Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:32

Wat leuk die hanger CL, creatief! :)

Zo met voor het eerst erop zitten is Marie erg braaf! Wel vervelend van de binnen- en buitenzet perikelen... Is het alleen de stalhouder zelf die haar in handen heeft? Of ook stalgenoten die minder handig zijn bijvoorbeeld? Hier gemerkt dat wanneer er mensen die wat minder ervaren/handig zijn met dat jonge spul gaan lopen dat ze gaan lopen klieren. Dan ligt het aan de twijfelachtige leiding van de persoon die ze vast heeft. Dan zie je ook trouwens vaak dat ze ze heel kort pakken want "oehhhh spannend groen paard, is vast wild dus goed vasthouden!" en dan is het hek helemaal van de dam :+ De tip van Serenity past ook goed in dat plaatje :j

Ook balen van jouw mindere dag Candalisa :(:) Die dagen zitten er idd helaas ook regelmatig tussen met dieren... Maar je hebt in elk geval wel wat bereikt met doorzetten! Als jij minder in je vel zat is dat inderdaad best iets waar Syd op kan reageren, ze zijn zo gevoelig daarop :j Volgende keer gewoon je plannen ombuigen naar iets waar je je op dat moment prettig bij voelt, wat de omgeving denkt mogen ze lekker zelf weten. De grens opzoeken fijn doen wanneer je hulp hebt en dat ziet zitten toch! :)

Fijn dat Timmie zo snel opknapt! *\o/*

Mooi dat jullie planning nu rond is Phuddle, ben benieuwd hoe ze het op gaat pakken :) En mooi dat de kleine de goede kant op gaat!

Goed bezig Jodym +:)+

Oeh tof Berdien, spannend! :):) Hopelijk past hij!

Hier alles zijn gangetje, mijn zuurstok is heerlijk knuffelig <3 Heb zin in morgen, onze eerste les op "vreemd" terrein!

Granoek

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 12:43

Haha Berdien, ik had ook al vanalles gekocht toen Duke nog maar 1,5 was _O- Hoofdstel terug kunnen sturen, zadel terug verkocht alleen de dekjes liggen hier nog hahahaha
NO REGRETS :+

Nee maar hoop voor je dat het past, zou wel fijn zijn natuurlijk!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:57

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:13

Zoo, dat ziet er op het eerste gezicht al echt heel gaaf uit hoor!! Gefeliciteerd ook trouwens, zijn lastige zadels om tweedehands te vinden.. <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:17

Wauw ziet er stoer uit 8-) <3

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:19

Oohhh wauwie dat zadel! Heel gaaf!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:20

Wauw Berdien mooi hoor!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:40

Gááf hè!

Zijn inderdaad best zeldzame zadels, zo blij dat ik deze op de kop heb kunnen tikken :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 18:40

wauw Berdien, prachtig zadel!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:41

Mooi zadel! Staat haar goed :D

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:47

Super mooi Berdien!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:06

Knap zadel zo! <3 Het is ook zo een mooi beestje.

Vientje schreef:
Wat leuk die hanger CL, creatief! :)

Zo met voor het eerst erop zitten is Marie erg braaf! Wel vervelend van de binnen- en buitenzet perikelen... Is het alleen de stalhouder zelf die haar in handen heeft? Of ook stalgenoten die minder handig zijn bijvoorbeeld? Hier gemerkt dat wanneer er mensen die wat minder ervaren/handig zijn met dat jonge spul gaan lopen dat ze gaan lopen klieren. Dan ligt het aan de twijfelachtige leiding van de persoon die ze vast heeft. Dan zie je ook trouwens vaak dat ze ze heel kort pakken want "oehhhh spannend groen paard, is vast wild dus goed vasthouden!" en dan is het hek helemaal van de dam :+ De tip van Serenity past ook goed in dat plaatje :j

Iedereen heeft haar een beetje in de hand inderdaad, zowel de stalbaas en haar man (die redelijk groot en breed is) als haar jongste zoon. Maar denk vooral dat de stalbaas schrik heeft van haar. Zij is inderdaad niet gewend om jonge paarden te leiden. Maar de keer dat ze over het hek gesprongen is, was het mijn lesgeefster die haar mee naar binnen wou nemen. Die heeft nog iets meer gezag over haar dan ik. Dus zoveel maakte het op dat moment toch niet uit...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:37

Ik lees wel mee maar plaats niet zoveel.

