL94 schreef:
Sintara schreef:

Mijn 28 jarige heeft ook een karperrug maar is ijzersterk <3 :D

beter karpenrug dan strakke bovenlijn

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:06

Sintara schreef:

Ja, en?

Het enige positieve dat iemand over mijn eerste paard zei toen ik d'r kocht was een goede kennis die zei dat als de manege-eigenaar had gezegd dat het een goed peerd was, ik dat peerd moest kopen.
Ze heeft zowel de manege-eigenaar als de goede kennis overleeft.

Chichika schreef:
ikke ik heb nog nooit een paard gehad die van fanfare schrok want tuis deeden we van er alles mee!
en mentatietet lees je niet van ogen dat merk je allen onder het zadel
je moet mensen niet in de waar brengen met het oog contakt

Dat zegt niks. Blijkbaar doen heel veel mensen dat dan niet want je kon ze als rotte appeltjes bijeen rapen daar. En heel uniek is dat niet; heb wel meer rare dingen dingen zien gebeuren op wedstrijdterreinen.
Ooit een half losrijterrein over de jank geholpen door te roepen: pas op, wilde hengst! De enige die niet over de jank ging waren twee kijkers die nog net niet over de grond rolden van het lachen. De rest daar had geen humor....

Dat jij het karakter niet kan lezen in het oog, zegt meer over jou dan over die anderen.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:07

Ik meld me hier toch ook even. Ik heb net mijn once in a lifetime pony verloren en merk dat ik nu met mijn ziel onder mijn arm op stal rondloop. Heb wel het paard van mijn zus wat ik moet heropvoeden, maar dat is toch een heel ander type dan wat ik zelf had/wil hebben.

Dus mijn zoektocht is net begonnen.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:09

ArcoIris schreef:
Chichika schreef:
ArcoIris ik denk niet dat ik je kan helpen want ik heb altijd goede wedstrijdpaarden onder mij gehad. dus ik weet wat ik wel of niet wil.
wat mij wel opvalt dat veel mensen willen een soort connectie met het paard bij de eerste bezichtiging. dat kan maar lukt niet altijd. mijn oude wil geen aandacht maar als je er op zit heb je geweldig dier. dus wat wil je een kuffel paard ? nou die koop ik bij intertoys ha ha
elke paard is toch anders :j

Misschien zien we daar ook meteen het grote verschil, ik zoek absoluut geen 'goed wedstrijdpaard'. :j Ik heb het ook niet over knuffelpaarden of meteen bij de eerste bezichtiging een connectie hebben maar je voelt al gauw (zowel erop als ernaast) of je als combinatie klikt of niet. Leuk hoor al die sportpaarden die kunnen bewegen voor 10, maar daar zoek ik ze ook helemaal niet. Zo'n gezellige boscrosser die kan ik er ondertussen prima uitpikken, helaas zijn ze tot nu toe altijd van andere mensen en niet te koop geweest _O- En tuurlijk zijn ze allemaal anders, en gelukkig ook maar!

als ik was op zoek naar een boscrosser zal ik een oude trakheher kopen die min z heft gelopen, die zijn tof en geven de ruiter goed gevoel. maar ze zijn niet goedkoop :(:)
mijn oude GP paard wil dat ook gaag maar is geen knuffeldier, is een paard met wow faktor ook voor begginer *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:13

Domino_2006 schreef:
Ik meld me hier toch ook even. Ik heb net mijn once in a lifetime pony verloren en merk dat ik nu met mijn ziel onder mijn arm op stal rondloop. Heb wel het paard van mijn zus wat ik moet heropvoeden, maar dat is toch een heel ander type dan wat ik zelf had/wil hebben.

*aai over je bol*
Rustig zoeken, laat je niet opjagen. Geef je pony een plekje en kijk rustig rond.
Wat maakte die pony tot jouw once-in-a-lifetime?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:13

Een knuffelpaard hoef ik niet perse, maar op de een of andere reden trek ik altijd naar zogenaamde chagrijnen die bij mij opeens knuffelpaard worden. Waarschijnlijk vooral omdat ze er bij mij echt zelf om moeten komen :o.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:15

ikke dat jij dat kan is geweldig, moet je geld voor vragen dan heb je top baan
allen ik snap niet wat je doet in deze topic, je bent niet op zoek, je hebt top paarden staan die nergens van schrikken . en je doet er nieks mee met je talent, zonde

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:18

Sintara schreef:
Een knuffelpaard hoef ik niet perse, maar op de een of andere reden trek ik altijd naar zogenaamde chagrijnen die bij mij opeens knuffelpaard worden. Waarschijnlijk vooral omdat ze er bij mij echt zelf om moeten komen :o.

dan doe je het goed

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:23

Chichika schreef:
als ik was op zoek naar een boscrosser zal ik een oude trakheher kopen die min z heft gelopen, die zijn tof en geven de ruiter goed gevoel. maar ze zijn niet goedkoop :(:)
mijn oude GP paard wil dat ook gaag maar is geen knuffeldier, is een paard met wow faktor ook voor begginer *\o/*

Halve Trakhener doet het ook prima. Had geen Z gelopen, was niet duur maar heeft onder mij heel NL gezien en nog wat meer.
Maar dat karakter zal je niet passen, ben je mooi in de aap gelogeerd; zie o.a. de bosjes Gribaldi's die te koop hebben gestaan, met wat geluk nog net M2, de meesten niet eens......