Ik las iets over angst, als jullie het interessant vinden wil ik mn verhaal hier wel delen. Ik kan zeggen dat ik er nu aardig overheen ben. Maar de eerste keer na ons ongeluk zat ik er echt met koud zweet op. Ik stapte niet op als het slecht voelde, of als limaar een jolige bui had. Nu een paar maanden later kan ik het goed handelen en heb er weer plezier in.
Laat je niet leiden door wat zgn moet, of anderen vinden, trek je eigen plan :j

Nu rijden we weer zo rond :)
Afbeelding

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:01

Wow! Ik moest echt bijna 10 pagina's bijlezen en volgens mij heb ik dan nog wat gemist. :wow:
Ik heb alles bijgelezen en zag dat velen van jullie heel hard vooruit gaan. +:)+ Ook las ik was over angsten en Marie die niet zo makkelijk meeloopt met anderen. Hopelijk komt dat allemaal weer goed.

Ik sla een hele bijleespost even over vandaag, sorry daarvoor! Was een beetje erg veel om een bijleespost van te maken.

Ik zal even kort onze week schetsen, want die verliep ook niet helemaal als gepland. Zaterdag wilde ik met Guinness rijden. Ik longeer hem eerst en er was nogal veel te zien, dus hij was niet helemaal goed op mij gefocust. Ik stap niet op tot zijn aandacht weer bij mij is, want hij kan zich helemaal afsluiten en dan wordt het onvoorspelbaar wat ie gaat doen. Uiteindelijk lukte het om op te stappen, hij wilde namelijk ook niet blijven staan. Toen ik weg wilde stappen, bolde hij zijn rug helemaal op/trok hij zijn staart in zijn kont zeg maar. Ik heb hem een paar passen laten stappen, maar hij ontspande niet. Uiteindelijk gooide hij zelfs even zijn kont een stukje omhoog. Nadat ie toch braaf had gedaan wat ik had gezegd, ben ik afgestapt en heb het zadel nagekeken. Want ik dacht dat het daar misschien aan lag. Toen weer terug erop, maar het bleef hetzelfde. Dus na twee rondje stappen in de paddock ben ik afgestapt en heb ik het voor die dag gelaten. Het voelde zo erg alsof hij ergens last van had namelijk, dat ik het niet vertrouwde om door te zetten.
Ik kon alleen niet vinden waar hij dan last van zou moeten hebben.

Zondag toch maar weer geprobeerd, ik bedacht me dat ik er een kortere singel aan had gedaan zaterdag, dus dat de drukverdeling misschien anders en onprettig was. Dus de langere singel er weer aan gedaan en erop. Ook nu bleef hij niet zo goed staan met opstappen en merkte ik dat ik zelf wat spanning opbouwde vanuit de onzekerheid of hij wel lekker in zijn vel zat. Uiteindelijk deed hij het allemaal toch wel braaf en hebben we wat gestapt.

Maandag heb ik wat fanatieker gelogeerd en geoefend met de buiging en dergelijke, dat ging lekker en dus heb ik het daarbij gelaten.

Dinsdag ben ik er weer op geklommen. De eerste passen deed ie ff moeilijk en kreeg ik de tip om hem voor meer ruimte te geven. Toen ging het weer lekker. Ik merkte wel met poetsen dat zijn rugspieren wat gevoelig waren, dus heb hem lekker even gemasseerd tot hij niet meer op mij reageerde. Kan dus best dat ie daar wat last van had. Dinsdag ging het lekker en heb ik in de bak rondgestapt zodat we wat meer rechte lijnen konden rijden. De bak is vrij zwaar, dus ik rij daar nog niet veel, maar nu was ie net gesleept en nog wat nat, dus kon hij er lekker doorheen lopen. Ik begin overigens wel steeds in de paddock, want daar longeer ik hem ook.

Woensdag ben ik met hem gaan wandelen, want als hij nou leert dat het bos leuk is, kunnen we lekker de rechte lijnen gaan oefenen om hem sterker te maken. Want ook hij heeft last van een groot slungelig lijf. Dat ging hartstikke goed, hij vond het wel gezellig en blies af en toe als ie het spannend vond, maar liep braaf mee. Ik heb alleen mijn enkel erg vervelend gezwikt die wandeling en later thuis nog een keer, dus nu zit ik met een pijnlijk pootje.

Afbeelding

Gisteren heb ik er weer op gezeten. Alles alleen gedaan met iemand aan de bakrand. Hij wilde weer even niet goed blijven staan met opstappen, maar toen ik mijn eigen frustratie daarover aan kant gezet had, lukte het. We hebben heel lekker beide kanten op gestapt en gestuurd en hij liep weer hartstikke goed. Ik heb daar ook weer een heel positief gevoel aan over gehouden, dus nu ga ik weer vol goede moed verder.

Afbeelding
Hij doet zijn favoriete kunstje ook met overtuiging als iemand hem dat vanaf een paard vraagt _O-

Afbeelding
En ook Guinness slaapt momenteel veel languit. Dus wie weet groeit ie ook weer.

Afbeelding
En nog gewoon een foto van mijn knappe glimworm <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:05

Hmmm, dan is dat niet de hele oorzaak zo te lezen Calipsolover, lastig...

Wat tof Splinter, dat is een fijn bericht!

Wij zijn vanavond nog even gaan buurten bij Miep :+: Pinda is echt helemaal dol op haar mama, nog steeds...Miep piept vooral heel hard :D Maar toch nog een lief plaatje uitgekomen <3
Afbeelding

Edit: Dat is ook een wisselende week geweest dan Kruimellover :(:) Beterschap met je enkel! Heb je een zadelpasser bij je zadel gehad eigenlijk? Want gevoelig op de rug is natuurlijk niet fijn, vaak is dat een zadeldingetje... Hij ziet er wel goed uit, glimmerd! En verstandig dat je zo aftast wat mogelijk is en wat niet :j

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 06:08

Wat een lieve foto Vientje!

Nee nog geen zadelpasser erbij gehad. Samen met de trainster gekeken en in totaal denk ik wel 20 zadels geprobeerd, deze ging toen goed. Maar dit zadel leen ik tijdelijk, dus een eigen zadel staat wel op de planning. En daar bel ik wel een zadelpasser voor natuurlijk. Ik wilde alleen veilig rond kunnen rijden voor ik dat ging doen.
Maar zadel was inderdaad ook een ding waar ik meteen aan dacht. Alleen dan was het wel heel plotseling niet meer fijn, vandaar ook dat ik afgestapt ben en hem opnieuw op z’n rug gelegd heb. En hij is wat dat betreft echt niet zo gevoelig tot nu toe heb ik gemerkt. In tegenstelling tot m’n merrie die meteen aangeeft als het niet meer lekker zit. Lastig hoor! :roll:
Hij is wel enigszins lomp, dus kan me ook zomaar voorstellen dat hij vast heeft gelegen in zijn stalletje ofzo. Die is namelijk niet zo heel groot en hij wil wel graag languit slapen. :Z
Als ie gaat rollen weet ie het te presteren om zowat tegen de omheining aan te gaan liggen, dus ik weet niet hoe hij in z’n stal gaat liggen, maar ruimtelijk inzicht heeft ie niet :')

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:02

Wat een super gaaf westernzadel zag ik!

Wat betreft buiten en binnen zetten. Lastig probleem, als ze haar echt niet meer houden en het woord skieen anders maar een tijdje aan de hengstenketting? En anders inderdaad lang touw/leadrope en niet gaan trekken inderdaad.

Verder zag ik een slapende knappe kleuter in de groei

En iemand die angstig wad maar heel erg goed weer lekker aan de slag is.

En ik vergeet nu op de helft te reageren denk ik. Maar via mijn telefoon is dit echt niet handig haha.

Maylinn hebben we gisteren voor het eerst een "echte" longeersingel aan gegaan. Op een iets opgetrokken buik na eigenlijk geen reactie haha.
Voor de zekerheid wel even met 2 gedaan.
Blijven we aankomende week lekker mee oefenen.
Trots op de dame, ook mijn vriendin/trainster is weer opgestart met het grondwerk/omgevingstraining.
En heeft deze week de thermometer geïntroduceerd ook dat ging super en eigenlijk zonder reactie.
Al werd ze wel enigzins onrustig toen het wat te lang ging duren aan de achterkant

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:25

Wow, wat stoer dat zadel! :wow:

Ik ben benieuwd naar je verhaal, Splinter. Gelukkig mrt een goed einde zo te lezen :)

Guinness uitgeteld in de paddock :z
Misschien groeit hij nu inderdaad weer en heeft hij het daardoor fysiek wat moeilijk? Zou en verklaring voor de ups en downs kunnen zijn.

Wat een lieve familiefoto van Pinda en Miep.

Fijn dat het gewoon goed gaat, Phuddle.
Lijkt of ze op je huidige stal meer op haar plek is?