Als ik nu nog een boscrosspaard zou zoeken, ging ik eerst eens bij de buurvrouw praten. Ook niet spotgoedkoop maar vooralsnog wel karakter dat je ergens brengt, met name buiten de witte hekjes.

Chichika schreef:
ikke dat jij dat kan is geweldig, moet je geld voor vragen dan heb je top baan
allen ik snap niet wat je doet in deze topic, je bent niet op zoek, je hebt top paarden staan die nergens van schrikken . en je doet er nieks mee met je talent, zonde

Oh? Prima.

Ik heb er niet zo'n behoefte aan om dat allemaal in het openbaar te regelen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:23

Ik lees hier ook mee, voor familie opzoek naar een heel braaf (leer) paard. Mag ouder zijn karakter is belangrijkste. Mocht iemand iets weten? Marktplaats/sporthorses worden in de gaten gehouden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:24

Domino_2006 schreef:

Sterkte! Denk niet dat een ander paard je verdriet doet vergeten. Ik dacht dat dat zou gebeuren. Maar helaas, het verdriet komt hoe dan ook. Maar een nieuw maatje kan je pijn misschien wel wat verzachten :(:)

*Ik hoor hier eigenlijk ook niet meer maar vind het nog te gezellig hier :o *

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:27

Domino_2006 schreef:

Ach Domino, ik leef met je mee. (Heb een virtuele knuffel!) Wat Ikke zegt inderdaad, geef het een plekje en laat je niet opjagen. Hoop dat je een leuk nieuw maatje vind wat ook bij jou past. :(:)

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:30

Misschien zien we daar ook meteen het grote verschil, ik zoek absoluut geen 'goed wedstrijdpaard'. :j Ik heb het ook niet over knuffelpaarden of meteen bij de eerste bezichtiging een connectie hebben maar je voelt al gauw (zowel erop als ernaast) of je als combinatie klikt of niet. Leuk hoor al die sportpaarden die kunnen bewegen voor 10, maar daar zoek ik ze ook helemaal niet. Zo'n gezellige boscrosser die kan ik er ondertussen prima uitpikken, helaas zijn ze tot nu toe altijd van andere mensen en niet te koop geweest _O- En tuurlijk zijn ze allemaal anders, en gelukkig ook maar![/quote]
mijn oude GP paard wil dat ook gaag maar is geen knuffeldier, is een paard met wow faktor ook voor begginer *\o/*[/quote]

Waarom moet het een Trakheher zijn en waarom moet 'ie Z hebben gelopen vraag ik me dan af? Uit eigen ervaring of? En zoals je je GP paard omschrijft een schoolmaster, die ben je zo kwijt aan een Young Rider die graag in de sport wil klimmen denk ik.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:31

ikke ik heb altijd trakeners gereden en veel gribaldis op stal gehad die dieren willen graag lopen , ben je bang dan zijn ze niet voor jou geschikt
die zijn fijn voor goede ruiter met gevoel en oude voor iemand zo als lestey. die gaat met zo dier echer z halen een heel snel

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:33

ikke schreef:
Domino_2006 schreef:

*aai over je bol*
Rustig zoeken, laat je niet opjagen. Geef je pony een plekje en kijk rustig rond.
Wat maakte die pony tot jouw once-in-a-lifetime?

Ik heb haar vanaf dat ze vijf maanden oud was volledig zelf opgevoed. Het was een voor 75% Arabier die mij als enige baas zag. Kon alles met haar doen. Hoe moeilijk ze het ook vond, ze deed het voor mij. Zij heeft mij veel geleerd over de echte band met een paard

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:37

Arcoiris die van mij heeft 3 ruiters naar zzz geholpen ook met Young Riders 3 keer maar hij is nu 30 en doet het super als boscroos paard en hij is niet te koop , deze willen we niet missen

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:43

Chichika schreef:
Arcoiris die van mij heeft 3 ruiters naar zzz geholpen ook met Young Riders 3 keer maar hij is nu 30 en doet het super als boscroos paard en hij is niet te koop , deze willen we niet missen

Mooi man, lekker aanhouden. Waar ben jij eigenlijk naar opzoek?

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:47

daroom zei ik kijk naar trakeners ze zijn gaaf maar met veel go . waar ik naar zoek is moelijk . ik zoek zelfde paard als mijn oude

Chichika

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:02

ikee in de beeld en toen was het stilte

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:25

Linsey1998 schreef:
Dit is mijn nieuwe aanwinst! 14 jaar oud en ruin, mega braaf en ontzettend knap <3

[ [url=m/AYqbuo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0dqPVz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P66fpi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd *\o/*