Heb gisteren weer een stuk alleen buiten gereden met Joya. Ging weer erg goed, ze vindt het heel leuk. Had eerst in de binnenbak gereden, dat was saai.. Ze loopt dan traag en wil vaak stoppen. Buiten kijkt ze lekker in het rond en stapt lekker door. Denk dat ik binnenkort wel een heel rondje alleen durf te stappen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:38

Wat heerlijk Fransje dat je al zo relaxed naar buiten kan!

Phuddle gaat lekker!
Malik vond de thermometer in het begin niks maar dat heb ik vaak moeten oefenen dus nu kan het los.
Misschien nog oefenen dat hij het alleen kan. :P

Pinda en Miep.. <3

Guinness kan best gewoon spierpijn gehad hebben.
En ik weet van mijn vorige paard dat als je zelf even twijfeld je paard daar ook heel erg op kan reageren, ik had toen ook het idee dat mijn paard ergens last van had en daarna duurde het nog een tijdje voordat ik weer normaal kon opstappen en vooral wegstappen, hij reageerde echt op mij, ik deed te voorzichtig, want toen ik een tijdje doorzette (ik wist toen dat er niks aan de hand was) ging het weer gewoon.

Dat ziet er goed uit Splinter, knap dat je je angst hebt overwonnen.

Calipso sommige paarden houden er ook niet van om door verschillende mensen mee te worden genomen, voor een jong paard kan het best verwarrend zijn.
Misschien gewoon een duidelijke gebruiksaanwijzing bespreken?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:29

Een filmpje van vandaag!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:32

Wat doet ie dat goed! Je zou er zo op kunnen gaan zitten volgens mij :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:37

Ja haha dat gaat binnenkort ook wel gebeuren! :D
Ik moet nog een stok met een wortel eraan! _O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:04

Wat een leuk filmpje zo zeg, wat doet Malik dat braaf!! <3 Heel stoer! Je kunt er inderdaad zo te zien zó op gaan zitten :))

Gebrek aan ruimtelijk inzicht :') Slimpie :P

Knappe Maylinn al weer een stapje vooruit! :)

Wat heerlijk Fransje, zo fijn als ze dat buiten zo braaf doen! :)

Ik zit op een roze wolk, Pinda was zooooooo braaf vandaag <3 Liep zonder morren de trailer op, stond daar braaf stil onderweg, stortte ook niet van de klep af met afladen, en op de terugweg wist ze niet hoe snel ze weer achter mij aan terug de trailer op moest :)) Was vast bang dat ze anders moest blijven en weer heel hard aan het werk moest ipv lekker pierewaaien thuis :+

Daar met opzadelen en even longeren was ze alert maar heel nuchter, en dus maar gewoon opgestapt. Ze heeft werkelijk waar geen pas verkeerd gezet, zijn fijn aan het werk geweest met reactie op been/teugelhulpen en de buigingen. Allebei hard gewerkt in de les, hele leerzame dag voor ons :D En dat met voor het eerst zo met de trailer weg en op locatie gaan rijden, wat een toppaard is het ook :+:

Ook wat bewegend materiaal :D Niet op volgorde trouwens. Ik heb nog duizend dingen die beter moeten en kunnen, maar voor vandaag tevreden en nu weer druk aan het huiswerk :)

(dit was na een kaboutertje op de achterste lange zijde waardoor abrupt het anker even uitgegooid moest worden :P )

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:32

Wat is Malik braaf zeg! Daar kun je inderdaad zo op stappen denk ik. Ik zie jullie al gaan met een wortel aan een touwtje :')

En wat loopt pinda al lekker zeg! Super +:)+

En Maylinn gaat ook al zo goed, fijn joh! :)

Fransje wat fijn joh, dat jullie zo lekker gaan! Samen naar buiten is natuurlijk helemaal geweldig :j

Ik zit in een reeks nachtdiensten en ben dan niet op m’n best (slaapgebrek enzo), dus net even lekker los met m’n vriend in de paddock gespeeld. Hij gaat zelfs los al af en toe wat inbuigen en ook zijn hoofd laat hij steeds vaker even zakken. Hij vond het ff gek dat ie nu los moest lopen en dus zelf z’n rondje moest bepalen (de paddock is vierkant), maar volgens mij vond ie het uiteindelijk wel heel gezellig.
Ik heb een nieuwe telefoon dus ook gelijk de nieuwe portret-functie ff op hem getest haha.
Afbeelding

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:34

Ja ik denk ook dat ze hier op stal goed past, al helpt het natuurlijk ook dat ze gewoon meer ziet hier/ meer mensen bezig zeg maar.